pebcio Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Witam. Posiadam Imprezę Hawk z 2007 2.0R (nie wiem jaki dokładnie to silnik ), pojeździłem nią 3 miesiące i postanowiłem zamontować LPG. O ile w poprzednich samochodach nie miałem z tym żadnych problemów, tak tutaj mam sporo obaw i wątpliwości. Samochodem robię 1000 km miesięcznie, ale od maja/czerwca przebiegi te wzrosną o minimum połowę oraz tym samochodem planuję kilka lat pojeździć (bo nie wyobrażam sobie na co miałbym go wymienić ). Bardzo mocno zastanawiam się nad instalacją V generacji Vialle (koszt ~5000 zł). Niestety bardzo mało informacji znalazłem tutaj na ich temat - dwóch forumowiczów ma takie w bodajże Foresterach. To, co skłania mnie w jej kierunku (wyprowadźcie mnie proszę z błędu jeśli się mylę): Znacznie większe okresy pomiędzy regulacjami zaworów lub nawet ich brak (niższa temperatura spalania podobno powoduje, że zawory reguluje się nawet rzadziej niż na PB), które z tego co się dowiedziałem są bardzo kosztowne. W przypadku sekwencyjnej instalacji LPG spotkałem się już z każdą możliwą ilością kilometrów co ile zawory wymagają regulacji - jedni mówią o 20 tysiącach, a inni nawet 60 tys. Brak spadku mocy lub jej delikatne zwiększenie - tylko 160 KM więc nie ma czym szastać. Brak regulacji LPG, brak rozjeżdżania się map itp jak w tradycyjnej sekwencji. Szybsze przełączanie na LPG zimą i ogólnie mniejsze zużycie PB. Ostatnie auto pochłaniało zimą sporo benzyny przy rozruchu, a jeżdżę sporo po mieście na krótkich dystansach. Czy te instalacje mają jakieś wady poza ceną (która w przypadku regulacji luzów zaworowych może z czasem się zrekompensować)? Czy może jednak polecacie klasyczna sekwencję, ale na lepszych komponentach? LPG jest jak wiadomo dla tych oszczędnych, ale na samej instalacji nie zamierzam oszczędzać. Polecilibyście jakiś zakład w Częstochowie i okolicach, który ogarnąłby profesjonalnie temat LPG w moim samochodzie? W przypadku Vialle w grę wchodzi prawdopodobnie jedynie Eliasz z Nowej Gorzelni ( http://www.eliasz.com.pl/ ), ponieważ jako jedyny instaluje ten typ instalacji. W przypadku klasycznej sekwencji wybór gazowników jest znacznie szerszy. Trochę Off-topic, ale jak już pytam o zakłady to może poleci ktoś jakiś zakład, który skontroluje i ewentualnie wyreguluje luzy zaworowe? Przebieg 200 tys więc należałoby to sprawdzić przed montażem gazu. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Poszukaj kotaktu do Jako. On Ci wiele wytłumaczy odnosnie V gen(sam zajmuje sie montazem instalacji). Te generacje nie sa jeszcze do konca dopracowane i potrafia byc problemy. Wyslano z Nołta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 panowie forester 98rok 2.0 S-Turbo, 170KM, czy regulacja zaworów jest związana z wyjęciem silnika? co ile kilometrów na LPG trzeba regulować? jaki koszt w przeciętnym warsztacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Posiadam Imprezę Hawk z 2007 2.0R (nie wiem jaki dokładnie to silnik ) Bardzo mocno zastanawiam się nad instalacją V generacji Vialle (koszt ~5000 zł) Szybsze przełączanie na LPG zimą i ogólnie mniejsze zużycie PB. Ostatnie auto pochłaniało zimą sporo benzyny przy rozruchu, a jeżdżę sporo po mieście na krótkich dystansach. Czy te instalacje mają jakieś wady poza ceną (która w przypadku regulacji luzów zaworowych może z czasem się zrekompensować)? przede wszystkim zorientuj sie jakie masz oznaczenie silnika to sie okaze czy to wersja ze wzmocnionymi gniazdami zaworow czy nie. jak szybkie przelaczenie na gaz cie interesuje zeby uznac za szybko? Ja mam po ok 1km jazdy w okolicach +5st powietrza przy IVgen a nie jest to zaden szczyt mozliwosci. Jezdzac na krotkich dystansach kilku w ciagu dnia problem bedzie glownie za pierwszym kursem, potem mozna zaprogramowac odpalanie od razu z LPG jesli temp. reduktora jest odpowiednia. Ja akurat wylaczylem te opcje - po sprawdzeniu ze bez problemu dziala - bo wole dac czasem benzynie szanse choc troche popracowac. Zwykle robie ok 10-20km a jednym zamachem i owocuje to zuzyciem paliwa w granicach 13-14L lpg + 1 L benzyny na 100km jezdzac po miescie Instalacje Vgen oprocz ceny maja wade w postaci kosztow serwisu np. pomp gazu. A te np. ponoc czesto pokonuje jakosc polskiego gazu. IVgen dobrze zamontowana i wyregulowana nie jest zla. