Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Avic korekty dla wolnych obrotów są ok. Pod obciążeniem niskim jest zbyt ubogo na lpg. W zakresie wysokich obciążeń musisz ustawiać wg wskazań sond, ponieważ system przechodzi w openloop i po fuel trim-ach się nie zorientujesz.

 

Qba25, do sohc 2,0 w manualu lepsze są hany zielone.

 

sherif, Tribecka przed liftem jeżdżona głównie po trasach (często autostrady) po trzydziestu tysiącach km przestała normalnie odpalać. Na zimno silnik kręcił jakby nie było kompresji. Po odpaleniu pracował nie równo, trochę lepiej wraz ze wzrostem temperatury.

H6 z mojego doświadczenia robi max 50tys km do regulacji. Przy 70tys zawory są podparte (nagminne misfire, nierówna praca silnika). Dotyczy modeli po 2003roku.

 

Wolnossaki sohc regulacja zworów co 30-50 tys km koszt ok 500 zł z nowymi uszczelkami.

 

Wolnossaki dohc w zależności:

 

silniki ej20f do 200tys km dojeżdżają

inne co ok 40-50 tys km

 

koszt ok 1500-2000zł.

 

Jako tak trochę nie mogę się połapać o którym piszesz, możesz proszę mi podpowiedzieć co dotyczy mojego 165 km rocznik 2006, 2.0 legacy instalacja BRC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu ale jeśli dzięki niej mojej subarynie będzie lepiej i będzie mniej palić gazu to czemu nie :)

mam zainstalowane od 2010 wrzesień taką kombinację:

sterownik stag 300-4

reduktor zavoli zeta N

wtryski valteka czerwone

 

auto śmiga bez problemu (i tu ta moja nadgorliwość) ale trochę przepala tego gazu i mam wrażenie że się zwiększyło jego zużycie o jakieś 1,5 / 2 l gazu po tych prawie 2,5 latach i najechane około 33000 km jedynie co miałem robione to kontrole regulacyjną po przejechaniu 900 km i 3 razy wymieniałem filtry nic więcej nie ruszałem.

czy to wina tych wtryskiwaczy że zwiększyło się spalanie?

może trzeba je regenerować ?

a może lepiej wymienić na hana zielone lub coś podobnego i będzie mniejsze spalanie ?

a może przewrażliwiony jestem i szukam dziury w całym :biglol:

liczę na jakieś konkretne podpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasciwie kazdy kto zmienil wtryski z valtekow na cos "normalnego" zauwazyl zmniejszenie spalania wiec to raczej to...zregenerowac mozna ale trzeba skalibrowac, nie majac przyrzadu zaplacisz w warsztacie za kalibracje, do tego czesci i robota...musisz przeliczyc co warto i na co Cie stac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszta w w porównaniu z regeneracją są nie wiele większe za wtryski hana zielone z wyjściem pod zasilanie na valteka chodzą po 115 zł / 1 szt a możliwe że uda mi się je zdobyć w cenie około 85 zł za sztukę zatem był bym skłonny iść w kierunku wymiany niż regeneracji o ile to ma sens (o ile może się zmniejszyć spalanie i jak długa wytrzymają te wtryski hana ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszta w w porównaniu z regeneracją są nie wiele większe za wtryski hana zielone z wyjściem pod zasilanie na valteka chodzą po 115 zł / 1 szt a możliwe że uda mi się je zdobyć w cenie około 85 zł za sztukę

 

zestaw do regeneracji 4 valteków kosztuje 32 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszta w w porównaniu z regeneracją są nie wiele większe za wtryski hana zielone z wyjściem pod zasilanie na valteka chodzą po 115 zł / 1 szt a możliwe że uda mi się je zdobyć w cenie około 85 zł za sztukę

 

zestaw do regeneracji 4 valteków kosztuje 32 zeta.

 

dlatego się pytam co robić bo do tego zestawu jeszcze dodać robociznę za regenerację i strojenie i kwota rośnie do trzy cyfrowej.

