Malkontent
Nowy-
Postów
53 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
RF
-
Auto
Subaru Forester I 92EJ20 b/g 1999
Renault Laguna II 1.9dci 135KM 2001
Yamaha XJ 600 N Diversion 2000
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia Malkontent
..:: Swojak ::.. (2/13)
-1
Reputacja
-
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Tak dla odgrzania tematu napiszę, że silnik wczoraj zaskoczył na 4 cylindry, ot tak sobie. Wczoraj i dzisiaj zrobiłem łącznie z 10 km i znów pali tylko na 2. Poruszałem wszystkimi znalezionymi wiązkami w przedziale silnika i nie ma zmiany, co raczej wyklucza złamany przewód (sprawdzałem wiązki jak działał na 4 i teraz na 2). Nadal problem leży po stronie elektrycznego zasilania 2 wtryskiwaczy (zawsze tych samych). Pytam ponownie, czy przewody elektryczne do sterowania wtryskami dochodzą bezpośrednio ze sterownika silnika, czy przez np bezpiecznik lub przekaźnik ? Witam, wczoraj (niedziela 27/09) około godziny 23.40, Subaru zmieniło właściciela. Przyjechało 2 starszych panów z czego jeden to były mechanik samochodowy, który stwierdził, że przyczyną takiej pracy silnika jest awaria piątego wtryskiwacza sterującego (dodał, że jak w silnikach BMW). Oboje stwierdzili że naprawa tego auta nie stanowi dla nich problemu, zapoznali się ze wszelkimi fakturami oraz ostatnim protokołem przeglądu technicznego z opisem usterek, w tym problemu z silnikiem. Zapłacili bez targowania i odjechali ponad 300 km do domu. W związku z tym zamykam temat, dziękuję za wszelkie sugestie, choć nie doprowadziły one do rozwiązania problemu, ale mimo wszystko część z was miała chęci a to się liczy. Zapewne nie spotkamy się więcej, bowiem Subaru przeszło mi już na całe życie, tak jak wszelkie wynalazki z LPG w bagażniku. Życzę wam zadowolenia z waszych pojazdów no i szerokiej drogi. Dziękuję i pozdrawiam. -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Dzisiaj odpiąłem sterownik od gazu i nie nie ma poprawy. Natomiast w tygodniu zaświecił się "check" i była dziś okazja spiąć czarne złączki. Wyszedł kod 22, co to znaczy ? -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Mogę tak zrobić, chociaż gaz jest martwy, ez się nie otwierają (ale same z siebie są sprawne -problem ze sterowaniem elektrycznym). Jutro prawdopodobnie uda mi się ogaznąć wszystko na tyle żeby auto wstawić do garażu i zrzucić pokrywy zaworów. Zobaczę co to da. Niestety to nie problem regulacji zaworów. W sobotę rozebrałem i ustawiłem, a dziś zmontowałem i silnik nadal kulej i nie pali na wszystkie gary. Może z luźniejszymi zaworami pracuje ciut lepiej ale to i tak nie ten problem. Dalej 2 wtryski nie pracują poprawnie z powodu braku sygnału elektrycznego. Może jakiś elektro-mechanik się wypowie w temacie ? Moje pytanie, gdzie znajduje się sterownik benzyny (bo ten od kolteca znalazłem) i jakie piny odpowiadają za poszczególne wtryski ? Może padła wiązka, jak w przypadku innych aut opisanych na innych forach ? -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
A propos dołączonych faktur, to od 1999 do dziś, koszta naprawy tego pojazdu przekroczyły przynajmniej 2-krotnie wartość jego w momencie zakupu oraz przynajmniej 20-krotnie jego obecną wartość. Może jednak Forester nie jest "lekiem na całe zło" ? Znalazłem faktury na kwoty ponad 4500 euro za jednorazową naprawę, mniej niż 10-cio letniego auta w momencie tej naprawy. No chyba że ten egzemplarz ma takiego pecha. -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
