leonard17 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 zobaczymy jeszcze nie byłem u gazownika bo wszystko chodzi jak trzeba to co będę grzebał, jak się coś zacznie [edycja moderatora].to podjadę i będę wszystko wiedział, jak będzie syf to wywalę wszystko i wstawię kompletnie nową instalkę i cześć, w piątek wstawię konkretne zdjęcia spod maski i zobaczymy co Pany na to powiecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brunon Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Panowie, bez przesady, założenie gazu to nie jest fizyka kwantowa. Na pewno każdy z Was ma w swoim województwie warsztat godny polecenia, który robi to zgodnie ze sztuką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Uwierz mi, że to się wydaję takie proste. Poważnie, musiałem dużo telefonów wykonać, żeby w ogóle ktoś się podjął wyregulowania tej instalacji. Też byłem w szoku. Fizyka kwantowa to nie jest, ale jeśli nie mają oprogramowania na ten rodzaj instalacji to nie podepną komputera i nie są w stanie nic zrobić, choćby nie wiadomo jaki warsztat to by był. Tak mi przynajmniej tłumaczono. jestem laikiem w tej dziedzinie, więc ciężko mi powiedzieć, czy trafiałem na niekompetentnych mechaników czy rzeczywiście coś w tym jest. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Panowie, bez przesady, założenie gazu to nie jest fizyka kwantowa. Ja troche szukałem warsztatu(nie zakładałem gazu - tylko robiłem rozeznanie) i uważam że dla wielu to jednak fizyka kwantowa bo np. znaleść miejsce gdzie ściągają kolektor ssący przy wierceniu to ciężka sprawa. Zazwyczaj idzie info że nie mają uszczelek więc robią na zamontowanym. Dla mnie to jednak dyskwalifikacja warsztatu. Jest jeszcze kilka innych smaczków które zaprzeczają montażu zgodnie ze "sztuką instalacyjną"[...]kolejna sprawa że jeden warsztat psioczy okropnie na włoskie instalacje a tam gdzie robią włoskie narzekają na Polskie (czytaj Stag) - dlatego pięknie że na forach można wymieniać się poglądami i radami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Mi to samo mówili. Że po co ktoś kupuję samochód z instalacją włoskiej firmy. Ilu ludzi tyle opinii, ale wydaje mi się, że na dzisiejszym zaawansowaniu technologicznym, każdy szanujący się mechanik powinien mieć programy na nawet trudno dostępne instalacje. Ale widocznie tak nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) @@leonard17, Nie chce Cię straszyć, ale nie mam za dobrych informacji. Mam podobną sytuację, kupiłem WRX'a z instalacją BIGAS S.R.L zakładaną przez wcześniejszego właściciela właśnie u JAKO i muszę powiedzieć, że wszystko było pięknie dopóki nie trzeba było jej regulować. To był prawdopodobnie moment, kiedy trzeba było znaleźć i naprawić usterkę.Nie regulować. Bigas podobnie jak wielu innych producentów komponentów mechanicznych systemów lpg korzysta z rozwiązań elektonicznych doświadczonej firmy AEB. AEB, to bardzo dobry standard spersonalizowany dla każdej marki. Edytowane 15 Grudnia 2015 przez jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 @@leonard17, Nie chce Cię straszyć, ale nie mam za dobrych informacji. Mam podobną sytuację, kupiłem WRX'a z instalacją BIGAS S.R.L zakładaną przez wcześniejszego właściciela właśnie u JAKO i muszę powiedzieć, że wszystko było pięknie dopóki nie trzeba było jej regulować. To był prawdopodobnie moment, kiedy trzeba było znaleźć i naprawić usterkę.Nie regulować. Bigas podobnie jak wielu innych producentów komponentów mechanicznych systemów lpg korzysta z rozwiązań elektonicznych doświadczonej firmy AEB. AEB, to bardzo dobry standard spersonalizowany dla każdej marki. No widzisz, widocznie gdybym się udał wtedy do Ciebie to może byś to ogarnął, ale wtedy nie myślałem o tym jako o usterce, tylko raczej zwykłej regulacji. A nie wyobrażałem sobie, żebym miał jeździć na każdą regulację ponad 200 kilometrów w jedną stronę. Wtedy próbowałem wielu rzeczy, nawet byłem w odległym jakieś 