Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

po przejsciu na gaz po 2 sek wraca na benzyne- co obstawiacie- membrana w parowniku? ma juz 50kkm, na benzynie bez problemow, ze spalaniem gazu nie bylo problemu ostatnio

 

U mnie przy takich objawach padl mapsensor.

 

zauwazylem ze jak sie rozgrzeje i juz wlaczy sie na gaz to wszystko OK.... tez tak miales??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przejsciu na gaz po 2 sek wraca na benzyne- co obstawiacie- membrana w parowniku? ma juz 50kkm, na benzynie bez problemow, ze spalaniem gazu nie bylo problemu ostatnio

 

U mnie przy takich objawach padl mapsensor.

 

zauwazylem ze jak sie rozgrzeje i juz wlaczy sie na gaz to wszystko OK.... tez tak miales??

 

o ile pamietam to bylo roznie, na poczatku czasem dalo sie przelaczyc, czasem trzeba bylo troche sie pobawic, pozniej przestal sie przelaczac. Podjedz do gazownika, sprawa raczej prosta w diagnozowaniu i tania w wymiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent do zgazowania - Forest z 2000r i pytanie o maksymalną wysokość zbiornika (torusa) na gaz.

Będę miał 650 X 250 z odzysku i jak widzę bez podnoszenia klapy i wykładziny się nie obejdzie.

Wg tego co zmierzyłem jest miejsce na jakieś 220~230. Czy może ktoś ma wyższy?

Jeśli tak, to co z tą klapą? Styropiany itp?

 

Miłego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski Hana niebieskie mogą już się nie wyrabiać, także trzeba stosować Hana 2100 czerwona, ale wtedy może wystąpić problem z wolnymi obrotami (czyli ich brak na gazie )

 

Po 70 tysiącach na gazie zdecydowałem się na zmianę wtrysków z Magic-Jet'ów na... No właśnie, mój gazownik zamontował mi czerwone Hany. Będą dobre do wolnego ssaka? Dotychczasowe wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, ale chciałbym zasięgnąć opinii innych fachowców... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, bo słyszałem różne opinie na temat gazu LPG w tribece, głównie osób, które mają LPG, ale w innych modelach subaru. Jeśli ktoś ma zainstalowany gaz w tribece z silnikiem 3.0, proszę o informację czy:

- Sprawdza się on

- Nie ma żadnych problemów z systemem elektroniki w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, bo słyszałem różne opinie na temat gazu LPG w tribece, głównie osób, które mają LPG, ale w innych modelach subaru. Jeśli ktoś ma zainstalowany gaz w tribece z silnikiem 3.0, proszę o informację czy: - Sprawdza się on - Nie ma żadnych problemów z systemem elektroniki w samochodzie.

Nie ma problemu z dobrze dobraną i założoną instalacją. Problem jest z kłopotliwą i drogą regulacją zaworów, która przy gazie wypada co jakieś 50 tys km (w zależności od warunków i stylu jazdy). W serwisie przyjemność taka to nawet 6-7k PLN (jeśli dobrze pamiętam wpisy), w niezależnych warsztatach, które się tego podejmą około 3,5k PLN. Forumowy fachowiec, Jako, pisał, że montaż LPG w tym modelu nie ma sensu ekonomicznego...

Ale przyjemność z jazdy bezcenna ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomicznie to nadal ma sens....

regulację zrobi się za 2 tys....

 

oszczędność na gazie... około 20-25 pln / 100 km

jeśli regulujemy zawory co 30 tys - to w tym czasie na gazie in plus będziemy 6-7 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim od 150zł za samą robociznę u pana Mietka po ponad 1000zł za robociznę z uszczelkami w ASO. A co ile? Ile osób, tyle pomysłów, ale najczęściej chyba podaj się co ok 30 kkm kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulację zrobi się za 2 tys....

Robiłem, więc wiem. Licząc, ze przy okazji wypada zmienić olej, filtry, etc., to bałbym się zaufać warsztatowi, który zamknie się w całości w 2000 jednorazowo. I to i tak przy założeniu, że płytki będą szlifowane, nie wymieniane.