akir, w odróżnieniu od polskich handlarzy, ja się do tego przyznaję i uwierz mi, że każdemu potencjalnemu oglądaczowi wręczam w pierwszej kolejności raport z przeglądu technicznego z opisem usterek + daję opcję jazdy i oględzin, nie zależy mi na wrobieniu kogoś, kto np pilnie potrzebuje auto dla swojej żony z małym dzieckiem, ale mam zamiar to sprzedać komuś, kto z zamiłowania sobie to naprawi. Nie znasz ani mnie, ani sytuacji, więc nie oceniaj. mariuszsek, kupiłem za równo 1000 euro (przeciętnie zaczynały się w tym roczniku i stanie za 1500 euro), sprzedający chciał 1350 i zaznaczył że gaz jest do przeglądu i regulacji, dlatego od razu mi to podpadło i faktycznie jego zadziałanie było wątpliwe przy oględzinach. Obecnie włożyłem w auto trochę czasu na poszukiwanie usterki gazu oraz finansowo 90 euro za przegląd techniczny i około 15 euro za komplet uszczelniaczy zacisków na przód, czyli powiedzmy 1100 euro za wszystko. Chcę odzyskać powiedzmy 80-90% tej kwoty i pozbyć się problemu. Aczkolwiek po niedzieli (jeśli nie znajdzie się klient, mimo sporego zainteresowania) wepcham paździerza do garażu i wymienię uszczelniacze zacisków oraz postaram się zajrzeć do zaworów, żeby do maksimum usunąć problemy z listy przeglądu technicznego. Dalej, to jak to mówicie "pakiet startowy", niech sobie ktoś robi rozrząd sam. A był zrobiony 100 tyś km temu i przed 9-ciu laty, bo wraz z autem dostałem teczkę ze wszystkimi fakturami od nowości, obecnie jestem 3 właścicielem, a auto było serwisowane regularnie do 2011 roku. cybel, zgadzam się, ze nie sposób ustalić przyczynę przez internet. Skończyłem szkołę jako mechanik, choć od wielu lat nie pracuję w tym zawodzie, to zawsze jakieś pojęcie mam i dlatego pytam o konkretne sprawy, jak np ścieżka zasilania elektrycznego wtryskiwacza, bo jak wspominałem, przyczyną wyłączenia 2 cylindrów z pracy, jest brak zasilania elektrycznego na 2 wtryskiwaczach, przy czym same wtryski są sprawne i działają po zamianie miejscami. Czy ktoś z szanownych kolegów życzy sobie jeszcze jakieś wyjaśnienie ? -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Sprostuję, auto kupiłem za mniej więcej połowę przeciętnej rynkowej wartości, mając na uwadze, że coś trzeba zrobić. Ale to coś, to jest wymiana uszczelniaczy na zacisku hamulca albo ewentualnie wymiana oleju w silniku, a nie remont kapitalny silnika albo nie wiem co jeszcze (wy też nie za bardzo wiecie czemu ten egzemplarz działa jak działa). Co do zakupu okazji, to również proszę się wstrzymać z ocenami, bo przez ostatnie 10 lat zmieniłem ponad 30 samochodów, kupując tak zwane okazje, co dla mnie przekłada się na proste równanie: kupione tanio, mało co włożone i sprzedana za 2-3 miesiące drożej. Szczerze powiem, że w zasadzie do tego zakupu, wszystko działało bardzo dobrze. A kupowałem auta od kilku set euro po kilka tysięcy. Gaz mi podpadał od początku, dlatego z ceny zakupowej zbiłem, ale problemy z silnikiem zaczęły się i pogłębiają za mojej kadencji, tego nikt nie może przewidzieć w momencie kupna. Odpaliłem, ugrzałem konkretnie (żeby wykluczyć problemy z głowicami i uszczelkami), przejechałem się i auto miało swoje 125KM, dopiero po jakimś czasie eksploatacji zaczęły się dziać cuda. Nawet olałem awarię gazu, bo mam do roboty 8 km, więc stać mnie na jazdę na benzynie, ale