Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda, jak byś miał jakąś małą nieszczelność w dolocie ale ktos zrobił ciut bogatszą mieszankę na LPG na wolnych i stąd korekty w normie.

Może też być to wynikiem wieku wtryskiwaczy czy innego podzespołu - widziałem takie zjawisko na jałowych w kilku Subaru NA - zarówno z mniejszym jak i większym przebiegiem.

 

Szczelność dolotu spróbowałbym sprawdzić damodzielnie. Przy instalacji miejsca ponadstandardowe które warto obadać to okolice wkrętek wtryskiwaczy w kolektor.

Wkrętki robiłem samemu. Kolektor jest plastikowy, gwintowalem pod wkrętki siedza na zielonym loctite. Tam na pewno nie ma nieszczelności. Ale poszukam, LPG dostrajalem sam na czasy wtrysku. Problem taki tylko na wolnych, korekty podczas jazdy i pod obciążeniem są porównywalne, czy na LPG czy na PB. Sprawdzę ta nieszczelność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem dotyczy Imprezy WRX 2001r. Jestem na etapie poprawiania błędów nieudolnego gazownika. Problem dotyczy wzrostu cisnienia lpg do ok. 3.5 nawet 4 bary przy ostrej jeździe. To jest coś z czym nie umiem sobie poradzić. Reduktor kme gold.  Do tej pory nie miałem styczności z turbo lpg. Wolnego ssaka ogarniam bez problemu. Możecie mi napisać właściciele turbo z lpg czy u was podciśnienie z kolektora  do reduktora jest podpiete? W tym jest i tu obstawiam  problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podciśnienie jest podpięte.

Reduktor się pompuje gazem ze względu na jego konstrukcję. To jest efekt typowy. Jak masz sterownik STAG'a (nie wiem czy w innych taka funkcja występuje) to zakładce ustawienia zaawansowane masz opcję obniżania ciśnienia w cut off. To rozwiąże problem pompowania reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj godziny jazdy i moje spostrzeżenia. Ciśnienie robocze 1.4 przy normalnej jeździe ok przy pełnym bucie spada do ok. 1 i błąd wtryskiwacze gazowe ciągle otwarte. Próbowałem zwiększyć ciśnienie do nawet 2 bary na próbę i tak samo spada do 1. Wtryski bez dysz yeti. Uruchomiłem funkcję opróżnianie ciśnienia ale to nic nie pomaga. Po bucie rośnie do 3-4 bary i po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie. Moje typy to: przewód do parownika idzie 6mm dla mnie wydaje się za mały, czy możliwe żeby nowy parownik był walnięty z tym pompowaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj godziny jazdy i moje spostrzeżenia. Ciśnienie robocze 1.4 przy normalnej jeździe ok przy pełnym bucie spada do ok. 1 i błąd wtryskiwacze gazowe ciągle otwarte. Próbowałem zwiększyć ciśnienie do nawet 2 bary na próbę i tak samo spada do 1. Wtryski bez dysz yeti. Uruchomiłem funkcję opróżnianie ciśnienia ale to nic nie pomaga. Po bucie rośnie do 3-4 bary i po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie. Moje typy to: przewód do parownika idzie 6mm dla mnie wydaje się za mały, czy możliwe żeby nowy parownik był walnięty z tym pompowaniem?
Wrzuć fotki instalacji i napisz jakie masz komponenty. 6mm to za mało ale to nie wyklucza też innych problemów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Longer napisał:

Siema.

 

Jakiego rzędu jest to koszt założenia lpg do wrxa 225KM u Jako?:) Tylko nie piszcie, że mam dzwonić - mi chodzi tylko ogólnie zarys - 3k czy 5k czy iletam.
 

Strzelam: okolice 4k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest założone dobrze, poprawnie wystrojone, na dobrych gratach. Będziesz jeździć bez problemów, To niestety robota spędzona przy samochodzie kosztuje. Na pewno nie jest to po prostu wrzucone pod maskę. Ale są tacy co założą instalację nawet za 2.5 tys pln. Ale będziesz później jeździć po innych fachowcach na poprawki. A z pierwszym monterem boksować się o reklamacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Longer napisał:

Siema.

 

Jakiego rzędu jest to koszt założenia lpg do wrxa 225KM u Jako?:) Tylko nie piszcie, że mam dzwonić - mi chodzi tylko ogólnie zarys - 3k czy 5k czy iletam.
 

