Soltys Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Co do wtrysków Valtek - chyba najniższa półka cenowa i jakościowa Jak auto ma czasy wtrysku benzyny powyżej 3ms można po taniości ładować,ale: przy serwisach co 10 tys (wymiana filtrów) sprawdzać parametry (skok tłoczka, jak dawkują poszczególne sekcje). Trzeba też liczyć się z wyższym spalaniem czy zmniejszoną dynamiką w porównaniu do lepszych wtrysków. Do Forka 2.5 Turbo przy 250-260 KM trzeba ładować 2 reduktory. Podobno jeden reduktor Prins jest w stanie to obrobić, ale tylko słyszałem - nie testowałem. Wtryski Hana niebieskie mogą już się nie wyrabiać, także trzeba stosować Hana 2100 czerwona, ale wtedy może wystąpić problem z wolnymi obrotami (czyli ich brak na gazie ). Elektronikę polecam Stag'a lub Techa jeśli auto pracuje na granicy zapętlenia wtryskiwaczy benzynowych - to już w zależności jak robiony był program. Co do tankowania: należy zdemontować wielozawór z butli i podgiąć nieco pływak. Wskazanie ustawia się z poziomu programu instalacji. Jeśli instalacja jest na gwarancji jedno i drugie gazownik musi poprawić/ustawić wg życzenia. Czujnik temp gazu ma bardzo duże znaczenie przy pracy instalacji - no chyba, że elektronika jest słaba i nie bierze tego za bardzo pod uwagę. Na pewno im cieplejszy gaz tym mniej kaloryczny. Jeśli temp. w programie była wysoka, elektronika dolewała gazu, żeby mieszanka była ok. W tym wypadku spalanie mogło wzrosnąć, a samochód osłabnąć. Bardzo dużo pytań Zapraszam do lektury lpg-forum, a jak coś konkretnego to walić na PW, staram się odpowiadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 to by wyjaśniało moje 17 litrów na 100 i 11 sekund do setki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Dodatkowo przełącznik staga4 w kabinie ma taką podziałkę z pięcioma lampkami napełnienia. Ta od lewej pierwsza na dole, niby jako rezerwa nigdy się nie zapala. Ani jak pełno ani jak końcówka gazu. Na benzynę przełącza mnie jak zostaje tylko druga zapalona dioda. Jak jest u was? Czy jakaś kalibracja rezerwy coś pomoże? Przy okazji diagnostyki można zmienić wartości, przy ktorych zapalają się kolejne kontrolki, ale najlepiej jednak tankować do pelna i jeździć wg wskazań licznika przebiegu dziennego. Kontrolki i tak żyją swoim życiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Dodatkowo przełącznik staga4 w kabinie ma taką podziałkę z pięcioma lampkami napełnienia. Ta od lewej pierwsza na dole, niby jako rezerwa nigdy się nie zapala. Ani jak pełno ani jak końcówka gazu. Na benzynę przełącza mnie jak zostaje tylko druga zapalona dioda. Jak jest u was? Czy jakaś kalibracja rezerwy coś pomoże? Przy okazji diagnostyki można zmienić wartości, przy ktorych zapalają się kolejne kontrolki, ale najlepiej jednak tankować do pelna i jeździć wg wskazań licznika przebiegu dziennego. Kontrolki i tak żyją swoim życiem. Zgadza się, nawet w instrukcji STAGa wyraźnie napisane ze kontrolki dają tylko obraz poglądowy poziomu gazu w butli i nie sugerować sie tym co pokazują i jeździć na KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Z tymi kontrolkami to już za czasów instalacji 2gen się nauczyłem że to wyimaginowane wskazania Szkoda że od tej pory się nic nie zmieniło. Jak będę miał chwilę to podjadę do kogoś na ustawienie tych kontrolek tak żeby ładnie wyglądało przynajmniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Czy to normalne, że kontroli w stagu po tankowaniu do pełna nie pokazują pełnego zbiornika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 U mnie się jeszcze nie zdarzyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 U mnie trzeba przejechać trochę żeby zbiornik oprzytomniał że ma tyle gazu w sobie i dopiero za jakiś czas pokaże full. Ja mam kolejny problem, bo ostatnio przy odpalaniu na zimnym jak się lekko zagrzeje i przerzuca na LPG to widać że nie równo pracuje. Przy ruszaniu poszarpuje i śmierdzi gazem. Zrobiłem test i następnym razem jak zauważyłem że nierówno zaczyna pracować zmieniłem na benzynę i poczekałem aż się trochę bardziej rozgrzeje i dopiero na LPG. Po takim manewrze jest