Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie gdzie w Krakowie?

Przeanalizowałem co do tej pory ukazało się na tym (i kilku innych forach) w kontekście LPG i Subaru najlepsze opinie wydają się mieć (może przyda się potomnym):

1. mGas, ul. Zakopiańska (najwięcej opinii na forum.subaru.pl, brak opinie negatywnych)

2. FHU "Joanna" Piotr Ficek, ul. Beskidzka (dobre opinie na innych forach, Subaru w galerii)

3. LPGHouse, ul. Vetulaniego (w większości pozytywne opinie - także na forum.subaru.pl, Subaru w galerii)

W mojej ocenie wygrywa mGas i tam skieruję pierwsze kroki.

Do wyboru mam dwa typy instalacji LPG: AC STAG i LANDI RENZO.

Pytanie która instalacja w Subaru Impreza GH 2.0 150KM EJ20F będzie działała lepiej? Różnice w cenie nie są duże, a zależy mi na niezawodnej pracy. Proszę o radę. :)

 

Zakładałem w mGas we wtorek do Legacy 2008 2.0 150 DOHC.

 

Instalacja:

* Stag Qbox+

* Wtryski Hana Gold

* Reduktor AC r-01 250KM

* butla toroidalna (weszła 59l, podniosło kilka cm podłogę)

 

Cena 3200zł z wlewem pod klapką i przyciskiem sterującym instalacją w schowku.

 

Po przejechaniu 200km wszystko ok, w zasadzie nie odczułem różnicy w jeździe na noPb/LPG. 

Osoba, która jeździła autem od nowości też nie widzi różnicy czy jedzie na gazie czy na benzynie.

 

Ale to za mały przebieg, dopiero dziś zrobiłem pierwsze tankowanie do pełna. Do zbiornika weszło niecałe 41l.

Edytowane przez konrads
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wstawilem taka sama butle - laduje sie 41L ale nic mi sie podloga nie podniosla !! 

mam za to stag200

wtryski Dragon 2 listwy po 2 sztuki

wlew pod klapka

parownika nie pamietam

 

generalnie robil facet ktory w mojej pracy zagazowal ok 15 aut dosc mlodych i z zadnym problemow, w olsztynie klepia takze subaraczki

 

cala instala z gazem za 20zl kosztowala 2400

 

nie czuc roznicy na PB/LPG a spalanie dzis wyszlo super rowniotko 400km 80%trasa 20%miasto i zalatankowalem 34,16l lpg = 8,54 l/100km normalnie szok, choc jazda zgodnie z przepisami bo na tej trasie kolega dostal z nienacka 400zł i 10pkt

w poprzednim tygodniu jak troche lecialem szybciej rowne 10/100 mialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas myślałem, że mój Lanos posiada silnik, w którym trzeba przeprowadzać regulację luzu zaworowego, a dziś przez przypadek patrzę na tabliczkę znamionową na progu, a tam jak byk widnieje EJ20F!!! Było to dla mmnie tym bardziej dziwne, że samochód ma fabryczną instalację gazową i raczej nie zamontowano by jej, gdyby silnik był nieprzystosowany dla niej.

Nie ma to jak poprawa humoru.


 

 

Zakładałem w mGas we wtorek do Legacy 2008 2.0 150 DOHC.   Instalacja: * Stag Qbox+ * Wtryski Hana Gold * Reduktor AC r-01 250KM * butla toroidalna (weszła 59l, podniosło kilka cm podłogę)   Cena 3200zł z wlewem pod klapką i przyciskiem sterującym instalacją w schowku.   Po przejechaniu 200km wszystko ok, w zasadzie nie odczułem różnicy w jeździe na noPb/LPG.  Osoba, która jeździła autem od nowości też nie widzi różnicy czy jedzie na gazie czy na benzynie.   Ale to za mały przebieg, dopiero dziś zrobiłem pierwsze tankowanie do pełna. Do zbiornika weszło niecałe 41l.

 

Masz kombi?

W Legasiu kombi, które sprowadziłem siostrze miesiąc temu, jest butla toroidalna 66l i podłoga jest na równo. Przełącznik także w schowku między nawiewami.

Silnik EJ20F 2.0 165PS 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zakładałem w mGas we wtorek do Legacy 2008 2.0 150 DOHC.   Instalacja: * Stag Qbox+ * Wtryski Hana Gold * Reduktor AC r-01 250KM * butla toroidalna (weszła 59l, podniosło kilka cm podłogę)   Cena 3200zł z wlewem pod klapką i przyciskiem sterującym instalacją w schowku.

