ForekXT Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 ty popatrz a u innych jakoś ten gaz daje radę , jak to ? Tak to, że jak samochód wyjedzie z garażu to jest ok, jak postoi na dworze to jest nie ok. A jak ostatnio przy mrozach zatankowałem do pełna to wskaźnik pokazywał, że jest pusto - mimo pełnego zbiornika ciśnienia brak. Testowo przerzuciłem się z BP na Statoil ale ociepliło się więc problem sam znikł. Na razie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 U mnie był podobny problem i jak mówi Jako winny był map sensor. Po wymianie przestał przerzucać na noPb. Problem dość prosty do diagnozy poprzez przejechanie się z laptopem i sprawdzeniem parametrów. Jak mi kuna poprzegryzała wężyki do mapsensora to też mi się gaz wyłączał (tyle, że kontrolka nadal pokazywała, że forek jedzie na LPG - słychać było za to zawór przy butli w bagażniku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 ty popatrz a u innych jakoś ten gaz daje radę , jak to ? Tak to, że jak samochód wyjedzie z garażu to jest ok, jak postoi na dworze to jest nie ok. A jak ostatnio przy mrozach zatankowałem do pełna to wskaźnik pokazywał, że jest pusto - mimo pełnego zbiornika ciśnienia brak. Testowo przerzuciłem się z BP na Statoil ale ociepliło się więc problem sam znikł. Na razie... Myślisz, że tylko twoje auto stoi na dworze ? Na lpg jeżdzę od 16 lat, zrobiłem kilkaset kkm i nigdy przy sprawnej instalacji nie miałem problemu z gazem a tankowałem na różnych stacjach. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuba...64XS Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Witam wszystkich. Jak instalacja LPG najlepsza do 2,0 turbo 2004 rok?Znajomy gazownik poleca LOVATO, a kolega z parkingu wierzy tylko w BRC... Macie jakieś doświadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Witam wszystkich. Jak instalacja LPG najlepsza do 2,0 turbo 2004 rok?Znajomy gazownik poleca LOVATO, a kolega z parkingu wierzy tylko w BRC... Macie jakieś doświadczenia? LOVATO sobie odpuść w tej cenie są lesze instalacje. Co do BRC to niestety nie za bardzo nadają się te instalacje do silników turbo. Brak jest możliwości korekcji dawki paliwa w momencie włączania się turbosprężarki. Efektem jest szarpanie silnika. Weź STAG'a, LPGTecha lub coś z polskiej półki - warto, do tego wtryskiwacze Hana i dobry reduktor np. KME twin. No i to co ciągle powtarzam, znajdź dobrego gazownika. Dobry fachowiec to 70% sukcesu, reszta to konfiguracja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuba...64XS Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Witam wszystkich. Jak instalacja LPG najlepsza do 2,0 turbo 2004 rok?Znajomy gazownik poleca LOVATO, a kolega z parkingu wierzy tylko w BRC... Macie jakieś doświadczenia? LOVATO sobie odpuść w tej cenie są lesze instalacje. Co do BRC to niestety nie za bardzo nadają się te instalacje do silników turbo. Brak jest możliwości korekcji dawki paliwa w momencie włączania się turbosprężarki. Efektem jest szarpanie silnika. Weź STAG'a, LPGTecha lub coś z polskiej półki - warto, do tego wtryskiwacze Hana i dobry reduktor np. KME twin. No i to co ciągle powtarzam, znajdź dobrego gazownika. Dobry fachowiec to 70% sukcesu, reszta to konfiguracja. Dzięki za porady, negocjuje z gazownikiem, ale chyba poczuł się urażony, że zakwestionowałem Lovato Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 A dlaczego BRC jest złe, ja mam BRC Sq 24, mam już przejechane na niej 140 tys, i nic nie szarpie jak kolega Paulus napisał. Instalacja bezawaryjna przynajmniej do tej pory. Teraz jedna świeca mi się bardziej przepaliła i mechanik stwierdził że może to być wina gazu i wtryskiwacza, ale jak rozmawiałem z Jako, to stwierdził że przy tym przebiegu rzeczą normalna będzie wymiana wtrysków. Filtry tanie , bo za fazę ciekłą i lotną koszt do ok. 35 złotych. Nic nie szarpie jako kolega Paulus pisze przy włączaniu się turbiny, pali średni przy podobnym stylu jazdy ok 11 BP i ok. 14 LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon Sajmon Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Jaki kolor wtrysków masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 A dlaczego BRC jest złe, ja mam BRC Sq 24, mam już przejechane na niej 140 tys, i nic nie szarpie jak kolega Paulus napisał. Instalacja bezawaryjna przynajmniej do tej pory. Teraz jedna świeca mi się bardziej przepaliła i mechanik stwierdził że może to