ok. Jak trochę pojeżdżę i jest ciepły problem nie występuje. Tylko na zimno ale tez nie zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Ja mam kolejny problem, bo ostatnio przy odpalaniu na zimnym jak się lekko zagrzeje i przerzuca na LPG to widać że nie równo pracuje. Przy ruszaniu poszarpuje i śmierdzi gazem. Zrobiłem test i następnym razem jak zauważyłem że nierówno zaczyna pracować zmieniłem na benzynę i poczekałem aż się trochę bardziej rozgrzeje i dopiero na LPG. Po takim manewrze jest ok. Jak trochę pojeżdżę i jest ciepły problem nie występuje. Tylko na zimno ale tez nie zawsze. Ile ma Twoja instalacja? Parownik sprawny? W jakim stanie wtryskiwacze? Błędu "Missfire" nie wyrzuca przy okazji? Najprostszym sposobem obejścia problemu jest podniesienie temperatury przełączania na LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Instalacja ma 2 lata, przebiegu 80kkm, poprzednik regularnie wymieniał filterki. Dopiero wybieram się do gazownika bo problem jest od kilku dni. Wtryski MagicJet ale nie wiem w jakim stanie i czy coś było robione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarerA7 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Można spróbować spuścić cały syf co się nazbierał w parowniku Całkiem możliwe że jak się parownik już zagrzeje to ta maź co w nim zalega staje się płynna i nie utrudnia tak pracy membranom, dlatego po rozgrzaniu problem może ustępywać... nie wiem dokładnie, ja miałem podobne problemy do twoich tyle że działo sie tak na zimnym jak i na ciepłym silniku, no i spalanie mi się bardzo zwiększyło, pojechałem do gazownika i okazało się wymiana albo regeneracja parownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielofski Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 U mnie trzeba przejechać trochę żeby zbiornik oprzytomniał że ma tyle gazu w sobie i dopiero za jakiś czas pokaże full. Ja mam kolejny problem, bo ostatnio przy odpalaniu na zimnym jak się lekko zagrzeje i przerzuca na LPG to widać że nie równo pracuje. Przy ruszaniu poszarpuje i śmierdzi gazem. Zrobiłem test i następnym razem jak zauważyłem że nierówno zaczyna pracować zmieniłem na benzynę i poczekałem aż się trochę bardziej rozgrzeje i dopiero na LPG. Po takim manewrze jest ok. Jak trochę pojeżdżę i jest ciepły problem nie występuje. Tylko na zimno ale tez nie zawsze. Możesz mieć nieszczelność, np. uszkodzony jakiś gumowy wężyk. Przez dłuższą chwilę jak samochód stoi (np noc) gaz ulatnia się z układu i w momencie przełączania się z benzyny trochę poszarpie zanim ciśnienie w układzie lpg będzie jak trzeba. Oczywiście to tylko jedna z możliwych przyczyn. Piszę, bo miałem dokładnie to samo - rano przy przełączaniu na gaz trochę szarpało i śmierdziało gazem. Po chwili było ok. Przyczyną uszkodzony gumowy wężyk lpg przy cybancie (w moim przypadku ten odchodzący do map sensor) Inną przyczyną może być zła regulacja. Lepsze sterowniki mają m.in regulację/korekty czasów wtrysków przy przełączaniu benzyna/gaz po to, aby właśnie "gładko" przechodził z jednego paliwa na drugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Czy mógłby ktoś zamieścić fotkę swojego silnika (najlepiej 2,5 N/A) z lokalizacją wtrysków lpg? Dzisiaj wymieniłem waldki na hany i jestem ciekaw czy jest to dobrze zrobione. Szukałem takiego zdjęcia w necie ale niestety bez skutku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Prosze ... po przewodach od filtra dojdziesz gdzie wtryskiwacze sa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umberto Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Czy mógłby ktoś zamieścić fotkę swojego silnika (najlepiej 2,5 N/A) z lokalizacją wtrysków lpg? Dzisiaj wymieniłem waldki na hany i jestem ciekaw czy jest to dobrze zrobione. Szukałem takiego zdjęcia w necie ale niestety bez skutku. Ile zapłaciłeś? Czy zauwazasz różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 U mnie trzeba przejechać trochę żeby zbiornik oprzytomniał że ma tyle gazu w sobie i dopiero za jakiś czas pokaże full. Ja mam kolejny problem, bo ostatnio przy odpalaniu na zimnym jak się lekko zagrzeje i przerzuca