niestety ten paździerz (podoba mi się nazwa) przestaje jeździć z dnia na dzień. Dlatego obecnie chcę go złożyć minimalnym kosztem i odsprzedać z minimalną stratą. Dla jasności, jestem na etapie poszukiwania X-trail oczywiście okazyjnego, czyli w okolicach 4-5k euro za rok około 2005-6. Jak widzicie, nie jestem wrogiem konstrukcji japońskich, tylko tego egzemplarza. Niestety z jego powodu nie zostanę pasjonatem marki, jak pewnie wielu z was. A przy okazji, ten wątek nie jest po to, by przepychać własną rację, tylko poświęcony został zdiagnozowaniu mojego paździerza -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
I tu masz rację mariuszsek. Miałem kupić japońską technologię, którą znam z Nissana Terrano czy Yamahy Diversion, a kupiłem japoński paździerz marki Subaru. Gaz nie działa, mimo że kontrolka na początku działała a teraz przestała. Silnik działa jak chce, raz pali na 2 gary a a raz na 4. Do tego jeszcze gazownik, nie ma programu do tego shitu, a inny gazownik jest 70km dalej, bo to nie Polska, gdzie każdy Kaziu sam naprawia sobie gaz w stodole. Miało być tanie auto na dojazdy kilka km do pracy, bo drugie auto rodzinne ma się świetnie, a wyszło spore nieporozumienie z kraju kwitnącej wiśni. Trafił się okazyjnie, więc kupiłem, nie szukałem na siłę auta LPG, pewnie gdyby tak było, to kupił bym sobie Tico z importu z PL. Grzecznie zapytałem jak to .............* tanim kosztem połatać i ..............* z mojego podjazdu, to wszystko. Więc z łaski swojej nie oceniaj mnie, tylko ewentualnie słabej jakości produkt, na który się skusiłem. W miejsce * wstaw sobie dowolne brzydkie słowo P.S. Dzisiaj zaświecił się check i tak sobie świeci po oczach, a paździerz ma problem (bez reduktora) wycofać pod lekką górkę. Oceniam go na 40-50 koni. -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Tak wiem, wymienia się cały rozrząd, nie cofa się liczników i nie spawa jednego samochodu z 3, ale niestety życie pokazuje co innego. Mniejsza o to. Jeśli nie trzeba wyciągać silnika, to zobaczę co z tym zrobię. Auto i tak na sprzedaż, bo gaz zbyt drogo u mnie kosztuje by go naprawiać, a niestety, ten koń jest za cienki w uszach żeby go karmić. -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
1. Czy trzeba wyjąć silnik do regulacji zaworów ? 2. Czy trzeba wyjąć silnik do wymiany paska rozrządu ? 3. Znalazłam dwa paski, rzekomo do mojego silnika, 211 i 223 zęby. Więc który ? Pasek był wymieniany 9 lat temu i 110 tys km, więc może go zmienię, ale napinacz drogi, więc może go oleję ? I tylko sam pasek podmienię ? -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
OK dzięki, jeśli klient tego nie weźmie w tym tygodniu, to może się za to faktycznie wezmę. -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Dobra, czy jest gdzieś manual, co trzeba wywalić i jakie są luzy ? Szczelinomierz ma. Po stronie air boxa to pół biedy ale z drugiej strony to chyba trzeba aku wywalić i zbiorniczek z płynem do szyb ... -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Odświeżam temat, z pytaniem o zawory, ponieważ jeszcze ktoś inny mi to zasugerował. Czy zły luz aż w takim stopniu negatywnie wpływa na ten silnik, żeby sterownik odciął dwa wtryskiwacze ? -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Dobrze, jutro wieczorem sprawdzę. Sprawdziłem teraz wieczorem, nie ma przebicia, popryskałem mgiełką kable wn i nie ma przebić, łącznie z tym