Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

zalezy od tego kto placi ;)

patrzac od dup... strony, kompletny towar w detalu to maks. 330zl wiec za montaz i regulacje placisz 270zl ;)

pewnie bedzie tez trzeba powymieniac jakies wezyki, valteki maja z tego co pamietam wyjscie 4mm a hany czy baraki maja sie zdaje 6mm

poszukaj opinii o tym warsztacie na lpg-forum, a moze i sie okaze ze ktos z forum jest z Twojej okolicy i zrobi taniej i lepiej

 

na tym forum lpg nic konkretnego nie znalazłem....niestety

 

mam jeszcze namiar na jednego tylko, sensownego gazownika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

 

Czy mógłbyście mi napisać jaką dokładnie instalację LPG montować w Forku S-Turbo (wtryski, parownik, reduktor itd.)? Mam zamiar teraz montować gaz u siebie, a latem chcę podnieść moc na te 250-260KM. Także wolałbym montować jakiś sprawdzony zestaw z odpowiednim zapasem pod docelową moc.

Polecicie jakiegoś ogarniętego gazownika w Poznaniu i okolicach???

 

Pozdrawiam

Edytowane przez koli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AU MNIE Z LPG ROBI SIE ŹLE :(

a mi zaczyna marudzić ,cos szarpie z dołu,jakies pokonywanie skrzyzowan na II to szarpanie,na III mocy nie ma ,nie idzie..ogólnie zawiesza sie jakby reakcja na gaz, jadąc z równa prędkościa w trasie wciskam gaz a tu zero reakcji i dopiero po chwili szarpnięcie...denerwuje toto wszystko :(

Instalka ma 1,5 roku i 30 tys km...najgorsze jest to,że goście u których zakładałem gaz z chęciamnie przyjmuja,ale..teraz proponują wymiane gratów pod maską,co mi sie nie podoba :(

Swiece,kable mają 10 tysi więcraczej nie one,gaz tankowany na normalnych stacjach,nie tam w przypadkowych miejscach ..

 

Co go moze boleć?

 

ja ci powiem podjedz do Jako zeby ci zrobił przegląd, bo pojedziesz do gościa po wymienia ci gratow za 600zł i tak nie bd efektu.

 

Dodam troszkę info:

Moja świnia to GC 1996, 2.0 116KM

Mam Stag IV ,wtryski Stefanelli,magicy podłaczyli pod lapka i nic nie zobaczyli,ogólnie opcje mają dwie:

1) walnięta cewka- w celu sprawdzenia przydało by sie druga podłozyć,pytanie czy od np.forka 2.0 125KM,lub Imprezy GC np.1.8 pasuje,czy do sprawdzenia mam być tylko z 2.0 116KM?

2) jak nie cewka to siedza wtryskiwacze,u mnie Stefanelli (membranowe jakieś)i oni mówią,ze ogólnie to mozliwe,ze juz siedzą i albo wymiana na takie same (co niby może nie byc łatwe ,bo niby ich na rynku nie ma),albo na Hana-a ta przyjemnośc może mie kosztowac ok 500 zł.

 

Co myslicie-czaruja,czy niestety kicha i po 30 tys km juz trzeba szykować sie na wymianki :(

 

:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AU MNIE Z LPG ROBI SIE ŹLE :(

a mi zaczyna marudzić ,cos szarpie z dołu,jakies pokonywanie skrzyzowan na II to szarpanie,na III mocy nie ma ,nie idzie..ogólnie zawiesza sie jakby reakcja na gaz, jadąc z równa prędkościa w trasie wciskam gaz a tu zero reakcji i dopiero po chwili szarpnięcie...denerwuje toto wszystko :(

Instalka ma 1,5 roku i 30 tys km...najgorsze jest to,że goście u których zakładałem gaz z chęciamnie przyjmuja,ale..teraz proponują wymiane gratów pod maską,co mi sie nie podoba :(

Swiece,kable mają 10 tysi więcraczej nie one,gaz tankowany na normalnych stacjach,nie tam w przypadkowych miejscach ..

