Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na część swoich pytań, może nawet na wszystkie.

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/84487-gaz-lpg-a-gwarancja-sip/#entry2351627

 

Edit, wypowiedź Dyrekcji dotyczy silnika Turbo, a Ty pytasz o n/a. Tak czy siak, gwarancje Subaru stracisz, a na resztę pytań może ktoś inny odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik 2.0i N/A (FB20 ?) z Forestera IV SJ MY13 nadaje sie do gazu? Ma ktos w takim aucie instalacje albo slyszal opinie? Jakiego producenta instalacje zalozyc, zeby byla pewna i profesjonalnie wystrojona i u kogo? Jak wyglada sprawa z regulacja luzow zaworowych, czestotliwoscia i kosztami?

Mam u siebie w XT zamontowaną instalację Prins DLM 2,0 VI generacji. Przejechałem na niej od września prawie 10 kkm. Wszystko idealnie. Ostatnio gaz tankowałem po 1,64 zł. zbiornik 60 - wchodzi 50 litrów. W trasie na zbiorniku robię około 400-450 km jadąc dynamicznie. Montowałem w Warszawie w Energy Gaz Polska. Jestem zadowolony. Co do regulacji zaworów nikt Ci tego nie powie bo mało kto widział tą instalację, testował i może powiedzieć coś powiedzieć, ale każdy straszy :-) (mylą z V generacją z programu TVN Turbo). Ja zanim ją zamontowałem popytałem w innych krajach i po 120 kkm wszystko było idealnie żadnej regulacji zaworów nic się nie działo. Decyzja należy do każdego indywidualnie.           

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich danych wynika, że silnik FB20 ma pośredni wtrysk benzyny zatem może być spokojnie adaptowany do zasilania gazowego przy użyciu klasycznej instalacji sekwencyjnej. Koszt instalacji uzależniony jest od regionu wykonywanej usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w najnowszym Foresterze jest silnik 2.0i N/A FB20 znany z poprzedniej generacji? Wiadomo cos o gniazdach zaworowych i jak czesto regulacja luzow? Czy to dobrze dla LPG, ze jest AVCS? http://www.fhi.co.jp/english/contents/pdf_en_60853.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w najnowszym Foresterze jest silnik 2.0i N/A FB20 znany z poprzedniej generacji? Wiadomo cos o gniazdach zaworowych i jak czesto regulacja luzow? Czy to dobrze dla LPG, ze jest AVCS? http://www.fhi.co.jp/english/contents/pdf_en_60853.pdf

Tak, ten sam (przynajmniej wg moich informacji)

Co do luzów to muszę sprawdzić.

AVCS nie ma wpływu na pracę instalacji LPG to system, który kształtuje przebieg krzywej momentu obrotowego użwając do tego nastaw wałków rozrządu. Nie gra roli na jakim paliwie to będzie realizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. To co musze ustalic, to stopien skomplikowania regulacji luzow zaworowych w FB20, jego cena bo niektore zrodla szokuja wycenami no i czestotliwosc regulacji poza trwaloscia samej glowicy.

 

Dobrze znam system Hondy z 2.0 VTEC K20 i on wymagal regulacji co przeglad 20kkm , za to nie sprawial w ogole wtedy problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam czytających i piszących na forum. Od 3,5 roku jestem posiadaczem forester MY08. Dotychczas wszystko co chciałem wiedzieć wyczytałem na forum. Za co serdecznie dziękuję. Dziś chciałbym zapytać użytkowników i monterów vialle liquid Si o ocenę instalacji we współpracy z forkiem III (My08-13 150kM 2,0l). W szczególności ciekawi mnie, czy wydłuża się okres między regulacją zaworów w stosunku do sekwencyjnej instalacji LPG. Z góry dziękuję za fatygę. Pozdrawiam Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czytających i piszących na forum. Od 3,5 roku jestem posiadaczem forester MY08. Dotychczas wszystko co chciałem wiedzieć wyczytałem na forum. Za co serdecznie dziękuję. Dziś chciałbym zapytać użytkowników i monterów vialle liquid Si o ocenę instalacji we współpracy z forkiem III (My08-13 150kM 2,0l). W szczególności ciekawi mnie, czy wydłuża się okres między regulacją zaworów w stosunku do sekwencyjnej instalacji LPG. Z góry dziękuję za fatygę. Pozdrawiam Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czytających i piszących na forum. Od 3,5 roku jestem posiadaczem forester MY08. Dotychczas wszystko co chciałem wiedzieć wyczytałem na forum. Za co serdecznie dziękuję. Dziś chciałbym zapytać użytkowników i monterów vialle liquid Si o ocenę instalacji we współpracy z forkiem III (My08-13 150kM 2,0l). W szczególności ciekawi mnie, czy wydłuża się okres między regulacją zaworów w stosunku do sekwencyjnej instalacji LPG. Z góry dziękuję za fatygę. Pozdrawiam Paweł.

