Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

bo pewnie jest ale to screen zrobiony zaraz po przełączeniu na gaz (na ciepłym silniku), trochę postało auto i oba zjechały do +- zera. Centralka jest podłączona do ODB ale w setupie mam wyłączoną autoadaptację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak myslicie do Forysia 2.0x limitowana wersja (2005r 106k km) podobno ma 150 a nie 125koni i "fuksi" też twierdzi ze zap... co najmniej jakby 160 koni miał lub turbo :)

jki gaz mu założyć Smart Lovato czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a olej do silnika tylko święcony

 

A jak jest w czasie jazdy? Też schodzi do 0?

 

Nie mogę tego teraz sprawdzić, kabel do gazu mi zastrajkował i ciągle się komunikacja wywala... Po zmianie świeczek pojadę do gazownika i zobaczę jak wygladają te korektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej co to za gazownik, że musisz mu pomagać. Przecież to jest śmieszne.

255 na mapie jest wartością maksymalną korekcji. 122 oznacza jeden do jednego. Na wolnych obrotach przy wartości 118 masz czas otwarcia wtryskiwacza gazu o ok 40% dłuższy od benzynowego. Oznacza to że ustawienia których nie widzisz "przeliczników czasów wtrysku benzyny do gazu są dodatnie.

Elekronika którą zastosowałeś jest bardzo dobra ale nie widziałem przygotowanej przez producenta opcji wyboru wtryskiwaczy hana. Bez zaawansowanego klucza nie ustawisz prądu sterowania wtryskiwaczami. Z dostępnych opcji najlepsze ustawienia to valtek34.

Co do mapy, się nie wypowiem. Trzeba sprawdzić na ulicy. Korektory paliwowe działają w zakresie niskich i średnich obciążeń czyli tam gdzie zgłaszałeś problem. Miganie cel mówi o nie dopalaniu mieszanki.

W ostatniej zakładce jest jeszcze możliwość ustawienia wzbogacenia przy przyspieszaniu.

Powodzenia

Edytowane przez jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle muszę co chcę bo jak bym nie zgłaszał problemu to bym jeździł tak jak mi to pierwotnie poskładali. Do dnia dzisiejszego, przez moje marudzenie, dostałem wydajniejsze wtryski, mocniejszy reduktor i MAP zintegrowany czujnikiem temperatury zamiast plątaniny rurek i kabelków.

Gazownik ma klucz sprzętowy i rozszerzoną wersję programu KING'a, wtryski ustawił mi z listy na te Valteki, czy coś ustawiał ręcznie odnośnie prądu to nie wiem, pomęczę go w poniedziałek. Dotryski benzyny mam ustawione powyżej 4 tysięcy obrotów dla czasów 13+ i jest tam wartość 3 ms.

Właśnie wymieniłem świece i jak tym razem gościu nic nie wymyśli z tą instalacją to się wybiorę na wycieczkę do Warszawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako byś powiedział mi na pw ile by kosztowało u Ciebie coś takiego:

wymiana reduktora Zavoli N na AC R01 do 150 km

wymiana valteków na pojedyncze Barracudy

i konfiguracja na tych nowych podzespołach w sterowniku stag 300 plus by to działało poprawnie

bo podejrzewam że na obecnym zestawieniu nie wyrabia się i podkrada mi benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę pomóżcie mi w podjęciu decyzji co do gazu, samochód to Forester 2.0X 2003r. Dwa różne warsztaty w podobnej cenie oferują mi albo instalacje na BRC, albo na STAG Isa + wtryski hana 2000 + reduktor AC, co będzie lepsze dla mojego Forka i dlaczego :-) Na co trzeba zwrócić uwagę po zagazowaniu oprócz luzów zaworowych, jakieś check enginy lub coś w tym stylu? Z góry dzięki za wszelką pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do Jako, a właściwie pytania dwa:

 

1) Gwoli potwierdzenia tego co ostatnio pisałem o STFT i LTFT - czy można uznać instalacje za dobrze wystrojoną, jeśli zapisane są znaczne korekty długotetrminowe (w granichach 8-20% w zalezności od obrotów i obciążenia) i w momencie przełączenia na PB korekty STFT praktycznie niwelują LTFT np: LTFT 20 i w tym samym czasie STFT ustawia sie -19.5% a w takcie pracy na LPG korekty STFT róznią się średnio od +5 do -3% przy zapisanych takich jak powyżej LTFT (8-20%)?

