Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku miesięcy jeżdżę OBK 2,5XT'05 z usa (benzyna i lpg). Gaz założył poprzedni właściciel, niedawno wymieniane były wtryski, wszystkie przewody i zwiększana pojemność butli. Spalanie jest wporządku jak na 2,5 litra i turbinę (<15l gazu). Niestety mam dwa zastrzeżenia:

1. Często czuć gaz w samochodzie (przed przełączeniem na gaz i czasem po tym jak mu "depnę")

2. Czasem (nie zawsze) przy mocnym przyśpieszeniu przełącza na benzynę a potem nie chce wrócić na gaz (przełączy się dopiero po ponownym uruchomieniu)

 

Witam serdecznie :)

już raportuję co się stało :) otóż rzeczywiście była nieszczelność ale w podobno trudno ją było wypatrzeć, oczywiście zmieniłam reduktor na mocniejszy

i ....

nie zapeszając jeździ super :) nic nie śmierdzi, nie dławi się, bez stresu w wyprzedzaniu :D

tak więc wszystkim dziękuje za pomoc i poradę

pozdrawiam Ag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BŁĄD Wtryskiwacze całkowicie otwarte:

VIN: JF1SG63646H727049 ??rka: FORESTER (S11) Region: USA

Ster: LHD Data: 2005/08/26 Rok modelowy: D ('06MY)

Applied model.: SG9DY4N Kolor: CRYSTAL GRAY M (48W)

Kolor wykoń: GRAY (C10) Nadwozie: WAGON (W) Silnik: 2500CC

EMPI SOHC NA (253) Napęd: FULLTIME 4WD (F4W)

Skrzynia: AUTOMATIC TRANSMISSION (AT)

Opis: 2.5X (25X) Zawias: NORMAL SUSPENSION (N/S)

 

Instalacja STAG-300 ISA2, reduktor Artic alaska at09(ciśnienie przy autokalibracji 1.2, po regeneracji ciśnienie nie spada poniżej 1 bara) wtryski valtek type34, wtryski z racji boxera silnika po 2 na listwie, krótkie wężyki między kolektorem a wtryskami.

 

http://zapodaj.net/9bc74babf899b.jpg.html

http://zapodaj.net/b84937b19c7b8.jpg.html

http://zapodaj.net/c7af9809f9eae.jpg.html

http://zapodaj.net/9ee11037ba1ab.jpg.html

http://zapodaj.net/c4e986747377c.jpg.html

http://zapodaj.net/426c3fc757af1.jpg.html

http://zapodaj.net/254492b620769.jpg.html

http://zapodaj.net/a80e7cfd39708.jpg.html

http://zapodaj.net/f403ff70f605e.jpg.html

http://zapodaj.net/411e5148d2eeb.jpg.html

http://zapodaj.net/36674cb2776d6.jpg.html

http://zapodaj.net/b20c5c5347cf1.jpg.html

 

pytanka:

Czy mnożnik początkowy nie jest za wysoki i końcowy? czytałem gdzieś, że przy dużych obrotach powinien być blisko 1

Czy próg włączania autoadaptacji może być równy 0?

Czy rozwiercać dysze, żeby przy wysokich obrotach nie wyskakiwał mi komunikat wtryskiwacze całkowicie otwarte sprawdź....

Czy parametry które są na zrzutach są ok? na wyłączonym jest dlatego obrotów i ciśnienia nie podaje dobrych ale to jest ok. ???

Edytowane przez relom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski valtek type34

 

Zmień wtryski, te wtryski po prostu nie wyrabiają się z otwieraniem i zamykanie, stąd są stale otwarte i najzwyczajniej w świecie leją. Zjawisko jest o tyle (m.in.) niebezpieczne, że masz permanentnie zmywany filtr olejowy z gładzi tulei cylindrów silnika.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BŁĄD Wtryskiwacze całkowicie otwarte:

VIN: JF1SG63646H727049 ??rka: FORESTER (S11) Region: USA

Ster: LHD Data: 2005/08/26 Rok modelowy: D ('06MY)

Applied model.: SG9DY4N Kolor: CRYSTAL GRAY M (48W)

Kolor wykoń: GRAY (C10) Nadwozie: WAGON (W) Silnik: 2500CC

EMPI SOHC NA (253) Napęd: FULLTIME 4WD (F4W)

Skrzynia: AUTOMATIC TRANSMISSION (AT)

Opis: 2.5X (25X) Zawias: NORMAL SUSPENSION (N/S)

 

Instalacja STAG-300 ISA2, reduktor Artic alaska at09(ciśnienie przy autokalibracji 1.2, po regeneracji ciśnienie nie spada poniżej 1 bara) wtryski valtek type34, wtryski z racji boxera silnika po 2 na listwie, krótkie wężyki między kolektorem a wtryskami.

