Jump to content

Avic

Użytkownik
  • Content Count

    519
  • Joined

  • Last visited

About Avic

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Szczecin/Konin
  • Auto
    Grand Vitara 1.9 ddis

Recent Profile Visitors

543 profile views
  1. Avic

    cham na drodze

    Ja już tu kiedyś pisałem w podobnym tonie, ale pozwolę sobie się powtórzyć Lubię jeździć naszymi drogami. Serio. Rzadko spotykam się z totalnym chamstwem, rzadko długo czekam gdzieś na wpuszczenie. Może dlatego, że ja się rzadko spieszę? Odnośnie do nagrań z filmików typu PolskieDrogi czy StopCham - pomijam idiotów za kółkiem, którzy potrafią wyskoczyć z łapami do drugiego, za blokowanie lewego pasa, ale sami przyznacie, że sytuacja gdy ktoś wyjeżdżając wprost pod koła o mało nie spowodował, że nie znaleźliście się w rowie na dachu może spowodować na tyle podwyższone ciśnienie, że w pierwszej reakcji chętnie byście zabrali delikwentowi osobiście kluczyki i wyrzucili je w pole, prawda? Gwoli formalności: to nie jest ich usprawiedliwianie, a jedynie próba zrozumienia okoliczności. Nie myli się ten kto nikt nie robi. Jeśli Wam nie zdarza się nigdy źle ocenić prędkości nadjeżdżającego auta czy pomylić pasy na wielopasmowym rondzie w obcym mieście...to gratuluję. Często to co widać na filmach to często nie jest chamstwo, tylko zwykły błąd. Nic by się nie stało. Może na zawrócenie poświęciłby minutę, a może 10 minut, bo korki. A może mu się spieszyło? Wpuszczenie jednego auta, 5-8 sekund opóźnienia na zielonym serio nie sprawi, że inaczej sobie poukładasz dzień
  2. Sprawdź masę na akumulatorze...
  3. Avic

    Sprawdzenie nr VIN

    Uprzejmie poproszę o zdekodowanie: JF1GDALD31G006441 Chciałbym mieć pewność, że nie jest to przekładaniec.
  4. ""Adaptacja krokowca" to były jakieś czary mary z zapłonem - tj. odpinasz klemy na X czasu, potem włączasz zapłon na X czasu, odpalasz i czekasz X czasu. I się rzekomo krokowiec adaptuje. Miało to działać w VAGach, ale procedura subarowa raczej tego nie przewidywała, a moje uwagi to była chyba siła sugestii albo placebo. Tak, jak sam napisałeś - dać do DOBREGO warsztatu i niech szukają, albo olać.
  5. W nawiązaniu do PW kolegi z pytaniem co wymieniłem w aucie w okresie występowania "usterki" - choć cześć to czynności eksploatacyjne, jak np. rozrząd, czy zawory: zmieniłem kompletną przepustnicę z krokowcem, samego krokowca, sprawdziłem zgrubnie szczelności, regulowałem napięcie na TPS, podmieniałem czujnik neutralnego, robiłem regulację zaworów, wymieniłem czujnik spalania stukowego, regulowałem zawory, wkładałem nowe świece i kable. Nie wymieniłem chyba tylko czujnika temperatury, ale stary pokazywał w ECU i na blacie dobre wartości. Nie zakładałem nowych uszczelek do krokowca, ani pod przepustnicę bo nigdzie od ręki nie mieli - ale było składane na sylikon. Efekt? Żaden:) Raz objawy były, innym razem nie było. Powtórzę po raz kolejny to co już pisałem: Oddajcie do ASO/NS i niech się z tym bujają. Z perspektywy- szkoda by mi było mojego czasu i nerwów na szukanie przyczyny. (bo pieniądze to nie były jakieś duże w sumie)
  6. Ja walczyłem z tym problemem 2 lata...:) Polecam lekturę tego wątku, mojego autorstwa I na koniec rada, której mogę udzielić bogatszy o te wszystkie doświadcznia - jedź sobie na wakacje na południe kraju, oddaj auto do NS i niech powiedzą co go boli. Bo taką partyzantką tylko sobie humor popsujesz. Szczerze życzę jednak szybkiego rozwiązania problemu niskim kosztem
  7. No to mu się pogorszyło i to mocno. Za mojej kadencji nigdy nie dolałem od wymiany do wymiany więcej niż litra. Zazwyczaj wystarczało to co zostawało z 5tki motula po wymianie, ale widocznie przebieg zrobił swoje. W sprawie tego wiatraka kontaktowałeś się z gościem, do którego podrzuciłem Ci kiedyś namiary?
  8. Ranisz mnie... Moja ex-landryna się wysypała? Co tam stało się z silnikiem? Jakaś nagła awaria, czy postępujące zużycie? Myślałem, że będziesz pakował tam wiatrak, tak jak kiedyś mówiłeś. Jest sens rozkręcać silnik do śrubki? Nie lepiej i taniej byłoby przerzucić silnik z jakiegoś rozbitka z małym przebiegiem po sprawdzeniu kompresji i odpaleniu na zimno żeby sprawdzić piston slapa?
  9. U mnie takie cuda się działy jak zaworki były to ustawienia... Jak się dojeżdżało do skrzyżowania, to potrafił przygasnąć. A sprawdziałem duuuuuużo elementów Gdzieś się jeszcze moje tematy na forum przewijają w archiwach. Ja jednak od zaworów bym zaczął. Niech zgadnę, że na zimno Ci auto nie przygasa?
  10. Avic