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pebcio Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 W jaki sposób rozpoznać oznaczenie silnika? Jest zawarte w VIN? Sprawdziłem kilka dekoderów i nie pojawia mi się to. Pod maską na kielichach są dwie tabliczki znamionowe, może na którejś z nich? Szybkość przełączania gazu to nie jest najważniejsza sprawa, chodzi mi ogólnie o jak najbardziej bezproblemowy użytek. Nie chce obawiać się, że jeżdżę na zbyt ubogiej mieszance albo że zaraz będę musiał regulować zawory. Od zawsze miałem auta z gazem i dalej planuje mieć, ale nie powiem w każdym miałem mniejsze lub większe problemy z nim związane. Po prostu pomyślałem, że jak założę V gen to zapomnę o regulacjach gazu, luzach zaworowych, spadkach mocy i długim dogrzewaniem zimą, a serwis sprowadzi się do kontroli jej szczelności. Brat miał auto z Holandii z Vialle LPi ale nie tym obecnie sprzedawanym (obecne podobno mają znacznie tańsze pompy, komputer, klasyczne butle itp), prawdopodobnie zamontowanym nawet fabrycznie przez Renault i pompa poddała się dopiero 250 tys i to był jedyny serwis tej instalacji (regeneracja około 1000 zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Jeśli masz Hawk'eya 2.0 160koni to jest to silnik EJ20 DOHC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pebcio Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Oznaczenie silnika z tabliczki: EJ20F Dobry czy niedobry? Edytowane 25 Lutego 2020 przez pebcio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 EJ20F ten początek najważniejszy.....ogólnie przez wielu uważany za najlepszy do gazu z tych nowszych ze względu na wzmocnione gniazda zaworowe. Oznacza to rzadsze wymogi regulacji luzu....co około 80 - 100tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pebcio Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 80 - 100 tys. ale chyba na benzynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Witam Pany mam pytanie. Znalazłem dziś ciekawą aukcję, a mianowicie Lanosa STI z instalacją LPG. To pierwszy taki przypadek, który zaobserwowałem, widziałem już gaz w bugach, blobach czy hawkach STI, ale w Lanosie jeszcze nie. Moje pytanie brzmi, zna ktoś może właściciela? Chciałbym zapytać o parę kwestii. A może przez przypadek tutaj jest. Albo czy ktoś miał styczność z LPG w Lanosie STI. Tutaj link dla zainteresowanych: http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-top-tog-340km-recaro-navi-benz-gaz-CID5-IDaDXir.html#202b385207 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Witam Pany mam pytanie. Znalazłem dziś ciekawą aukcję, a mianowicie Lanosa STI z instalacją LPG. To pierwszy taki przypadek, który zaobserwowałem, widziałem już gaz w bugach, blobach czy hawkach STI, ale w Lanosie jeszcze nie. Moje pytanie brzmi, zna ktoś może właściciela? Chciałbym zapytać o parę kwestii. A może przez przypadek tutaj jest. Albo czy ktoś miał styczność z LPG w Lanosie STI. Tutaj link dla zainteresowanych: http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-top-tog-340km-recaro-navi-benz-gaz-CID5-IDaDXir.html#202b385207 A chcesz mu przy'hejtowac, czy zapytać o spalanie ? Co w tym dziwnego dla Ciebie że, właściciel zdecydował się na założenie LPG w STI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 80 - 100 tys. ale chyba na benzynie? Na LPG ! Informacja z forum jak i od gazowników znających się na Subaru np. JAKO oraz pewien warsztat z Katowic który to zrobił już wiele Subaraków. Ja tego nie wymyśliłem - przekazuje