Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Wtryski Hana niebieskie (nowe) , reduktor KME Gold (nowy) ciśnienie próbowałem różnie od 1 do 1.4 (teraz jest 1,3)

Powodów może być wiele. Sprawdź na początek czy ne masz zagiętego któregoś przewodu z wtryskiwacza do wkrętki, gdzie zrobione są odwierty. Graty generalnie są ok więc powinno śmigać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie , wkrętki są nad przepustnicami TGV myślę ze lepiej by było poniżej tych przepustnic :huh:

Dzis zdemontowałem kolektor , wkrętki w kolektor maja fi wew. 3.1mm czy to nie za mało :unsure:

Edytowane przez blasterpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, wiem że wątek długi jak Amazonka  B)

 

Czy ktokolwiek kojarzy w miarę blisko Wrocławia firmę, która zajmuje się regulacją instalacji holenderskiej Teleflex GFI III ? 

 

Najbliżej znalazłem w Jeleniej Górze firma:

 

www.holenderskielpg-sklep.pl na Świętojańskiej 10/1

 

Już jestem umówiony na środę na przegląd instalki LPG, ale jakby było bliżej to z chęcią skorzystam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec jestem po malym remonciku mojej instalki i tak po wymianie wkretek na takie o fi wew. 3,5-4,0mm , przewodow gazowych od wtryskow do wkretek na takie o jednakowej dlugosci ( bo byly rozne) i fi wew. 6mm po raz pierwszy instalacja ukonczyla autokalibracje bez wywalania bledu ( za male dysze) . Juz podczas strojenia "na drodze" widze ze zdecydowanie lepiej jedzie (zwlaszcza pow. 3 tys obr.). Wiec jest dobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś byłem przeciwny LPG, nie powiem mam na paliwo :) ale czasami sobie myślę dlaczego nie można taniej? Więc teraz wiem jedno następne będzie z LPG, tylko pytanie jest następujące jak to współpracuje z turbo? Tego się trochę obawiam, chodzi o to że tutaj gdzie mieszkam nie ma renomowanych speców od takiej instalacji. Szczególnie Subaru.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie a mówię o forester 1 generacji już poliftowej , właśnie już systemem junkersa. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przymierzam się do zalozenia gazu do mojego Forka (I gen, 2002, 125KM wolnyssak) w zwiazku z czym rozeslalem zapytania do paru polecanych warsztatow pt. jaka instalacje polecaja jakie koszta itp. I generalnie kazdy warsztat inny zestaw proponuje, a mi jako osobie zupelnie zielonej w temacie nic to nie mowi w zwiazku z czym prosba o wypowiedzenie sie przez bardziej doswiadczonych uzytkownikow ktory z zestawow bedzie do mojego Forka najwlasciwszy:

 

1) Tech 224 / Barracuda / KME Tur
2) Lovato Smart

3) KME NEVO, Reduktor KME, wtryskiwacze Barakuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przymierzam się do zalozenia gazu do mojego Forka (I gen, 2002, 125KM wolnyssak) w zwiazku z czym rozeslalem zapytania do paru polecanych warsztatow pt. jaka instalacje polecaja jakie koszta itp. I generalnie kazdy warsztat inny zestaw proponuje, a mi jako osobie zupelnie zielonej w temacie nic to nie mowi w zwiazku z czym prosba o wypowiedzenie sie przez bardziej doswiadczonych uzytkownikow ktory z zestawow bedzie do mojego Forka najwlasciwszy:

 

1) Tech 224 / Barracuda / KME Tur

2) Lovato Smart

3) KME NEVO, Reduktor KME, wtryskiwacze Barakuda

 

 

Ja bym powiedział, że lovato. Znana i lubiana firma, ma dobre opinie u posiadaczy.

W całości składa się z podzespołów producenta, gw 120tysi. I mowa jest także o dwóch latach.

 

Z kme bywa różnie jednym się podoba, drudzy narzekają. 

 

Zapytaj się dodatkowo warsztaty na ile udzielają gwarancji na zamontowaną instalację.

Abyś nie utknął z ręką w . . . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz pierwszy zestaw. Chociaż i tak poszedł bym wyżej, ale to już kwestia gazownika. Generalnie jest tak, że warto założyć instalację, którą ogarnia jak najwięcej gazowników. Jak założysz lovato, to mało specjalistów może to dobrze ogarniać. Poza tym liczy się też prawidłowy montaż, same graty to nie wszystko. Ja puściłem kilka autek na techu i nie powiem złego słowa. 

