tzd Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 olej, gdzie zakładałeś instalację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 tdz, nie mogę co cię PW wysać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Ja mam ustawione przełączanie na lpg na 40stC. W poprzednim autku (meganka 1.6) początkowo ustawioną miałem temperaturę przejścia na 30 stopni i bardzo często było mocne szarpnięcie lub potrafił zgasnąć na środku skrzyżowania. To nie było przyjemne, ani dla mnie, ani dla silnika. Po podniesieniu na 40 st wszystkie problemy zniknęły. Dlatego w forku od razu poprosiłem/ustaliłem z Robertem temperaturę przejścia na 40 stopni. Moim zdaniem nie opłaca się oszczędzać w tym przypadku kilku złotówek, bo się to zemści - szkoda autka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Ja mam 30st i zero problemów obecnie. Tzn. było przy przełączaniu na gaz kołysanie silnikiem, a czasem nawet zdechł, ale na przeglądzie instalacji gazownik podniósł nieco dawkę gazu w zakresie do 2000obr i problemy zniknęły. Przejście jest niezauważalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 u mnie też poza cyknięciem nie ma żadnych efektów podczas jazdy, sprawdzę jeszcze łapą czy po przeączeniu na gaz parownik i reszta są faktycznie ciepłe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc. Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria. Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego na ile mm kupić wiertło do rozwiercenia valtek type34. Po 1 nie wiem na ile teraz są rozwiercone, chciałbym, żeby ciśnienie było 1.2 atmosfery auto ma 4 cylindry i 173KM. Na jaką maksymalną średnice można te wtryski rozwiercić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 ja rówież mam nastawy na 40 st. co więcej przełączenie powyżej 2tys obrotów - na wolnych obrotach przy przełączaniu potrafił zgasnąć.... :twisted: zazwyczaj na czerwonym..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 temperatura??? ja bym sprawdził czystosc przepustnicy powietrza; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 (edytowane) Opiszę tutaj problem z tematu w wątku technicznym imprezy: Impreza MY 2002, 125km, przebieg 173 tys przebieg instalacji ok 45tys km Instalacja Landi Renzo, reduktor IG1, wtrysków nie znam, ale bardzo głośne, cykające - może to komuś pomoże w identyfikacjil Temp przełączania na gaz- 40stopni Problemem jest wysokie spalanie. W trasie przy dziadowskiej jeździe ok 10l lpg w trasie, a w mieście, na odcinkach po ok 10km z unikaniem korków dochodzi do 16-17.. Jak na LPG i przełączanie przy temp 40stopni to chyba o wiele za dużo.. Gazownik ustawiając mapę stwierdził, że odczyty sondy są nieadekwatne do odczytów analizatora spalin i nie może ustawić korekty krótko i długoterminowej- wg niego sonda do wymiany. Sonda zmieniona na boscha dedykowanego do tego silnika - zupełnie bez zmian- spalanie takie samo. Reduktor po wymianie oringu, po rewizji i czyszczeniu - szczelny, a membrany w bdb stanie. Układ szczelny, gazem nigdzie nie śmierdzi. Jedyne co mi przychodzi na myśl to uwalony wtryskiwacz...Jeśli ktoś ma jakieś inne pomysły - byłbym wdzięczny za info :grin: Choć sądzę że i tak bez ponownej wizyty u innego gazownika się nie obejdzie.. Edytowane 26 Listopada 2012 przez Avic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Podaj nr tej "dedykowanej" sondy lambda, bo może tu jest problem... A check się nie zapala? Czy regulacja odbywała się podczas jazdy próbnej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 tu się wypowiedzą mądre głowy, ale kiedy robiłeś np. wymianę wtrysków i sprawdzanie luzów zaworowych ?? może w tym tkwi problem, bo jak masz przelatane 45tys na tych wtryskach to z tego co się orientuję to trochę dużo, sprawdzenie luzów zaworowych w zagazowanych jednostkach to po 25/30 tyś więc jak nie było robione to dla pewności by sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Nr zamiennika bosch 0 258 007 084 ori: SUBARU 22641 AA080 SUBARU 22641 AA100 Tak jak pisałem już w innym temacie - z przed kata wyciągnąłem też taki właśnie zamiennik Co do wytrysków- prawdopodobnie są od nowości na 90% nie były zmieniane Luzy zaworowe są do zrobienia, o tym wiem. Kiedy był robione? Pewnie daaawno temu, ale czy luzy -a właściwie ich brak miałby jakiś wpływ na spalanie? Na zimno pewnie tak i to chyba minimalny, a tu chodzi do dobre 20-30% przepalania w mieście.