Czy nie bawić się w regenerację bo to nic nie da na dłuższą metę i od-razu zamontować oszczędniejsze wtryski Hana lub coś innego na tym poziomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam musisz sobie odpowiedziec - wiesz co masz po 33kkm na valtekach - po regeneracji mozesz miec te same objawy juz po 5-10kkm ale i mozesz miec po 30kkm, stroic i tak trzeba w kazdym wariancie wiec tego nie ma co liczyc

prosty rachunek - jesli na hanie czy barracudzie mialbys spalanie 1l mniejsze to przy cenie 2,7zl za LPG to po 10kkm masz wiekszosci wydatku na nowe wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o takich wtryskach jak REG FAST ???

Nie ma w ofercie 2 sztuki na listwie , ale jak bym założył jedna poczwórna z jednej strony i druga poczwórną z drugiej strony to bym miał w zapasie 2 wtryski na stronę w razie awarii jakiegoś :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za lpg-forum regi sa podobno niezle jak za ta cene, kwestia czy idzie je rozebrac na 2, za ta cene masz takze pojedyncze Blade'y - ja uzywam od niedawna ale nie mam punktu odniesienia bo kupilem auto z padnietymi wtryskami, opinie sa podzielone, na plus jest to ze jak padaja to producent wymienia momentalnie, przynajmniej jak na razie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za lpg-forum regi sa podobno niezle jak za ta cene, kwestia czy idzie je rozebrac na 2, za ta cene masz takze pojedyncze Blade'y - ja uzywam od niedawna ale nie mam punktu odniesienia bo kupilem auto z padnietymi wtryskami, opinie sa podzielone, na plus jest to ze jak padaja to producent wymienia momentalnie, przynajmniej jak na razie...

 

zyggi dzięki za namiary na forum gazowe ;)

doradzili jak postąpić i operacja zamknie się w 400 zł co dla mnie jest na dzień dzisiejszy priorytetowe bo nie ma sensu naprawiać valtekow bo za jakieś 5 miesięcy będę musiał to robić ponownie i wydam więcej niż teraz przy modernizacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za lpg-forum regi sa podobno niezle jak za ta cene, kwestia czy idzie je rozebrac na 2, za ta cene masz takze pojedyncze Blade'y - ja uzywam od niedawna ale nie mam punktu odniesienia bo kupilem auto z padnietymi wtryskami, opinie sa podzielone, na plus jest to ze jak padaja to producent wymienia momentalnie, przynajmniej jak na razie...

 

zyggi dzięki za namiary na forum gazowe ;)

doradzili jak postąpić i operacja zamknie się w 400 zł co dla mnie jest na dzień dzisiejszy priorytetowe bo nie ma sensu naprawiać valtekow bo za jakieś 5 miesięcy będę musiał to robić ponownie i wydam więcej niż teraz przy modernizacji :)

 

a co doradzili i co będziesz robił? sam czy w warsztacie?

też mam czerwone valteki (mają już chyba z 90kkm), a auto pali 14 l gazu zamiast 12...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam okazję kupić GT z MY98. Mam w planie montaż LPG. Czy Waszym zdaniem są jakieś przeciwwskazania? Jest problem z wystrojeniem tego? Czy może lepiej szukać młodszej z możliwością remapu?

 

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy czego potrzebujesz - maszyny z nieco ponad 200 koni z LPB, którą będziesz w miarę spokojnie/dynamicznie jeździć na codzień, czy maszyny którą zamierzasz zremapować i chłostać na odcince - wówczas LPB bym nie polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za lpg-forum regi sa podobno niezle jak za ta cene, kwestia czy idzie je rozebrac na 2, za ta cene masz takze pojedyncze Blade'y - ja uzywam od niedawna ale nie mam punktu odniesienia bo kupilem auto z padnietymi wtryskami, opinie sa podzielone, na plus jest to ze jak padaja to producent wymienia momentalnie, przynajmniej jak na razie...

 

zyggi dzięki za namiary na forum gazowe ;)

doradzili jak postąpić i operacja zamknie się w 400 zł co dla mnie jest na dzień dzisiejszy priorytetowe bo nie ma sensu naprawiać valtekow bo za jakieś 5 miesięcy będę musiał to robić ponownie i wydam więcej niż teraz przy modernizacji :)

 

a co doradzili i co będziesz robił? sam czy w warsztacie?

też mam czerwone valteki (mają już chyba z 90kkm), a auto pali 14 l gazu zamiast 12...

