Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie wiem , że jest dział dedykowany w/w wypowiedzi, ale tam słaby odzew tz czekam na odp a czas mnie ciut goni.

Jeśli moglibyście poratować radą będę wdzięczny :)

Chodzi mi o instalację LPG do Outback`a 2008 2.5 sohc pozwolę sobie zacytować teść maila:

"KME NEVO 4 cyl + KME pełne fi 8 indeks FZ8 wtryskiwacze pojedyncza h2001 na tzw rozdzialaczach + filtracja poliester odstrojnikowa . ZBIORNIK + WIELOZAWÓR rownież pełne 8 mm"

Co o tym sądzicie? Nada się?

Z góry dziękuje za wszelaką pomoc.

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez satori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo KME nie ma złych opinii..

wczoraj zakładałem instalację u forumowego mistrza na literę J.

i z danych wynika ze mam reduktor KME Silver ( OBK 2007 2.5 AT )

zbiornik to zbiornik więc tutaj specjalnie nie ma co komentować...

 

najważniejsze z tego co wiem to czy jest rozdzielona minimum na pół czyli po dwa wtryskiwacze na stronę i przewody max 10-15 cm czy jedna listwa i przewody po kilkadziesiąt cm...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W boxerze z racji odleglosci pomiedzy cylindrami, wazne jest aby wtryskiwacze byly mozliwie najblizej wtryskow noPb, jedna listwa i wezyki sie nei sprawdzaja. Ja mam wtryski MagicJet, poinstalowane oddzielnie przy kazdym cylindrze. Hane chyba tez sie tak da.

 

KME Silver - jest troche za slaby do tego silnika, niby jest do 200KM, ale podobno juz w Nubirach 2.0 nie wyrabia. U mnie przy mocnym bucie, czasem czuc lekkie przymulenie na Silverze. Jak sprawdzalem, to niestety cisnienie przy obciazeniu potrafi spasc w okolicy 1 bara, co swiadczy ze nie wyrabia.

Pytalem sie kiedys na forum LPG o parownik to wszyscy kazali mi czym predzej zmienic na mocniejszy :) ale ja tam szybko nie jezdze. Wazne, ze blisko 90kkm wytrzymal, potem musialem regenerowac. Jednak gdybym teraz kupowal, to wstawil bym inny.

 

Odnosnie samego KME, to nawet Jako kiedys tweirdzil, ze to niezbyt dobra elektronika do Subaru, fakt, ze ja mam starsza wersje, ktora nie ma za wiele nastawow. Obecnie poszedlbym pewnie w STAGa czy Tech.

Tyle, ze i tak najwazniejszy jest w tym gazownik co dobrze zrobi robote i nie bedzie to jego pierwsze Suabru :)

 

BTW. Dopytaj dobrze o zbiornik, OBK ma bardzio duza wneke, ja nie dopilnowalem i wsadzili mi co mieli - cos kolo 60l, ale mam po ok 6cm luzu na obwodzie, wiec wg danych weszlaby 70l. IMO warto wypelnic wneke maxymalnie, zeby zwiekszyc zasieg. Ja mam deko podgiety plywak, wchodzi mi 55l i robie na tym 380-460km, wiec nie jest zle ale zawsze moze byc lepiej :)

Edytowane przez sherif
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że najlepiej podskoczyć do Pana J...chodzi tylko o to, że mimo iż nie daleko mam 120 km to za każdym razem czeka mnie wizyta w w/w miejscu, a z czasem różnie jest. Doktoryzuje mocno temat...

Dziękuje za Waszą opinię i pomoc.

Edytowane przez satori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że najlepiej podskoczyć do Pana J...chodzi tylko o to, że mimo iż nie daleko mam 120 km to za każdym razem czeka mnie wizyta w w/w miejscu, a z czasem różnie jest. Doktoryzuje mocno temat...

Dziękuje za Waszą opinię i pomoc.

Ja serwisuję u J co 15 tkm czyli średnio 1 wizyta w roku. Serwis LPG łączę z serwisem mechanicznym, który robię uliczkę dalej ;) . Także dla mnie to nie jest problem "straty" dodatkowego dnia, który specjalnie trzeba poświęcić tylko na serwis lpg. Polecam takie rozwiązanie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto impreza 97 2.0 116 koni przebieg 250 tys i jakies 8 na gazie