 

Co go moze boleć?

 

ja ci powiem podjedz do Jako zeby ci zrobił przegląd, bo pojedziesz do gościa po wymienia ci gratow za 600zł i tak nie bd efektu.

 

Dodam troszkę info:

Moja świnia to GC 1996, 2.0 116KM

Mam Stag IV ,wtryski Stefanelli,magicy podłaczyli pod lapka i nic nie zobaczyli,ogólnie opcje mają dwie:

1) walnięta cewka- w celu sprawdzenia przydało by sie druga podłozyć,pytanie czy od np.forka 2.0 125KM,lub Imprezy GC np.1.8 pasuje,czy do sprawdzenia mam być tylko z 2.0 116KM?

2) jak nie cewka to siedza wtryskiwacze,u mnie Stefanelli (membranowe jakieś)i oni mówią,ze ogólnie to mozliwe,ze juz siedzą i albo wymiana na takie same (co niby może nie byc łatwe ,bo niby ich na rynku nie ma),albo na Hana-a ta przyjemnośc może mie kosztowac ok 500 zł.

 

Co myslicie-czaruja,czy niestety kicha i po 30 tys km juz trzeba szykować sie na wymianki :(

 

:

 

Widzisz Kolego, nie jest łatwo wskazać przyczę problemów bez zapoznania się z autem.

Kable, świece. Jest możliwe. Zależy jakie kable. Dwa tygodnie temu było u mnie subaru z nówkami beru i nie zadziałało. Szarpał , prychał, strzelał. Na Pb wszystko ok. Po podmiance na innej firmy wszystko minęło. (Do tego momentu miałem dobrą opinię o beru. jeżdziłem na nich Audi. W subaru nie zadziałały)

Trzeba wykręcić świece, sprawdzić czy nie ma na porcelanie śladów przebić. Cewki zapłonowe niezmiernie rzadko się psują.

Z wtryskiwaczami Stefanelli nie miałem do czynienia, ale Firma działa od wielu lat i jakiś poziom bezawaryjności powinna prezentować.

Także, można się domyślać, ale bez weryfikacji w realu ciężko będzie określić przyczyny niedomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250-260KM

u mnie siedzi bigas doblo r21 + hana 2000, zdaje się, nominalnie wg papierów do 240KM.

 

ale te 248KM na lpg zmierzone było na starych wtryskach bigas, obawiam się, że na obecnych bym tyle już nie miał (auto ma gorszą "górę" niż dawniej).

 

HANA-tabela.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do fachowców ...

Silnik 2,2 z Koltec zaczyna szaleć jeżeli temperatura na zewnątrz spada poniżej 10-ciu stopni . Brak biegu jałowego (po przełączeniu na gaz), silnik na lpg pracuje tylko powyżej 3k rpm . Gdy silnik się nagrzeje, wszystkie wredne objawy znikają i instalacja działa bez zarzutów .

Gdzie jest zonk ?

Edytowane przez Mark L.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do fachowców ...

Silnik 2,2 z Koltec zaczyna szaleć jeżeli temperatura na zewnątrz spada poniżej 10-ciu stopni . Brak biegu jałowego (po przełączeniu na gaz), silnik na lpg pracuje tylko powyżej 3k rpm . Gdy silnik się nagrzeje, wszystkie wredne objawy znikają i instalacja działa bez zarzutów .

Gdzie jest zonk ?

 

Są dwa newralgiczne elementy tego systemu. Reduktor-parownik lub rozdzielacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

 

Czy mógłbyście mi napisać jaką dokładnie instalację LPG montować w Forku S-Turbo (wtryski, parownik, reduktor itd.)? Mam zamiar teraz montować gaz u siebie, a latem chcę podnieść moc na te 250-260KM. Także wolałbym montować jakiś sprawdzony zestaw z odpowiednim zapasem pod docelową moc.