 

pozdr

 

zaproponowali bym kupił barracudy pojedynczo i bez listwy na wężykach tylko je zamocował dając równe długości tych wężyków od zaworu do kolektora (podobno to najważniejsze - u mnie są różne długości sic!) a do zaworów zakupić adaptery kątowe i połączyć je wężykami do rozdzielaczy rail. i to można samemu zrobić a sterowanie ustawić u gaziarza lub mając kabel samemu bo na tym forum tez jest instrukcja kalibrowania staga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy czego potrzebujesz - maszyny z nieco ponad 200 koni z LPB, którą będziesz w miarę spokojnie/dynamicznie jeździć na codzień, czy maszyny którą zamierzasz zremapować i chłostać na odcince - wówczas LPB bym nie polecał.

Chcę auto do codziennej jazdy, może za rok podniosę moc do +/- 240KM. Nie wiem jak jest z remapem tego rocznika? czy już się łapie, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym problemem związanym z GT '98 jest mechaniczna(płytkowa) regulacja zaworów,którą to w trosce dobrą współpracę trzeba dość często wykonywać.Zabieg CHYBA jest niewykonalny bez demontażu silnika.Piszę chyba,bo nie jestem pewien-sa modele,w których się da to zrobić bez,niestety nie wiem jakie konkretnie.

 

Jeśli chodzi o moc to wyłącznie kwestia użycia podzespołów odpowiedniej wydajności.

W moim GT 96 jeżdzę na 1 reduktorze(AC R1 czerwony),ale gdybym gazował drugi raz zabudowałbym już dwa ponieważ seryjna moc GT to w zasadzie kres jego wydajności.Dwa rozwiążą problem spadku ciśnenia.Niestety nie jest najciekawiej z miejscem pod maską i montaż 2 sztuk wymaga juz lekkiej rzeźby :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla posiadaczy sterowników stag jest programik na androida do sterowania tym sterownikiem bezprzewodowo za pomocą protokołu bluetooth który wpina się do staga w miejsce kabla diagnostycznego i wtedy można z telefonu na bieżąco diagnozować i nanosić poprawki do mapy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam, serce przez gardło nie wypadnie :biglol: , a łatwiej nanosić poprawki na telefonie z ekranem 5" czy na tablecie 7" niż na laptopie na kolanach :P

 

a tu jest opisany program na androida z możliwością pobrania go:

http://marwell.pl/~ravi/storage/remapper/

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wolę wziąć ogarniętego kumpla na autostradę, powiedzieć mu jak ma jechać a samemu skupić się jednak na samym ustawianiu, bo średnio widzę wpatrywanie się w smarta przy 150hm/h i korygowanie dawki :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo średnio widzę wpatrywanie się w smarta przy 150hm/h i korygowanie dawki :twisted:
Oj tam, znany mi jest jeden taki osobnik, co jeszcze w takiej chwili potrafi jednocześnie przez telefon rozmawiać.... ;) Co prawda wpatruje się w laptopa a nie smarta, ale jednak.... :) Edytowane przez jasiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zapis parametrów benzyny i gazu dla przelotu od 0 do setki (ten sam odcinek drogi, dwa chłopy na pokładzie). Na wykresie LPG widać że mam czasy wtrysku sporo dłuższe od benzyny ale auto najgorzej idzie na lewej połowie obrotomierza. Przy normalnej jeździe lekkie dodanie gazu czasem kończy się miganiem CEL, a auto mułowato przyspiesza. Mój majster chyba nie wie co z tym zrobić więc muszę mu jakoś pomóc ;) Proszę o interpretację tego zapisu i wskazówki od czego zacząć (poza zmiana gazownika). Instalacja jest nowa, reduktor i wtryski mają może ze 2 tysiące kilometrów (niebieskie hana i czerwony AC R01).

 

Aha, zacznę od wymiany świec bo już mam stare, co fabrycznie siedzi w subaru i czy będą ok pod kątem pracy z gazem?

post-11764-0-90560500-1362135105_thumb.jpg

post-11764-0-05427400-1362135121_thumb.jpg

Edytowane przez olej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych wykresów wnoszę że gazowni mocno wzbogacił górę i ... przesadził. Silnik jest "przylewany gazem" stąd szarpania i misfire. Jaki masz sterownik? Pokaż jak wygląda mapa wówczas coś się więcej podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...