Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

-inny warsztat parownik KME wtryskiwacze Barakuda (nie wiem czy dobrze pisze) 2700pln


z tego co się dowiedziałem nie trzeba wyciagac silnika ale dolot trzeba wyjąć


są asy co twierdzą że dolotu nie trzeba wyciągać na to inny gazownik: "a co? mają gumowe wiertła?"


czy KME to coś porządnego czy chiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-inny warsztat parownik KME wtryskiwacze Barakuda (nie wiem czy dobrze pisze) 2700pln

z tego co się dowiedziałem nie trzeba wyciagac silnika ale dolot trzeba wyjąć

są asy co twierdzą że dolotu nie trzeba wyciągać na to inny gazownik: "a co? mają gumowe wiertła?"

czy KME to coś porządnego czy chiny?

 

KME to całkiem niezłe instalacje, a cena z wtrysami Baracuda jest niezła. Ciekawe jaki parownik...?

To jest właśnie ważna sprawa czy zdejmą kolektor do montażu i na zdjętym będą wiercić otwory, później to wszystko oczyszczą i założą na nowo ( a to akurat w Subaru trochę czasu zajmuje) czy zrobią na odpier**** i będą wiercili na żywca, a wszystkie opiłki polecą dalej ? :)

Resztę naprawdę ciężko spaprać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-inny warsztat parownik KME wtryskiwacze Barakuda (nie wiem czy dobrze pisze) 2700pln

z tego co się dowiedziałem nie trzeba wyciagac silnika ale dolot trzeba wyjąć

są asy co twierdzą że dolotu nie trzeba wyciągać na to inny gazownik: "a co? mają gumowe wiertła?"

czy KME to coś porządnego czy chiny?

 

KME to firma ze Zgierza, jeden z czołowych producentów instalacji w pl. Znam serwis co gazuje Subaru od lat na KME. Osobiście mam już drugie Subaru z instalką KME i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie nie było;)

 

 

Wielkie dzięki za link, co za mocarna galeria, jakby tylko Subaru robili;) Ale wygląda ok, nie przypuszczałem że jest jakiś warsztat który tyle ich zagazował;) A akurat z Warszawy jestem, więc jest ok;) Ten drugi odpada;( za daleko.

 

 

Hej, zastanawiam się nad zagazowaniem swojego  Forestera 2.0 DIT z 2014. Co sądzicie o instalacji VI generacji PRINS DLM? Montował ją ktoś z tu obecnych?

 

najpierw przeprowadź najtrudniejszy rachunek- czy opłaca się tracić gwarancję?

 

 

Z gwarancją się zastanawiam, ale w zasadzie to spora oszczędność, a abstrahując od tematu to co ogólnie sądzicie o tej VI genracji DLM, można coś jeszcze innego wsadzić do mnie pod maskę?;) Napiszę jeszcze do paru warsztatów chociaż nie wiem czy to każdy może montować tego typu instalacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parownik KME, tak właśnie gazownik któremu postanowiłem oddać auto powiedział ze fuchy nie odwala-wyjmuje dolot bo inaczej sie nie da profesjonalnie tego zrobić, inny zaś powiedział że dolotu nie wyjmuje bo ma na to sposób......więc wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jest jakiś sposób sprawdzenia prawidłowej pracy cewek zapłonowych (FXT 03)? Pytam dlatego , iż mam problem z LPG mianowicie podczas przyspieszania z niskich obrotów silnik poszarpie i potem już ciągnie równo. Mój gazownik twierdzi ,ze to nic innego jak tylko niewydolność cewek. Jest to możliwe? Jak jadę na niskich ale równych obrotach nic nie szarpie dopuki nie nacisnę mocniej gazu. Na PB jest OK. Nie chciałbym wymienić pół auta , kiedy wina może być po stronie LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw, który opisałeś jest charakterystyczny dla usterki układu zapłonowego.

Należy zweryfikować wygląd izolatora ceramicznego świecy zaponowej. Jeżeli na tym izolatorze będę czarne smugi, równoległe do osi świecy to oznacza że jest przebicie na cewce. Innych sposobów weryfikacji nie ma. Pamiętaj, że paliwo gazowe jest zupenie innym paliwem, wymagającym znacznie wyższej energii zapłonu. Stąd każde niedomoaganie układu zapłonowego będzie wyczuwlane wlaśnie na paliwie gazowym, niekoniecznie na benzynie.