Polecicie jakiegoś ogarniętego gazownika w Poznaniu i okolicach???

 

Pozdrawiam

 

u mnie jak i u kolegi connexBB siedzi Reduktor Gurtner czarny wtryski Hana zielone i Stag 300 wszystko działa i u mnie i u niego od dwóch lat bez zarzutu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jako:) będę grzebał jak wróce,bo uciekam na 3 tyg:(

Z cewką mnie ucieszyłeś,świece itp będę sprawdzał ,kable niby jakiesdobre silikony maąok 10 tysi więc cholerawie...

czyli ogólnie to...sprawdzić świece i może zakablesie brać?

W sumie to będę chciał zamienić aby wiedziećczy to na bank one...

A jak świece dobre,kable ok to co za cholerstwo sprawia iż kicha,prycha i sie nie zbiera :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być że mi się totalnie wyłącza centralka od gazu (gaśnie wszystko i przełącza na PB, później włącza się tak jak po odpaleniu auta) i włącza co jakiś czas? Uszkodzenie centralki czy szukać w kablach zasilających? Jak diody zgasną przycisk centralki nie reaguje zupełnie na wciskanie po czym za jakiś czas instalacja sama się załącza. Od czego zacząć?

Edytowane przez mbmastermx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być że mi się totalnie wyłącza centralka od gazu (gaśnie wszystko i przełącza na gaz, później włącza się tak jak po odpaleniu auta) i włącza co jakiś czas? Uszkodzenie centralki czy szukać w kablach zasilających? Jak diody zgasną przycisk centralki nie reaguje zupełnie na wciskanie po czym za jakiś czas instalacja sama się załącza. Od czego zacząć?

zacznij od sprawdzenia zasilania centralki, może bezpiecznik jest luźny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umberto jaką masz wanne? chodzi o silnik, wtedy będziemy porównywać zużycie LPG. Kolega ma w legacy 2, 1997 rok, 2.0 N/A założoną nową instalacje Stag 300+ oraz wtryskiwacze Hana i zużycie ma 14l LPG, w trasie 12-13,5. Ten co zakładał rozkłada ręce bo "parametry są w normie" i nie wie co z tym fantem zrobić.

Jak jeździł na benzynie to w mieście wyszło max. 10,5, a w trasie 7,5 - 8,5.

 

Także czasami nie wierzę w mity o ekonomiczności instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do fachowców ...

Silnik 2,2 z Koltec zaczyna szaleć jeżeli temperatura na zewnątrz spada poniżej 10-ciu stopni . Brak biegu jałowego (po przełączeniu na gaz), silnik na lpg pracuje tylko powyżej 3k rpm . Gdy silnik się nagrzeje, wszystkie wredne objawy znikają i instalacja działa bez zarzutów .

Gdzie jest zonk ?

 

Są dwa newralgiczne elementy tego systemu. Reduktor-parownik lub rozdzielacz.

No tak , gdy właścicielem Legaca był Niedźwiedź, samochód był serwisowany u Ciebie . Teraz mam problem, ponieważ w okolicach Bielska nikt nie ogarnia Kolteca i wizyta u gazownika kończy się sugestią wymiany całej instalacji .

Ech ... trzeba się będzie wybrać do stolicy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umberto jaką masz wanne? chodzi o silnik, wtedy będziemy porównywać zużycie LPG. Kolega ma w legacy 2, 1997 rok, 2.0 N/A założoną nową instalacje Stag 300+ oraz wtryskiwacze Hana i zużycie ma 14l LPG, w trasie 12-13,5. Ten co zakładał rozkłada ręce bo "parametry są w normie" i nie wie co z tym fantem zrobić.

Jak jeździł na benzynie to w mieście wyszło max. 10,5, a w trasie 7,5 - 8,5.

 

Także czasami nie wierzę w mity o ekonomiczności instalacji LPG.