być wina gazu i wtryskiwacza, ale jak rozmawiałem z Jako, to stwierdził że przy tym przebiegu rzeczą normalna będzie wymiana wtrysków. Filtry tanie , bo za fazę ciekłą i lotną koszt do ok. 35 złotych. Nic nie szarpie jako kolega Paulus pisze przy włączaniu się turbiny, pali średni przy podobnym stylu jazdy ok 11 BP i ok. 14 LPG. Każdy ma swoje doświadczenia. Ja niestety instalacji BRC nie wspominam miło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreg Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 przed chwilą właśnie skrytykowaliście Lovato, to teraz napisze o problemie jaki mam ze swoją instalacją - model Lovato Smart, samochód Lanos 2.0 N/A. Gaz zakładany był jeszcze przez poprzedniego właściciela, w sumie przejechane na instalacji jest jakieś 10/15 tys. km, nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Problem objawia się tym, że gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, w której przełączało się na gaz to występuje klasyczne szarpnięcie, przestawia się z powrotem na benzynę i miga kontrolka, jakby zupełnie zabrakło gazu. Po przejechaniu jeszcze jakiegoś odcinka, kiedy silnik bardziej się zagrzeje - nie ma żadnego problemu, instalację już normalnie mogę przestawić na gaz. Problem występuje tylko po uruchomieniu po dłuższym postoju. Co może być źródłem tego problemu? Z tego co czytałem w internecie to możliwe, że po prostu trzeba tam wszystko przeczyścić no ale wolę się poradzić kogoś bezpośrednio. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Z tego co czytałem w internecie to możliwe, że po prostu trzeba tam wszystko przeczyścić Elektrozawory przy parowniku. Są prawdopodobnie zapaćkane syfem z gazu, takie cudne filtry tam są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreg Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Z tego co czytałem w internecie to możliwe, że po prostu trzeba tam wszystko przeczyścić Elektrozawory przy parowniku. Są prawdopodobnie zapaćkane syfem z gazu, takie cudne filtry tam są. o, to naprawdę super wiesz może czy da się je wymienić na jakieś "normalne"? Czy zostaje mi czyszczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Na razie czyszczą przy okazji serwisu, nic o innych opcjach nie mówili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 przed chwilą właśnie skrytykowaliście Lovato, to teraz napisze o problemie jaki mam ze swoją instalacją - model Lovato Smart, samochód Lanos 2.0 N/A. Gaz zakładany był jeszcze przez poprzedniego właściciela, w sumie przejechane na instalacji jest jakieś 10/15 tys. km, nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Problem objawia się tym, że gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę, w której przełączało się na gaz to występuje klasyczne szarpnięcie, przestawia się z powrotem na benzynę i miga kontrolka, jakby zupełnie zabrakło gazu. Po przejechaniu jeszcze jakiegoś odcinka, kiedy silnik bardziej się zagrzeje - nie ma żadnego problemu, instalację już normalnie mogę przestawić na gaz. Problem występuje tylko po uruchomieniu po dłuższym postoju. Co może być źródłem tego problemu? Z tego co czytałem w internecie to możliwe, że po prostu trzeba tam wszystko przeczyścić no ale wolę się poradzić kogoś bezpośrednio. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi Może po prostu ustawiona zbyt niska temperatura przełączania, warto sprawdzić jeśli masz tak od zakupu a instalacja zakładana niedawno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreg Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Okej, dzieki za odpowiedzi, musze sie przejechać tak czy siak do serwisu i tam sie okaże wolałem jednak wczesniej zapytac Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Jaki kolor wtrysków masz? Jak to do mnie to żółte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Z BRC jest taki problem że ich najmocniejsze wtryski obsługują ok. 30KM na cylinder, a to do uturbionego Subaru dużo za mało. Ale klientowi się wciska bajeczkę że auto ma jechać na gazie tylko do 4,5kRPM bo tak jest bezpieczniej dla silnika i temat załatwiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 kiedys miałem instalacje staga , zrobione około 100 tys na lpg nic nigdy sie niedziało , kolejny samochod instalka lpgTECH , i to samo prócz serwisów nic sie nigdy niedziało ! Mówie tu o silnikach niemieckich N/A ale nieco wiekszych mocach. 