Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Wyciąg ze świadectwa homologacji,

Poświadczenie badania zbiornika,

Faktura za montaż instalacji,

Wniosek o zmiany w dowodzie rejestracyjnym,

Dowód rejestarcyjny

Książka pojazdu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyciąg ze świadectwa homologacji, Poświadczenie badania zbiornika, Faktura za montaż instalacji, Wniosek o zmiany w dowodzie rejestracyjnym, Dowód rejestarcyjny Książka pojazdu

te wszystkie dokumenty są naprawdę wymagane jak auto sprowadzone jest z DE?

naprawdę potrzebna jest faktura nawet jak instalacja jest fabryczna? salon musiałbym wystawić fv na auto i oddzielną na instalacje

Świadectwo homologacji instalacji? musi być wystawiony przez krajowy organ czy też zagraniczny?

Auto nie jest zarejestrowane z PL stąd chciałbym poznać procedurę co najpierw, homologacja butli>przegląd>wydział komunikacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zajechałem na legalizację butli i załatwił wszystkie dokumenty w 30 minut 120zl.

tzn. dostałeś tylko legalizację na butlę czy jakieś zaświadczenie na całą instalacje? i tylko to rozumiem potrzebne jest potem w wydziale komunikacji?
Na butle na instalację nikt nie patrzył. Na butli wybite 2007 producent cholerę wie. dostałem papiery na butle wpisany nr zbiornika kraj produkcji butli pojemność data produkcji. W innym TDT chcieli brać butle na testy ciśnieniowe, lecz jak się okazało chcieli tylko naciągnąć na kasę :) Edytowane przez akir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli butla jest starsza niż 10 lat, to trzeba ją wymontować i zawieść do TDT na testy ciśnieniowe, i jeśli jest wszystko OK, przedłużą homologację na kolejne 10 lat. Jeśli srowadzimy auto, np. 6 letnie, to homologację na butlę dostaniemy tylko na 4 lata.

 

 

 

tzn. dostałeś tylko legalizację na butlę czy jakieś zaświadczenie na całą instalacje?

 

Nie ma czegoś takiego jak legalizacja za instalację. Legalizuje się TYLKO butlę. 


 

 

Sprowadzalem samochód butle miałem nieznanego producenta.

 

Ciekawe. Mietek z Wieśkiem ją w garażu wyprodukowali? :biglol:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli butla jest starsza niż 10 lat, to trzeba ją wymontować i zawieść do TDT na testy ciśnieniowe, i jeśli jest wszystko OK, przedłużą homologację na kolejne 10 lat. Jeśli srowadzimy auto, np. 6 letnie, to homologację na butlę dostaniemy tylko na 4 lata.

 

tzn. dostałeś tylko legalizację na butlę czy jakieś zaświadczenie na całą instalacje?

Nie ma czegoś takiego jak legalizacja za instalację. Legalizuje się TYLKO butlę.

Sprowadzalem samochód butle miałem nieznanego producenta.

Ciekawe. Mietek z Wieśkiem ją w garażu wyprodukowali? :biglol:

Dla mnie to bez znaczenia kto ją wyprodukował, mógł to zrobić na kolanie Mietek Frankiewicz. W śląskim TDT kazali mi podawać producenta papiery od polskiego producenta, mówiłem im ze auto sprowadzone nie mam papierów (butla na pewno nie polska). Kazali przywieźć sama butle bez zaworu, powiedziałem im ze są nienormalni i zakończyłem rozmowę. W Krakowie gość spisał co trzeba wystarczyło mu ze ma ważna datę użyteczności i na podstawie tego wystawił dokument potrzebny do rejestracji żadnych pytań o producentów itdpost-13404-1428819179,5589_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za małe wtryskiwacze. Czerwone Hany ogarniają 150 KM, Odwierty zrobione bez ściągania kolektora na chybił trafił. Generalnie w Subaraku odwierty robi się przy wtryskiwaczu benzynowym (ze względu na klapki TGV). Ale póki wszystko jeździ to ok ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Paulus,te Hany obsługują do 70KM na cylinder, więc ja się raczej zastanawiam czy nie za duże :)http://nagaz24.pl/wtryskiwacz-hana-2100-b-czerwony,s,5023,p,pl.html

 

Kolektor był ściągany, mam nawet foto uszczelki pod kolektorem. Tylko właśnie to co piszesz, nie tej której sądziłem ... Patrząc od dołu najpierw jest uszczelka, potem coś, potem znowu uszczelka blaszana (mam jej foto), potem kolektor aluminiowy. Co to są te klapki TGV i do czego służą, praktykuje się odwierty w konkretnym miejscu ze względu na nie?