Bardzo dobry sterownik, a to on jest najważniejszy. Cały czas rozwijane oprogramowanie. Wtryski barracuda - bardzo dobry polski produkt, szybkie i niezawodne. Co do TURa - to kanapka :) Masz wolnossaka więc spokojnie ogarnie. Bierz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak można założyć gaz do Subaru? :facepalm:

 

Normalnie, nie trzeba być idiotą i frajerem...

 

Jak masz nadwyżki czemu Ferrari nie kupiłeś?

Przeczytaj uważnie co napisałeś....

 

 

Nie zrozumiałeś tego co przeczytałeś . . . Sarkazm . . . Ironia . . . Obce to słowa są ?

 

Dobra wracając, w zupełności się nie zgadam z wypowiedzią. Subaru to samochód, gaz to paliwo. 

Gdzie problem ? Jeden kolega kiedyś mawiał tu dziura, tam dziura. W pasie się różnią ale wsadzić można. Na gazie jeździ się tak samo, nie mając pojęcia o czym piszesz robisz z siebie co najmniej osobę głupią. Kiedy montujesz coś tandetnego, mogę się zgodzić w subaru to uwłacza. Szczególnie posiadaczom złotych alusów, tam coś poniżej generacji 5 jest bardzo złym pomysłem. I jest uwłaczające dla historii marki, pomimo tego kiedy masz już instalację z górnej półki. To nie jest złe ponieważ zmienia się tylko sposób tankowania, nic więcej. 

Nie piszę tego bo jestem totalnym luzerem :)

 

 

59cac5f5.jpeg

97b1e8bc.jpeg

433ba2f3.jpeg

4c9af699.jpeg

 

Sam mam prinsa, w tej chwili jakbym myślał nad instalacją to wybrał bym właśnie taką raz jeszcze. Przeskakuje na biegach równiutko, nic nie szarpie. Nie męczę się bo obroty spadły. Nie widzicie na forum żadnych spojlerów jak mi jest źle na instalacji. Bo nie jest, dobrana dobrze do mocy silnika nie sprawia kłopotów. Dasz coś słabego do imperzy i już nie czujesz tego co wcześniej. Wiem, że kochacie swoje samochody. Pomimo tego musicie uwierzyć mi na słowo. Kiedy dobierzecie instalację wprost proporcjonalnie do mocy silnika, nie będziecie mieć żadnych problemów. Wytrzymałość instalacji ( tak to sobie nazwę, przepraszam za nie porozumienia nie jest to ilość przejechanych kilometrów tylko ilość koni ) musi być większa do mocy silnika. Rozmawiałem kiedyś z osobą która miała w samochodzie opcję sport . . . źle dobrali jej instalację. I po wciśnięciu przycisku miała spory problem. To już nie był ten samochód co wcześniej. 

Bierz pierwszy zestaw. Chociaż i tak poszedł bym wyżej, ale to już kwestia gazownika. Generalnie jest tak, że warto założyć instalację, którą ogarnia jak najwięcej gazowników. Jak założysz lovato, to mało specjalistów może to dobrze ogarniać. Poza tym liczy się też prawidłowy montaż, same graty to nie wszystko. Ja puściłem kilka autek na techu i nie powiem złego słowa. 

Bardzo dobry sterownik, a to on jest najważniejszy. Cały czas rozwijane oprogramowanie. Wtryski barracuda - bardzo dobry polski produkt, szybkie i niezawodne. Co do TURa - to kanapka :) Masz wolnossaka więc spokojnie ogarnie. Bierz. 

 

Ogarnia jak najwięcej gazowników . . . To zobacz tutaj i powiedz mi ile ludzi może mi prinsa regulować http://www.prinsautogaz.pl/warsztaty-autoryzowane/ 

I teraz napisz proszę jak według ciebie, miałby go zamontować idąc twoim tokiem myślenia. Jak coś nie jest proste to nie należy tego montować. Ludzie latami się dokształcają by być najlepsi w swoim fachu, a tu takie wiatki wychodzą. 

A co za tym idzie człowiek musi być dobrym mechanikiem, bo jako jedyny się zna na montowaniu takiej instalacji to jednak szkolenia miał. Kwalifikację idą w gorę, co tu się dzieje ? Wchodzę na forum i czytam Subaru gaz nie. 