na LPG to widać że nie równo pracuje. Przy ruszaniu poszarpuje i śmierdzi gazem. Zrobiłem test i następnym razem jak zauważyłem że nierówno zaczyna pracować zmieniłem na benzynę i poczekałem aż się trochę bardziej rozgrzeje i dopiero na LPG. Po takim manewrze jest ok. Jak trochę pojeżdżę i jest ciepły problem nie występuje. Tylko na zimno ale tez nie zawsze. Podjedź do jakiegoś gazownika i niech się podepnie kompem i przestawi temperaturę przejścia na gaz na wyższą i problem zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 A co może być powodem że wcześniej było ok? Nawet na mrozach dobrze działał tylko nagle zaczęło tak się dziać. Dziś po trzech godzinach pojstoju jak ze spota odjeżdżałem z parkingu odpaliłem i od razu przełączył na gaz bo widocznie jeszcze temp miał i zaczęło telepać i śmierdzieć bo nie zdążyłem na pb przeskoczyć ręcznie. Jak ruszałem na zimnym z pod domu sposobem ręcznym zagrzałem na pb i problemu nie było, więc chyba nieszczelność wykluczam. Tylko skąd tyle gazu ucieka że śmierci jak podczas tankowania po odpięciu węża? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyggi Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 wtryski moga siadac, nierozgrzane zle pracuja...a co do propozycji powyzej - problem nie znikne po zastosowaniu tego rozwiazania tylko zostanie przesuniety w "temperaturo-czasie" hehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 proszę o pomoc gdzie zamontowac lpg do forka 2.5 usa 2009 lublin waszawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Forumowicz jako jak już koniecznie musisz traktować samochód cyklonem B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 remoo, przypadkowo ostatnio znalazłem w odnośniku w ogłoszeniu także patrz https://picasaweb.go...at=embedwebsite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 umberto jaką masz wanne? chodzi o silnik, wtedy będziemy porównywać zużycie LPG. Kolega ma w legacy 2, 1997 rok, 2.0 N/A założoną nową instalacje Stag 300+ oraz wtryskiwacze Hana i zużycie ma 14l LPG, w trasie 12-13,5. Ten co zakładał rozkłada ręce bo "parametry są w normie" i nie wie co z tym fantem zrobić. Jak jeździł na benzynie to w mieście wyszło max. 10,5, a w trasie 7,5 - 8,5. Także czasami nie wierzę w mity o ekonomiczności instalacji LPG. mam 2.0 116KM w wannie GC ,butla 35l,w trasie przy "optymalnej" jeździe (1/3 miasto,2/3 trasa szosa , przelotowa 110-120km/h,jak trzeba to podczas wyprzedzania redukcja i but) wystarcza na ok 320-330km,co daje lekko ponad 10l/100km,jak bym chciał zupełny ekodriving zastosowac to spokojnie pon 10l lpg/100km. Miasto wychodzi mi ok 12l/100km,ale tez jeżdże raczej dynamicznie:) Więc ten co zakładał to jakis nie bardzo. Tym bardziej ,że mam jakies membranowe wtryski Stefanelli ,które sa gorsze niz Hana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 (edytowane) Czy mógłby ktoś zamieścić fotkę swojego silnika (najlepiej 2,5 N/A) z lokalizacją wtrysków lpg? Dzisiaj wymieniłem waldki na hany i jestem ciekaw czy jest to dobrze zrobione. Szukałem takiego zdjęcia w necie ale niestety bez skutku. Ile zapłaciłeś? Czy zauwazasz różnicę? Dopłaciłem 300pln więc chyba w porządku (poprzednie wtryski zostawiłem w rozliczeniu). Na razie szału nie ma .. przejechałem około 150km z tego 100km na trasie i spalanie 12,6 l/100. Teraz będę się kręcił głównie po mieście i wtedy okaże czy poprzednie spalanie na waldkach (>18l/100) uległo poprawie. SubBlackbird dzięki. Edytowane 4 Lutego 2013 przez remoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolnemiasto Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 hej Mam legacy 2006 2.0 165 km. Czy to normalne aby przy dojazdach np do skrzyżowań (czyli w celu zatrzymania pojazdu) obroty silnika spadały prawie do zera (jadąc na gazie), a następnie podnosiły się do normalnego poziomu? Instalacja Czekram BRC 24 coś tam coś tam. Silnik nie gasnie ale podczas manewrów trochę upierdliwe.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Nie, to nie jest normalne. Często się zdarza, ale normalne nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się