doświadczenia tych co regulowali zawory w tych jednostkach ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Witam Pany mam pytanie. Znalazłem dziś ciekawą aukcję, a mianowicie Lanosa STI z instalacją LPG. To pierwszy taki przypadek, który zaobserwowałem, widziałem już gaz w bugach, blobach czy hawkach STI, ale w Lanosie jeszcze nie. Moje pytanie brzmi, zna ktoś może właściciela? Chciałbym zapytać o parę kwestii. A może przez przypadek tutaj jest. Albo czy ktoś miał styczność z LPG w Lanosie STI. Tutaj link dla zainteresowanych: http://olx.pl/oferta/subaru-impreza-wrx-sti-top-tog-340km-recaro-navi-benz-gaz-CID5-IDaDXir.html#202b385207 A chcesz mu przy'hejtowac, czy zapytać o spalanie ? Co w tym dziwnego dla Ciebie że, właściciel zdecydował się na założenie LPG w STI ? Hejt? W żadnym wypadku. Nie jestem przeciwnikiem LPG, sam mam WRX'a z instalacją i jestem mega zadowolony. Nie dziwi mnie założenie instalacji w STI tylko raczej zastanawiałem się dlaczego nie widziałem jeszcze żadnej sztuki w budach nowszych niż GD, zastanawiałem się czy może ten silnik 2.5 nie jest podatny na lpg itp. A jesli chodzi o co go chciałem zapytać to nie jest to spalanie, spalania sam się mogę domyślać. Raczej chodzi o koszt założenia instalacji, jak wygląda eksploatacja i jak ta konfiguracja instalacji radzi sobie z mocą rzędu 340 HP ; ) Edytowane 9 Grudnia 2015 przez adijocker@o2.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beemowiec Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Panowie mam pytanie jako kompletny laik w dziedzinie gazowania,potrzebuje bardzo szybkiej porady bo musze coś znajomemu pomóc - forester 2.5 USA 170km- nadaje się do gazu?co ile regulacja?Nie trzeba wyjmować silnika?Tak ok. jaki jest koszt sensownej instalacji do tego modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebati Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Cześć, jeśli chodzi o gaz foresterze 2.5 sohc z usa to nie ma większych problemów z założeniem instalacji LPG. Zawory są regulowane za pomocą śrubek, więc nie trzeba wyjmować silnika. Każda instalacja o odpowiedniej specyfikacji się nada. Reduktor oraz wtryskiwacze muszę być dobrane do mocy samochodu. Polecam zamontować wlew gazu obok wlewu paliwa, tak żeby w zimie mozna było zatankować bez stresu oraz nie montować żadnych lubryfikacji i innych czarów. Jeśli chodzi o interwały regulacji zawór niech wypowiedzą się eksperci. Z tego co wiem zalecana jest co około 40-50 tys.km. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Pozdrawiam Seba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Panowie mam pytanie jako kompletny laik w dziedzinie gazowania,potrzebuje bardzo szybkiej porady bo musze coś znajomemu pomóc - forester 2.5 USA 170km- nadaje się do gazu?co ile regulacja?Nie trzeba wyjmować silnika?Tak ok. jaki jest koszt sensownej instalacji do tego modelu? Tak jak napisał @Sebati. Silnik spokojnie można adaptować do zasilania LPG. Regulacja na śrubki więc wszystko spokojnie się reguluje, w relatywnie rozsądnych pieniądzach. Koszt instalacji zaczyna się od 2500 zł kończy na ... (zależnie od wyobraźni właściciela warsztatu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Kupiłem Forka 2001 rok z DE z instalacją Prince tam montowaną, proszę o opinię na temat tej instalacji, specyfikacja poniżej spisana z Briefu: -motor 2.0, 125KM -wtryski Rail SPA E8 67R 0100005 -drucklegler(nie wiem co to) E24 67R 0100005 -steuergergerat Bigas(też nie wiem co to) E13 67R 010157 dałem ciała bo na tłumaczeniu na polski briefu było to ładnie opisane ale już tłumaczenie poszło do WK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Mam instalacje mieszalnikowa ?! I chciałbym to przerobić na sekwencje W brc powiedzieli 2500 instalacja bez butli (mam nowa butle ). I zalecają montaż lubryfikacji(teraz jej nie ma) Pytanie jest sens zakladac lubryfikacje skoro przez ostatnie 10lat jej nie