Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

A odpalasz na benzynce czy od razu gaz? jak gaz i na mrozie to pewnie ci parownik zamarza

To jest tak, jak go odpalam, to mruga (czerwony i zielony) - znak dla mnie, że jest na benzynie, a jak zapali się na zielono, to już wiem, że jest na gazie - sam się przełącza, ale zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest od rozprężacza, bo był uwalony chyba od gazoliny :huh: Ale to tylko moje podejrzenia.

@szczur75, przepraszam, musiało gdzieś umknąć mojej uwadze :facepalm:

@leon, ??

PS. Dziękuję za przeniesienie tematu :)

Edytowane przez subarka665
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dokładniej przyjrzałam się sprawie i to jest tak, gdy Subarak jest na wyższych obrotach i wciskam sprzęgło wtedy się dławi i zdycha, a jeżeli jest na wolnych obrotach i wcisnę sprzęgło i będę hamować, to wtedy chodzi i jak dla mnie są to trzy opcje albo kabelki od gazu, albo filtr LPG, albo rozprężacz - przyglądając się jest zabrudzony pewnie od gazoliny i może to też ma na to wszystko wpływ :huh: :huh: Jak będzie ciepło, będzie trzeba to wszystko sprawdzić.

Edytowane przez subarka665
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że temat lpg na forum został wrzucony do jednego wątku. Przez to pisze tu kilka tych samych osób na zmianę bo ktoś nowy nie przebrnie przez cały temat, 190 stron

Po pierwsze primo: uwierz mi, jak zależy na informacjach to i przebrnie;

Po drugie primo ;) : pewne rzeczy się zmieniają, dlatego jest sens zapytań choćby o komponenty do montażu;

Po trzecie primo :) : to nie jest forum o LPG, tylko o subaru. Informacje tu zawarte mają być uzupełnieniem wiedzy i wymianą doświadczeń, a łatwiej to robić w jednym wątku, niż szukać po wielu rozrzuconych na forum;

I wreszcie po ostatnie primo :D : mamy na forum sprawnie działającą szukajkę z możliwością wyboru przeszukiwanych tematów. Potem moderatorzy muszą zbierać wszystko do kupy, bo wielu nowym użytkownikom prościej jest założyć nowy wątek, niż poszukać w istniejących. I tak powstaje wielowątkowy, za to o małej ilości odpowiedzi śmietnik, który muszą sprzątać modzi. Szanujmy się nawzajem :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam kilka pytań co do wyboru instalacji gazowej. Posiadam forka 2.0 xt gazownik zaproponowal mi montaz prinsa vsi II dwa reduktoru sharka 1500 i wtryski keihina. Czy to sie wszystko trzyma kupy ? Czy jest sens wyboru nowszego sterownika prinsa ? Dziekuje za pomoc

 

Dostalem tez propozycje zalozenia pronisa vsi I, dwoch reduktorow sharka 1500 i wtryski barracuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe podbieranie PB podczas jazdy na LPG w taki sposób, że po podpięciu do kompa tego się nie da stwierdzić?

Zrobiłem ostatnio trasę 450 km, głównie po autostradzie (130-140km/h) i ze wskaźnika zeszło mi dwie kreski PB. :blink:

STAG + Hana.

Edytowane przez suberet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suberet, jest to możliwe, u mnie jako skonfigurowal to tak, ze pod dużym obciążeniem na wysokich obrotach jest dotrysk benzyny. Nie wiem jednak, czy Stag na coś takiego pozwala i jak to jest u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suberet, jest to możliwe, u mnie jako skonfigurowal to tak, ze pod dużym obciążeniem na wysokich obrotach jest dotrysk benzyny. Nie wiem jednak, czy Stag na coś takiego pozwala i jak to jest u Ciebie.

Tak, wiem, ale mój gazownik twierdzi, że nic takiego nie ustawiał, a jak już to na pewno nie przy 3800rpm, bo mniej więcej tyle jest przy 130km/h. Niech se tam dotrysk będzie, ale nie w okolicy 4000rpm :blink: bo to chyba bez sensu. Edytowane przez suberet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suberet, jest to możliwe, u mnie jako skonfigurowal to tak, ze pod dużym obciążeniem na wysokich obrotach jest dotrysk benzyny. Nie wiem jednak, czy Stag na coś takiego pozwala i jak to jest u Ciebie.

Stag pozwala na to jak najbardziej... ale raczej około 6000 się to ustawia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suberet, jest to możliwe, u mnie jako skonfigurowal to tak, ze pod dużym obciążeniem na wysokich obrotach jest dotrysk benzyny. Nie wiem jednak, czy Stag na coś takiego pozwala i jak to jest u Ciebie.

Tak, wiem, ale mój gazownik twierdzi, że nic takiego nie ustawiał, a jak już to na pewno nie przy 3800rpm, bo mniej więcej tyle jest przy 130km/h. Niech se tam dotrysk będzie, ale nie w okolicy 4000rpm :blink: bo to chyba bez sensu.

Jeżeli temperatura gazu lub reduktora spadnie poniżej zadeklarowanej w programie wartości to nastąpi przełączenie na benzynę. Przy jeździe autostradowej jest to możliwe (choć mało prawdopodobne w Subaru). W STAGu są dwie możliwości albo poprzez zadeklarowanie wartości RPM albo obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można mieć te dotryski nawet przy 4k rpm, ja tak mam ale w moim sterowniku jest jeszcze drugi parametr - czas wtrysku benzyny. I tu mam ustawione chyba 14 ms, więc noPB zaczyna dolewać jak te dwa parametry są spełnione. Nie wiem jak w STAG;u ale u mnie robiłem eksperymenty i ustawiłem ten drugi parametr na 2 ms, komp od razu sygnalizował że dodaje noPB. Może też masz taki rodzaj konfiguracji i drugi parametr miałeś za nisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suberet, mam podobnie, ale wlasnie tylko przy jezdzie autostradowej. Stag niby ustawiony tak, zeby nie podawal benzyny, ale musze to sprawdzic jadac na prawym, bo jazda z lapkiem na siedzeniu obok jest srednio bezpieczna :/

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...