że mokre kable dotykałem ręką na pracującym silniku. Nadal uważam że to problem zasilania elektrycznego wtryskiwaczy i ponawiam pytanie: czy wiązka zasilająca wtryski idzie z ECU silnika bezpośrednio, czy przez jakiś bezpiecznik lub przekaźnik ? Tak więc dziś rano odpaliłem auto, na ssaniu nawet dość równo pracował, ale po wyłączeniu się ssania, obroty spadły na 500 i oczywiście cały samochód się telepał pracując na 2 cylindry. Ruszyłem i pojechałem załatwić pilne sprawy. Po około 2 km jazdy z prędkością max 70 km/h, nagle auto szarpnęło i ruszyło do przodu z kopyta. Kolejne 20 km jechało bez problemu, obroty na biegu jałowym około 750, wszystkie okoliczne górki na 5 biegu, na ekspresówce spokojnie przekroczył 100 km/h. Kilka razy się zatrzymywałem i wyłączałem silnik a po odpaleniu dalej bez problemu, do momentu gdy znów szarpnął i znów tylko na 2 gary. W mieście w czasie jazdy jeszcze na moment zaskoczył na 4 ale po chwili znów zdechł i do domu wróciłem już 70 na godzinę, oczywiście mając problemy z brakiem mocy itd. Czy znajdzie się na forum mądry, który powie co jest grane ? Usterka pojawia się i znika samoczynnie. Na początku myślałem że problem stanowi rezerwa paliwa w zbiorniku, ale obecnie jest prawie pół zbiornika paliwa. O co w tym chodzi ??? -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Nie, to nie kable wn, bo wszystkie dotykam gołą ręką na pracującym silniku. Na NIE PRACUJĄCYCH cylindrach wyciągam kable wn oraz wtyczki na wtryskach i nic się nie zmienia. Na PRACUJĄCYCH cylindrach wyciągam kable wn lub odpinam wtyczki na wtryskach i obroty od razu spadają na łeb !!! Sprawdziłem iskrę na wszystkich 4 świecach, zmieniłem świece i pozamieniałem kable wn i bez zmian. Jak odpinam wtyczkę zasilającą z wtryskiwacza który działa i zapinam na ten który nie działa, to automatycznie cylinder zaczyna pracować. Wtryski pozamieniane miejscami. Bez zmian !!! Ewidentnie problem z zasilaniem elektrycznym tylnych wtrysków. Dlatego ponawiam pytanie: czy wtryskiwacze mają gdzieś swoje bezpieczniki lub przekaźniki, czy sterowane są bezpośrednio przez sterownik silnika ? Przypominam, tym którzy nie czytali od początku lub nie zwrócili uwagi, stan taki pojawia się i znika samoistnie, do tej pory (od kilku miesięcy) wystąpił 2 lub 3 razy, czyli silnik pracował normalnie, na pełnej mocy i obrotach, po czym przez pewien okres pracował tylko na 2 cylindry, po czym znów normalnie. Autodiagnostyka nie wykazuje kodów błędów. -
Nierównomierna praca silnika, brak mocy, forek 2.0 125
Malkontent odpowiedział(a) na Malkontent temat w Forester
Dzisiaj poczyściłem różne wtyczki na silniku, odpinając je i zapinając na pracującym silniku, zmiana obrotów biegu jałowego głównie przy wypięciu wtyczek z silnika krokowego (tak mi się przynajmniej wydaje że to silnik krokowy, na górze silnika między modułem zapłonowym i airboxem). W ten sposób wprowadziłem dwa kody błędu (24 i 45). Następnie zapiąłem wtyczkę autodiagnostyki (czarna para) i sprawdziłem kody błędów sterownika, wyszły właśnie 24 i 45 i nic więcej. A silnik nadal kuleje i wyraźnie pracuje na 2 gary. Owszem po rozgrzaniu jest ciut lepiej ale nadal brak mocy i 500 obrotów na jałowym. Ewidentny problem z zasilaniem tylnego (lewy i prawy) wtryskiwacza. Co robić ? P.S. Filmik ze sposobu przeprowadzania autodiagnostyki + kody błędów http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=949