bylo? Edytowane 14 Grudnia 2015 przez niebieskiultras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Mam instalacje mieszalnikowa ?! I chciałbym to przerobić na sekwencje W brc powiedzieli 2500 instalacja bez butli (mam nowa butle ). I zalecają lubryfikacje Pytanie jest sens zakladac lubryfikacje skoro przez 10 lat jej nie bylo i auto jeździ normalnie ? ? Edytowane 14 Grudnia 2015 przez jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Kupiłem Forka 2001 rok z DE z instalacją Prince tam montowaną, proszę o opinię na temat tej instalacji, specyfikacja poniżej spisana z Briefu: -motor 2.0, 125KM -wtryski Rail SPA E8 67R 0100005 -drucklegler(nie wiem co to) E24 67R 0100005 -steuergergerat Bigas(też nie wiem co to) E13 67R 010157 dałem ciała bo na tłumaczeniu na polski briefu było to ładnie opisane ale już tłumaczenie poszło do WK Prins jest z tego co wiem na Japońskich wtryskach Keihin. Przynajmniej u mnie tak jest na IV generacji Prins'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Kupiłem Forka 2001 rok z DE z instalacją Prince tam montowaną, proszę o opinię na temat tej instalacji, specyfikacja poniżej spisana z Briefu: -motor 2.0, 125KM -wtryski Rail SPA E8 67R 0100005 -drucklegler(nie wiem co to) E24 67R 0100005 -steuergergerat Bigas(też nie wiem co to) E13 67R 010157 dałem ciała bo na tłumaczeniu na polski briefu było to ładnie opisane ale już tłumaczenie poszło do WK Sterownik BIGAS, Wtryskiwacze RAIL, Reduktor ??? Bigas obsługuje JAKO i tam też się udaj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonard17 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) trochę daleko 350 km do Jako ale jak będzie trzeba to będę jechał Edytowane 14 Grudnia 2015 przez leonard17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 @@leonard17, Nie chce Cię straszyć, ale nie mam za dobrych informacji. Mam podobną sytuację, kupiłem WRX'a z instalacją BIGAS S.R.L zakładaną przez wcześniejszego właściciela właśnie u JAKO i muszę powiedzieć, że wszystko było pięknie dopóki nie trzeba było jej regulować. Jestem z Torunia, czyli stosunkowo niedaleko od Ciebie i też mi się nie uśmiechało jechać tyle kilometrów. Obdzwoniłem bardzo dużo warsztatów w obrębie 70km i kiedy mówiłem, że instalacja to BIGAS, nikt nie chciał się podjąć, bo uważali, że nie mają takiego oprogramowania. W ostatecznym rozrachunku jeden warsztat w Toruniu podjął się regulacji, choć nie jestem do końca zadowolony z ich pracy. Jak chcesz to dam Ci namiary na PW. Nie obiecuję, że ogarną, ale jakbyś był przejazdem to zawsze można spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 forester 2.5 USA 170km- nadaje się do gazu?co ile regulacja ktory rocznik ? bo w nowych jest fb25(dohc) czyli to samo co u nas i tutaj silnik wyjmuja w starszych jest sohc i nie ma problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 @@leonard17, Nie chce Cię straszyć, ale nie mam za dobrych informacji. Mam podobną sytuację, kupiłem WRX'a z instalacją BIGAS S.R.L zakładaną przez wcześniejszego właściciela właśnie u JAKO i muszę powiedzieć, że wszystko było pięknie dopóki nie trzeba było jej regulować. Jestem z Torunia, czyli stosunkowo niedaleko od Ciebie i też mi się nie uśmiechało jechać tyle kilometrów. Obdzwoniłem bardzo dużo warsztatów w obrębie 70km i kiedy mówiłem, że instalacja to BIGAS, nikt nie chciał się podjąć, bo uważali, że nie mają takiego oprogramowania. W ostatecznym rozrachunku jeden warsztat w Toruniu podjął się regulacji, choć nie jestem do końca zadowolony z ich pracy. Jak chcesz to dam Ci namiary na PW. Nie obiecuję, że ogarną, ale jakbyś był przejazdem to zawsze można spróbować. jeszcze pytanie jaki ten Bigas bo sa rozne. Ja np. mam cos o nazwie Bigas Nova Sgis (tez zakladana w Wwa ale nie wiem czy u Jako czy nie) i obsluguje sie ja softem Lecho Diagnostic & OBD wiec zadnego problemu z tym nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się