Jump to content

leonard17

Użytkownik
  • Content Count

    217
  • Joined

  • Last visited

About leonard17

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Luchowo pomiędzy Piła/Bydgoszcz
  • Auto
    był OBK 2.5 05AT, jest niezawodny Forek SF 01 2.0B+LPG 125KM manual i świeżynka Forek SH 08 2.5XT manual
  • Zainteresowania
    biegam z wykrywką Garret Gti 2500-archeologia-historia, wędkarstwo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Za 4 tysiące to chyba warto, nawet jak będzie wkładu drugie tyle.
  2. Na gazie jest wszystko ok, na benzynie właśnie jezdziłem cały tydzień i nie ma poprawy.
  3. Jak na LPG są problemy to do dobrego gazownika myślę że trzeba podjechać, u mnie dodam że spalanie na benzynie jest za duże ponad dychę.
  4. Dziękuję Panowie, sprawa się wyjaśniła co dokładnie zobrazowało zdjęcie kolegi Gawrońskiego, pewnie mechanik kiedyś zapomniał tę tylną nakrętkę skontrować, zaraz poprawię tę niedoskonałość, jeszcze raz dziękuję za pomoc i fatygę. Interesujące jest też rozwiązanie typowo mechaniczne tempomatu (na linkę)którego u mnie nie ma fabrycznie, w nowszych autach tempomat działa pewnie na zasadzie elektronicznej???
  5. SF 2001 2.0 125KM Auto chodzi na wolnych obrotach, gwałtownie wciskam gaz do dechy, następuje takie opóznienie po czym strzeli w rurę, kichnie, szarpnie ze 3 razy i dopiero wchodzi na obroty, czasami mam problem z ruszeniem ze świateł, czy może mieć to związek ze sondą lambda lub jakimś czujnikiem? to dzieje się na benzynie, na LPG natomiast jak depnę na pedał gazu to szybko, sprawnie bez zająknięcia wchodzi na obroty, dodam że instalacja LPG jest prawie nowa, nowe świece+przew.wys.napiecia+nowa cewka. Proszę o poradę co mogę zrobić samemu, od czego zacząć, czyszczenie przepustnicy?przepływomierza? gdzie znajdę przepływomierz? Dziękuję za wszelkie cenne sugestie.
  6. Forester SF 2001 2.0 125KM Pierwsze pytanie, (proszę spojrzeć na zdjęcie nr.1 i 2) ten kruciec gwintowany M6 z nakrętką jest luzny czy nie powinno być to skontrowane dwoma nakrętkami do tej blaszki na "fest"? Drugie pytanie, obok mocowania linki jest jeszcze jedno mocowanie puste które prowadzi ro drugiego cięgna przepustnicy (równoległego obok) tak wygląda jak by brakowało drugiej linki, tak ma być??? foto nr. 3 i 4
  7. U mnie też od zjechania z taśmy na stówe nie było filtra, ten za ponad 100zł który kupiłem pasuje bdb i montaz bezproblemowy, zakupię ten podrobiony z deckermana czy jak mu tam i zobaczymy , jak będzie problem z włozeniem to sobie dam spokój i kupię ten lepszy bo czasami nie wyciągnę następnym razem. Tu taki znalazłem i to jedyny na allegroszu i czuje że to kaszana bo mój ten za ponad stówkę był bardzo dobrze wykonany w porównaniu z tym z aukcji: https://allegro.pl/filtr-kabinowy-subaru-forester-i-sf-1999-2002-lodz-i6777573592.html
  8. Wszystko zależy od wielkości tego rantu ochronnego, każda opona ma inny tzn. bardziej lub mniej wystający na zewnątrz a tym samym mniej lub bardziej chroniący, przy zakupie opon pewnie nie zwróciłeś na to uwagi myśląc rant to rant a tak nie jest, o odpowiednim doborze szer. opony do szer. felgi chyba nie trzeba pisać. Ja mieszkam w Berlinie i jak trzeba codziennie parkować na zapałkę lub przeciskać się wąskimi uliczkami to to rozumiem i nawet najbardziej doświadczonym kierowcom się zdarza przytrzeć nie tylko felgi. Także kupując opony nie zamawiamy na allegro/oponeo bo taniej tylko jedziemy do hurtowni i macamy oponę paluszkami tudzież mierzymy sobie odsadzenie tego rantu . są felgi których po prostu się nie da ochronić bo nie ma takiego rantu który ochroniłby wybrzuszoną na zewnątrz felgę, nie wiem jakie masz felgi kolego
  9. No tak autko swoje lata ma i być może trochę sprzęgło +podpora+poducha czynią takie anomalia
  10. Niestety z tym sprzęgłem Subaru dało ciała, jak miałem OBK w automacie to była bajka,następny Subarek będzie już w automacie, najgorsze jest to że w SH u mnie też to sprzęgło tak topornie pracuje ale na szczęscie nie duddni jak w SF
  11. a co pomogło?wymiana sprzęgła na OEM?
  12. Gdzie najtaniej kupić sprzęgło OEM? https://www.euautoczesci.pl/katalog-czesci/zestaw_sprzegla-10151/subaru/forester/forester-sf/10160-2-0 kilku producentów i kilka sprzęgieł tylko po co to produkują i sprzedają skoro to nie działa jak należy?
  13. Odświeżam temat ponieważ zrobiło się chłodniej i problem trzęsienia/telepania/buksowania/wibracji (nie wiem jak to dokładnie nazwać) powrócił. Przez całe lato był spokój i najciekawsze jest to że startując dziś rano gdy temp. zewnętrzna wynosiła 5 stopni do momentu osiągnięcia przez silnik temp. ok. 50 stopni przy każdym ruszaniu z jedynki waliło całą budą, w miarę nagrzewania się silnika problem powoli ustępuje aż zanika całkowicie. Po południu gdy temp. zew. wynosiła 17 stopni odpaliłem auto (silnik zimny po kilkugodzinnym postoju) po czym ruszyłem z miejsca i problem nie wystąpił. Strasznie mnie to denerwuje i chciałbym wreszcie się tej dolegliwości pozbyć tym bardziej że robi się coraz chłodniej i boję się że każde poranny wyjazd będzie kłębkiem nerwów. Pytanie tylko czy to na stówę sprzęgło? Tym bardziej że wymiana sprzęgła to nie tani interes-dziś dzwoniłem do ASO i tak robocizna 1260 + 1400 części, z ciekawości w celu porównania cen zadzwoniłem też do niezależnego serwisu Subaru JR Auto serwis koło Poznania i facet mnie trochę rozbawił bo na moje zapytanie o koszty wymiany i części odpowiedział: " koszt robocizny to 1600pln do 2000pln w zależności czy ma Pan dwumasę czy nie" po czym podałem dane swojego auta i zapytałem czy jest tam dwumasa facet odpowiedział: "nie mam pojęcia, nie mam czasu żeby interesować się takimi pierdołami" A może to wina pompy sprzęgła, wysprzęglika lub samego płynu? a może poduchy pod silnikiem? szukam związku między : temperatura niska-problem, temperatura wysoka-brak problemu, ktoś potrafi logicznie to wytłumaczyć?
  14. Może trzeba rozebrać zaciski i solidnie wyczyścić prowadnice a potem nasmarować najlepiej smarem miedziowym, ja tak zrobiłem i inna bajka.
×
×
  • Create New...