Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Podwyżki to jest coś co jest nieuniknione. Może jak się doczekamy w końcu wydobycia z polskich łupków to coś się zmieni, a na razie to jazda na LPG i tak jest o prawie połowę tańsza. Więc tragedii jeszcze nie ma i nie ma się co zbytnia przejmować. A benzyna też drożeje wiec proporcje ciągle są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.nie zapominajmy o samodzielnym tankowaniu-chyba od stycznia

w Austrii po wprowadzeniu tego rozwiązania w przeliczeniu na PLN cena spadła o 7-8 gr na litrze

 

 

 

no oczywiście, w Austrii;

 

u nas może nie być tak różowo, przecież każdy chce zarobić i stacje i sieci mogą przytrzymać cenę.

Czasami polskie pomysły są "prze-kozackie"; zobaczymy..... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Od dłuższego czasu śledzę forum, a szczególnie ten wątek, bo zastanawiam się na instalacją gazową do swojego Subaraka - Legacy 2.0 137KM SOHC rok 2005 i przejechane 90tyś km.

Chciałem zapytać doświadczonych forumowiczów oraz "Jako" jako eksperta, co o tym silniku sądzi i jak poddaje się gazowaniu.

Jestem z Poznania i może ktoś poleci zakład w okolicy?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Od dłuższego czasu śledzę forum, a szczególnie ten wątek, bo zastanawiam się na instalacją gazową do swojego Subaraka - Legacy 2.0 137KM SOHC rok 2005 i przejechane 90tyś km.

Chciałem zapytać doświadczonych forumowiczów oraz "Jako" jako eksperta, co o tym silniku sądzi i jak poddaje się gazowaniu.

Jestem z Poznania i może ktoś poleci zakład w okolicy?

 

pozdrawiam

Silnik spokojnie nadaje się do "gazowania". Musisz tylko poszukać rozsądnego gazownika. W Twoich okolicach masz firmę PITEC (jeżeli nie interesuje Cie podróż do Wawy). Warsztat sprawdzony i pewny.

Musisz tylko zdawać sobie sprawę, że nie ma instalacji i montażu dobrego i taniego. Jest albo dobry albo tani - Ty wybierasz opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Paulus.

 

Widzę że ten PITEC robi na Stagu + Hanna.

Wtryskiwacze wiem, że są dobre, ale nie wiem jaka jest reszta. Stag rozumiem, że to centralka?

 

Oczywiście wiem, że kto oszczędza dwa razy płaci, więc nie zamierzam psuć instalacji tanimi komponentami. Wybieram zawsze to co sprawdzone i markowe.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak montują STAG'a.

STAG 4, 300-4 ISA2, 300 premium to rodzaje urządzeń sterujących pracą instalacji gazowej czyli potocznie centralek. W moim mniemaniu to jedna z najlepszych polskich firm w branży LPG. Jakością na pewno dorównuje produktom włoskim a funkcjonalnością to nawet je wyprzedza.

W doborze instalacji najważniejsze są wtryskiwacze. Muszą być:

- niezawodne - aby realizować każdy cykl pracy silnika,

- precyzyjne - aby każdy z zastosowanych wtryskiwaczy miał możliwie najmniejszą odchyłkę ilości wtryskiwanego paliwa w każdych warunkach pracy.

Kolejnym elementem jest centralka, która musi zapewnić odpowiednie dopasowanie instalacji gazowej do adaptowanego silnika tak aby w pełnym zakresie pracy silnika nie występowały niedobory lub nadmiary ilości paliwa gazowego.

Na końcu jest reduktor, który musi zapewnić odpowiedni nadmiar paliwa gazowego i, co istotne, o odpowiedniej temperaturze.

To tyle jeżeli chodzi o konfigurację.

Równie ważny jest czynnik ludzki, czyli kto montuje tą instalacje gazową do samochodu. Czy jest to człowiek posiadający odpowiednie przygotowanie teoretyczne i praktyczne do przeprowadzenie procesu adaptacji.