70 km od siebie Rypinie, w warsztacie zaprzyjaźnionym z Wami, ale też nie ogarnęli. Finalnie wyszło tak, że pewien warsztat wymienił mi przód instalacji, za co zapłaciłem chyba 900zł, ale zapisano jakby to było wsadzenie nowej instalacji, to jest 2 lata gwarancji itd. Teraz na tym setupie jakoś sobie radzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Jeszcze jedna sprawa mi się przypomniała jak robiłem rozeznanie z instalacją do Subaru. Jeden doświadczony instalator przekazał mi (nie pamiętam firmy sterownika) że musi być instalacja z dotryskiem benzyny przy wyższych obrotach Drugi że dany sterownik ma swoja mapę wtrysków nie zależnych od fabrycznego Trzeci że najlepsza instalacja gdzie sterownik wykorzystuje mapę oryginalnego komputera.. Parę takich spraw wychwyciłem i nie do końca rozumiem - postanowiłem nie robić instalacji aż w 100% będe wiedział co najlepsze. Wiem że każdy chwali swoje i jednemu będzie działać idealnie na polskim STAG'u innemu na włoskim BRC czy holenderskim Teleflex. Bardziej zależy mi na informacji jak faktycznie ma pracować sterownik LPG żeby było oszczędnie i bezawaryjnie :-D wiadomo złotego środka nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Jeszcze jedna sprawa mi się przypomniała jak robiłem rozeznanie z instalacją do Subaru. Jeden doświadczony instalator przekazał mi (nie pamiętam firmy sterownika) że musi być instalacja z dotryskiem benzyny przy wyższych obrotach Drugi że dany sterownik ma swoja mapę wtrysków nie zależnych od fabrycznego Trzeci że najlepsza instalacja gdzie sterownik wykorzystuje mapę oryginalnego komputera.. Parę takich spraw wychwyciłem i nie do końca rozumiem - postanowiłem nie robić instalacji aż w 100% będe wiedział co najlepsze. Wiem że każdy chwali swoje i jednemu będzie działać idealnie na polskim STAG'u innemu na włoskim BRC czy holenderskim Teleflex. Bardziej zależy mi na informacji jak faktycznie ma pracować sterownik LPG żeby było oszczędnie i bezawaryjnie :-D wiadomo złotego środka nie ma Każdy sterownik instalacji gazowej, powtarzam każdy, działa tak samo. Algorytm funkcjonowania instalacji sekwencyjnego, fazowanego wtrysku gazu jest u każdego producenta identyczny. Sterownik LPG wykorzystuje sygnał czasu otwarcia wtryskiwacza benzynowego, przetwarza go, narzuca korekty ze względu na właściwości fizykochemiczene paliwa gazowego oraz stan termodynamiczny silnika i kieruje go do wtryskiwaczy gazowych. Wtryskiwacze te podają paliwo do silnika i reszta jest już znana. Cała procedura regulacji, kalibracji lub jakkolwiek to nazwać, sprowadza się do dopasowania ilości podawanego paliwa gazowego do ilości podawanego paliwa benzynowego w trakcie zasilania silnika paliwem LPG tak aby spełnić wymagania normy OBD. Koniec. Reszta parametrów sterownika PG ma za zadanie zwiększenie komfortu użytkowania silnika benzynowego przy zasilaniu LPG. Powiem Ci tak, im dłużej się będziesz zastanawiać czy zakładać instalację LPG tym więcej pieniędzy przelatuje przez Twój zbiornik paliwa. Jeżeli masz jeszcze jakieś wątpliwości pojedź do JAKO lub skontaktuj się ze mną, a na pewno rozwiejemy Twoje obawy. Powiem Ci coś jeszcze, co być może zburzy Twój obecny porządek, to jaką instalację wybierzesz jest najmniej istotne. 70% sukcesu (moja subiektywna opinia) to Montażysta, który wie jak dobrać instalację do samochodu i jak ją wyregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Ja dziś byłem na przeglądzie po 20tys km. Filtry wymienione i mapa sprawdzona. Wykres na benzynie i na gazie jest prawie identyczny. Instalacja już dawno sie zwróciła. Przy normalnej jeździe, spala mi 11l/100km. Nie muszę oszczędzać, ale też nie wciskam gazu w podłogę. Mam 5 lat gwarancji, więc sie nie przejmuję, że za 5 lat auto może odwiozę do huty. Rocznie robię ok 50kkm. Jakiejś różnicy w osiągach na benzynie i na gazie nie zauważyłem. Na dojazdy do pracy i w lekkim terenie mi wystarczy. Na urlopy i na weekendowe wyjazdy