Teraz mam myśleć, że lepiej montować coś co wszyscy potrafią stroić. A nie zamontować dobrą instalację która wytrzyma u mnie lata. Nie mam pojęcia co chcecie tym osiągnąć, czekam na kolejne rozbiory niech mnie rozstrzelają za myślenie. Wtedy mogli to niech teraz to zrobią, bo nie ceni się fachowców i dobrych rzeczy. 

W Warszawie mam tylko dwa warsztaty dedykowane przez prinsa. To co ? W Energy gaz nie powonieniem montować bo w Mazowieckim jest ze 5 warsztatów gdzie mogli by mi ją nastawiać ? 

Jakoś spada na masówkę . . . Jak szła ta chińska propaganda . . . To nasze samochody są lepsze od mercedesa, to oni od nas patenty ściągali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wolnegossaka prins? Przerost formy nad treścią.

Do subaru tylko 5gen podobnie, a o egp nawet szkoda pisać.

Bierz zestaw 1 lub 3.

Co do Tura kanapki jeśli masz na myśli Twin-a to nie ma takiej potrzeby, Tur jest wystarczający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o popularność sterownika u gaziarzy. Najwięcej ogarnia staga, tak jest i kropka. Nie znam lovato, mało się o tym słyszy. To że Ty znasz, to fajnie - ale po co od razu to komuś proponować? 

 

Tak, pomyliłem tura z kanapką, przepraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niektórych krajach Europy instalowali za zgodą Subaru. Tak było w Szwajcari i nie wiem gdzie jeszcze ale rekomendowali BRC.

To mogło wynikać z umowy a nie że jest lepszy. Sam kupiłem z gazem choć nie zamierzałem montować, taki mi się trafił i nie żałuję.

Zalecenie jest regulować zawory co 50 tys. ale zdarzały się 100 tysięczne jazdy. Póki na analizie spalin nie wyjdzie że zawory podparte to od biedy można jechać. Uważaj na warsztaty bo regulują bez opuszcania silnika i potem osłony puszczają olej bo paćkają nie widząćc pokryw.

To częsta praktyka bo się na godzinach zarabia 3x i bajerują klientów

Witam

Przymierzam się do zalozenia gazu do mojego Forka (I gen, 2002, 125KM wolnyssak) w zwiazku z czym rozeslalem zapytania do paru polecanych warsztatow pt. jaka instalacje polecaja jakie koszta itp. I generalnie kazdy warsztat inny zestaw proponuje, a mi jako osobie zupelnie zielonej w temacie nic to nie mowi w zwiazku z czym prosba o wypowiedzenie sie przez bardziej doswiadczonych uzytkownikow ktory z zestawow bedzie do mojego Forka najwlasciwszy:

 

1) Tech 224 / Barracuda / KME Tur
2) Lovato Smart

3) KME NEVO, Reduktor KME, wtryskiwacze Barakuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś - tak jak ja przed zakupem auta - miał wątpliwości jak "pogodzić" silnik ej205 z LPG i szukał tu informacji, to na swoim przykładzie mogę zdecydowanie polecić takie rozwiązanie. Forek XT AT, gaz BRC Sequent 24, reduktor BRC Genius, wtryski Hany, zakładany przy przebiegu 175k km, teraz 237k km na blacie. Kupiłem już z instalacją, także nie miałem żadnego wpływu na montaż/komponenty itp. Poza wkurzająco małą zastosowaną butlą (56l pojemności wodnej, wchodzi 43l gazu) nie widzę póki co minusów. Zawory regulowane 39k km temu (jedna albo dwie szklanki do szlifu), praca na niskich i wysokich obrotach super, przy kickdownie żadnego problemu z wydajnością zasilania gazem. Przy przepisowej jeździe szosowej spokojnie schodzę poniżej 11l/100km, w mieście 13-14l/100km, hasając po polach i lasach maksymalnie pochłonęło 15-16l lpg/100km. Miałem przed zakupem obawy czy ej205 będzie grał z lpg tak, jak poprzedni ej20, ale już się ich wyzbyłem całkowicie. Przedstawiana wielokrotnie jako argument "anty" konieczność regulacji/sprawdzania zaworów co 50k km (60-70k km?) nie wydaje się taka straszna przy proponowanej przez pewnego znanego współpracownika SPRT cenie 1200zł za usługę.