 

a że tak podepnę się pod temat regulacji zaworów... w wolnossaku co ile powinno się to robić i jaki jest tego przybliżony koszt??

W wolnymssaku objawy zaworów są na tyle widoczne (choćby przygasanie na zimnym silniku), że ciężko je przeoczyć. Ogólnie najczęściej wypada to co jakieś 50 tys km, choć pewnie zależy od stylu jazdy. Koszt?

W Twoim od 150zł za samą robociznę u pana Mietka po ponad 1000zł za robociznę z uszczelkami w ASO.

Problemem jest dość drogi komplet uszczelek (około 450-500 zł, jeśli dobrze pamiętam). Z drugiej strony nie trzeba wszystkich wymieniać, a jeśli zależy Ci na kosztach pomóc sobie silikonem... Z mojego doświadczenia wynika, że warto sprawdzić jakość tych 4 uszczelek, które uszczelniają świece. Albo są najtwardsze, albo z czasem twardnieją i wokół nich może nieco przeciekać. Z resztą nie było problemu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnymssaku objawy zaworów są na tyle widoczne (choćby przygasanie na zimnym silniku), że ciężko je przeoczyć. Ogólnie najczęściej wypada to co jakieś 50 tys km, choć pewnie zależy od stylu jazdy. Koszt?

 

dzięki za odpowiedź... ;) co prawda nie mam tych objawów, bo silnik ładnie trzyma obroty, ale nie wiem kiedy i czy w ogóle poprzedni właściciel to robił, a na "podtlenku lpg" auto zrobiło już ok 60tys, więc wolałbym być przygotowany na ewentualny wydatek... :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, bo słyszałem różne opinie na temat gazu LPG w tribece, głównie osób, które mają LPG, ale w innych modelach subaru. Jeśli ktoś ma zainstalowany gaz w tribece z silnikiem 3.0, proszę o informację czy:

- Sprawdza się on

- Nie ma żadnych problemów z systemem elektroniki w samochodzie.

 

Widzialem ostatnio zagazowana Tribece w serwisie, rozmawialem nt z wlascicielem serwisu i problemow brak, bo tak jak napisali koledzy z dobrze dobrana i ziastalowana instalka nie powiinno sie nic dziac. H6 to nie technologia rakietowa czy nawet wtrysk bezposredni, wiec nie ma z tym problemu. Problem jest za to z owa regulacja zaworow, ta akurat co byla w serwisie, miala AFAIR 80kkm przejechane na lpg i zawory byly jeszcze ok.

Tribeka podobno pod tym wzgledem jest strasznie niewygodna, bo trzeba "pol samochodu" rozebrac zeby zawory ustawic tak mi powiedzili w serwisie a co za tym idzie koszt idzie w gore :mellow:

Poczytaj sobie watek nt regulacji zaworow w H6 i sam zdecyduj.

 

Wtryski Hana niebieskie mogą już się nie wyrabiać, także trzeba stosować Hana 2100 czerwona, ale wtedy może wystąpić problem z wolnymi obrotami (czyli ich brak na gazie )

 

Po 70 tysiącach na gazie zdecydowałem się na zmianę wtrysków z Magic-Jet'ów na... No właśnie, mój gazownik zamontował mi czerwone Hany. Będą dobre do wolnego ssaka? Dotychczasowe wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, ale chciałbym zasięgnąć opinii innych fachowców... :)

 

BTW Dlaczego je wymieniasz ?

Moje maja>100kkm przejechane i maja sie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

Mam legacy 2006 2.0 165 km. Czy to normalne aby przy dojazdach np do skrzyżowań (czyli w celu zatrzymania pojazdu) obroty silnika spadały prawie do zera (jadąc na gazie), a następnie podnosiły się do normalnego poziomu? Instalacja Czekram BRC 24 coś tam coś tam. Silnik nie gasnie ale podczas manewrów trochę upierdliwe....