objawy: przy spadaniu z obrotów auto zaczyna szarpać ok 1500 może więcej obrotów i często po chwili się uspokaja a na benzynie problem ten nie występuje.Wymieniony rozrząd oleje ,filtry, wykluczone poduszki, zrobione luzy zaworowe (byly ok).Gaziarz twierdzi, że wszystko jest ok z gazem i ,że to za niskie obroty i musi szarpać (dlaczego na benz nie szarpie?). pojechałem do innego i powiedział ,że jak sie podepnie to strace gwarancje więc nic nie zrobił ale stwierdził, że gaz tak ma,że czasami jak cos z autem jest nie tak to może być to czuć właśnie na gazie prędzej niż na benzynie. Natomiast mechanik stwierdził ,że jak chodzi na wolnych to co jakiś czas "przelewa" bodajże przez swiece i to może powodować ten efekt i dodał , że czasami montowanie gazu do "przejechanych" troche i wiekowych aut daje taki efekt, że zaczynają różnie chodzić i spozywać olej. Stwierdził ,że prawdopodobnie nic z tym się nie zrobi i oby nie zaczął i pić oleju. Fakt słyszałem ,że do starych się gazu nie zakłada a zawsze zakładałem do nowych i było ok. No to chyba tyle... Ma ktoś jakieś pomysły czy pogodzic się z tym szarpaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece zmień na najzwyklejsze jednoelektrodowe ze zmniejszoną przerwą na ok. 0,7-0,8. Przewody też warto zmienić, ewentualnie popsikaj wodą w ciemnościach i patrz na efekty :) Powiedz jeszcze co tam siedzi pod maską i gdzie montowałeś.

Co do Silvera obrobi 150 KM i to raczej kres możliwości. Elektronikę też wybrałbym Stag'a chociażby ze względu na późniejszy serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pzzekladke mojego auta juz kończę wiec mam trochę czasu zeby sie zainteresować gazem do niego, auto to wrx my03 wolny wydech downpipe i strojony w 2010 roku po remoncie w jakieś firmie w Angli, auto ma 250 ps i ciagnie bardzo ladnie nawet od dołu. Mam kazde auto w gazie i wiem ze swojego doświadczenia ze nie szkodzi samochodowi jeżeli używa sie go z glowa i odpowiednio dba, wiec chce założyć i do wrx gaz. Dzwoniłem do bardzo renomowanego warsztaty w Skrzyszowie ktory od x lat zakłada instalacje gazowe do samochodów, sam zakładałem tam do trzech aut i zero problemu. Ale jak wiadomo subaru to subaru potrzebuje wszystkiego nad i zadzwoniłem do Skrzyszowa i zapytałem co moze dobrego założyć do WRX, powiedział ze musi sprawdzić i oddzwonił po 4 godz, powiedział tak auto ma 250 koni wiec musi byc mieszalnik, przewodu i reduktor wiekszy taki do 350 koni pojedyncze wtryski keihem wkręcone pod takim samym katem jak wtryski PB, a wszystko po to aby utrzymać EGT w normie. Całość ma sterować jakiś mega szybki sterownik i kontrolować mieszankę po przez dwie sondy. Przez telefon mnie przekonał i jestem nu w stanie dać to auto ale rozważam tez montarz instalacji u Jako bo wiadomo cieszy sie sporym doswiadczeniem i dobra renoma. I mam dylemat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece podobno ok wymieniane ponad 10 tys temu....a kable nie patrzyłem. mówicie ,że to mogą być świece? a propos kabli to można dostać s sklepach z częściami czy tylko orginal? i jaki to mniej więcej koszt?

 

Szarpanie na gazie to w 90% przypadków - świece lub przewody , raz miałem problem z cewką zapłonową.

Miałem już kilka aut na gazie więc temat oklepany. :) LPG musi mieć te trzy rzeczy w stanie Tip Top.

Przewody kup dobre to posłużą , myślę że to koszt 200-400 pln nie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Silvera obrobi 150 KM i to raczej kres możliwości.

 

 

Zakładałem u Jako i mam Silver.. a 165KM w OBK...

Pytałem o wydajność i twierdzi że spoko...

Cóź... ufam specjaliście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,mam pytanie,co ile wymieniacie świece w swoich autach?

 

Ja mam w swoim Forku S-Turbo 177 km instalację BRC,była już zainstalowana jak go kupowałem,od pewnego czasu świruje mi na gazie i nie wiem już co wymyślić.Spadając z wysokich obrotów na wolne,tak jakby za nisko schodził i chodzi wtedy nierówno tak jakby nie na wszystkie gary,po ok.5 sec.wchodzi na swoje ok.800 obr. i jest ok do kolejnego ruszenia.Oprócz tego przy dojeżdżaniu do świateł i wrzuceniu na luz też potrafi bardzo często zgasnąć.Dodam,że ja przejechałem nim 17000 km,poprzedni właściciel świece wymieniał jakieś 25000 km temu na jakieś platynowe,które podobno spokojnie 40000 przejeżdżają.Filtry wymienione,ostanio jeden wtryskiwacz bo był nieszczelny,przejechane na gazie już trochę bo ok.65000,na benzynie chodzi ok.Macie może jakąś sugestię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja ma lpg w Legacy 2004 rok .2.0 NA .w automacie , instalacja ma 8 miesiecy i sprwauje sie ok.spalanie na trasie ok 12 w miescie czasem dochodzi do 18 :)))))) (ciężka noga )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,mam pytanie,co ile wymieniacie świece w swoich autach?