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Też mi Legacy lll ej20 paliło w mieście około 18 litrów . Za 50pln nie mogłem przejechać na gazie 100km.Czasem zapalał sięCEL,dwa razy gazownik nanosił korekty na mapie a spalanie takie samo . Przejechałem tak 20kkm . Podczas ostatniego przeglądu LPG podłączył analizator spalin (poprzednie korekty były bez analizy spalin) i okazało sie że jest bardzo bogato. Gazownik przestroił komputer do wartości jakie powinny być na analizie.Jazda próbna na takim ustawieniu i okazało się ,że brakuje w zakresie 2,5-3,5rpm ,mała korekta na mapie w tym zakresie obrotów i wszystko gra. Auto jeżdzi tak jak powinno a za 50pln teraz robię min,140km a nie ledwo 100. Czek od tej pory nie zaświecił ani raz. Moja instalka to STAG 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Nr zamiennika bosch 0 258 007 084 ori: SUBARU 22641 AA080 SUBARU 22641 AA100 Tak jak pisałem już w innym temacie - z przed kata wyciągnąłem też taki właśnie zamiennik Co do wytrysków- prawdopodobnie są od nowości na 90% nie były zmieniane Luzy zaworowe są do zrobienia, o tym wiem. Kiedy był robione? Pewnie daaawno temu, ale czy luzy -a właściwie ich brak miałby jakiś wpływ na spalanie? Na zimno pewnie tak i to chyba minimalny, a tu chodzi do dobre 20-30% przepalania w mieście.. kolego byl już podobny temat proszę i mówione było że sonda, mówię zacznij od zaworów i wtrysków http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/56824-ogromne-spalanie-na-zimnym-regulacja-zaworow/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc. Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria. Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego Kupiłem nowe dysze rozwierciłem na 2.5 mm Kalibrować się nie chce powyżej 1.1 bara Przy 1 barze kalibruje się, ale jak jadę na gazie to na skrzyżowaniu gaśnie. przy 0.95 bara dobrze się kalibruje, dobrze jeździ ale jest jedno ALE... Rano przy przełączaniu na gaz w ogóle gaśnie na gazie i checka wywala... Co mam robić? Już nie mam siły kupować nowe dysze i na jeszcze mniej rozwiercić? Mnożnik przy 2.5mm przy autokalibracjii wysoki... 1.6 przy 0.95 bara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avic Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 antikos- w sumie sam w tamtym temacie się udzielałem :grin: Wtryski do mid landi renzo czarne w kształcie bączka. Z tego com wyczytał to wytrzymują gruuubo ponad 100kkm na gazie, więc nie chyba odpadają. Zostaje kwestia luzu zaworowego, o którym doskonale wiem, że jest nieustawiony, ale nie mam żadnego kumatego, żeby ustawił, a jak jest już kumaty to musiałbym sprzedać koła, żeby go opłacić No i nie spodziewałbym się, że brak luzu może mieć tak kolosalny wpływ na spalanie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Kupiłem nowe dysze rozwierciłem na 2.5 mm Kalibrować się nie chce powyżej 1.1 bara Przy 1 barze kalibruje się, ale jak jadę na gazie to na skrzyżowaniu gaśnie. przy 0.95 bara dobrze się kalibruje, dobrze jeździ ale jest jedno ALE... Rano przy przełączaniu na gaz w ogóle gaśnie na gazie i checka wywala... Co mam robić? Już nie mam siły kupować nowe dysze i na jeszcze mniej rozwiercić? Mnożnik przy 2.5mm przy autokalibracjii wysoki... 