Spradź także świec zapłonowych. Platynowie śweice zapłonowe, przy zasilaniu LPG, "żyją" ok 50 - 70 tyś km. Może przyszedł już czas na wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Spradź także świec zapłonowych. Platynowie śweice zapłonowe, przy zasilaniu LPG, "żyją" ok 50 - 70 tyś km. Może przyszedł już czas na wymianę?
Wymianę świec zleciłem prz montażu LPG i obecnie mają 12kkm (NGK Platinum Premium). W zeszłym tygodniu wykręcone i sprawdzona przerwa elektrod 0.65. Na świecach żadnych smug , bo też mechanik zwrócił na to uwagę. A czy jest taka możliwość ,że dysze wtrysków LPG są za duże i przylewa go na niskich obrotach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parownik KME, tak właśnie gazownik któremu postanowiłem oddać auto powiedział ze fuchy nie odwala-wyjmuje dolot bo inaczej sie nie da profesjonalnie tego zrobić, inny zaś powiedział że dolotu nie wyjmuje bo ma na to sposób......więc wszystko jasne

Te parowniki nie są złe, ale trzeba uważać z mocą, silver podobno nie wyciąga tyle ile deklaruje producent i lepiej dac gold. Ja miałem Silver to wytrzymał 100kkm, potem trzba było zregenerować memebranę (std), koszt coś koło 150zł. Teraz mam drugi Gold, bo pierwszy piszczał - wadliwa serii, teraz od 40kkm jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam krótkie pytanie - jak prawidłowo powinno być podłączone zasilanie instalacji LPG? U mnie jest tak, że słychać zamknięcie zaworu przy butli de facto kilka chwil PO wyjęciu kluczyka ze stacyjki (nie od razu po zgaszeniu silnika). Przez te kilka chwil po wyjęciu kluczyka podświetla się jeszcze oświetlenie wokół stacyjki i mam wrażenie, że do tego zasilania podłączona jest instalacja, czyli zawór "tyka" (zamyka się) gdy zgaśnie lampka wokół stacyjki.

 

Pytam, bo mam wrażenie, że raz na jakiś czas - gdy np. zgaszę auto i za chwilę znowu odpalę odrobinę poczuję gaz. Jest to bardzo delikatne i bardzo rzadkie, zastanawiam się co może być przyczyną. Auto chodzi jak należy i na noPB i na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jest jakiś sposób sprawdzenia prawidłowej pracy cewek zapłonowych (FXT 03)? Pytam dlatego , iż mam problem z LPG mianowicie podczas przyspieszania z niskich obrotów silnik poszarpie i potem już ciągnie równo. Mój gazownik twierdzi ,ze to nic innego jak tylko niewydolność cewek. Jest to możliwe? Jak jadę na niskich ale równych obrotach nic nie szarpie dopuki nie nacisnę mocniej gazu. Na PB jest OK. Nie chciałbym wymienić pół auta , kiedy wina może być po stronie LPG.

 

U mnie występuje to samo. Jako mówił, że to wina wtryskiwaczy - ja mam Barracudy, sugerował że przy Hanach nie powinno tego być. Ale Ty przy turbo masz pewnie co innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witajcie. Jest jakiś sposób sprawdzenia prawidłowej pracy cewek zapłonowych (FXT 03)? Pytam dlatego , iż mam problem z LPG mianowicie podczas przyspieszania z niskich obrotów silnik poszarpie i potem już ciągnie równo. Mój gazownik twierdzi ,ze to nic innego jak tylko niewydolność cewek. Jest to możliwe? Jak jadę na niskich ale równych obrotach nic nie szarpie dopuki nie nacisnę mocniej gazu. Na PB jest OK. Nie chciałbym wymienić pół auta , kiedy wina może być po stronie LPG.

 

U mnie występuje to samo. Jako mówił, że to wina wtryskiwaczy - ja mam Barracudy, sugerował że przy Hanach nie powinno tego być. Ale Ty przy turbo masz pewnie co innego?

 

Mam właśnie Hana i potrafi szarpać kilka razy przy każdym naciśnięciu  na gaz. Szarpie tylko przy ruszeniu gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie przy ruszaniu najczęściej występuje jak jest źle zestrojona instalacja albo przewymiarowane wtryskiwacze.