 

Jaka jest przyczyna takiego zachowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodó może być wiele.

Począwszy od złego składu mieszanki, poprzez źle dobrany dolot i wtłaczanie zbyt dużej ilości powietrza rozrzedzającego mieszankę, po - co jest najczęsciej spotykane - złe ustawienie luzów zaworowych.

Ja mam podobny problem z tym, że luzy ustawiałem 10kkm temu, więc odpadają i teraz będę się starał powalczyć z czujnikiem temperatury, bo u mnie to jakoś na wadliwie działające ssanie wygląda.

 

Prośba o rozwianie moich wątpliwości dot LPG:

-w sekwencji nie można ustawiać składu mieszanki pod wskazania sondy, ani pod analizator spalin?

-czy bardzo źle jest jeżeli na jałowym na noPB mam LTFT ok 2-3 a STFT -1,5 a po przełączeniu na gaz LTFT 4 STFT -2 a dla porównania pod obciążeiem - w granichach 2500obrotów na płaskim, na 5tce - npPB LTFT 4 STFT 0,5 a na LPG LTFT 18 STFT -3 ?

 

Ja wiem, że korekty powinny się pokrywać, ale samochodu nie muli, a spalanie ma w stosunku do PB ok +/- 20%. Ktoś coś doradzi? Wiem, że będę musiał pojeździć trochę z kompem, ale ni cholery czasu teraz nie mam, ani nikogo pod ręką kto mógłby mi pomóc w ustawianiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodó może być wiele.

Począwszy od złego składu mieszanki, poprzez źle dobrany dolot i wtłaczanie zbyt dużej ilości powietrza rozrzedzającego mieszankę, po - co jest najczęsciej spotykane - złe ustawienie luzów zaworowych.

Ja mam podobny problem z tym, że luzy ustawiałem 10kkm temu, więc odpadają i teraz będę się starał powalczyć z czujnikiem temperatury, bo u mnie to jakoś na wadliwie działające ssanie wygląda.

 

Prośba o rozwianie moich wątpliwości dot LPG:

-w sekwencji nie można ustawiać składu mieszanki pod wskazania sondy, ani pod analizator spalin?

-czy bardzo źle jest jeżeli na jałowym na noPB mam LTFT ok 2-3 a STFT -1,5 a po przełączeniu na gaz LTFT 4 STFT -2 a dla porównania pod obciążeiem - w granichach 2500obrotów na płaskim, na 5tce - npPB LTFT 4 STFT 0,5 a na LPG LTFT 18 STFT -3 ?

 

Ja wiem, że korekty powinny się pokrywać, ale samochodu nie muli, a spalanie ma w stosunku do PB ok +/- 20%. Ktoś coś doradzi? Wiem, że będę musiał pojeździć trochę z kompem, ale ni cholery czasu teraz nie mam, ani nikogo pod ręką kto mógłby mi pomóc w ustawianiu.

 

kto wie jaki jest koszt ustawienia luzów zaworowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Avic korekty dla wolnych obrotów są ok. Pod obciążeniem niskim jest zbyt ubogo na lpg. W zakresie wysokich obciążeń musisz ustawiać wg wskazań sond, ponieważ system przechodzi w openloop i po fuel trim-ach się nie zorientujesz.

 

Qba25, do sohc 2,0 w manualu lepsze są hany zielone.

 

sherif, Tribecka przed liftem jeżdżona głównie po trasach (często autostrady) po trzydziestu tysiącach km przestała normalnie odpalać. Na zimno silnik kręcił jakby nie było kompresji. Po odpaleniu pracował nie równo, trochę lepiej wraz ze wzrostem temperatury.

H6 z mojego doświadczenia robi max 50tys km do regulacji. Przy 70tys zawory są podparte (nagminne misfire, nierówna praca silnika). Dotyczy modeli po 2003roku.

 

Wolnossaki sohc regulacja zworów co 30-50 tys km koszt ok 500 zł z nowymi uszczelkami.

