Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam ustawione przełączanie na lpg na 40stC. W poprzednim autku (meganka 1.6) początkowo ustawioną miałem temperaturę przejścia na 30 stopni i bardzo często było mocne szarpnięcie lub potrafił zgasnąć na środku skrzyżowania. To nie było przyjemne, ani dla mnie, ani dla silnika.

Po podniesieniu na 40 st wszystkie problemy zniknęły.

Dlatego w forku od razu poprosiłem/ustaliłem z Robertem temperaturę przejścia na 40 stopni. Moim zdaniem nie opłaca się oszczędzać w tym przypadku kilku złotówek, bo się to zemści - szkoda autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 30st i zero problemów obecnie. Tzn. było przy przełączaniu na gaz kołysanie silnikiem, a czasem nawet zdechł, ale na przeglądzie instalacji gazownik podniósł nieco dawkę gazu w zakresie do 2000obr i problemy zniknęły. Przejście jest niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc.

Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria.

 

Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego

 

na ile mm kupić wiertło do rozwiercenia valtek type34.

Po 1 nie wiem na ile teraz są rozwiercone, chciałbym, żeby ciśnienie było 1.2 atmosfery

auto ma 4 cylindry i 173KM. Na jaką maksymalną średnice można te wtryski rozwiercić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę tutaj problem z tematu w wątku technicznym imprezy:

Impreza MY 2002, 125km, przebieg 173 tys

przebieg instalacji ok 45tys km

Instalacja Landi Renzo, reduktor IG1, wtrysków nie znam, ale bardzo głośne, cykające - może to komuś pomoże w identyfikacjil

Temp przełączania na gaz- 40stopni

 

Problemem jest wysokie spalanie. W trasie przy dziadowskiej jeździe ok 10l lpg w trasie, a w mieście, na odcinkach po ok 10km z unikaniem korków dochodzi do 16-17.. Jak na LPG i przełączanie przy temp 40stopni to chyba o wiele za dużo..

 

Gazownik ustawiając mapę stwierdził, że odczyty sondy są nieadekwatne do odczytów analizatora spalin i nie może ustawić korekty krótko i długoterminowej- wg niego sonda do wymiany. Sonda zmieniona na boscha dedykowanego do tego silnika - zupełnie bez zmian- spalanie takie samo.

Reduktor po wymianie oringu, po rewizji i czyszczeniu - szczelny, a membrany w bdb stanie. Układ szczelny, gazem nigdzie nie śmierdzi.

Jedyne co mi przychodzi na myśl to uwalony wtryskiwacz...Jeśli ktoś ma jakieś inne pomysły - byłbym wdzięczny za info :grin: Choć sądzę że i tak bez ponownej wizyty u innego gazownika się nie obejdzie..

Edytowane przez Avic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu się wypowiedzą mądre głowy, ale kiedy robiłeś np. wymianę wtrysków i sprawdzanie luzów zaworowych ?? może w tym tkwi problem, bo jak masz przelatane 45tys na tych wtryskach to z tego co się orientuję to trochę dużo, sprawdzenie luzów zaworowych w zagazowanych jednostkach to po 25/30 tyś więc jak nie było robione to dla pewności by sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr zamiennika bosch 0 258 007 084

ori:

SUBARU 22641 AA080

SUBARU 22641 AA100

Tak jak pisałem już w innym temacie - z przed kata wyciągnąłem też taki właśnie zamiennik

Co do wytrysków- prawdopodobnie są od nowości na 90% nie były zmieniane

Luzy zaworowe są do zrobienia, o tym wiem. Kiedy był robione? Pewnie daaawno temu, ale czy luzy -a właściwie ich brak miałby jakiś wpływ na spalanie? Na zimno pewnie tak i to chyba minimalny, a tu chodzi do dobre 20-30% przepalania w mieście..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi Legacy lll ej20 paliło w mieście około 18 litrów . Za 50pln nie mogłem przejechać na gazie 100km.Czasem zapalał sięCEL,dwa razy gazownik nanosił korekty na mapie a spalanie takie samo . Przejechałem tak 20kkm . Podczas ostatniego przeglądu LPG podłączył analizator spalin (poprzednie korekty były bez analizy spalin) i okazało sie że jest bardzo bogato. Gazownik przestroił komputer do wartości jakie powinny być na analizie.Jazda próbna na takim ustawieniu i okazało się ,że brakuje w zakresie 2,5-3,5rpm ,mała korekta na mapie w tym zakresie obrotów i wszystko gra. Auto jeżdzi tak jak powinno a za 50pln teraz robię min,140km a nie ledwo 100. Czek od tej pory nie zaświecił ani raz. Moja instalka to STAG 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr zamiennika bosch 0 258 007 084

ori:

SUBARU 22641 AA080

 

SUBARU 22641 AA100

 

Tak jak pisałem już w innym temacie - z przed kata wyciągnąłem też taki właśnie zamiennik

 

Co do wytrysków- prawdopodobnie są od nowości na 90% nie były zmieniane

 

Luzy zaworowe są do zrobienia, o tym wiem. Kiedy był robione? Pewnie daaawno temu, ale czy luzy -a właściwie ich brak miałby jakiś wpływ na spalanie? Na zimno pewnie tak i to chyba minimalny, a tu chodzi do dobre 20-30% przepalania w mieście..

 

kolego byl już podobny temat proszę i mówione było że sonda, mówię zacznij od zaworów i wtrysków

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/56824-ogromne-spalanie-na-zimnym-regulacja-zaworow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc.

Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria.