Ja w Twoim samochodzie widzę taką konfigurację:

1. wtryskiwacze indywidualne Hana,

2. sterownik STAG 4 Plus lub ISA 2 (z podłączeniem sondy lambda),

3. reduktor AC R01 lub Zavoli Zeta N (oba do 150 KM),

4. zbiornik toroidalny we wnęce koła zapasowego (nie pamiętam pojemności. Ostatnio montowałem Forestera kilka lat temu :-) ),

5 wlew we wlewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Powoli dojrzewam do decyzji o zagazowaniu swojego Forka 2.0 n/a. Rozmawiałem z (podobno) polecanym w Poznaniu "Rodan Auto Gaz" i poleca on Brc Sequent 24 za ok 2700-3000zł.

 

Pytania :

- na jakie spalanie w trasie (prawie nie jeżdżę po mieście) mogę liczyć przy takiej instalacji i spokojnej jeździe (Pb spala mi w trasie ok 7,5-8l)?

 

- sporo jeżdżę w terenie, tzn po lasach, drogach gruntowych itp. - czy instalacja gazowa nie ma problemów przy takiej eksploatacji?

 

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego Yanas co do instalacji BRC Sequent 24 to sobie daruj ponieważ osobiście mam taką instalkę w Forku 2.0 158KM i od roku nie mogę dojść z nią do ładu. tzn. wymieniłem membranę w reduktorze genius 1500, wtryskiwacze pomarańczowe i jest dupa. koszt wtrysków ogromny a po miesiącu nowe zaczęły przepuszczać gaz. Obecnie jestem na etapie modyfikacji wtrysków (konsultacja z JAKO) na wtryski Hana + listwa, podobno działają z instalką Sequent 24. Co do samej centrali Sequent 24 to ma ona kiepskie oprogramowanie i możliwości do ustawienia czasów wtrysku i kalibracji ustawionej mapy.

Z mojego doświadczenia odradzam BRC i najlepszym rozwiązaniem będzie konsultacja z (Jako), ponieważ założyłem u niego już 2 instalki do Legacy 2.0 125KM i Outback 2.5 165KM i żadnych problemów ani uwag do montażu i działania instalacji.

 

ad1. u mnie spalanko na sequent 24 to 12,5 - 13,5 l na 100km - miasto i 10l - trasa

ad2. co do jazdy w terenie to instalacja gazowa nie przeszkadza w jeździe po terenie wszystko zależne jest jak zostaną poprowadzone rurki pod autem z doprowadzanym gazem do silnika.

 

Rada. Lepiej założyć dobrą instalację bo tylko wtedy będzie radość z oszczędnej jazdy.

Pozdr Radzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Powoli dojrzewam do decyzji o zagazowaniu swojego Forka 2.0 n/a. Rozmawiałem z (podobno) polecanym w Poznaniu "Rodan Auto Gaz" i poleca on Brc Sequent 24 za ok 2700-3000zł.

 

Pytania :

- na jakie spalanie w trasie (prawie nie jeżdżę po mieście) mogę liczyć przy takiej instalacji i spokojnej jeździe (Pb spala mi w trasie ok 7,5-8l)?

 

- sporo jeżdżę w terenie, tzn po lasach, drogach gruntowych itp. - czy instalacja gazowa nie ma problemów przy takiej eksploatacji?

 

Dzięki za pomoc!

Z moich doświadczeń wiem, że jest ogólny problem z montażystami instalacji BRC. Tzn. jakoś nie ma warsztatu potrafiącego poprawnie założyć instalację BRC (słyszałem o tym z innych źródeł). Niewątpliwą wadą instalacji włoskich i holenderskich jest koszt ich pogwarancyjnej naprawy. Ceny elementów instalacji są dość wysokie. Wolałbym instalację polską z wtryskiwaczami Hana (STAG lub LPGTech). Tańsze komponenty a i support znacznie przyjemniejszy.

