Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Imprezę Hawk z 2007 2.0R (nie wiem jaki dokładnie to silnik :(), pojeździłem nią 3 miesiące i postanowiłem zamontować LPG. O ile w poprzednich samochodach nie miałem z tym żadnych problemów, tak tutaj mam sporo obaw i wątpliwości.

Samochodem robię 1000 km miesięcznie, ale od maja/czerwca przebiegi te wzrosną o minimum połowę oraz tym samochodem planuję kilka lat pojeździć (bo nie wyobrażam sobie na co miałbym go wymienić :P).

 

Bardzo mocno zastanawiam się nad instalacją V generacji Vialle (koszt ~5000 zł). Niestety bardzo mało informacji znalazłem tutaj na ich temat - dwóch forumowiczów ma takie w bodajże Foresterach. To, co skłania mnie w jej kierunku (wyprowadźcie mnie proszę z błędu jeśli się mylę):

  1.  Znacznie większe okresy pomiędzy regulacjami zaworów lub nawet ich brak (niższa temperatura spalania podobno powoduje, że zawory reguluje się nawet rzadziej niż na PB), które z tego co się dowiedziałem są bardzo kosztowne. W przypadku sekwencyjnej instalacji LPG spotkałem się już z każdą możliwą ilością kilometrów co ile zawory wymagają regulacji - jedni mówią o 20 tysiącach, a inni nawet 60 tys.
  2. Brak spadku mocy lub jej delikatne zwiększenie - tylko 160 KM więc nie ma czym szastać.
  3. Brak regulacji LPG, brak rozjeżdżania się map itp jak w tradycyjnej sekwencji.
  4. Szybsze przełączanie na LPG zimą i ogólnie mniejsze zużycie PB. Ostatnie auto pochłaniało zimą sporo benzyny przy rozruchu, a jeżdżę sporo po mieście na krótkich dystansach.

Czy te instalacje mają jakieś wady poza ceną (która w przypadku regulacji luzów zaworowych może z czasem się zrekompensować)?

 

 

Czy może jednak polecacie klasyczna sekwencję, ale na lepszych komponentach? LPG jest jak wiadomo dla tych oszczędnych, ale na samej instalacji nie zamierzam oszczędzać.

 

 

 

Polecilibyście jakiś zakład w Częstochowie i okolicach, który ogarnąłby profesjonalnie temat LPG w moim samochodzie? W przypadku Vialle w grę wchodzi prawdopodobnie jedynie Eliasz z Nowej Gorzelni ( http://www.eliasz.com.pl/ ), ponieważ jako jedyny instaluje ten typ instalacji. W przypadku klasycznej sekwencji wybór gazowników jest znacznie szerszy. 

 

Trochę Off-topic, ale jak już pytam o zakłady to może poleci ktoś jakiś zakład, który skontroluje i ewentualnie wyreguluje luzy zaworowe? Przebieg 200 tys więc należałoby to sprawdzić przed montażem gazu.

 

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie forester 98rok 2.0 S-Turbo, 170KM, czy regulacja zaworów jest związana z wyjęciem silnika? co ile kilometrów na LPG trzeba regulować? jaki koszt w przeciętnym warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Imprezę Hawk z 2007 2.0R (nie wiem jaki dokładnie to silnik :()

 

Bardzo mocno zastanawiam się nad instalacją V generacji Vialle (koszt ~5000 zł)

  1. Szybsze przełączanie na LPG zimą i ogólnie mniejsze zużycie PB. Ostatnie auto pochłaniało zimą sporo benzyny przy rozruchu, a jeżdżę sporo po mieście na krótkich dystansach.

Czy te instalacje mają jakieś wady poza ceną (która w przypadku regulacji luzów zaworowych może z czasem się zrekompensować)?

przede wszystkim zorientuj sie jakie masz oznaczenie silnika to sie okaze czy to wersja ze wzmocnionymi gniazdami zaworow czy nie.