A czemu nie zapytasz u źródła? Jako nie udziela takich informacji czy jak? Chyba lepiej wiedzieć konkretną kwotę od tego kto to będzie zakładał niż strzały od forumowiczów? 2 strony wstecz udzielał się w tym wątku, napisz do niego jak się boisz zadzwonić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2019 o 17:23, dr.elich napisał:
W dniu 1.12.2019 o 20:08, marcos napisał:
Dzisiaj godziny jazdy i moje spostrzeżenia. Ciśnienie robocze 1.4 przy normalnej jeździe ok przy pełnym bucie spada do ok. 1 i błąd wtryskiwacze gazowe ciągle otwarte. Próbowałem zwiększyć ciśnienie do nawet 2 bary na próbę i tak samo spada do 1. Wtryski bez dysz yeti. Uruchomiłem funkcję opróżnianie ciśnienia ale to nic nie pomaga. Po bucie rośnie do 3-4 bary i po wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie. Moje typy to: przewód do parownika idzie 6mm dla mnie wydaje się za mały, czy możliwe żeby nowy parownik był walnięty z tym pompowaniem?

Wrzuć fotki instalacji i napisz jakie masz komponenty. 6mm to za mało ale to nie wyklucza też innych problemów

Elektronika stag QBOX parownik KME gold wtryski yeti. Przewód zmieniliśmy na faro o wiekszej średnicy. Nic nie dało, ciekawe jest to że w wielozaworze otwór przez który wychodzi gaz jest średnicy ok4mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Slawskip napisał:

 

są wielozawory z większymi otworami, także jak zmieniłeś przewody, to może i dobrze by było wymienić i wielozawór.

Ew. mozna też wielozawór rozwiercić bo jak się zostawi bez modyfikacji albo wymiany to wymiana przewodów na 8mm nic nie da i nadal będzie brakowało gazu przy dużym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Przeszukałem forum ale nie znalazłem wątku dotyczącego zasilania gazem nowego Forester'a. Otóż chodzi mi o egzemplarz sprowadzony z USA z silnikiem 2.5L. Wiem że nie było większych problemów z zagazowaniem tego silnika w poprzedniej wersji Forstera tj. IV, i byłem przekonany że i w tej jest podobnie. Jednak okazuje się że silnik ten został zmodyfikowany i wyposażony w bezpośredni wtrysk, tak przynajmniej wynika z opisu "The 2019 model year Subaru Forester was introduced at the 2018 New York International Auto Show with a revised version of the FB25 engine featuring direct injection, resulting in a slight boost in power and fuel economy.[28] The seventh-generation 2020 model year Legacy and Outback also adopted the revised direct-injection FB25 as its base engine". Chyba że źle coś zrozumiałem, to mnie poprawcie.

Domyślam się że nikt nie miał doświadczenia z gazowaniem tego silnika, ale być może ktoś z forumowiczów podpowie czy jest jakiś sensowny sposób na założenie gazu do nowego Forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lukathe napisał:

Witam wszystkich,

Przeszukałem forum ale nie znalazłem wątku dotyczącego zasilania gazem nowego Forester'a. Otóż chodzi mi o egzemplarz sprowadzony z USA z silnikiem 2.5L. Wiem że nie było większych problemów z zagazowaniem tego silnika w poprzedniej wersji Forstera tj. IV, i byłem przekonany że i w tej jest podobnie. Jednak okazuje się że silnik ten został zmodyfikowany i wyposażony w bezpośredni wtrysk, tak przynajmniej wynika z opisu "The 2019 model year Subaru Forester was introduced at the 2018 New York International Auto Show with a revised version of the FB25 engine featuring direct injection, resulting in a slight boost in power and fuel economy.[28] The seventh-generation 2020 model year Legacy and Outback also adopted the revised direct-injection FB25 as its base engine". Chyba że źle coś zrozumiałem, to mnie poprawcie.

Domyślam się że nikt nie miał doświadczenia z gazowaniem tego silnika, ale być może ktoś z forumowiczów podpowie czy jest jakiś sensowny sposób na założenie gazu do nowego Forestera.

Montowaliśmy instalacje do Forestera SJ i Outbacka BS, oba z silnikami FB25 ale z wtryskiem pośrednim. Jeżeli wtrysk bezpośredni to w grę wchodzi tylko KME Direct, ale w tym przypadku jest duże zagrożenie błędów pompy wysokiego ciśnienia. To tyle. ;)

Edytowane przez Paulus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niestety nie trafiłem na takich speców, bo byłem w 3 różnych zakładach LPG  (2 z nich instalują STAGa a jeden instaluje BRC)

 

i tylko słuchałem "WRX'a   i BRZ" nie da się zagazować  to są takie modele które są niegazowalne

Edytowane przez pecet0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...