 

http://zapodaj.net/9...bf899b.jpg.html

http://zapodaj.net/b...19c7b8.jpg.html

http://zapodaj.net/c...9f9eae.jpg.html

http://zapodaj.net/9...7ba1ab.jpg.html

http://zapodaj.net/c...47377c.jpg.html

http://zapodaj.net/4...757af1.jpg.html

http://zapodaj.net/2...620769.jpg.html

http://zapodaj.net/a...d39708.jpg.html

http://zapodaj.net/f...0f605e.jpg.html

http://zapodaj.net/4...8d2eeb.jpg.html

http://zapodaj.net/3...2776d6.jpg.html

http://zapodaj.net/b...347cf1.jpg.html

 

pytanka:

Czy mnożnik początkowy nie jest za wysoki i końcowy? czytałem gdzieś, że przy dużych obrotach powinien być blisko 1

Czy próg włączania autoadaptacji może być równy 0?

Czy rozwiercać dysze, żeby przy wysokich obrotach nie wyskakiwał mi komunikat wtryskiwacze całkowicie otwarte sprawdź....

Czy parametry które są na zrzutach są ok? na wyłączonym jest dlatego obrotów i ciśnienia nie podaje dobrych ale to jest ok. ???

 

Przede wszystkim ALASKA obsługuje teoretycznie 125KM - pociągnie więcej, ale górą są spadki ciśnienia, więc czas otwarcia wtrysków lpg rośnie i się zapętlają. Do tego, krwawy valdemar zwyczajnie jest za wolny. Na szybko, zmień cewki na 2Ohm i będzie znacznie lepiej...

 

A poza tym nie słuchaj tych co cię straszą zmywaniem filmu olejowego przez lpg. LPG nie wchodzi w reakcję z olejem silnikowym.

 

Zrzuć jeszcze screen z czasem otwarcia wtryskiwaczy lpg na biegu jałowym i przy pełnym bucie przy 4000, 5000 i 6000obr/min.

Bo ze screenów wynika, że za wysoki mnożnik, ale chcę się upewnić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym nie słuchaj tych co cię straszą zmywaniem filmu olejowego przez lpg. LPG nie wchodzi w reakcję z olejem silnikowym.

 

Nie, absolutnie nie wchodzi, tylko ciekawe skąd ten ponadnormatywnie rosnący TAN w oleju silnikowym przy zasilaniu LPG. Pewnie przypadek.

 

Gazem zmywany ?

 

A dlaczego nie ? Zwykłe noPb też Ci się przecież nie leje w stanie czysto ciekłym. Odparowanie LPG w reduktorze nie jest przecież 100%.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na absolutny początek mależy rozwiercić dysze wtryskiwaczy. Potem kalibracja na miejscu i kalibracja w trakcie próby drogowej. powinno pomóc.

Panowie to są "waldemary" 34 a nie 30 więc nie róbmy tragedii. Do 35 KM z cylindra wstarczają, więc i w tym przypadku powinny dać radę. Reduktor ... cóż ... raczej niezbyt wydajny. Tomasetto wierzę do 90 KM, powyżej to loteria.

 

Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny. W każdym silniku jest układ odpowietrzania skrzyni korbowej służący m. in. do odprowadzania tych gazów do układu dolotowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób produkty spalania miałyby się dostawać do układu olejowego, przy szczelnej głowicy i sprawnym silniku ?

 

Połączenie pierścień-cylinder nie jest w 100% szczelne. Przy ciśnieniach tam występujących zawsze coś się przeciśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, zawsze produkty przedosatją się do skrzyni korbowej poprze nieszczelności zlożenia tłok - cylinder. Od tego nie ma odstępstw. Zaden układ nie jest idealnie szczelny.

 

i

 

Połączenie pierścień-cylinder nie jest w 100% szczelne. Przy ciśnieniach tam występujących zawsze coś się przeciśnie.

 

 

Kupuję to.

 

;-)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, absolutnie nie wchodzi, tylko ciekawe skąd ten ponadnormatywnie rosnący TAN w oleju silnikowym przy zasilaniu LPG. Pewnie przypadek.

 

Żaden przypadek (choć ja osobiście się nie spotkałem z ani jednym autem - a "parę" ich mam pod opieką, w którym przy zasilaniu lpg rósł by poziom oleju), może jak ktoś jeździ na krótkich dystansach do przy rozjechanych korektach tak leje benzyną na zimno, jak polonez na ssaniu :-P .

 

A normą przy zasilaniu lpg jest raczej z czasem żłopanie oleju, a nie jego przybywanie. No i może jak ktoś ma włączone dotryski nopb, to mu ROŚNIE.

 

Normą jest, że olej spuszczany przy wymianie z silnika śmerdzi benzyną. Gazem absolutnie nie.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BŁĄD Wtryskiwacze całkowicie otwarte:

VIN: JF1SG63646H727049 ??rka: FORESTER (S11) Region: USA

Ster: LHD Data: 2005/08/26 Rok modelowy: D ('06MY)

Applied model.: SG9DY4N Kolor: CRYSTAL GRAY M (48W)

Kolor wykoń: GRAY (C10) Nadwozie: WAGON (W) Silnik: 2500CC

EMPI SOHC NA (253) Napęd: FULLTIME 4WD (F4W)

Skrzynia: AUTOMATIC TRANSMISSION (AT)

Opis: 2.5X (25X) Zawias: NORMAL SUSPENSION (N/S)

 

Instalacja STAG-300 ISA2, reduktor Artic alaska at09(ciśnienie przy autokalibracji 1.2, po regeneracji ciśnienie nie spada poniżej 1 bara) wtryski valtek type34, wtryski z racji boxera silnika po 2 na listwie, krótkie wężyki między kolektorem a wtryskami.