mam służbowóz moje partnerki. Pracownicy mają młodsze samochody służbowe niż ja Nie jest źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Powiem Ci tak, im dłużej się będziesz zastanawiać czy zakładać instalację LPG tym więcej pieniędzy przelatuje przez Twój zbiornik paliwa. Masz oczywiście ogólnie racje ale w moim przypadku nie jeżdżę bardzo dużo....mam oprócz Legacy jeszcze diesla który pali mi w mieście max 7 litrów....wiec Subaryna jedynie na trasy a tam max 8litrów benzynki pali....dlatego czy faktycznie jest sens. Może coś tam będzie taniej w dłuższym rozrachunku ale fakt że montaż LPG będzie : - ingerencją w silnik/samochód (kolektor, komputer, bagażnik) - przy przebiegu 200tyś taka instalacja szybciej wyeksploatuje ten samochód (może się myle...? ) - koszta regulacji zaworów + instalacji + koszt przeglądu(znikomy ale jak liczyć to liczyć) Zawsze myślałem ze można oszczędzić chociaż na częściach bo mam dostęp do tańszych ale żaden gazownik nie da gwarancji na taka instalacje.......więc dalej robie rozeznanie - może w końcu kiedyś zrobię ten gaz.....może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 chciałem wkleić zdjęcia swojej instalacji ale nie wiem jak proszę o wskazówki (proszę nie śmiejcie się) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Powiem Ci tak, im dłużej się będziesz zastanawiać czy zakładać instalację LPG tym więcej pieniędzy przelatuje przez Twój zbiornik paliwa. Masz oczywiście ogólnie racje ale w moim przypadku nie jeżdżę bardzo dużo....mam oprócz Legacy jeszcze diesla który pali mi w mieście max 7 litrów....wiec Subaryna jedynie na trasy a tam max 8litrów benzynki pali....dlatego czy faktycznie jest sens. Może coś tam będzie taniej w dłuższym rozrachunku ale fakt że montaż LPG będzie : ... O ekonomiczności montażu instalacji decyduję tylko dwa czynniki: 1. dzienny dystans, 2. czas eksploatacji samochodu. Odpowiadając na Twoje pytania: - ingerencją w silnik/samochód (kolektor, komputer, bagażnik) To niestety nieuniknione i trzeba się liczyć z konsekwencjami podjętej decyzji. - przy przebiegu 200tyś taka instalacja szybciej wyeksploatuje ten samochód (może się myle...? ) Przebieg pojazdu nie jest dobrym wykładnikiem stanu technicznego samochodu. Nie mniej jednak dobrze dobrana i wyregulowana instalacja gazowa nie spowoduje ujemnych konsekwencji wobec stanu technicznego silnika. - koszta regulacji zaworów + instalacji + koszt przeglądu(znikomy ale jak liczyć to liczyć) O regulacji pisałem już dziale technicznym. Wiele zależy od tego jaki masz silnik. Koszt regulacji zaworów zaczyna się od ok 350 zł a koczy się na pary tysiącach zł (w zależności od serwisu). Koszty przeglądu okresowego instalacji gazowej od 100 zł (Śląsk). Oczywiście należy uwzględnić te wydatki w kosztach eksploatacji samochodu z LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 moja instalacja link poniżej: http://lpg-forum.pl/subaru-forester-instalacja-prince-t52161.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Witam Was - pierwszy post Myślę o zakupie Subaru (Forester raczej) i tak tu trafiłem - forum bardzo ciekawe, czytam i czytam. W tym pokaźny wątek o LPG. W temacie foresterów II gen i silników pod gaz itp jest sporo - wiem co chciałem wiedzieć. Ale nie wiem czy wyląduje w IIgen czy w nowszych to się dopiero okaże. Nie znalazłem konkretów w temacie silników "pod gaz" w III oraz IVgen Forester i Outback. Czym się kierować ? Przy okazji chciałbym zapytać o te "firmowe" bi fuel chodzące po rynku - te instalacje założone przez producenta/dealera są normalnie serwisowalne w Polsce ? I czy w III/IV gen jeśli samochód był sprzedany jako bi-fuel to jest to równoznaczne z silnikiem dostosowanym do gazu ? Chciałem jeszcze zapytać o dobry punkt serwisu/montażu LPG znający temat Subaru lub po prostu działający zgodnie ze sztuką w mojej okolicy (Bielsko-Biała/Tychy/Pszczyna) - możecie polecić sprawdzony warsztat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beemowiec Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Co do gazownika w okolicy Bielska-Białej to polecam Krajewskiego.Znajdziesz namiary na internecie.Gość zna się na robocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 ok zapisane. A na resztę pytań nic nie doradzicie ? Głównie chodzi już tylko o sprawdzony i zalecany silnik "pod LPG" w subaru III oraz IV gen Forester/Outback. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Dobrze znoszące lpg są silniki wolnossące oznaczone EJ20F - oznaczenie to widać na płytce znamionowej auta pod maską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruSK Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 ja polecam katowice. Czysta robota, dobry serwis, doskonala wiedza o subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 czy znacie warsztaty LPG pod kątem Subaru które polecacie w rejonie Piła-Bydgoszcz??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erbi Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Może Piła-Bydgoszcz to nie będzie, ale sam z Bydgoszczy tam się kieruję już z 4 autem - Miłosz z Auto-Flesz w Lubiczu Górnym (pod Toruniem). Całkowicie polecam, wiadomo, że trzeba dojechać, ale jest zrobione raz, a porządnie, bez żadnych poprawek. Cena jest taka sama jak wszędzie, bez żadnych odchyłów. Renoma? Dużo osób z Kuj-Pom, nawet Anglii tam uczęszcza, zresztą na forum lpg można wiele pochlebnych opinii o nim przeczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 (edytowane) Cześć. Udaję się niedługo do serwisu LPG w celu zdiagnozowana problemu i jego naprawy. Proszę was o sugestie, co się dzieje, tak bym wiedział o czym rozmawiam w warsztacie. Forek XT o przebiegu 210 tyś z instalacją BRC 24 o przebiegu ok 80 tyś od nieco ponad czterech lat (serwisowany co roku). Problem jest z wyłączaniem się zasilania lpg przy średnim i większym przyśpieszaniu lub w czasie jazdy na trasie jak już ma te 3500-4500 tyś obrotów (różnie z tym bywa). Problem się wzmaga w okresie zimowym. Co może być przyczyną? Znalazłem w necie taki temat http://forum.vw-passat.pl/threads/19569-Niekontrolowane-prze%C5%82%C4%85czanie-z-LPG-na-benzyn%C4%99 nie miałem pojęcia że lpg może być tak skomplikowane. Edytowane 9 Stycznia 2016 przez yarro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka10003 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 witam Koltekowców... moja instalkę dopadł kryzys...a zaczeło to się tak,podczas jazdy po raptownym wciśnięciu gazu silnik jak by się zadławił na chwilę,taka dziura w mocy...ale zaraz nadrabiał...na drugi dzień zgasł od razu po przełączeniu na gaz...teraz raz chodzi na gazie na wolnych obrotach obrotach raz gasnie. gdy go przełącze w czasie jazdy i trzymam pedał gazu nieruchomo to sobie leci spokojnie ale gdy dodam gazu przełącza sie na benzynkę. parownik był regenerowany 10tys km temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Może Piła-Bydgoszcz to nie będzie, ale sam z Bydgoszczy tam się kieruję już z 4 autem - Miłosz z Auto-Flesz w Lubiczu Górnym (pod Toruniem). Całkowicie polecam, wiadomo, że trzeba dojechać, ale jest zrobione raz, a porządnie, bez żadnych poprawek. Cena jest taka sama jak wszędzie, bez żadnych odchyłów. Renoma? Dużo osób z Kuj-Pom, nawet Anglii tam uczęszcza, zresztą na forum lpg można wiele pochlebnych opinii o nim przeczytać. Również słyszałem wiele pozytywnych opinii o chłopakach z Auto-Flesz. Znajomi zakładali u nich LPG i są zadowoleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slony Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Czy silnik 2.0i N/A (FB20 ?) z Forestera IV SJ MY13 nadaje sie do gazu? Ma ktos w takim aucie instalacje albo slyszal opinie? Jakiego producenta instalacje zalozyc, zeby byla pewna i profesjonalnie wystrojona i u kogo? Jak wyglada sprawa z regulacja luzow zaworowych, czestotliwoscia i kosztami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się