Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

chciałem się podzielić dobrą wiadomością - po wymianie czujnika temperatury reduktora za 30 zł, instalacja śmiga jak nowa ;)

miałem problem z przełączaniem się na gaz, przełączał się za szybko lub wcale, a teraz... przy -1C przełączył się szybko (po nagrzaniu) i już nie wariował.

proste, tanie rozwiązanie, a ile radości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam pacjenta do zabombienia:

 

Forester 2.0X 125KM 2004 r przebieg 160kkm

Gaziarz (robił już w Subaru) zaproponował BRC Sequent24 z lubryfikatorem - koszt 2700 + 300PLN.

Z poniższych postów wynika, że BRC S24 ma więcej zwolenników niż przeciwników, ale nie wiem co z tym nawilżaczem do zaworów. Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szybko nagrzewają się wasze boxery? Aura 0 stopni, a moje 2.0 turbo po 500 metrach robi pyk i leci dalej na gazie. Nawet się zatrzymałem i pomacałem reduktor, wyraźnie ciepły, tak że dłuższe trzymanie łapy zaczyna boleć. Gaz mam na 30 stopni ustawiony. Czy to normalne że ten motor tak szybko się nagrzewa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szybko nagrzewają się wasze boxery? Aura 0 stopni, a moje 2.0 turbo po 500 metrach robi pyk i leci dalej na gazie. Nawet się zatrzymałem i pomacałem reduktor, wyraźnie ciepły, tak że dłuższe trzymanie łapy zaczyna boleć. Gaz mam na 30 stopni ustawiony. Czy to normalne że ten motor tak szybko się nagrzewa??

 

sam sobie odpowiedziales-normalne

dosc szybko sie nagrzewa, ogolnie subaru mają dość mało oleju jak na 2.0 masz 4literki na maxa, 3,5 na min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto mam od 3 tygodni i zaskoczyło mnie to jak szybko ta jednostka osiąga temperaturę roboczą. stojąc w korku, w deszcz, temperatura koło zera, maska nagrzała się tak że woda zaczęła parować :) pod machą nie mam szmacianej izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj nagrzewa się zdecydowanie dluzej. Jakies 1-2 km co najmniej. Temperatura ustawiona jest jednak na 40, tak mi się wydaje.

Mój podobnie. ok.1-2km (ok.4 minut?). Ustawiony na 40 sC.

Edytowane przez karol76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę wymienić płyn chłodniczy mam 2.5XT z LPG czy w związku z tym że jest turbo i gaz moga być jakieś trudności z napełnieniem i odpowietrzeniem? Dotychczas zrobiłem to wiele razy ale na nie doładowanym silniku.

 

Hej mam pacjenta do zabombienia:

 

Forester 2.0X 125KM 2004 r przebieg 160kkm

Gaziarz (robił już w Subaru) zaproponował BRC Sequent24 z lubryfikatorem - koszt 2700 + 300PLN.

Z poniższych postów wynika, że BRC S24 ma więcej zwolenników niż przeciwników, ale nie wiem co z tym nawilżaczem do zaworów. Warto?

ja już zrobiłem 20 tyś bez lubryfikacji a przed zakupem instalacji dowiadywałem się w tym temacie i wyszło że jest zbędna, nawet Jako tak pisał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam pacjenta do zabombienia:

 

Forester 2.0X 125KM 2004 r przebieg 160kkm

Gaziarz (robił już w Subaru) zaproponował BRC Sequent24 z lubryfikatorem - koszt 2700 + 300PLN.

Z poniższych postów wynika, że BRC S24 ma więcej zwolenników niż przeciwników, ale nie wiem co z tym nawilżaczem do zaworów. Warto?

Lubryfikację sobie daruj. lepiej tę kase przeznaczyć na kukułki albo paliwo do samochodu. Zbędny wydatek. Do tej pory nikt nie zbadał wpływu tego ustrojstwa na zawory. Poza tym i tak w subaru trzeba regulować zawory co 40 tyś km więc żadne cudo tego nie zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam pacjenta do zabombienia:

 

Forester 2.0X 125KM 2004 r przebieg 160kkm

Gaziarz (robił już w Subaru) zaproponował BRC Sequent24 z lubryfikatorem - koszt 2700 + 300PLN.