 

http://zapodaj.net/9...bf899b.jpg.html

http://zapodaj.net/b...19c7b8.jpg.html

http://zapodaj.net/c...9f9eae.jpg.html

http://zapodaj.net/9...7ba1ab.jpg.html

http://zapodaj.net/c...47377c.jpg.html

http://zapodaj.net/4...757af1.jpg.html

http://zapodaj.net/2...620769.jpg.html

http://zapodaj.net/a...d39708.jpg.html

http://zapodaj.net/f...0f605e.jpg.html

http://zapodaj.net/4...8d2eeb.jpg.html

http://zapodaj.net/3...2776d6.jpg.html

http://zapodaj.net/b...347cf1.jpg.html

 

pytanka:

Czy mnożnik początkowy nie jest za wysoki i końcowy? czytałem gdzieś, że przy dużych obrotach powinien być blisko 1

Czy próg włączania autoadaptacji może być równy 0?

Czy rozwiercać dysze, żeby przy wysokich obrotach nie wyskakiwał mi komunikat wtryskiwacze całkowicie otwarte sprawdź....

Czy parametry które są na zrzutach są ok? na wyłączonym jest dlatego obrotów i ciśnienia nie podaje dobrych ale to jest ok. ???

 

Przede wszystkim ALASKA obsługuje teoretycznie 125KM - pociągnie więcej, ale górą są spadki ciśnienia, więc czas otwarcia wtrysków lpg rośnie i się zapętlają. Do tego, krwawy valdemar zwyczajnie jest za wolny. Na szybko, zmień cewki na 2Ohm i będzie znacznie lepiej...

 

A poza tym nie słuchaj tych co cię straszą zmywaniem filmu olejowego przez lpg. LPG nie wchodzi w reakcję z olejem silnikowym.

 

Zrzuć jeszcze screen z czasem otwarcia wtryskiwaczy lpg na biegu jałowym i przy pełnym bucie przy 4000, 5000 i 6000obr/min.

Bo ze screenów wynika, że za wysoki mnożnik, ale chcę się upewnić...

alaska artic do 200 paru konii podobno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choć ja osobiście się nie spotkałem z ani jednym autem - a "parę" ich mam pod opieką, w którym przy zasilaniu lpg rósł by poziom oleju

 

Pisząc o wzrastającym ponadnormatywnie TAN miałem na myśli "kwasowość" oleju a nie jego wrastający poziom, myliłem się jedynie w przyczynie tego stanu rzeczy. Ale to drobiazg. Generalnie i co do zasady uznałem rację Panów przedpiszców ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez Grzesiek_67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alaska artic do 200 paru konii podobno

 

Jeden reduktor to AT09 Alaska, a drugi to AT09 Artic. Jakoś słowo "artic" mi umknęło :oops: .

Alaska:

http://www.tomasetto.com/a_ENG_37_1.html

80-135KM

 

Artic:

http://www.tomasetto.com/a_ENG_38_1.html

120-240KM.

Tyle producent. Mogę powiedzieć z doświadczenia, że Artic utrzymuje doskonale ciśnienie pod obciążeniem, ale kosztem utraty temperatury.

Alaska natomiast potrafi zasilić znacznie mocniejszy silnik niż 135KM, ale muszą być wydajne wtryski, które mogą pracować z pewną utratą ciśnienia.

Generalnie zestaw 2x Alaska jest znacznie lepszy niż 1x Artic. Ale w moim sti mam 2x Artic i jest tak :grin: . Tyle, że 4 wtryskiwacze lekko nie mają, przydałoby się jeszcze ze cztery powyżej 200km/h :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura przełączania na gaz najbardziej istotna jest dla wtryskiwaczy (odkłada się w nich syf, który je zakleja na zimno, a także potrafią w ekstremalnych przypadkach zamarzać w czasie jazdy), potem dla reduktora (membrany), a na końcu dla silnika (nie zawsze korekty po temp są prawidłowe).

 

Moje sti traktowane jako pojazd eksperymentalny w zasadzie przez ostatnie 12tys mil jeździ tylko na lpg - odpalane na nopb, potem ręcznie przełączam na lpg i czekam aż cokolwiek się rozgrzeje. Jak pochodzi z 60 sekund ruszam (zimą przy mrozach dłużej). 1 zestaw wtryskiwaczy wytrzymał 6 tys mil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazownik ustawił mi nominalnie na 30 stopni. odpalam, ruszam i przełączyło się po niecałym kilometrze, po mojemu trochę mało, nawet dmuchawy nie zaczęły się kręcić. Nu ale to pierwszy setup, mam się zgłosić po 800 km na dostrajanie. Z innych obserwacji zachowania auta na LPG to odnoszę wrażenie, że reaguje na gaz z lekkim opóźnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...