 

Musiałeś zrobić dobre wrażenie, bo ja dostałem cenę o 100 wyższą. ;-)

18 czerwca ja zakładam, termin długi, ale może to i dobrze wróży. :)

 

Do Imprezy GH ma wejść butla nominalnie 48l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do Imprezy GH ma wejść butla nominalnie 48l. 

 

Ja mam butlę ok. 55l, a wchodzi 45-45,5l

 

 

 

Najwieksza butle, jaka znalazlem i jaka wchodzila do Legacy IV kombi bez kombinacji z podloga bagaznika ma wymiary 650x250 i pojemnosc 67l (~53l LPG).

 

Czyli takie coś jak ma siostra w Legacu. Wg. producenta(Stako) 66l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanie gdzie w Krakowie?

Przeanalizowałem co do tej pory ukazało się na tym (i kilku innych forach) w kontekście LPG i Subaru najlepsze opinie wydają się mieć (może przyda się potomnym):

1. mGas, ul. Zakopiańska (najwięcej opinii na forum.subaru.pl, brak opinie negatywnych)

2. FHU "Joanna" Piotr Ficek, ul. Beskidzka (dobre opinie na innych forach, Subaru w galerii)

3. LPGHouse, ul. Vetulaniego (w większości pozytywne opinie - także na forum.subaru.pl, Subaru w galerii)

W mojej ocenie wygrywa mGas i tam skieruję pierwsze kroki.

Do wyboru mam dwa typy instalacji LPG: AC STAG i LANDI RENZO.

Pytanie która instalacja w Subaru Impreza GH 2.0 150KM EJ20F będzie działała lepiej? Różnice w cenie nie są duże, a zależy mi na niezawodnej pracy. Proszę o radę. :)

 

Zakładałem w mGas we wtorek do Legacy 2008 2.0 150 DOHC.

 

Instalacja:

* Stag Qbox+

* Wtryski Hana Gold

* Reduktor AC r-01 250KM

* butla toroidalna (weszła 59l, podniosło kilka cm podłogę)

 

Cena 3200zł z wlewem pod klapką i przyciskiem sterującym instalacją w schowku.

 

Po przejechaniu 200km wszystko ok, w zasadzie nie odczułem różnicy w jeździe na noPb/LPG. 

Osoba, która jeździła autem od nowości też nie widzi różnicy czy jedzie na gazie czy na benzynie.

 

Ale to za mały przebieg, dopiero dziś zrobiłem pierwsze tankowanie do pełna. Do zbiornika weszło niecałe 41l.

 

 

To masz źle dobraną butlę ja mam coś koło 70l, wchodzi 59l gazu. Weszłaby nawet większa, ale nie było, w koło zbiornika poupuchałem jeszcze masę przedmiotów, podłoga jest na równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zakładałem w mGas we wtorek do Legacy 2008 2.0 150 DOHC.   Instalacja: * Stag Qbox+ * Wtryski Hana Gold * Reduktor AC r-01 250KM * butla toroidalna (weszła 59l, podniosło kilka cm podłogę)   Cena 3200zł z wlewem pod klapką i przyciskiem sterującym instalacją w schowku.

 

Musiałeś zrobić dobre wrażenie, bo ja dostałem cenę o 100 wyższą. ;-)

18 czerwca ja zakładam, termin długi, ale może to i dobrze wróży. :)

 

Do Imprezy GH ma wejść butla nominalnie 48l. 

 

 

Im dłuższy termin to o wiele lepiej. Nie zrozum mnie źle ale wychodzę z założenia, że im lepszy warsztat tym więcej czasu potrzeba.

W dobrym warsztacie o wysokiej renomie wiele ludzi zakłada instalacje, więc potrzeba czasu.

 

Mam wrażenie, że jak skończą to będziesz bardzo zadowolony z tego co dostaniesz.

 

Bezawaryjności życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda u mnie:

 

IMAG1698.jpg

 

IMAG1699.jpg

 

IMAG1700.jpg

 

IMAG1701.jpg

 

IMAG1702.jpg

 

U mnie dokładnie został zamontowany:

Zbiornik Bormech 59l

Wielozawór tomasetto achille at.02

Filtr gazu ZWM Czaja FL01

Reduktor AC R01 (niby do 250KM)

Zawór odcinający Valtek 03

Przewody Parker ITR typ autogas

Wlew paliwa Tomasetto  Achille 

Wtryskiwacze Hana H2000

Czujnik ciśnienia AC PS02

Sterownik STAG 4 Qbox Plus

 

 

Na chwilę obecną jestem nie do końca zadowolony, po przejechaniu około 200km od montażu pojawiło się dziwne zjawisko: po odjęciu gazu, gdy auto stoi, obroty spadają prawie do 0 (bardziej widoczne gdy klimatyzacja jest włączona), auto zaczyna się dławić, przełącznik zaczyna mrugać jakby auto pracowało na benzynie, po chwili wraca do ~900obr/min które jest na jałowym. 