    cham na drodze

    Ależ tak, zgadam się w 100%. Nie była to autostrada, gwoli wyjaśnienia. Niemniej - jadąc w mniej lub bardziej gęstym mleku można się spodziewać tego, że ktoś zadba o właściwe oświetlenie swojego auta. Uwierz mi, że nawet gdybyś zwolnił poniżej prędkości, którą uznałeś za bezpieczną, auto oświetlone jedną lampką rowerową i tak srodze by Cię zaskoczyło Dlatego wolę nadużywanie, niż nieużywanie p-mgłowych.
  11. Avic

    cham na drodze

    Tu już kiedyś była dyskusja o światłach - jak to kogoś mocno raziły.. Współczuję żalącemu się, ale wolę widzieć niepotrzebnie włączone p-mgłowe niż zobaczyć jedną, ledwo żarzącą się pozycję z tyłu, w starej corsie we mgle gdzie widoczność nie przekracza 100 metrów na dość szybkiej drodze. Choć może ja jakiś dziwny jestem, bo mnie nie przeszkadza też za mocno, jak ktoś jeździ bez mgły z włączonymi przednimi p-mgłowymi. Póki to nie są dalekosiężne Wesemy, to jakoś mnie w oczy nie rażą..
  12. Zrób prosty eksperyment - podłącz prostownik na noc przez kilka dni i wtedy zobacz, czy będą problemy. To, że aku jest nowy, to nie znaczy, że jest w 100% sprawny. Podobnie jak kolega @@kana23 sugeruję też żebyś sprawdził napięcie ładowania.
  13. Ja obstawiałem, że kolega raczej nie ma zamiaru robić rakiety ze swojego n/a i ładowanie tam big turbo, bez odprężania silnika, świnki itp mija się z celem. Pamiętam, że jak miałem 2.0 na to brakowało mi właśnie tych 30-40 koni do wyprzedzania. Z perspektywy pewnie i swap na 2,5 by mi wystarczył, ale że nie miałem nikogo kto by mi soft turbo ogarnął to odpuściłem. Chyba, że się mylę i kolega myślał o killerze na sti
  14. Sprawdź w dobrym warsztacie sprawność akumulatora. Co prawda w innym aucie, ale też z elektrycznym wspomaganiem - akumulator roczny, auto nie miało problemu odpalić w największe mrozy, ale pierwsze co się poddawało to wspomaganie właśnie. Być może nie jest to powód, ale jedna z możliwych przyczyn.
  15. Jak miałem cieknącą, zaklajstrowaną nagrzewnicę w audi to też tylko w trakcie jazdy było ciepło a na postoju letnie powietrze wiało. Chyba na jałowych pompa nie miała siły przepchnąć ciepłej wody przez usyfioną nagrzewnicę. Układ chłodzenia nie był zalepiany jakimś siuwaksem? Rozumiem, że układ chłodzenia działa prawidłowo? Temp trzyma, wiatraki się załączają, wskazówka stoi równo na 90st (no.trochę przed:) ) ? To się stało z czasem, czy nagle wyskoczyła taka usterka?
×
×
  • Create New...