Kambol Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 Ja rozmawiałem o FB20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 12 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2019 6 godzin temu, Damiano87 napisał: @jako Znalazłem coś takiego: "This is, however, the first FB25 I've had apart. (...) When you remove the cam carriers, the camshafts are still held in the carrier by the camshaft caps. It's really a genius design, however if you don't have the engine vertical the rocker followers and hydraulic lash adjusters will fall out everywhere." poza tym znalazłem schemat który prawdopodobnie obrazuje budowę i zasadę działania popychaczy. Popychacz hydrauliczny nie jest na trzonku zaworu a po przeciwnej stronie... tak to wyglądało? Znalazłem zmiany w stosunku do serii EJ i potwierdza się budowa układu. Tylko to nie jest chyba popychacz hydrauliczny a kompensator (o ile jest tu dobrze nazwane) Damiano87 Nie ma co się rozwodzić nad tematem. Ktoś podobnie jak wielu zasugerował się podobieństwem do popychacza hydraulicznego. Rozwiązanie z rysunku pierwszego z dźwigienką i popychaczem było stosowane w silnikach DOHC Legacy Turbo z lat 89-94. W imprezach turbo do 96 roku były już szerokie popychacze hydrauliczne podobne do późniejszych szklanek, umieszczone na trzonku zaworowym na które bezpośrednio naciskała krzywka wałka rozrządu. Podobnie jak na ostatnim rysunku EJ engine (DOHC) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert Gniadek_22187 Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Witam kupiłem niedawno wrxa buga z instalacją lpg,na benzynie nie ma problemów za to na gazie jak wkrece wyżej np do 7tyś lub na luzie dam do odciecia wyskakuje check engine i się pali,dziś to mrugała podczas wyprzedzania,zgasła po jakiś 50km,podpinałem sie pod obd na apce Tourqa i brak błedów naciskam kasowanie i znika ale chce zlokalizować problem a nie go usuwać co chwile,rozdząd wymieniony,zapłon nowy,regulacja zaworów z 10tyś temu,jakieś pomysły ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Podjedź do jakiegoś magika ci Ci się podepnie. Czasem niektóre błędy są źle interpretowane przez program czy też tego ELM'a na BT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Możliwe, że wtryskiwacze LPG są za mało wydajne i przy większych obrotach nie wyrabiają, mieszanka jest za uboga i wyskakuje check engine. Podjedz to gazownika, powinien znalezć usterkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert Gniadek_22187 Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Godzinę temu, przemyslawn napisał: Możliwe, że wtryskiwacze LPG są za mało wydajne i przy większych obrotach nie wyrabiają, mieszanka jest za uboga i wyskakuje check engine. Podjedz to gazownika, powinien znalezć usterkę Też o tym myślałem,nawet jak wywali czeck to praca się nie zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Może walić błąd od zbyt ubogiej mieszkanki. Ty tego nie odczujesz ale głowica i zawory pewnie tak. Gazownicy mają też oprogramowanie do czytania błędów. Nie wiem czy u Ciebie da się błędy wymrugać, zwierając dwie pojedyncze czarne kostki. Poszukaj ich nad nogami kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 W dniu 12.10.2019 o 23:24, jako napisał: Nie ma co się rozwodzić nad tematem. Może w innym temacie faktycznie rozwodzenie się nad tym tematem byłoby zbędne ale myślę, że większość użytkowników Subaru z silnikami serii FB mającym LPG jest zainteresowanych czy jest czy nie ma hydrauliki i czy regulować luzy czy nie ma takiej potrzeby. @jako @Paulus skąd macie pewność, że nie ma hydrauliki? Pytam się, bo po prostu padło stwierdzenie, że hydrauliki nie ma a zdjęcie ze strony 331 mające potwierdzić, że są pestki pochodzi z amerykańskiej strony, na której mechanik stwierdza, że silnik FB25 ma hydraulikę. Mało tego, cytat który umieściłem w poprzednim poście jest właśnie z tej strony. Nie chodzi o to, że jestem pewien, że jest hydraulika ale nie zostały przedstawione żadne argumenty i dowody, że hydrauliki nie ma. Mało tego, jak dowód zostało wstawione zdjęcie osoby trzeciej która rozbierają silnik i napisała, że hydraulika jest! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 ja tylko dodam że napisałem do Subaru (US) i odpowiedzieli mi tak: ""The valves are self-adjusting hydraulic valves for your 2011 Forester."" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 14 minut temu, Kane66 napisał: are self-adjusting hydraulic valves Czyli samo-regulujace się hydrauliczne zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 14 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2019 3 godziny temu, Damiano87 napisał: Może w innym temacie faktycznie rozwodzenie się nad tym tematem byłoby zbędne ale myślę, że większość użytkowników Subaru z silnikami serii FB mającym LPG jest zainteresowanych czy jest czy nie ma hydrauliki i czy regulować luzy czy nie ma takiej potrzeby. @jako @Paulus skąd macie pewność, że nie ma hydrauliki? Pytam się, bo po prostu padło stwierdzenie, że hydrauliki nie ma a zdjęcie ze strony 331 mające potwierdzić, że są pestki pochodzi z amerykańskiej strony, na której mechanik stwierdza, że silnik FB25 ma hydraulikę. Mało tego, cytat który umieściłem w poprzednim poście jest właśnie z tej strony. Nie chodzi o to, że jestem pewien, że jest hydraulika ale nie zostały przedstawione żadne argumenty i dowody, że hydrauliki nie ma. Mało tego, jak dowód zostało wstawione zdjęcie osoby trzeciej która rozbierają silnik i napisała, że hydraulika jest! Masz pierwszy dowód który znajdziesz tutaj; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Masz pierwszy dowód który znajdziesz tutaj; Żaden dowód wg mnie. Dalej czyjeś słowo przeciw słowu. Zresztą trochę nie trzymający się kupy tamten tekst bo: "Druga zmiana ma miejsce w systemie regulacji luzów zaworów. W poprzednim silniku była to regulacja hydrauliczna (w popychaczu zaworu), tutaj zaś jest to regulacja mechaniczna, polegająca na wymianie podkładki między zaworem a dźwignią."Przecież w poprzednim silniku nie było hydrauliki! Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Pytanie o dobry zakład LPG w warmińsko-mazurskim. Na LPG forum polecają Fronczaka z Olsztyna, ale jeden samochód już popsuł... Czy jest w okolicy ktoś godny zrobienia subaraka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 (edytowane) 13 godzin temu, jako napisał: Masz pierwszy dowód który znajdziesz tutaj; 8 godzin temu, Damiano87 napisał: Żaden dowód wg mnie. Dalej czyjeś słowo przeciw słowu. Zresztą trochę nie trzymający się kupy tamten tekst bo: "Druga zmiana ma miejsce w systemie regulacji luzów zaworów. W poprzednim silniku była to regulacja hydrauliczna (w popychaczu zaworu), tutaj zaś jest to regulacja mechaniczna, polegająca na wymianie podkładki między zaworem a dźwignią." Przecież w poprzednim silniku nie było hydrauliki! Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Wstukaj sobie numer części (13296) która w/g Ciebie jest pewnie regulatorem hydraulicznym i zobaczysz jak to wygląda. Przypomina takiego jak w oplach ale nim nie jest. Jeśli dobrze znalazłem to jest taka część https://parts.subaru.com/p/Subaru__/PIVOT-ROCKER-ARM--E0055030E0055031-/62881235/13296AA100.html Edytowane 15 Października 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 @ewemarkam Ok, nie jest jak w Oplach bo tam jest to rodzaj małego siłowniczka do którego z boku bodajże prowadzi magistrala olejowa i który sam w sobie "pracuje" ale czy jeżeli do tego który przedstawiłeś zostałaby podpięta magistrala olejowa od dołu to nie pełniłoby takiej samej funkcji? Sam byłoby tłoczyskiem i niwelowałby luzy jak popychacz hydrauliczny. Jak odniesiecie się jeszcze do odpowiedzi Subaru US którą przedstawił @Kane66. Za wielką wodą też się nie znają? W moim przypadku fakty są takie: -ASO nie podjęto się regulacji bo tego się nie reguluje a ewentualna regulacja jest za pomocą pastylek sprowadzanych z Japonii (3-4 tygodnie) - w jednym ASO jedna osoba twierdzi, że są pastylki a druga, że jest hydraulika - niezależny serwis Subaru stwierdza, że rozbierał nie jeden silnik serii FB i jest tam hydraulika, nie ma sensu żeby tam zaglądać bo silnik chodzi prawidłowo - w sieci można znaleźć kilka artykułów zagranicznych z informacją, że jest hydraulika - jeden z nas wystosował zapytanie do Subaru US i dostał odpowiedź, że jest hydraulika - 2-3 użytkowników forum twierdzi, że jej nie ma i już Silnik który jest od ilu? 8 lat? I nikt nie wie takiej rzeczy... Poziom tej dyskusji jest żenujący a argumenty są na poziomie "zaufaj mi, jestem inżynierem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 3 godziny temu, Damiano87 napisał: @ewemarkam Ok, nie jest jak w Oplach bo tam jest to rodzaj małego siłowniczka do którego z boku bodajże prowadzi magistrala olejowa i który sam w sobie "pracuje" ale czy jeżeli do tego który przedstawiłeś zostałaby podpięta magistrala olejowa od dołu to nie pełniłoby takiej samej funkcji? Sam byłoby tłoczyskiem i niwelowałby luzy jak popychacz hydrauliczny. Jak odniesiecie się jeszcze do odpowiedzi Subaru US którą przedstawił @Kane66. Za wielką wodą też się nie znają? W moim przypadku fakty są takie: -ASO nie podjęto się regulacji bo tego się nie reguluje a ewentualna regulacja jest za pomocą pastylek sprowadzanych z Japonii (3-4 tygodnie) - w jednym ASO jedna osoba twierdzi, że są pastylki a druga, że jest hydraulika - niezależny serwis Subaru stwierdza, że rozbierał nie jeden silnik serii FB i jest tam hydraulika, nie ma sensu żeby tam zaglądać bo silnik chodzi prawidłowo - w sieci można znaleźć kilka artykułów zagranicznych z informacją, że jest hydraulika - jeden z nas wystosował zapytanie do Subaru US i dostał odpowiedź, że jest hydraulika - 2-3 użytkowników forum twierdzi, że jej nie ma i już Silnik który jest od ilu? 8 lat? I nikt nie wie takiej rzeczy... Poziom tej dyskusji jest żenujący a argumenty są na poziomie "zaufaj mi, jestem inżynierem". Masz drugi dowód: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Pytanie o dobry zakład LPG w warmińsko-mazurskim. Na LPG forum polecają Fronczaka z Olsztyna, ale jeden samochód już popsuł... Czy jest w okolicy ktoś godny zrobienia subaraka? Znalazłeś tam taki zakład czy zadałeś pytanie? Mapa warsztatów już trochę ma. Może ktoś nowy pojawiał się w tamtym rejonie. Załóż profil z uzupełniona lokalizacja a ktoś Ci na pewno pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Masz drugi dowód: Tak trzeba było od razu! Ale teraz tak, ten element który nie jest standardowym popychaczem jest z dziurką, domyślam się, że na dnie kanału w którym jest osadzony jest otwór przez który pompowany jest olej. Olej przypływa przez cały element i przez górną dziurkę jest smarowana dźwigienka która z nim współpracuje. Teraz pytanie - czy ten "nie popychacz" nie pełni funkcji tłoka w tym kanale i ciśnienie oleju które jest tłoczone przez ten element nie sprawia, że kompensuje on luzy które ewentualnie mogłyby się pojawiać. To jak, są kanały olejowe na dnie otworów na te trzpienie? Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 (edytowane) Nie, są z boku. Oliwa ma za zadanie smarować i wyciszyć pracę. Edytowane 15 Października 2019 przez jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 @jako , mając takie fotki można było uniknąć 1 strony w tym temacie. Będziesz się śmiał ale ja o tak do końca nie jestem przekonany o tym, że jest to zwykły bolec do podtrzymywania dźwigienki. Jest to wręcz niemożliwe, żeby jakiś japoniec projektując ten system, mając gotowe rozwiązania na rynku jakimi są popychacze hydrauliczne wsadził zwykły bolec jednocześnie prowadząc do niego magistralę olejową....Patrzyłem na te pestki, różnice w grubości to są setne części milimetra więc myślę, że w nieogarnięty przez nas sposób, to coś właśnie kompensuje te luzy... A raczej mam taką nadzieję Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 To jest chyba tylko punkt obrotu dźwigienki. Z resztą w nazwie jest "pivot". Jeśli by to kasowało luz to by dzwoniło przy rozruchu, bo olej pewnie z tego miejsca zejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Zygmunt Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 W dniu 15.10.2019 o 11:27, rosaskc napisał: Pytanie o dobry zakład LPG w warmińsko-mazurskim. Na LPG forum polecają Fronczaka z Olsztyna, ale jeden samochód już popsuł... Czy jest w okolicy ktoś godny zrobienia subaraka? Krzysztof Prędko. Zna się na subarakach bo ma ich pełno w stajni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Akikyo Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 Od jakieś 500km jeżdżę na benzynie, bo pojawił się problem z zapalaniem samochodu przy jeździe na gazie - aż zacząłem się zastanawiać czy w ogóle nie zdemontować gazu Do problemu, ogólnie sama jazda na gazie bez żadnych problemów, jedynie odpalanie samochodu na zimnym. Próbowałem przez moment, kilka kilometrów przed dojechaniem do celu przełączać się na benzynę, nie pomagało. Zbliżam się do kolejnej wymiany filtrów (10 tys), przy poprzedniej wizycie u gazownika powiedział, że reduktor będzie niedługo do wymiany. Za chwilę 180 tyś przebiegu i zapewne czekać mnie będą już powoli wtryski. Pytanie czy sens jest pchać się w regenerację AG czy zakładać STAG? - widzę też, że przy AG wciąga mi trochę benzyny, z jakieś 10-20%? - jak pytam innych, to zdecydowanie częściej muszę benzyny do tankować - może AG tak ma? - wpływa to na żywotność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 Masz pewnie ustawiony tak a nie inaczej dotrysk, być może dość nisko już. Ma to na celu ochronę gniazd zaworowych przed wypaleniem. Jeśli dobrze jeździ na LPG to zregeneruj albo po prostu wymień reduktor. Problemy z rozruchem masz pewnie przez to że puszcza Ci LPG do kolektora. Albo przez wtryskiwacze albo przez reduktor. Zgaś go na gazie, zdejmij podciśnienie z kolektora idące do reduktora. Rano załóż i zapal, będziesz miał wyeliminowany reduktor. To się zdarza po prostu. Jaki dokładnie masz silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Akikyo Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 (edytowane) EJ20F - ja dobrze kojarzę, to F oznaczało wzmocnione gniazda? Jeździ się dobrze. Sam reduktor na wstępie będzie mnie kosztować 1 tys. Jest to dokładnie AG SGI Type III. Gazownik na wstępie powiedział, że tylko AG i BRC. Wtryski również nie będą tanie. Sens pchać się w regenerację? Wciąga więcej benzyny kosztem ochrony. Jak to jest teraz z nowymi instalacjami STAG? Ktoś podejmował temat? Jedna z obecnych wad to nie działający poprawnie wskaźnik poziomu gazu, ale liczyłem się z tym przy wymianie zbiornika gazu. Edytowane 4 Listopada 2019 przez Akikyo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się