 

Wolnossaki dohc w zależności:

 

silniki ej20f do 200tys km dojeżdżają

inne co ok 40-50 tys km

 

koszt ok 1500-2000zł.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnossaki sohc regulacja zworów co 30-50 tys km koszt ok 500 zł z nowymi uszczelkami. Wolnossaki dohc w zależności: silniki ej20f do 200tys km dojeżdżają inne co ok 40-50 tys km koszt ok 1500-2000zł.

 

Gdzie występują ej20f?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@jako, niedawno ktoś mi mówił, że po wskazaniach sond ustawiało się w II gen bez emulatorów, a w sekwencji tylko po korekcjach. Dzięki za wyprowadzenie z błędu. Sprawdzałem jak zachowuje się oscylacja sondy w tym zakresie obrotów- 5ty bieg, 2500rpm - oscyluje od 0,1 do 0,9 z tym, że po ustabilizowaniu prędkości i obciążenia wynosi najczęściej 0,6 czyli niby bogato. Słyszałem jednak, że inaczej pokazuje sonda na pb a inaczej na lpg i że od wskazań sondy na lpg należy odjąć ok 0,2v. Na ile to jest prawda?Całość starałem się ustawiać właśnie pod sondy - nim przeczytałem te mądrości o których napisałem wyżej. Dążyłem do 0,5 przy wszystkich obciążeniach i obrotach.

Edytowane przez Avic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avic, w closedloop regulujesz wg korekt fuel trim, w openloop znaczy przy dużych obciążeniach wg sond ponieważ fuel trim sa wyłączone.

 

Qba25 sataram się zawsze być jak najbliżej czasu wtrysku benzyny. Subaru w manualu pracują najcześciej w okolicach 2,00-2,30ms czasu otwarcia wtryskiwacza benzyny na wolnych obrotach. Aby podać porównywalną dawkę lpg w podobnym czasie najczęściej potrzebne są hana niebieskie. Zielone w 2.0 sohc są optymalne. W dohc niebieskie. W wolnossakach oczywiście.

 

julian, ej20f występują w imprezach, foresterach oraz legacy w rocznikach 06-07. Ale najlepiej zapytać "dyrekcję", ona może mieć bardziej precyzyjne dane.

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

sherif, Tribecka przed liftem jeżdżona głównie po trasach (często autostrady) po trzydziestu tysiącach km przestała normalnie odpalać. Na zimno silnik kręcił jakby nie było kompresji. Po odpaleniu pracował nie równo, trochę lepiej wraz ze wzrostem temperatury.

H6 z mojego doświadczenia robi max 50tys km do regulacji. Przy 70tys zawory są podparte (nagminne misfire, nierówna praca silnika). Dotyczy modeli po 2003roku.

 

Wolnossaki sohc regulacja zworów co 30-50 tys km koszt ok 500 zł z nowymi uszczelkami.

 

IMo cos z Tribeca bylo nie tak juz wczesniej, ja ta co widizalem, miala 80kkm na lpg i nie wymagala regulacji. Wg mojego serwisu regulacja zaworow H6 (na noPb) to srednio pow 100kkm. min to 80kkm ale sa i auta co maja 200kkm i regulacji nei wymagaja. Na innym forum czytalem o podobnych przebiegach. Podobno to tez zalezy jak kto jezdzi. Ja w H4 2.5 mialem sprawdzane co 15kkm a regulowane co 45-60kkm ale w nim sie czesciej reguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba25 sataram się zawsze być jak najbliżej czasu wtrysku benzyny. Subaru w manualu pracują najcześciej w okolicach 2,00-2,30ms czasu otwarcia wtryskiwacza benzyny na wolnych obrotach. Aby podać porównywalną dawkę lpg w podobnym czasie najczęściej potrzebne są hana niebieskie. Zielone w 2.0 sohc są optymalne. W dohc niebieskie. W wolnossakach oczywiście.

Wielkie dzięki za wyczerpującą informację. Mam nadzieje, że nie będę miał problemów z moimi... Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...