 

auto z końca 1996 roku, 2,0 N/A ,115 KM....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktokolwiek ma w swoim Subaru wtryski Valtek i auto jeździ w porządku? Czy rzeczywiście jest to taka padaka że należy natychmiast wymienić na np. Hany?

 

ja mam ...a czy to padaka? nie mam pojęcia...oprócz wysokiego spalania (dyskusyjne?:) ) nie ma sie do czego przyczepić (chyba...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździł na benzynie to w mieście wyszło max. 10,5, a w trasie 7,5 - 8,5.

 

A może na benzynie jeździł trochę delikatniej, bo drogie paliwo, a na lpg "odkręca" trochę więcej?

 

10,5l w mieście to niesłychanie mało (chyba że bez korków). Trasa 7,5 też spokojnie, 8,5 to tak bardziej normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie jeden bak benzyny zjeździł i wyniki były zawsze podobne. Przetestował różne sytuacje czyli spokojnie i bez oszczędzania, w trasie chyba przy mocnym zarzynaniu wyszło ok. 10 litrów, ale tylko raz. Czasami tak jest, że 2 auta mimo tych samych silników i parametrów osiągi będą się różnić tylko czemu kolega ma taką rozbieżność między PB a LPG.

 

Odnośnie czerwonych valteków to ja je mam. Instalacja Diego G3. Problemów absolutnie żadnych oprócz spalania LPG na poziomie przynajmniej 14 w mieście (dokładanego zużycia Pb nie sprawdziłem bo kupiłem imprezę zagazowaną.

Edytowane przez SubBlackbird
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy błędny odczyt temperatury gazu ma duży wpływ na spalanie? Miałem tak że czujnik temp. gazu zawyżał stale o 15-20 stopni i jeszcze go rurka od zbiornika wyrównawczego podgrzewała. Także komputer cały czas dostawał info że gaz jest gorący (tak ponad 70 stopni nawet), a nie był ;) czy od tego spalanie idzie w górę czy w dół?

 

btw. Już mam z tym zrobiony porządek ale przy okazji wymieniłem wtryski i jeszcze nic nie wiem o poprawie osiągów/spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie dziwne pytanie. Od niedawna mam znowu auto z LPG i pierwszy raz z sekwencją. Butla w kole 44L według papierków. Po zakupie pierwsze dwa tankowania były od zera na 36L. Teraz po wyjeżdżeniu gazu wchodzi 32L, sprawdzane na różnych stacjach. Zauważalnie robie mniej kilometrów bo wcześniej 320 a teraz 260 i to spokojnej jazdy bez upalania. Wydawało mi się że jak będzie zimniej powinno się pakować więcej gazu do butli niż jak jest dodatnia temperatura. Dodatkowo przełącznik staga4 w kabinie ma taką podziałkę z pięcioma lampkami napełnienia. Ta od lewej pierwsza na dole, niby jako rezerwa nigdy się nie zapala. Ani jak pełno ani jak końcówka gazu. Na benzynę przełącza mnie jak zostaje tylko druga zapalona dioda. Jak jest u was? Czy jakaś kalibracja rezerwy coś pomoże? Czemu teraz tylko tyle gazu wchodzi do butli? Nie za mało jak na 44L butlę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam butle 65 l - powinno wejść wg papierów homologacyjnych 52 l

pierwsze tankowanie - 48,61

drugie - 45 l....

więc to chyba różnie....

 

 

a już wskaźnik poziomu lpg to całkowita abstrakcja

80 % gazu - 140km

60 % gazu - 180 km

40 % gazu - 210 km

20 % gazu - 280 km

rezerwa - 340 km

pusto 345 km

 

przy okazji... nie wiem kto był autorem mojej książki gwarancyjnej do instalacji ale bardzo mi się podoba tekst w niej użyty.... czyli "uwagi nt. pąpy paliwa"

Edytowane przez Piskoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...