 

jak szybkie przelaczenie na gaz cie interesuje zeby uznac za szybko? Ja mam po ok 1km jazdy w okolicach +5st powietrza przy IVgen a nie jest to zaden szczyt mozliwosci. Jezdzac na krotkich dystansach kilku w ciagu dnia problem bedzie glownie za pierwszym kursem, potem mozna zaprogramowac odpalanie od razu z LPG jesli temp. reduktora jest odpowiednia. Ja akurat wylaczylem te opcje - po sprawdzeniu ze bez problemu dziala - bo wole dac czasem benzynie szanse choc troche popracowac. Zwykle robie ok 10-20km a jednym zamachem i owocuje to zuzyciem paliwa w granicach 13-14L lpg + 1 L benzyny na 100km jezdzac po miescie

 

Instalacje Vgen oprocz ceny maja wade w postaci kosztow serwisu np. pomp gazu. A te np. ponoc czesto pokonuje jakosc polskiego gazu.

 

IVgen dobrze zamontowana i wyregulowana nie jest zla.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób rozpoznać oznaczenie silnika? Jest zawarte w VIN? Sprawdziłem kilka dekoderów i nie pojawia mi się to. Pod maską na kielichach są dwie tabliczki znamionowe, może na którejś z nich?

 

 

Szybkość przełączania gazu to nie jest najważniejsza sprawa, chodzi mi ogólnie o jak najbardziej bezproblemowy użytek. Nie chce obawiać się, że jeżdżę na zbyt ubogiej mieszance albo że zaraz będę musiał regulować zawory.

Od zawsze miałem auta z gazem i dalej planuje mieć, ale nie powiem w każdym miałem mniejsze lub większe problemy z nim związane. Po prostu pomyślałem, że jak założę V gen to zapomnę o regulacjach gazu, luzach zaworowych, spadkach mocy i długim dogrzewaniem zimą, a serwis sprowadzi się do kontroli jej szczelności.

 

 

 

 

 

Brat miał auto z Holandii z Vialle LPi ale nie tym obecnie sprzedawanym (obecne podobno mają znacznie tańsze pompy, komputer, klasyczne butle itp), prawdopodobnie zamontowanym nawet fabrycznie przez Renault i pompa poddała się dopiero 250 tys i to był jedyny serwis tej instalacji (regeneracja około 1000 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

EJ20F
ten początek najważniejszy.....ogólnie przez wielu uważany za najlepszy do gazu z tych nowszych ze względu na wzmocnione gniazda zaworowe. Oznacza to rzadsze wymogi regulacji luzu....co około 80 - 100tyś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany mam pytanie.

 

Znalazłem dziś ciekawą aukcję, a mianowicie Lanosa STI z instalacją LPG. To pierwszy taki przypadek, który zaobserwowałem, widziałem już gaz w bugach, blobach czy hawkach STI, ale w Lanosie jeszcze nie.

Moje pytanie brzmi, zna ktoś może właściciela? Chciałbym zapytać o parę kwestii. A może przez przypadek tutaj jest. Albo czy ktoś miał styczność z LPG w Lanosie STI.

 

Tutaj link dla zainteresowanych:

 

http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-top-tog-340km-recaro-navi-benz-gaz-CID5-IDaDXir.html#202b385207

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany mam pytanie.

 

Znalazłem dziś ciekawą aukcję, a mianowicie Lanosa STI z instalacją LPG. To pierwszy taki przypadek, który zaobserwowałem, widziałem już gaz w bugach, blobach czy hawkach STI, ale w Lanosie jeszcze nie.

Moje pytanie brzmi, zna ktoś może właściciela? Chciałbym zapytać o parę kwestii. A może przez przypadek tutaj jest. Albo czy ktoś miał styczność z LPG w Lanosie STI.

 

Tutaj link dla zainteresowanych:

 

http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-top-tog-340km-recaro-navi-benz-gaz-CID5-IDaDXir.html#202b385207

A chcesz mu przy'hejtowac, czy zapytać o spalanie ?

 

Co w tym dziwnego dla Ciebie że, właściciel zdecydował się na założenie LPG w STI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

80 - 100 tys. ale chyba na benzynie?

 

Na LPG !  Informacja z forum jak i od gazowników znających się na Subaru np. JAKO oraz pewien warsztat z Katowic który to zrobił już wiele Subaraków.

