Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Czy silnik w Foresterze 3 generacji 2,0 150 KM jest konstrukcyjnie tym samym silnikiem, który siedzi w wolnossących Imprezach, Legacy i Forkach 2 generacji odpowiednio o mocach 160, 165 i 158 KM?

Do okolic 2011 roku tak. Ogólny kod ej204 i jego wersja ej20f przygotowana do zasilania lpg.

 

Potem nowa konstrukcja fa20

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy już to opisywałem w tym wątku, a może się to przydać innym, więc szybkie info.

Auto miało tendencję do leciutkiego poszarpywania przy gwałtownym dodawaniu gazu, jakby trochę ospale reagowało na akcelerator, ale największą bolączką były spadki obrotów po wysprzęgleniu - buda się telepała, auto prawie gasło i niechętnie (po ok. 1-3 sek.) stabilizowało bieg jałowy. Spadki były nawet do 350 obr., najgorzej z włączoną klimą.

Podejrzewałem LPG, więc wyłączyłem bezpiecznik instalacji LPG (tak poradzili "gaziarze"), reset komputera i tydzień jeżdżenia tylko na benzynie. Okazało się, że na benzynie jest tak samo. Kilka wykresów było cenną wskazówką, dodatkowo spece od gazu niedawno mieli taki sam problem z Subaru jednego z tut. Forumowiczów i zalecili czyszczenie przepustnicy, które (o ile wiem) pomogło. Przebieg 92 tys. km, więc uznałem, że i mnie nie zaszkodzi.

AUTO JAK NOWE! Silnik chodzi ciszej (to ciekawe), prawie bez drgań (a mnie się wydawało po wymianie świec, że to niemożliwe, żeby mogło być lepiej!), oczywiście spadki obrotów minęły od razu, szybko reaguje na pedał gazu, zyskał żwawość i jakoś tak "lekko chodzi". Przepustnica była mocno zabrudzona. Koszt nieduży (a pewnie wielu z Was potrafi to zrobić samodzielnie), szczerze polecam!

No i jeżeli podejrzewamy LPG, to dobrą drogą diagnostyki jest poświęcić trochę "kapusty" i pojeździć z odłączoną instalacją - wtedy powinno wyjść, czy problem jest ogólny, czy stricte z LPG. Mnie został jeszcze tylko temat cofania wyprzedzenia zapłonu w wiadomym zakresie obrotów, który pojawia się tylko na LPG. Już jestem umówiony na wymianę wtrysków gazu (na gwarancji), bo jest podejrzenie, że to one wariują. Co ciekawe, objaw potrafi się czasem sam "uleczyć", po czym niespodziewanie wrócić w takiej intensywności, że nie da się wyprzedzić nawet na dwupasmówce! Cofa wtedy wyprzedzenie zapłonu o np. 19 stopni (z 26 do 7).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tichy: polecam ponizszy watek:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/page-36

 

Przyczyna moze byc ta sama. Podziel sie prosze jak do czego dojdziesz. 

Znam ten wątek :-) Czytywałem go jeszcze przed zakupem Subaru i powiem szczerze, że działał zniechęcająco :-( Nie chciało mi się wierzyć, że taka marka jak Subaru, w dodatku słynąca z nieśmiertelnych i świetnych silników benzynowych, może nie reagować na tak powszechny problem. Co ciekawe, postanowiłem wtedy kupić Kię Sportage, ale ciągle nie mogłem trafić na dobry egzemplarz. Jednego Forka z taką przypadłością nie kupiłem - i dobrze, bo trafił się potem lepszy i tańszy :-) W moim przypadku winny jest raczej gaz, bo na benzynie problemu nie ma, zresztą na LPG przez prawie rok też było OK i nagle się zaczęło. Oczywiście jeśli coś się wyjaśni na 100%, to podzielę się wiedzą na lewo i prawo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

Jescze raz w sprawie słynnego silnika EJ20F od którego roku takie o to sliniki wystepowały ?

Według strony to od 2007 roku. Jak dobrze rozumiem.

http://www.quickiwiki.com/en/List_of_Subaru_engines

Ja mam rok produkcji 2007 i ten silnik, więc w 2007 już na pewno były w Imprezie GH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Noszę się z zamiarem założenia podtlenku lpg do mojej GT '98 218KM. Czy ktoś może mi doradzić jakie wtryski tam wrzucić gdyż mechanik proponuje mi Hana obsługujące 55KM na cylinder ale obawiam się że to zbyt mało bo mieści się na styk?

Edytowane przez Krawiec_91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też w Gietku masz taki wtryskiwacz?

A ten KME fajny tylko strasznie drogi... Z resztą podzespołów zaufam mechaniorowi bo dobrze go znam ale te wtryski mnie interesowały :) dzięki za pomoc koledzy :)

Edytowane przez Krawiec_91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączę temat z wątkiem dedykowanym do LPG w Subaru.

U mnie przy mocy 258 KM i 358 NM (tyle pokazała hamownia na benzynie) Hany na pełnym bucie nie dawały rady. Nie wiem czy to była wina wtryskiwawczy, czy czegoś innego (Jako wie, albo wiedział, o co chodziło, ale ja nie zapamiętałem), ale na starych "krowach" Bigas szarpania na pełnym bucie nie miałem.

Teraz w ogóle nie jeżdżę na LPG, bo coś się złego zadziało z instalacją, ale za jakiś czas (gdy już będę mógł zająć się instalacją lpg) stanę przed podobnym dylematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tzd za przeniesienie w odpowiednie miejsce ;) u mnie narazie jest pełna seria więc może dadzą rade :) mam już plan na zwiekszenie mocy ale mechanior powiedział że wtedy zrobi mi takie zabezpieczenie że powyżej jakiś obrotów sam będzie przełączał się na benzynę a później spowrotem na gaz... Magia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam zamiar kupić Subaru pod gaz, lub z gazem (silnik 2.0 NA). Z rynku niemieckiego instalacja  lpg od dealera to chyba Teleflex GFI. Jakie są opinie na jej temat? Czytałem tutaj, że przy awarii raczej się stary przód wycina. Czy nie opłaca się reanimować? Jaka też może być żywotność, i kiedy przy jakich przebiegach można spodziewać się awarii tegoż Teleflexa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić Subaru pod gaz, lub z gazem (silnik 2.0 NA). Z rynku niemieckiego instalacja lpg od dealera to chyba Teleflex GFI. Jakie są opinie na jej temat? Czytałem tutaj, że przy awarii raczej się stary przód wycina. Czy nie opłaca się reanimować? Jaka też może być żywotność, i kiedy przy jakich przebiegach można spodziewać się awarii tegoż Teleflexa?

Lekko ponad 200tys km żywotność. Koszt naprawy przodu ok 3tys zl

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...