1.6 przy 0.95 bara Używasz autokalibracji? Zapomnij.... Trzeba ustawić ręcznie na korekty obd. Auto-kalibracja jest dobra... ale może do matiza. Twój problem polega na tym, że masz ciśnienie gazu zmienne, zależne od podciśnienia w kolektorze ssącym, a ciśnienie benzyny stałe. I autokalibrator nie ogarnia... A co do max średnicy dysz, to w moim sti nie mam dysz , a wtryski podobne do valteków, tylko 2Ohm. Sprawdzałeś skok tłoczków? No i mnożnik 1,6 jest zdecydowanie za wysoki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc. Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria. Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego Kupiłem nowe dysze rozwierciłem na 2.5 mm Kalibrować się nie chce powyżej 1.1 bara Przy 1 barze kalibruje się, ale jak jadę na gazie to na skrzyżowaniu gaśnie. przy 0.95 bara dobrze się kalibruje, dobrze jeździ ale jest jedno ALE... Rano przy przełączaniu na gaz w ogóle gaśnie na gazie i checka wywala... Co mam robić? Już nie mam siły kupować nowe dysze i na jeszcze mniej rozwiercić? Mnożnik przy 2.5mm przy autokalibracjii wysoki... 1.6 przy 0.95 bara Nie za bardzo rozumiem jak to "kalibrować się nie chce powyżej 1,1 bara". Tzn co nie przechodzi kalibracji? Jakie są wówczas czasy wtrysku gazu? możejest pomylona kolejność wtryskiwaczy gazowych w stosunku do benzynowych? PO za tym sama autokalibracja nie wystracza tzreba jeszcze kaliborwać układ na drodze. Wówczas trzeba bardzo czesto korygować mnożnik. A dysz nowych nie trzeba kupować do rozwiercania wystarczy stare zalutować i na nowo rozwiercić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
relom Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc. Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria. Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego Kupiłem nowe dysze rozwierciłem na 2.5 mm Kalibrować się nie chce powyżej 1.1 bara Przy 1 barze kalibruje się, ale jak jadę na gazie to na skrzyżowaniu gaśnie. przy 0.95 bara dobrze się kalibruje, dobrze jeździ ale jest jedno ALE... Rano przy przełączaniu na gaz w ogóle gaśnie na gazie i checka wywala... Co mam robić? Już nie mam siły kupować nowe dysze i na jeszcze mniej rozwiercić? Mnożnik przy 2.5mm przy autokalibracjii wysoki... 1.6 przy 0.95 bara Nie za bardzo rozumiem jak to "kalibrować się nie chce powyżej 1,1 bara". Tzn co nie przechodzi kalibracji? Jakie są wówczas czasy wtrysku gazu? możejest pomylona kolejność wtryskiwaczy gazowych w stosunku do benzynowych? PO za tym sama autokalibracja nie wystracza tzreba jeszcze kaliborwać układ na drodze. Wówczas trzeba bardzo czesto korygować mnożnik. A dysz nowych nie trzeba kupować do rozwiercania wystarczy stare zalutować i na nowo rozwiercić. Silnik gaśnie, a pozatym często checka wywala przy autokalibracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 A ja mam pytanie jak porównać czy auto ma takie same osiągi na LPG co na benzynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 A ja mam pytanie jak porównać czy auto ma takie same osiągi na LPG co na benzynie? przede wszystkim ważne jest jak auto reaguje na lpg na gaz, czy przy ostrym przyspieszaniu nie trzyma go coś za tyłek, nie szarpie itp. Dla mnie 0,3 s. więcej do setki nie robi różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Silnik gaśnie, a pozatym często checka wywala przy autokalibracji A jaki podaje kod błędu? Może jest coś źle podłączone, np. kolejność wtryskiwaczy? Skąd jesteś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 nie szarpie, ale czasem jak ruszam, delikatnie to jakby zbiera sie z opóźnieniem, przytyka go na starcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 A ja mam pytanie jak porównać czy auto ma takie same osiągi na LPG co na benzynie? Test ze stoperem na 3 biegu 1000-6000obr/min na jedynym i drugim paliwie. Różnice powinny być poniżej 1 sek. A w silnikach turbo to czasem wychodzi na korzyść lpg . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 mam automat... ale mogę dane z ODB w telefonie oglądać także zobaczę czy do setki z kickdowna będzie podobnie. jest sens jechac na rekalibrację na hamownie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się