Ja tego nie wymyśliłem - przekazuje doświadczenia tych co regulowali zawory w tych jednostkach !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam Pany mam pytanie.

 

Znalazłem dziś ciekawą aukcję, a mianowicie Lanosa STI z instalacją LPG. To pierwszy taki przypadek, który zaobserwowałem, widziałem już gaz w bugach, blobach czy hawkach STI, ale w Lanosie jeszcze nie.

Moje pytanie brzmi, zna ktoś może właściciela? Chciałbym zapytać o parę kwestii. A może przez przypadek tutaj jest. Albo czy ktoś miał styczność z LPG w Lanosie STI.

 

Tutaj link dla zainteresowanych:

 

http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-top-tog-340km-recaro-navi-benz-gaz-CID5-IDaDXir.html#202b385207

A chcesz mu przy'hejtowac, czy zapytać o spalanie ?

 

Co w tym dziwnego dla Ciebie że, właściciel zdecydował się na założenie LPG w STI ?

 

Hejt? W żadnym wypadku. Nie jestem przeciwnikiem LPG, sam mam WRX'a z instalacją i jestem mega zadowolony.

Nie dziwi mnie założenie instalacji w STI tylko raczej zastanawiałem się dlaczego nie widziałem jeszcze żadnej sztuki w budach nowszych niż GD, zastanawiałem się czy może ten silnik 2.5 nie jest podatny na lpg itp.

A jesli chodzi o co go chciałem zapytać to nie jest to spalanie, spalania sam się mogę domyślać. Raczej chodzi o koszt założenia instalacji, jak wygląda eksploatacja i jak ta konfiguracja instalacji radzi sobie z mocą rzędu 340 HP   ; ) 

Edytowane przez adijocker@o2.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie jako kompletny laik w dziedzinie gazowania,potrzebuje bardzo szybkiej porady bo musze coś znajomemu pomóc - forester 2.5 USA 170km- nadaje się do gazu?co ile regulacja?Nie trzeba wyjmować silnika?Tak ok. jaki jest koszt sensownej instalacji do tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jeśli chodzi o gaz foresterze 2.5 sohc z usa to nie ma większych problemów z założeniem instalacji LPG. Zawory są regulowane za pomocą śrubek, więc nie trzeba wyjmować silnika. Każda instalacja o odpowiedniej specyfikacji się nada. Reduktor oraz wtryskiwacze muszę być dobrane do mocy samochodu. Polecam zamontować wlew gazu obok wlewu paliwa, tak żeby w zimie mozna było zatankować bez stresu oraz nie montować żadnych lubryfikacji i innych czarów. Jeśli chodzi o interwały regulacji zawór niech wypowiedzą się eksperci. Z tego co wiem zalecana jest co około 40-50 tys.km. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.

 

Pozdrawiam

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie jako kompletny laik w dziedzinie gazowania,potrzebuje bardzo szybkiej porady bo musze coś znajomemu pomóc - forester 2.5 USA 170km- nadaje się do gazu?co ile regulacja?Nie trzeba wyjmować silnika?Tak ok. jaki jest koszt sensownej instalacji do tego modelu?

Tak jak napisał @Sebati. Silnik spokojnie można adaptować do zasilania LPG. Regulacja na śrubki więc wszystko spokojnie się reguluje, w relatywnie rozsądnych pieniądzach. Koszt instalacji zaczyna się od 2500 zł kończy na ... (zależnie od wyobraźni właściciela warsztatu) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Forka 2001 rok z DE z instalacją Prince tam montowaną, proszę o opinię na temat tej instalacji, specyfikacja poniżej spisana z Briefu:

-motor 2.0, 125KM

-wtryski Rail SPA E8 67R 0100005

-drucklegler(nie wiem co to) E24 67R 0100005

-steuergergerat Bigas(też nie wiem co to) E13 67R 010157

 

dałem ciała bo na tłumaczeniu na polski briefu było to ładnie opisane ale już tłumaczenie poszło do WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalacje mieszalnikowa ?! I chciałbym to przerobić na sekwencje

 

 

W brc powiedzieli 2500 instalacja bez butli (mam nowa butle ). I zalecają montaż lubryfikacji(teraz jej nie ma)

 

 

Pytanie jest sens zakladac lubryfikacje skoro przez ostatnie 10lat jej nie bylo?