Temat był już kilkukrotnie poruszany. Niestety okresu regulacji luzów taka instalacja nie wydłuży ponieważ problem tkwi w spalaniu paliwa gazowego a nie w sposobie jego podawania. niewątpliwą zaletą wtrysku ciekłego jest podniesienie momentu i mocy silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia LPG. Na tym jednak zalety się kończą. Do wad instalacji wtrysku ciekłego należy także zaliczyć szybko zużywającą się pompę paliwa, której koszt jest znaczący w cenie instalacji.

Moim zdaniem "gra nie warta świeczki", taniej i jednak lepiej założyć instalację sekwencyjną o klasycznym (czyt odparowanym)  podawaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do Liquid si;

Jestem zdania, że system ten jest wadliwy w koncepcji budowy, działania i jakości wykonania.

Jest niebezpieczny i dziwię się, homologacji.

Zaznaczam, że być może wszedłem w posiadanie jakiś podróbek, ale nie sądzę.

I jest to moje osobiste zdanie.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ponawiam pytanie, może ktoś (Jako :D się jednak wypowie. Udaję się niedługo do serwisu LPG w celu zdiagnozowana problemu i jego naprawy. Proszę was o sugestie, co się dzieje, tak bym wiedział o czym rozmawiam w warsztacie. Forek XT o przebiegu 210 tyś z instalacją BRC 24 o przebiegu ok 80 tyś od nieco ponad czterech lat (serwisowany co roku). Problem jest z wyłączaniem się zasilania lpg przy średnim i większym przyśpieszaniu  lub w czasie jazdy na trasie jak już ma te 3500-4500 tyś obrotów (różnie z tym bywa). Problem się wzmaga w okresie zimowym. Co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam forestera sg 2.0 (125 km) z 2004r. auto pochodzi z Włoch. na klapie ma oznaczenie "bifuel". posiada instalację gazową firmy BRC. problem tkwi w sofcie sterownika instalacji.

chcąc wyregulować tą instalację podjechałem do Krakowa do jednego zakładu. skończyło się tylko na wymianie filtrów, bo podobno sterownik ma jakiś własny subarowy soft i gaziarze nie są w stanie nic zmienić w ustawieniach. mogą tylko podejrzeć jego parametry pracy bez żadnej ich edycji.

to samo powiedzieli mi w innym zakładzie i uznali, że trzeba zmienić soft w sterowniku.

teraz moje pytanie: czy wiecie może kto robi takie cuda?? ja dowiedziałem się, że robi to Czakram Tarnów, ale ja mam do nich ok 170 km. znajdę kogoś kto to zrobi trochę bliżej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ponawiam pytanie, może ktoś (Jako :D ) się jednak wypowie. Udaję się niedługo do serwisu LPG w celu zdiagnozowana problemu i jego naprawy. Proszę was o sugestie, co się dzieje, tak bym wiedział o czym rozmawiam w warsztacie. Forek XT o przebiegu 210 tyś z instalacją BRC 24 o przebiegu ok 80 tyś od nieco ponad czterech lat (serwisowany co roku). Problem jest z wyłączaniem się zasilania lpg przy średnim i większym przyśpieszaniu lub w czasie jazdy na trasie jak już ma te 3500-4500 tyś obrotów (różnie z tym bywa). Problem się wzmaga w okresie zimowym. Co może być przyczyną?