Też podejżewalem zbyt wydajne wtryskiwacze , ale gazownik przejechał się i nic tylko cewki  bo wypadają zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.Sam jestem ciekaw.U mnie w N/A mimo calkowicie nowego zaplonu ,na lpg jak jadę wolno np na 2,3,4 lub 5tym biegu,na obrotomierzu poniżej 3krpm i wcisnę gaz to jest lekkie szarpnięcie i dopiero jedzie.Nie zawsze a na benzynie nie zauważyłem.Czadem na postoju jak sobie chodzi na wolnych obrotach to jest taki pojedynczy wstrząs jakby wypadł zaplon.No i na Lpg jak wdepne do dechy to jedzie srednio ale jak ujmuje gazu to przyspiesza lepiej.

Gość od którego kupiłem auto mowil ze instalacja jest założona taka do 200hp. A mój ssak na 125hp.

Może i u mnie jest problem przerostu formy nad treścią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witajcie. Jest jakiś sposób sprawdzenia prawidłowej pracy cewek zapłonowych (FXT 03)? Pytam dlatego , iż mam problem z LPG mianowicie podczas przyspieszania z niskich obrotów silnik poszarpie i potem już ciągnie równo. Mój gazownik twierdzi ,ze to nic innego jak tylko niewydolność cewek. Jest to możliwe? Jak jadę na niskich ale równych obrotach nic nie szarpie dopuki nie nacisnę mocniej gazu. Na PB jest OK. Nie chciałbym wymienić pół auta , kiedy wina może być po stronie LPG.

U mnie występuje to samo. Jako mówił, że to wina wtryskiwaczy - ja mam Barracudy, sugerował że przy Hanach nie powinno tego być. Ale Ty przy turbo masz pewnie co innego?
Mam właśnie Hana i potrafi szarpać kilka razy przy każdym naciśnięciu na gaz. Szarpie tylko przy ruszeniu gazem.
hej,

 

mi na hanach też szarpało, na niskich i zimnym silniku, ale odkąd zmieniłem na Barracudy nic takiego nie zaobserwowałem. Czy wtryski LPG miały wpływ na to co się dzieje z autem po odpaleniu na benzynie? pojęcia nie mam, widać mogło mieć. idź tym tropem i sprawdź czy wtryski pracują jak trzeba, może któryś się zawiesza.

 

acha i jeszcze jedno, nie wiem czy ma znaczenie, ale możesz spróbować. Od tamtej pory dowiedziałem się też że za szybko auto odpalam... może zabrzmi to brutalnie, ale ja przekręcałem kluczyk od 0 do rozrusznika i od razu bieg > jazda, ktoś mi podpowiedział, że nie daję systemowi odpowiedniego czasu na "rozruch", nawet w instrukcji piszą o odczekaniu aż się kontrolki zgaszą. Od tamtej pory 0>1 czekam aż kontrolki zgasną, rozruch, ponownie czekam na kontrolki, plus parę sekund aż obroty spadną z 2 do 1,5, dopiero wtedy ruszam.

trochę to oczywiste, ale jak się okazuje nie dla wszystkich.

Edytowane przez cOijN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szarpanie przy ruszaniu najczęściej występuje jak jest źle zestrojona instalacja albo przewymiarowane wtryskiwacze.

Też podejżewalem zbyt wydajne wtryskiwacze , ale gazownik przejechał się i nic tylko cewki  bo wypadają zapłony.

 

 

Myślę, ze po tym jak się przejechał lepiej jakby podpiął kompa do gazu i sprawdził przynajmniej w jakiejś części poprawność swojej tezy. Na kompie może zrobić test wtrysków i jak będą jakieś zawiechy to wyłapie ten problem. Objawy być może i pasują do cewek ale ja bym przyjrzał się uważniej wtryskom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to co ogólnie sądzicie o tej VI genracji DLM, można coś jeszcze innego wsadzić do mnie pod maskę?

Instalacje ciekłego wtrysku robi jeszcze Prins.

 

I nazywa się to Prins DLM :D

 

 

Tak, chodziło mi czy jest coś jeszcze co by się do mnie nadawało, ale i tak dzięki za pomoc;) Napisze do kilku warsztatów, w tym do tego EGP, co to już to robiło i zobaczymy co otrzymam, wtedy może będzie łatwiej wybrać;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...