 

Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego

Kupiłem nowe dysze rozwierciłem na 2.5 mm

Kalibrować się nie chce powyżej 1.1 bara

Przy 1 barze kalibruje się, ale jak jadę na gazie to na skrzyżowaniu gaśnie.

przy 0.95 bara dobrze się kalibruje, dobrze jeździ ale jest jedno ALE...

Rano przy przełączaniu na gaz w ogóle gaśnie na gazie i checka wywala...

Co mam robić? Już nie mam siły kupować nowe dysze i na jeszcze mniej rozwiercić?

Mnożnik przy 2.5mm przy autokalibracjii wysoki... 1.6 przy 0.95 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antikos- w sumie sam w tamtym temacie się udzielałem :grin:

Wtryski do mid landi renzo czarne w kształcie bączka. Z tego com wyczytał to wytrzymują gruuubo ponad 100kkm na gazie, więc nie chyba odpadają. Zostaje kwestia luzu zaworowego, o którym doskonale wiem, że jest nieustawiony, ale nie mam żadnego kumatego, żeby ustawił, a jak jest już kumaty to musiałbym sprzedać koła, żeby go opłacić :evil: No i nie spodziewałbym się, że brak luzu może mieć tak kolosalny wpływ na spalanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowe dysze rozwierciłem na 2.5 mm Kalibrować się nie chce powyżej 1.1 bara Przy 1 barze kalibruje się, ale jak jadę na gazie to na skrzyżowaniu gaśnie. przy 0.95 bara dobrze się kalibruje, dobrze jeździ ale jest jedno ALE... Rano przy przełączaniu na gaz w ogóle gaśnie na gazie i checka wywala... Co mam robić? Już nie mam siły kupować nowe dysze i na jeszcze mniej rozwiercić? Mnożnik przy 2.5mm przy autokalibracjii wysoki... 1.6 przy 0.95 bara

 

Używasz autokalibracji? Zapomnij....

Trzeba ustawić ręcznie na korekty obd. Auto-kalibracja jest dobra... ale może do matiza.

Twój problem polega na tym, że masz ciśnienie gazu zmienne, zależne od podciśnienia w kolektorze ssącym, a ciśnienie benzyny stałe. I autokalibrator nie ogarnia...

 

A co do max średnicy dysz, to w moim sti nie mam dysz :mrgreen: , a wtryski podobne do valteków, tylko 2Ohm.

Sprawdzałeś skok tłoczków?

No i mnożnik 1,6 jest zdecydowanie za wysoki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc.

Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria.

 

Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego

Kupiłem nowe dysze rozwierciłem na 2.5 mm

Kalibrować się nie chce powyżej 1.1 bara

Przy 1 barze kalibruje się, ale jak jadę na gazie to na skrzyżowaniu gaśnie.

przy 0.95 bara dobrze się kalibruje, dobrze jeździ ale jest jedno ALE...

Rano przy przełączaniu na gaz w ogóle gaśnie na gazie i checka wywala...

Co mam robić? Już nie mam siły kupować nowe dysze i na jeszcze mniej rozwiercić?

Mnożnik przy 2.5mm przy autokalibracjii wysoki... 1.6 przy 0.95 bara

Nie za bardzo rozumiem jak to "kalibrować się nie chce powyżej 1,1 bara". Tzn co nie przechodzi kalibracji? Jakie są wówczas czasy wtrysku gazu? możejest pomylona kolejność wtryskiwaczy gazowych w stosunku do benzynowych?

PO za tym sama autokalibracja nie wystracza tzreba jeszcze kaliborwać układ na drodze. Wówczas trzeba bardzo czesto korygować mnożnik.

A dysz nowych nie trzeba kupować do rozwiercania wystarczy stare zalutować i na nowo rozwiercić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc.

Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria.

 

Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego

Kupiłem nowe dysze rozwierciłem na 2.5 mm

Kalibrować się nie chce powyżej 1.1 bara

Przy 1 barze kalibruje się, ale jak jadę na gazie to na skrzyżowaniu gaśnie.

przy 0.95 bara dobrze się kalibruje, dobrze jeździ ale jest jedno ALE...

Rano przy przełączaniu na gaz w ogóle gaśnie na gazie i checka wywala...

Co mam robić? Już nie mam siły kupować nowe dysze i na jeszcze mniej rozwiercić?

Mnożnik przy 2.5mm przy autokalibracjii wysoki... 1.6 przy 0.95 bara

Nie za bardzo rozumiem jak to "kalibrować się nie chce powyżej 1,1 bara". Tzn co nie przechodzi kalibracji? Jakie są wówczas czasy wtrysku gazu? możejest pomylona kolejność wtryskiwaczy gazowych w stosunku do benzynowych?

PO za tym sama autokalibracja nie wystracza tzreba jeszcze kaliborwać układ na drodze. Wówczas trzeba bardzo czesto korygować mnożnik.

A dysz nowych nie trzeba kupować do rozwiercania wystarczy stare zalutować i na nowo rozwiercić.

Silnik gaśnie, a pozatym często checka wywala przy autokalibracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie jak porównać czy auto ma takie same osiągi na LPG co na benzynie?

przede wszystkim ważne jest jak auto reaguje na lpg na gaz, czy przy ostrym przyspieszaniu nie trzyma go coś za tyłek, nie szarpie itp. Dla mnie 0,3 s. więcej do setki nie robi różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie jak porównać czy auto ma takie same osiągi na LPG co na benzynie?

 

Test ze stoperem na 3 biegu 1000-6000obr/min na jedynym i drugim paliwie. Różnice powinny być poniżej 1 sek. A w silnikach turbo to czasem wychodzi na korzyść lpg :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...