Co do spalania, to w przypadku każdej instalacji musisz liczyć, że spalanie będzie o 25% wyższe niż przy użytkowaniu silnika na benzynie. W Twoim przypadku to daje około 10l/100 km.

 

5 wlew we wlewie.

 

A czy takie rozwiąznie nie powoduje że tam po jakimś czasie pojawia się ruda? - jest tam dosyć zimno :evil::)

 

Przy odpowiednim zabezpieczeniu antykorozyjnym - nie. Miałem w swoich poprzednich autach tak zabudowane wlewy i w żadnym z nich nie pojawiła się korozja. No może na wkrętach się pojawiła :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy odpowiednim zabezpieczeniu antykorozyjnym - nie. Miałem w swoich poprzednich autach tak zabudowane wlewy i w żadnym z nich nie pojawiła się korozja. No może na wkrętach się pojawiła :) .

 

A jakie to mazidło poradzi sobie z takim siarczystym mrozem ? :shock:

Sporo już parchów widziałem ale może to jacyś partacze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w przypadku wlewu we wlewie nie ma jakichś skomplikowanych konstrukcji. Zazwyczaj tj. jeden otwór którego brzegi należy pomalować lakierem, a po zamontowaniu wlewu od spodu pomalować środkiem do konserwacji. Ja używam środków BERNER'a i są one wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

No i znowu temat wraca do Jako.

Jak się kolega Jako odezwie, to chętnie porozmawiam nt. instalacji do mojego Legacy.

 

Co kolega Jako myśli o takiej konfiguracji, którą zaproponował z doświadczenia Paulus do Legacy 2.0 2005 SOHC 137KM?

Cytuję

"1. wtryskiwacze indywidualne Hana,

2. sterownik STAG 4 Plus lub ISA 2 (z podłączeniem sondy lambda),

3. reduktor AC R01 lub Zavoli Zeta N (oba do 150 KM),

4. zbiornik toroidalny we wnęce koła zapasowego (nie pamiętam pojemności. Ostatnio montowałem Forestera kilka lat temu :-) ),

5 wlew we wlewie."

 

Czekam na odzew.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

No i znowu temat wraca do Jako.

Jak się kolega Jako odezwie, to chętnie porozmawiam nt. instalacji do mojego Legacy.

 

Co kolega Jako myśli o takiej konfiguracji, którą zaproponował z doświadczenia Paulus do Legacy 2.0 2005 SOHC 137KM?

Cytuję

"1. wtryskiwacze indywidualne Hana,

2. sterownik STAG 4 Plus lub ISA 2 (z podłączeniem sondy lambda),

3. reduktor AC R01 lub Zavoli Zeta N (oba do 150 KM),

4. zbiornik toroidalny we wnęce koła zapasowego (nie pamiętam pojemności. Ostatnio montowałem Forestera kilka lat temu :-) ),

5 wlew we wlewie."

 

Czekam na odzew.

 

pozdrawiam

 

 

 

no, możesz poczekać, .....dłużej.... :twisted:

 

jako ma co robić, i lepiej, a przede wszystkim szybciej będzie zadzwonić i porozmawiać ( choć też może nie udać się za pierwszym razem uzyskać połączenia);

poszukaj możliwości kontaktu bezpośredniego, a będziesz oświecony.... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, polećcie dobrego gazownika na Śląsku od turbo subaru.

Regulować chcę, nie instalować.

polecę ale nie "dobrego" tylko moim zdaniem "najlepszego" pisz do kolegi Paulusa, gwarantuję że nie będziesz żałował mało tego tylko tam będziesz serwisował swoją instalację.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, polećcie dobrego gazownika na Śląsku od turbo subaru.

Regulować chcę, nie instalować.

polecę ale nie "dobrego" tylko moim zdaniem "najlepszego" pisz do kolegi Paulusa, gwarantuję że nie będziesz żałował mało tego tylko tam będziesz serwisował swoją instalację.

Pozdrawiam

 

Tak zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, polećcie dobrego gazownika na Śląsku od turbo subaru.