 

 

 

A jak się sprawuje ta instalacja?
powyżej 2000 rpm super, a poniżej trochę coś telepie i mam zagwozdkę czy to wina montażu czy czynników typu zapłon, zawory itp.

 

Przy rozpędzaniu (powolnym) do 2000 rpm, potrafi leciutko poszarpywać na lpg. Macie pomysły co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwierty z boku kanałów bez tgv. Jest lepsze miejsce.

Przepływ cieczy przez reduktory liniowy.

Wtryskiwacze 2100 czas otwarcia min ok 2,7ms w zimie i 2,5ms w lecie. Problemy z przelewaniem, stabilnością wolnych obrotów, płynną reakcją silnika na dodanie odjęcie gazu (szczególnie na niższych obrotach) jazdy parkingowe, korki.

Brak zdjęć umieszczenia elektroniki lpg i rozprowadzenia wiązki elektrycznej.

Zbiornik umieszczony wielozaworem w stronę tylnego zderzaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@jako,wczoraj spotkałem się z forumowiczem, który miał Twoją instalację. Rzeczywiście, nawierty miał niżej, w "tym czymś" pod kolektorem. To jeszcze potrafię zrozumieć, że jest pewnie lepiej.

 

Ale już to:

 

Przepływ cieczy przez reduktory liniowy.
- niezupełnie... 2 x ACR01 to dobrze, czy źle wg Ciebie?

 

Podobnie: 

 

Wtryskiwacze 2100 czas otwarcia min ok 2,7ms w zimie i 2,5ms w lecie.
- to za mało, za dużo, jak??? Jakie inne wtryski lepiej by się tu nadawały?

 

Zbiornik prosiłem, żeby był zaworem ustawiony do tyłu (mimo, że na rezerwie gazu raczej nie zdarza mi się jeździć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 x acr to dobrze, liniowe podłączenie cieczy sprawia że drugi reduktor ogrzewany jest płynem zchłodzonym przez pierwszy.

 

Hana 2100 przecież napisałem.

 

Podłączenie "elektryki" i rozprowadzenie wiązki jest bardzo istotne w momencie czynności związanych z regulacja luzów zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to H2100 to faktycznie s wystarczające.

Aczkolwiek, jak już wspomniał Jako, są to wtryskiwacze o dużym wydatku i może być problem z zalewaniem silnika na biegu jałowym.

Odwierty są zrobione "na pałe", ale o tym już pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odwierty są zrobione "na pałe", ale o tym już pisałem.

 

dzięki @@Paulus, wg Ciebie do poprawy, czy zostawić? I jakie wtryski byłyby bardziej odpowiednie?

 

Na razie nie piszę, gdzie zakładane, bo chciałbym przedstawić swoje wątpliwości i zobaczyć co poradzi właściciel zakładu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd jest zasilanie na EZ ? Dzisiaj sprawdziłem i na EZ przy butli jest nie całe 6V a przy parowniku nie ma napięcia, silnik pracuje, rozgrzany, kontrolka pokazuje że działa na gazie, butla pełna, a EZty się nie otwierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odwierty są zrobione "na pałe", ale o tym już pisałem.

 

dzięki @@Paulus, wg Ciebie do poprawy, czy zostawić? I jakie wtryski byłyby bardziej odpowiednie?

 

Na razie nie piszę, gdzie zakładane, bo chciałbym przedstawić swoje wątpliwości i zobaczyć co poradzi właściciel zakładu. 

 

Najlepiej sprawdzić jak się zachowuje auto przy zasilaniu LPG, zwłaszcza jak wyglądają korekty. Jeżeli utrzymują się w granicach rozsądku zostawić. W przeciwnym przypadku - do poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Czy ktoś może podpowiedzieć co jaki przebieg należy robić regulację zaworów przy LPG w aucie z silnikiem EJ201 (125KM)?

I ile taka regulacja, orientacyjnie, kosztuje?

 

100-200zł + ew. uszczelki pod dekle.

 

Przebieg bywa różny, czasem 30 czasem 50tyś. km.Ustawiam wtedy kiedy czuję,że trzeba - niemiarowa praca silnika,wibracje,szarpanie itp.

Cena około 200zł,trochę więcej trochę mniej.Samemu też można zrobić.

W ASO na ogół mi mówią 400-500zł jeżeli nie ma LPG,a jak jest LPG to mówią,że koszt nieokreślony bo trzeba demontować instalację..... :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...