Spadek ciśnienia gazu.

 

Tytus111.

Znam warsztat w Warszawie.

Można też wymienić komputer na nie brandowany i zaprogramować od podstaw.

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest z wyłączaniem się zasilania lpg przy średnim i większym przyśpieszaniu  lub w czasie jazdy na trasie jak już ma te 3500-4500 tyś obrotów (różnie z tym bywa). Problem się wzmaga w okresie zimowym. Co może być przyczyną? 

 

Przyczyną jest lipny gaz na stacjach. Ciśnienie w butli już przy kilku st. powyżej zera jest tak niskie, że do parownika nie dochodzi wystarczająca ilość gazu.

A na mrozie to można taki 'gaz' w wiadrze nosić. Trzeba by czysty propan tankować :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Problem jest z wyłączaniem się zasilania lpg przy średnim i większym przyśpieszaniu  lub w czasie jazdy na trasie jak już ma te 3500-4500 tyś obrotów (różnie z tym bywa). Problem się wzmaga w okresie zimowym. Co może być przyczyną? 

 

Przyczyną jest lipny gaz na stacjach. Ciśnienie w butli już przy kilku st. powyżej zera jest tak niskie, że do parownika nie dochodzi wystarczająca ilość gazu.

A na mrozie to można taki 'gaz' w wiadrze nosić. Trzeba by czysty propan tankować :-)

 

 

ty popatrz a u innych jakoś ten gaz daje radę ;) , jak to ?

 

U mnie był podobny problem i jak mówi Jako winny był map sensor. Po wymianie przestał przerzucać na noPb. Problem dość prosty do diagnozy poprzez przejechanie się z laptopem i sprawdzeniem parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cześć. Ponawiam pytanie, może ktoś (Jako :D ) się jednak wypowie. Udaję się niedługo do serwisu LPG w celu zdiagnozowana problemu i jego naprawy. Proszę was o sugestie, co się dzieje, tak bym wiedział o czym rozmawiam w warsztacie. Forek XT o przebiegu 210 tyś z instalacją BRC 24 o przebiegu ok 80 tyś od nieco ponad czterech lat (serwisowany co roku). Problem jest z wyłączaniem się zasilania lpg przy średnim i większym przyśpieszaniu lub w czasie jazdy na trasie jak już ma te 3500-4500 tyś obrotów (różnie z tym bywa). Problem się wzmaga w okresie zimowym. Co może być przyczyną?

Spadek ciśnienia gazu.

 

Tytus111.

Znam warsztat w Warszawie.

Można też wymienić komputer na nie brandowany i zaprogramować od podstaw.

 

...ja też znam ten warsztat w Warszawie i nawet mam tam blisko  :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Cześć. Ponawiam pytanie, może ktoś (Jako :D ) się jednak wypowie. Udaję się niedługo do serwisu LPG w celu zdiagnozowana problemu i jego naprawy. Proszę was o sugestie, co się dzieje, tak bym wiedział o czym rozmawiam w warsztacie. Forek XT o przebiegu 210 tyś z instalacją BRC 24 o przebiegu ok 80 tyś od nieco ponad czterech lat (serwisowany co roku). Problem jest z wyłączaniem się zasilania lpg przy średnim i większym przyśpieszaniu lub w czasie jazdy na trasie jak już ma te 3500-4500 tyś obrotów (różnie z tym bywa). Problem się wzmaga w okresie zimowym. Co może być przyczyną?

Spadek ciśnienia gazu.

 

Tytus111.

Znam warsztat w Warszawie.

Można też wymienić komputer na nie brandowany i zaprogramować od podstaw.

...ja też znam ten warsztat w Warszawie i nawet mam tam blisko :yahoo:
Nie, to na pewno inny warsztat. Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...