1 ZASADA przy lpg jest taka ze instalacja wraz z wtryskami i reduktorem musi byc z wyższej półki i 2 ZASADA to że musi to robić ktoś kto sie zna !! Bo jeśli ktoś narzeka ze samochód źle jezdzi na lpg to któraś zasada została pominięta. Ja narazie odpusciłem lpg na korzyść klekocika Do lpg tech jest duze wsparcie producenta na ich stronie www , kabelek do gazu i jazda ja sobie sam ustwiałem jak stwierdziłem ze cos mi sie niepodoba , wiec polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subaruczek Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 A również polecam Staga , miałem kiedyś Outbacka H6 2003r. Założyłem instalacje przy przebiegu 180kkm. Jak miałem 310kkm zrobiłem duży przegląd wymieniłem uszczelki pokrywy zaworów bo troczę zrobiły się sztywne i zaczął się pocić. Poprosiłem mechanika o sprawdzenie zaworów tak przy okazji jak już miał wszystko na wierzchu. Zawory były w bardzo dobrym stanie bez potrzeby regulacji. Wszyscy piszą że co 50kkm max trzeba wyjmować silnik i regulować zawory, bo pewnie trzeba. Jak rozmawiałem ze znajomym mechanikiem z serwisu subaru to on również nie wierzył. Więc o co chodzi? Opiszę co robiłem. Bardzo dobra instalacja gazowa stag, ale nie wiem który, bo to było w 2012r. Serwis co 10kkm starałem się przestrzegać jak przewaliłem to nie więcej jak 1-1.5kkm. Zastosowanie TUNAP co serwis, nie jest to tanie bo ponad 220PLN ale jak widać pomogło. Teraz posiadam Legacy z trochę mocniejszym silnikiem i już się umówiłem na instalację. Jestem dobrej myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beemowiec Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Ostatnio przerobiłem sobie nasz rodzinny,wakacyjny,wielozadaniowy samochodzik tj. forek 2012 2.5 na lpg.Wszystko fajnie,pięknie,kobitka sobie śmiga z butlą i cieszy się tą oszczędnością,a ja razem z nią. W niedziele wybieram się na narty do Włoch i zacząłem rozkminiać stacje LPG za granicą.Okazuje się,że nie jest to tak powszechne jak u nas.Proszę o jakieś wasze sugestie,opinie i porady co do LPG w Czechach/Austrii/Włoszech - jak tam jest z dostępnością przy głównych trasach i czy zwyczajne "włoskie" końcówki są tam wystarczające?Nie chciałbym cisnąć na PB skoro mam nową instalację stąd muszę sobie ułożyć w razie czego jakiś plan tankowań jeśli byłoby to problematyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 W austrii chyba są inne końcówki do gazu. jesli chodzi o stacje to kiedyś szukałem ich na stronie auto mobil klup polska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Jak jedziesz na południe, w kierunku Słowenii to gaz masz na stacji Agip w okolicach Klagenfurt i to jest chyba jedyna stacja z gazem przy głównej trasie. W Włoszech oraz wcześniej w Czechach, czy Słowacji problemu nie ma. Końcówki do tankowania są te same co u nas. Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkowalczuk Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 W austrii chyba są inne końcówki do gazu. jesli chodzi o stacje to kiedyś szukałem ich na stronie auto mobil klup polska. W Austrii są stosowane końcówki włoskie, czyli takie jak w Polsce: BTW, to chyba nie ma za wiele wspólnego z tematem, czyli LPG w Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Cześć, Pytanie głównie do użytkowników Outbacków 2.5 z LPG - chyba, że inni mieli styczność z podobnymi objawami. Zaobserwowałem jakiś czas temu, że podczas jazdy miejskiej na LPG, po zatrzymaniu się na światłach wentylator chłodnicy potrafi się włączyć już po ok 20 sekundach. Jazda zupełnie spokojna bez szaleństw. Byłem u gazowników ale nie dopatrzyli się nieprawidłowej pracy układu LPG. Sprawdziłem również poziom płynu chłodniczego oraz rozkład temperatur na samej chłodnicy - jest ok. Ja rozumiem, że praca na LPG wiąże się z wyższymi temperaturami. ale żeby tak od razu za wentylator się brać? Na benzynie jest zupełnie inaczej. Problem obserwuję już od dłuższego czasu i temperatury zewnętrzne mają niewielki wpływ. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Samochód ma obecnie 240 tyś przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Proszę o jakieś wasze sugestie,opinie i porady co do LPG w Czechach/Austrii/Włoszech - jak tam jest z dostępnością przy głównych trasach W Czechach LPG jest dostępne. Może nie tak powszechnie jak w Polsce, ale nie jest źle. Natomiast w Austrii jadąc z Czeskiego Krumlowa do Salzburga nie widziałem wcale LPG na stacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się