Z poniższych postów wynika, że BRC S24 ma więcej zwolenników niż przeciwników, ale nie wiem co z tym nawilżaczem do zaworów. Warto?

Lubryfikację sobie daruj. lepiej tę kase przeznaczyć na kukułki albo paliwo do samochodu. Zbędny wydatek. Do tej pory nikt nie zbadał wpływu tego ustrojstwa na zawory. Poza tym i tak w subaru trzeba regulować zawory co 40 tyś km więc żadne cudo tego nie zastąpi.

 

jak to się ma do zaworów na popychaczach hydraulicznych ? czy takowe też należy regulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam pacjenta do zabombienia:

 

Forester 2.0X 125KM 2004 r przebieg 160kkm

Gaziarz (robił już w Subaru) zaproponował BRC Sequent24 z lubryfikatorem - koszt 2700 + 300PLN.

Z poniższych postów wynika, że BRC S24 ma więcej zwolenników niż przeciwników, ale nie wiem co z tym nawilżaczem do zaworów. Warto?

Lubryfikację sobie daruj. lepiej tę kase przeznaczyć na kukułki albo paliwo do samochodu. Zbędny wydatek. Do tej pory nikt nie zbadał wpływu tego ustrojstwa na zawory. Poza tym i tak w subaru trzeba regulować zawory co 40 tyś km więc żadne cudo tego nie zastąpi.

 

jak to się ma do zaworów na popychaczach hydraulicznych ? czy takowe też należy regulować?

 

Po to są hydropopychacze żeby nic nie regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 230 kkm z tego 190 na LPG. Lubryfikacja od 80 kkm - widać, że działa po stronie ssącej (przy regulacji minimalne korekty) ale zawory wydechowe przy dwóch regulacjach prawie podparte. Osądź sam czy warto.

 

Chyba nie zostałem właściwie zrozumiany :neutral: Lubryfikację mam od 80 kkm. Wcześniejsze regulacje zawsze dotyczyły także zaworów ssących - wymagały mniej wiecej takiej samej korekty jak wydechowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik powiedział mi że auto na benzynie dostaje ubogą mieszankę, tezę tę opierał na wartościach jakiegoś korektora szybkiego czy wolnego, o co w tym chodzi bo nie za bardzo zrozumiałem co mi tam klarował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień gazownika, bo nie ma pojęcia o sterowaniu silnika z korektami OBD. Jedyne silniki spalające ubogie mieszanki to silniki z wtryskiem bezpośrednim i o ile dobrze pamiętam silnik Toyoty ( jakiś tam jeden jest). Doładowane silniki, szczególnie z wtryskiem pośrednim, pracują przy wzbogaconej mieszance (zwłaszcza w pętli otwartej) po to aby obniżyć średnią temperaturę w cylindrze. Uboga mieszanka daje efekt dokładnie odwrotny, co może być powodem uszkodzeń głowicy, zaworów uszczelki pod głowicą lub tłoków.

Korekty sterownik nadaje w momencie odchylenia składu mieszanki paliwowo-powietrznej od składu stechiometrycznego czyli 1. Korekty są naliczane na podstawie wskazań sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

momentos bo nie rozumiem... gazmajster podłączył kompa do sterownika instalacji, auto pyrkało na gazie, oba wskazania korektorów były bliskie zeru, tak ma być?

Potem przełączył instalację na benzin i jeden z tych korektorów skoczył do około 20% po czym zaczął spadać, a drugi dostał chyba z -10% i też powoli zmierzał do zera. Co to oznacza? Zanim zagazowałem auto paliło się chceck engine, zdiagnozowano padniętą sondę przed katem i że z tej okazji auto jeździ w jakimś ubogim trybie. Wymieniono sondę i kontrolka zgasła, komp żadnych nowych błędów nie raportował. Po zagazowaniu też nic nie zgłasza tylko tyle że mi gazownik powiedział że te korektory dla benzyny odbiegają od zera. O co kaman? Mam jechać do majstra od subaru co by mi sprawdził motor czy tez gazwonik nie wie co gada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...