 

Ja mam w swoim Forku S-Turbo 177 km instalację BRC,była już zainstalowana jak go kupowałem,od pewnego czasu świruje mi na gazie i nie wiem już co wymyślić.Spadając z wysokich obrotów na wolne,tak jakby za nisko schodził i chodzi wtedy nierówno tak jakby nie na wszystkie gary,po ok.5 sec.wchodzi na swoje ok.800 obr. i jest ok do kolejnego ruszenia.Oprócz tego przy dojeżdżaniu do świateł i wrzuceniu na luz też potrafi bardzo często zgasnąć.Dodam,że ja przejechałem nim 17000 km,poprzedni właściciel świece wymieniał jakieś 25000 km temu na jakieś platynowe,które podobno spokojnie 40000 przejeżdżają.Filtry wymienione,ostanio jeden wtryskiwacz bo był nieszczelny,przejechane na gazie już trochę bo ok.65000,na benzynie chodzi ok.Macie może jakąś sugestię?

 

Zawory kiedy byly sprawdzane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,mam pytanie,co ile wymieniacie świece w swoich autach?

 

Ja mam w swoim Forku S-Turbo 177 km instalację BRC,była już zainstalowana jak go kupowałem,od pewnego czasu świruje mi na gazie i nie wiem już co wymyślić.Spadając z wysokich obrotów na wolne,tak jakby za nisko schodził i chodzi wtedy nierówno tak jakby nie na wszystkie gary,po ok.5 sec.wchodzi na swoje ok.800 obr. i jest ok do kolejnego ruszenia.Oprócz tego przy dojeżdżaniu do świateł i wrzuceniu na luz też potrafi bardzo często zgasnąć.Dodam,że ja przejechałem nim 17000 km,poprzedni właściciel świece wymieniał jakieś 25000 km temu na jakieś platynowe,które podobno spokojnie 40000 przejeżdżają.Filtry wymienione,ostanio jeden wtryskiwacz bo był nieszczelny,przejechane na gazie już trochę bo ok.65000,na benzynie chodzi ok.Macie może jakąś sugestię?

 

Zawory kiedy byly sprawdzane?

 

 

pewnie jeszcze nigdy nie były sprawdzane

 

I jeszcze Check się włącza,sprawdzałem ELMem wyskakują błędy P0171 zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl.1)

Edytowane przez szczepan1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AU MNIE Z LPG ROBI SIE ŹLE :(

a mi zaczyna marudzić ,cos szarpie z dołu,jakies pokonywanie skrzyzowan na II to szarpanie,na III mocy nie ma ,nie idzie..ogólnie zawiesza sie jakby reakcja na gaz, jadąc z równa prędkościa w trasie wciskam gaz a tu zero reakcji i dopiero po chwili szarpnięcie...denerwuje toto wszystko :(

Instalka ma 1,5 roku i 30 tys km...najgorsze jest to,że goście u których zakładałem gaz z chęciamnie przyjmuja,ale..teraz proponują wymiane gratów pod maską,co mi sie nie podoba :(

Swiece,kable mają 10 tysi więcraczej nie one,gaz tankowany na normalnych stacjach,nie tam w przypadkowych miejscach ..

 

Co go moze boleć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AU MNIE Z LPG ROBI SIE ŹLE :(

a mi zaczyna marudzić ,cos szarpie z dołu,jakies pokonywanie skrzyzowan na II to szarpanie,na III mocy nie ma ,nie idzie..ogólnie zawiesza sie jakby reakcja na gaz, jadąc z równa prędkościa w trasie wciskam gaz a tu zero reakcji i dopiero po chwili szarpnięcie...denerwuje toto wszystko :(

Instalka ma 1,5 roku i 30 tys km...najgorsze jest to,że goście u których zakładałem gaz z chęciamnie przyjmuja,ale..teraz proponują wymiane gratów pod maską,co mi sie nie podoba :(

Swiece,kable mają 10 tysi więcraczej nie one,gaz tankowany na normalnych stacjach,nie tam w przypadkowych miejscach ..

 

Co go moze boleć?

 

ja ci powiem podjedz do Jako zeby ci zrobił przegląd, bo pojedziesz do gościa po wymienia ci gratow za 600zł i tak nie bd efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AU MNIE Z LPG ROBI SIE ŹLE :(

a mi zaczyna marudzić ,cos szarpie z dołu,jakies pokonywanie skrzyzowan na II to szarpanie,na III mocy nie ma ,nie idzie..ogólnie zawiesza sie jakby reakcja na gaz, jadąc z równa prędkościa w trasie wciskam gaz a tu zero reakcji i dopiero po chwili szarpnięcie...denerwuje toto wszystko :(

Instalka ma 1,5 roku i 30 tys km...najgorsze jest to,że goście u których zakładałem gaz z chęciamnie przyjmuja,ale..teraz proponują wymiane gratów pod maską,co mi sie nie podoba :(

Swiece,kable mają 10 tysi więcraczej nie one,gaz tankowany na normalnych stacjach,nie tam w przypadkowych miejscach ..

 

Co go moze boleć?

 

ja ci powiem podjedz do Jako zeby ci zrobił przegląd, bo pojedziesz do gościa po wymienia ci gratow za 600zł i tak nie bd efektu.

Wiesz ile on ma kilometrów do warszawy ja pojechalem {mam troszke mniej}i auto chodzilo jeszcze gorzej niż wczesniej mimo tego że byl to bigas zakladany u JAKO ,hemi112 znajdz na forum lpg jakiegos polecanego gazownika w twojej okoloicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...