Regulować chcę, nie instalować.

polecę ale nie "dobrego" tylko moim zdaniem "najlepszego" pisz do kolegi Paulusa, gwarantuję że nie będziesz żałował mało tego tylko tam będziesz serwisował swoją instalację.

Pozdrawiam

 

Sie zarumieniłem :oops:

Miło mi słyszeć/czytać takie słowa.

 

Panowie, polećcie dobrego gazownika na Śląsku od turbo subaru.

Regulować chcę, nie instalować.

polecę ale nie "dobrego" tylko moim zdaniem "najlepszego" pisz do kolegi Paulusa, gwarantuję że nie będziesz żałował mało tego tylko tam będziesz serwisował swoją instalację.

Pozdrawiam

 

Tak zrobię :)

 

Wal na PW zobaczymy co się da zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-- 7 paź 2012, o 22:22 --

 

Witam

Kolego Yanas co do instalacji BRC Sequent 24 to sobie daruj ponieważ osobiście mam taką instalkę w Forku 2.0 158KM i od roku nie mogę dojść z nią do ładu. tzn. wymieniłem membranę w reduktorze genius 1500, wtryskiwacze pomarańczowe i jest dupa. koszt wtrysków ogromny a po miesiącu nowe zaczęły przepuszczać gaz. Obecnie jestem na etapie modyfikacji wtrysków (konsultacja z JAKO) na wtryski Hana + listwa, podobno działają z instalką Sequent 24. Co do samej centrali Sequent 24 to ma ona kiepskie oprogramowanie i możliwości do ustawienia czasów wtrysku i kalibracji ustawionej mapy.

Z mojego doświadczenia odradzam BRC i najlepszym rozwiązaniem będzie konsultacja z (Jako), ponieważ założyłem u niego już 2 instalki do Legacy 2.0 125KM i Outback 2.5 165KM i żadnych problemów ani uwag do montażu i działania instalacji.

 

ad1. u mnie spalanko na sequent 24 to 12,5 - 13,5 l na 100km - miasto i 10l - trasa

ad2. co do jazdy w terenie to instalacja gazowa nie przeszkadza w jeździe po terenie wszystko zależne jest jak zostaną poprowadzone rurki pod autem z doprowadzanym gazem do silnika.

 

Rada. Lepiej założyć dobrą instalację bo tylko wtedy będzie radość z oszczędnej jazdy.

Pozdr Radzio

 

Gazowalem kilka subarow ( + jakies V8 itp ) z pomoca BRC i wszystkie smgaja do dzsiaj szczesliwie. Odwiedzaja serwis tylko na planowe przeglady 0 problemów. Wiec piszesz glupoty. Prawdopodobnie trafiles na niefachowy serwis i cos spartolili. Napisz jakiego serwisu sie wystrzegac a nie jakiej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w przypadku wlewu we wlewie nie ma jakichś skomplikowanych konstrukcji. Zazwyczaj tj. jeden otwór którego brzegi należy pomalować lakierem, a po zamontowaniu wlewu od spodu pomalować środkiem do konserwacji. Ja używam środków BERNER'a i są one wystarczające.

Znajomi gazownicy są ze szkoły żeby montować w tworzywie sztucznym - jak mi tłumaczyli - podczas tankowania na okolice wlotu działa bardzo niska temperatura i to powoduje naruszenie struktury metalu a co za tym idzie i korodowanie

Ale może akurat im wiertło szlak trafił i wydarli dziurę w zderzaku.... :D

A dla niezdecydowanych i wątpiących - mam legusia 2,5 2007 prosto za oceanu najechane 140 parę tyś km (wszystko na LPG ) na czymś takim co proponuje Paulus - oczywiście oprócz wlewu :mrgreen: - i mam za sobą jedną awarię - spalony bezpiecznik :evil:

Oczywiście co 15 tys filterki nowe a co 60 regulacja zaworów

Życzę trafnych decyzji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...