Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym oddać moje wtryski (Matrix XJ) do regeneracji, bo mam firmę, która się tym specjalizuje pod bokiem. Regeneracja ma polegać na wymianie elementów z zestawu naprawczego i wyczyszczeniu. Oczywiście każdy dzień bez jazdy to dzień stracony stąd moje pytanie: czym/jak zatkać przewody po wyjęciu wtryskiwaczy tak aby można było bezpiecznie jeździć i niczego nie uszkodzić?

 

Pytanie dodatkowe: czy tzw. grupa magnetyczna wtryskiwacza ulega podczas pracy zużyciu? Moje wtryski mają ponad 130k km przebiegu i zastanawiam się czy opłaca się je regenerować czy szarpnąć się na nowe (na tą chwilę jedyny problem to szarpnięcie przy porannym przełączaniu na gaz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czas czyszczenia ja u siebie zaślepiłem przy pomocy śrubki wkręconej w rurkę założoną na króciec w kolektorze.

Co do Barakudy, u mnie właśnie jedna padła po przejechaniu 55.000, wczoraj wymieniona u Jako. Ale do tego momentu nie było najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak grzybu z Hanami to samo że jakość nie ta sama i odradzają.....tutaj na forum(i nie tylko tutaj) tyle osób pisało że tylko hana ewentualnie barakudy a teraz człowiek nie wie co założyć bo znów każdy co innego zakłada. Akuat ja do swojego narazie nie zamierzam zakładać LPG ale kolega z Legacy III pytał mnie czy coś na forum polecają i co tu mu powiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udalo mi sie znaleźć warsztat ogarniający instalacje Stefanelli.Okazalo sie ze mialem podpięte podciśnienie z kolektora którego w tej instalacji sie nie podpina.Po odłączeniu tego i malej diagnostyce/korekcie jazda probna z podpiętym kompem i auto w końcu przyspiesza równo do odcinki.W zasadzie został jeden mankament- przy chamowaniu silnikiem np 80/h 4-5bieg ok 2-2.5krpm i wcisnieciu gazu w początkowej fazie lekkie szarpnięcia.Zawsze w tym samym polozeniu pedalu gazu później juz tego nie ma.Na kompoe widac ze mapa jest ok ,mieszanka tez.Zaplon raczej nie bo jest caly nowy i na poprzednim tez tak bylo(obecnie świece zwykle Beru z przerwa na 0.9 wczoraj wymieniane,miesięczne przewody wn NGK i cewka MM) w nocy jak przegazuje to widac na przewodach w miejscu gdzie są ułożone w grzbieniu delikatne iskierki ale to nie kopie po chwyceniu ręką wiec wnioskuje ze to jonizacja o czym piszą producenci przewodów.
Gaziarz mówi ze na benzynie tez to czuć, ale zdecydowanie mniej i sugeruje TPS wytarta ścieżkę w tym miejscu na potencjometrze lub zbyt pozna reakcje krokowca.Co o tym sądzicie?

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest w końcu z tymi silnikami przystosowanymi do LPG (wzmacniana głowica-gniazda itp.)?????

jeden pisze że dzwonił do ASO i mu powiedzieli że wszystkie silniki powyżej roku 2005 są wzmacniane bez względu na EJ2012345.... czy EJ20F, inni piszą ze tylko EJ20F ????

 

dla przykładu czy forek starszy rok 2003, 2.0 125KM VIN JF1SG5lk43g006169 ma tę głowicę i zawory wzmocnione czy też nie???

konkretnie chodzi o forestery


http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-subaru-forester-4x4-1-wl-salon-polska-serwisowany-faktura-vat-marza-ID6yelq9.html#contact-form

 

czy ten forek 2006 jest wzmocniony pod LPG???

 

regulacja zaworów co 30 czy co 100 tyś.???

Edytowane przez leonard17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

że wszystkie silniki powyżej roku 2005 są wzmacniane

 

nie są,

 

 

 

ze tylko EJ20F ????

 

prawdopodobnie tak

 

po VIN nie sprawdzisz... chyba...  magiczna literka F jest na lewej tabliczce znamionowej (na lewym kielichu amroka - tym po stronie kierowcy)

 

mam takiego samego jak z ogłoszenia... przy 200 kkm  jedna głowica padła, oczywiście 4 cylinder. Na lpg przejechane  170kkm

 

Dorwałem głowice z rozbitka z literką F, wymieniłem ostatniego lata, za pół roku pomierzę luzy i się okaże.... jak to jest z tym F

Do tej pory regulacja  (szklanki) max co 50 kkm, a pod koniec tego przebiegu zawsze szarpanie, nierówna praca silnika... objaw małych luzów zaworowych..

 

silniki 125KM, to inna bajka, regulacja na śrubki, podobno dobrze znoszą LPG, w przeciwieństwie do tych po lifcie.

 

co ciekawe, po wymianie głowic, znany legendarny efekt "mulenia"  tego silnika w zakresie 2000-3500 obr. całkowicie zanikł...  :D :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym oddać moje wtryski (Matrix XJ) do regeneracji, bo mam firmę, która się tym specjalizuje pod bokiem. Regeneracja ma polegać na wymianie elementów z zestawu naprawczego i wyczyszczeniu. Oczywiście każdy dzień bez jazdy to dzień stracony stąd moje pytanie: czym/jak zatkać przewody po wyjęciu wtryskiwaczy tak aby można było bezpiecznie jeździć i niczego nie uszkodzić?

 

Pytanie dodatkowe: czy tzw. grupa magnetyczna wtryskiwacza ulega podczas pracy zużyciu? Moje wtryski mają ponad 130k km przebiegu i zastanawiam się czy opłaca się je regenerować czy szarpnąć się na nowe (na tą chwilę jedyny problem to szarpnięcie przy porannym przełączaniu na gaz).

 

Jestem już po. Serwis po rozebraniu stwierdził, że nie trzeba niczego (zestaw naprawczy) wymieniać, wyczyścili wtryski i dzisiejsze przełączenie było bezproblemowe. Za usługę zapłaciłem 30 PLN;) Zostawiłem w poniedziałek o 15:30,we wtorek o 10 były do odbioru. 

 

Ja mam EJ20F, kupiony z przebiegiem 130k z czego 110k z gazem (gaz założony w salonie Subaru przy przeglądzie na 20k), dla spokoju sumienia sprawdzałem luzy przy 150k i wszystkie zawory były w normie, a mechanik z dużym doświadczeniem w serwisowaniu Subaru nie dowierzał, że LPG od nowości praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to prawda że w legacy 2.0R 165KM z LPG trzeba regulować zawory co 20.000 km????

Zadziwiające jak w różnych opiniach  i zapytaniach skracany jest przebieg pomiędzy regulacjami.

Jak tak dalej pójdzie to się okaże że regulację powinno się robić co dziennie, zaraz po odpaleniu auta  :D

 

Odpowiedz na pytanie: NIE!

Przy dobrze zestrojonej instalacji, przebieg 60-80 000 km 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten silnik ma wzmocnione gniazda pod lpg? na jednym ze zdjeć jest tabliczka znamionowa, i drugie pytanie czy jest tam koło dwumasowe z którym jak wiadomo w legacy sa problemy, czy tez ma to kolo jeszcze sztywne?

http://olx.pl/oferta/subaru-legacy-drugi-wlasciciel-samochod-serwisowany-kupiony-w-salonie-firmowym-CID5-IDcwH1X.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...