 

Niestety to samo jest na benzynie, wcześniej nic takiego nie było (auto od nowości w domu), wg osoby serwisującej subaru jest spowodowane przez gaz - to nie luzy zaworowe. 

 

Taki sam ma jeden z kolegów na forum, też po montażu u nich.

 

Dodatkowo przy wykorzystywaniu obrotów (5-6k) przełącznik również mruga, czyli się przełącza na benzynę, możliwe że to dotrysk Pb w wyższych obrotach.

 

Kolejną rzeczą jest brak możliwości połączenia z ECU silnika po instalacji gazu.

 

Na 15/06 jestem umówiony na poprawki, niech walczą zwłaszcza z tym przygasaniem, które jest mocno denerwujące i łączeniem z komputerem silnika.

 

Na chwilę obecną nie mogę powiedzieć, że polecam ich z czystym sumieniem.

Edytowane przez konrads
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda u mnie:

 

IMAG1698.jpg

 

IMAG1699.jpg

 

IMAG1700.jpg

 

IMAG1701.jpg

 

IMAG1702.jpg

 

U mnie dokładnie został zamontowany:

Zbiornik Bormech 59l

Wielozawór tomasetto achille at.02

Filtr gazu ZWM Czaja FL01

Reduktor AC R01 (niby do 250KM)

Zawór odcinający Valtek 03

Przewody Parker ITR typ autogas

Wlew paliwa Tomasetto Achille

Wtryskiwacze Hana H2000

Czujnik ciśnienia AC PS02

Sterownik STAG 4 Qbox Plus

 

 

Na chwilę obecną jestem nie do końca zadowolony, po przejechaniu około 200km od montażu pojawiło się dziwne zjawisko: po odjęciu gazu, gdy auto stoi, obroty spadają prawie do 0 (bardziej widoczne gdy klimatyzacja jest włączona), auto zaczyna się dławić, przełącznik zaczyna mrugać jakby auto pracowało na benzynie, po chwili wraca do ~900obr/min które jest na jałowym.

 

Niestety to samo jest na benzynie, wcześniej nic takiego nie było (auto od nowości w domu), wg osoby serwisującej subaru jest spowodowane przez gaz - to nie luzy zaworowe.

 

Taki sam ma jeden z kolegów na forum, też po montażu u nich.

 

Dodatkowo przy wykorzystywaniu obrotów (5-6k) przełącznik również mruga, czyli się przełącza na benzynę, możliwe że to dotrysk Pb w wyższych obrotach.

 

Kolejną rzeczą jest brak możliwości połączenia z ECU silnika po instalacji gazu.

 

Na 15/06 jestem umówiony na poprawki, niech walczą zwłaszcza z tym przygasaniem, które jest mocno denerwujące i łączeniem z komputerem silnika.

 

Na chwilę obecną nie mogę powiedzieć, że polecam ich z czystym sumieniem.

5-6tys odlacza gaz i masz pb. Co do tego pierwssego objawu walcz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zwracam się z prośba do mądrzejszych , mam WRX 2.0 2001r z LPG Stag 300 i nie mogę tej instalki dostroić. Podczas autokalibracji pojawia się błąd "za małe dysze" a mnożnik po kalibracji to ok. 2.5 . Jakie dysze powinny być optymalne dla tego zestawu  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się z prośba do mądrzejszych , mam WRX 2.0 2001r z LPG Stag 300 i nie mogę tej instalki dostroić. Podczas autokalibracji pojawia się błąd "za małe dysze" a mnożnik po kalibracji to ok. 2.5 . Jakie dysze powinny być optymalne dla tego zestawu  :huh:

Jakie wtryskiwacze? Jakie ciśnienie gazu?

Edytowane przez Paulus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He dopiero znalazłem temat :facepalm: . Moje pytanie bedzie z innej beczki, otóż będę demontować lpg z mojego STI (wszystko chodzi fajnie, zrobione profi, instalacja wygląda jak nowa, poprzedni właściciel dbał odpowiednio, przejechane na lpg ok 20000km, może nawet mniej). Zna ktoś może autonagaz.net z krakowa? jakieś opinie subarowiczów? Na forum lpg wszyscy sobie chwalą, klientów chyba im nie brakuje bo do sierpnia nie mają wolnych terminów, ale pan powiedział że jak zostawie auto to może w 3 dni sie uwinie z demontażem. W ogóle co zrobić z ssącym, otwory wystarczy zaślepić, czy tak jak mi tu mechanik sugeruje, wyjąc kolektor i zaspawać otwory żeby było jak należy... Ktoś jakieś doświadczenia z takimi akcjami ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...