Edytowane przez Yanas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam

 

Gdyby ktoś - tak jak ja przed zakupem auta - miał wątpliwości jak "pogodzić" silnik ej205 z LPG i szukał tu informacji, to na swoim przykładzie mogę zdecydowanie polecić takie rozwiązanie. Forek XT AT, gaz BRC Sequent 24, reduktor BRC Genius, wtryski Hany, zakładany przy przebiegu 175k km, teraz 237k km na blacie. Kupiłem już z instalacją, także nie miałem żadnego wpływu na montaż/komponenty itp. Poza wkurzająco małą zastosowaną butlą (56l pojemności wodnej, wchodzi 43l gazu) nie widzę póki co minusów. Zawory regulowane 39k km temu (jedna albo dwie szklanki do szlifu), praca na niskich i wysokich obrotach super, przy kickdownie żadnego problemu z wydajnością zasilania gazem. Przy przepisowej jeździe szosowej spokojnie schodzę poniżej 11l/100km, w mieście 13-14l/100km, hasając po polach i lasach maksymalnie pochłonęło 15-16l lpg/100km. Miałem przed zakupem obawy czy ej205 będzie grał z lpg tak, jak poprzedni ej20, ale już się ich wyzbyłem całkowicie. Przedstawiana wielokrotnie jako argument "anty" konieczność regulacji/sprawdzania zaworów co 50k km (60-70k km?) nie wydaje się taka straszna przy proponowanej przez pewnego znanego współpracownika SPRT cenie 1200zł za usługę.

 

Też mam forka i instalke jak powyżej. Na LPG zrobione już 115 tys km, i nic się nie dzieje. Raz wymieniłem sondę , była od nowości więc trudno powiedzieć czy to wynik LPG. Poza tym po tym przebiegu wymieniłem tylko kawałek przewodu od reduktora do wtrysków i na tym naprawy instalacji jak na razie się skończyły. auto śmiga , spalanie podobne jak u kolegi. Miałem już raz regulację zaworów, po przebiegi 65 tys pojawiły się typowe objawy konieczności regulacji i do szlifu poszły dwie szklanki. Całość łącznie z uszczelkami, olejem , robocizną 1000 zł. Różnica w kosztach paliwa jest tak znaczna , że po doliczeniu kosztów regulacji i tak dużo zostaje na plusie, co można przeznaczyć na bardziej szczytne cele , jak przyczynianie się do premii prezesów koncernów paliwowych. Różnicy w jeździe PB , LPG żadnej nie widać, a jeśli nie widać , to po co przepłacać. Męczące jest tylko to że co 200-320 km, w zależności od stylu jazdy , trzeba tankować, ale na BP to zrobiłbym ze 150 -200 km więcej, więc częstotliwość tankowania nie jest aż taka uciążliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 tylko pytanie jest następujące jak to współpracuje z turbo? Tego się trochę obawiam, 

hula tak samo dobrze czy to z turbo czy bez, nie się co bać  ;)

 

Byłem przekonany, że po 50tys.km wystarczy ale powiedziano mi , że juz po 20tyskm trzeba zoperować.

 

Ten co Ci to powiedział chyba Cię nie lubi  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wolnegossaka prins? Przerost formy nad treścią.

Do subaru tylko 5gen podobnie, a o egp nawet szkoda pisać.

Bierz zestaw 1 lub 3.

Co do Tura kanapki jeśli masz na myśli Twin-a to nie ma takiej potrzeby, Tur jest wystarczający.

 

Każdy ma własne zdanie na tema ludzi i firm. I ja to szanuję.

 

Wiesz kiedy jest przerost formy nad treścią ? 

obywatelu_wahnnqp.jpg

Chodzi o popularność sterownika u gaziarzy. Najwięcej ogarnia staga, tak jest i kropka. Nie znam lovato, mało się o tym słyszy. To że Ty znasz, to fajnie - ale po co od razu to komuś proponować? 

 

Tak, pomyliłem tura z kanapką, przepraszam :)

 

Tu mam coś lepszego dla ciebie, za to " o lovato mało się słyszy ".

 

baraniejp_wahnnqw.jpg

 

Dla mnie na samym Mazowieckim jest ze 30 warsztatów, 

http://www.lovato.pl/smart.html#warsztaty

 

Do tego masz 200 opinii o lovato na auto centrum.

http://www.autocentrum.pl/opinie-lpg/rankingi/instalacje-lpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...