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalacje mieszalnikowa ?! I chciałbym to przerobić na sekwencje

 

 

W brc powiedzieli 2500 instalacja bez butli (mam nowa butle ). I zalecają lubryfikacje

 

 

Pytanie jest sens zakladac lubryfikacje skoro przez 10 lat jej nie bylo i auto jeździ normalnie ?

? Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Forka 2001 rok z DE z instalacją Prince tam montowaną, proszę o opinię na temat tej instalacji, specyfikacja poniżej spisana z Briefu:

-motor 2.0, 125KM

-wtryski Rail SPA E8 67R 0100005

-drucklegler(nie wiem co to) E24 67R 0100005

-steuergergerat Bigas(też nie wiem co to) E13 67R 010157

 

dałem ciała bo na tłumaczeniu na polski briefu było to ładnie opisane ale już tłumaczenie poszło do WK

 

Prins jest z tego co wiem na Japońskich wtryskach Keihin. Przynajmniej u mnie tak jest na IV generacji Prins'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Forka 2001 rok z DE z instalacją Prince tam montowaną, proszę o opinię na temat tej instalacji, specyfikacja poniżej spisana z Briefu:

-motor 2.0, 125KM

-wtryski Rail SPA E8 67R 0100005

-drucklegler(nie wiem co to) E24 67R 0100005

-steuergergerat Bigas(też nie wiem co to) E13 67R 010157

 

dałem ciała bo na tłumaczeniu na polski briefu było to ładnie opisane ale już tłumaczenie poszło do WK

Sterownik BIGAS,

Wtryskiwacze RAIL,

Reduktor ???

Bigas obsługuje JAKO i tam też się udaj :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@leonard17,  Nie chce Cię straszyć, ale nie mam za dobrych informacji.

Mam podobną sytuację, kupiłem WRX'a z instalacją BIGAS S.R.L zakładaną przez wcześniejszego właściciela właśnie u JAKO i muszę powiedzieć, że wszystko było pięknie dopóki nie trzeba było jej regulować.

Jestem z Torunia, czyli stosunkowo niedaleko od Ciebie i też mi się nie uśmiechało jechać tyle kilometrów. Obdzwoniłem bardzo dużo warsztatów w obrębie 70km i kiedy mówiłem, że instalacja to BIGAS, nikt nie chciał się podjąć, bo uważali, że nie mają takiego oprogramowania. W ostatecznym rozrachunku jeden warsztat w Toruniu podjął się regulacji, choć nie jestem do końca zadowolony z ich pracy. Jak chcesz to dam Ci namiary na PW. Nie obiecuję, że ogarną, ale jakbyś był przejazdem to zawsze można spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@leonard17,  Nie chce Cię straszyć, ale nie mam za dobrych informacji.

Mam podobną sytuację, kupiłem WRX'a z instalacją BIGAS S.R.L zakładaną przez wcześniejszego właściciela właśnie u JAKO i muszę powiedzieć, że wszystko było pięknie dopóki nie trzeba było jej regulować.

Jestem z Torunia, czyli stosunkowo niedaleko od Ciebie i też mi się nie uśmiechało jechać tyle kilometrów. Obdzwoniłem bardzo dużo warsztatów w obrębie 70km i kiedy mówiłem, że instalacja to BIGAS, nikt nie chciał się podjąć, bo uważali, że nie mają takiego oprogramowania. W ostatecznym rozrachunku jeden warsztat w Toruniu podjął się regulacji, choć nie jestem do końca zadowolony z ich pracy. Jak chcesz to dam Ci namiary na PW. Nie obiecuję, że ogarną, ale jakbyś był przejazdem to zawsze można spróbować.

jeszcze pytanie jaki ten Bigas bo sa rozne. Ja np. mam cos o nazwie Bigas Nova Sgis (tez zakladana w Wwa ale nie wiem czy u Jako czy nie) i obsluguje sie ja softem Lecho Diagnostic & OBD wiec zadnego problemu z tym nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...