2) Z dużym wyprzedzeniem trzeba się do Ciebie umawiać na przegląd instalacji? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AU MNIE Z LPG ROBI SIE ŹLE :(

a mi zaczyna marudzić ,cos szarpie z dołu,jakies pokonywanie skrzyzowan na II to szarpanie,na III mocy nie ma ,nie idzie..ogólnie zawiesza sie jakby reakcja na gaz, jadąc z równa prędkościa w trasie wciskam gaz a tu zero reakcji i dopiero po chwili szarpnięcie...denerwuje toto wszystko :(

Instalka ma 1,5 roku i 30 tys km...najgorsze jest to,że goście u których zakładałem gaz z chęciamnie przyjmuja,ale..teraz proponują wymiane gratów pod maską,co mi sie nie podoba :(

Swiece,kable mają 10 tysi więcraczej nie one,gaz tankowany na normalnych stacjach,nie tam w przypadkowych miejscach ..

 

Co go moze boleć?

 

ja ci powiem podjedz do Jako zeby ci zrobił przegląd, bo pojedziesz do gościa po wymienia ci gratow za 600zł i tak nie bd efektu.

 

Dodam troszkę info:

Moja świnia to GC 1996, 2.0 116KM

Mam Stag IV ,wtryski Stefanelli,magicy podłaczyli pod lapka i nic nie zobaczyli,ogólnie opcje mają dwie:

1) walnięta cewka- w celu sprawdzenia przydało by sie druga podłozyć,pytanie czy od np.forka 2.0 125KM,lub Imprezy GC np.1.8 pasuje,czy do sprawdzenia mam być tylko z 2.0 116KM?

2) jak nie cewka to siedza wtryskiwacze,u mnie Stefanelli (membranowe jakieś)i oni mówią,ze ogólnie to mozliwe,ze juz siedzą i albo wymiana na takie same (co niby może nie byc łatwe ,bo niby ich na rynku nie ma),albo na Hana-a ta przyjemnośc może mie kosztowac ok 500 zł.

 

Co myslicie-czaruja,czy niestety kicha i po 30 tys km juz trzeba szykować sie na wymianki :(

 

:

 

Widzisz Kolego, nie jest łatwo wskazać przyczę problemów bez zapoznania się z autem.

Kable, świece. Jest możliwe. Zależy jakie kable. Dwa tygodnie temu było u mnie subaru z nówkami beru i nie zadziałało. Szarpał , prychał, strzelał. Na Pb wszystko ok. Po podmiance na innej firmy wszystko minęło. (Do tego momentu miałem dobrą opinię o beru. jeżdziłem na nich Audi. W subaru nie zadziałały)

Trzeba wykręcić świece, sprawdzić czy nie ma na porcelanie śladów przebić. Cewki zapłonowe niezmiernie rzadko się psują.

Z wtryskiwaczami Stefanelli nie miałem do czynienia, ale Firma działa od wielu lat i jakiś poziom bezawaryjności powinna prezentować.

Także, można się domyślać, ale bez weryfikacji w realu ciężko będzie określić przyczyny niedomagania.

 

robi się wiosna (chociaż dziś spadło ok 20cm sniegu :)) i czas na powaznie zająć sie problemem :excl: znalazłem stare kable w piwnicy,zacznie się od podmiany ich (tamte wymieniane przed założeniem gazu więć nie jest powiedziane,że nie hulają) ,dokładnie się obejrzy świece,lub ogólnie nowe kupi (od biedy ,jak na podmienionych kablach bez zmian to kable też-w sumie ze świecami to to razem ok stówki ;)

 

Jako jeśli chodzi o kable:wspomniałeś,że beru się okazały kichą,a wiesz jak juz kupię to se nie podmienię ,tylko w plecy będę,tak więc co tam polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę pomóżcie mi w podjęciu decyzji co do gazu, samochód to Forester 2.0X 2003r. Dwa różne warsztaty w podobnej cenie oferują mi albo instalacje na BRC, albo na STAG Isa + wtryski hana 2000 + reduktor AC, co będzie lepsze dla mojego Forka i dlaczego :-) Na co trzeba zwrócić uwagę po zagazowaniu oprócz luzów zaworowych, jakieś check enginy lub coś w tym stylu? Z góry dzięki za wszelką pomoc!

Obie instalacje są podobnej jakości. Instalacja BRC jest droższa w naprawach pogwarancyjnych. Ja wybrałbym Staga (ze względu na mój chory patriotyzm) ale z centralką 4Plus. ISA lubi się pogubić w korektach i wychodzą różne dziwne rzeczy. poza tym twój silnik spokojnie da się ręcznie ustawić bez uszczerbku dla zdrowia silnika.

Co do eksploatacji samochodu przy zasilaniu gazowym to trzeba zwracać baczną uwagę na układ zapłonowy i regulację zaworów (o tym już wspominałeś).

Niezależnie od instalacji najważniejszym czynnikiem jest montażysta. Od jego wiedzy i umiejętności zależy Twoje zadowolenie z użytkowania pojazdu z instalacją LPG. Montażysta MUSI wykonać rozsądny montaż i precyzyjną kalibrację układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do eksploatacji samochodu przy zasilaniu gazowym to trzeba zwracać baczną uwagę na układ zapłonowy i regulację zaworów (o tym już wspominałeś).

Niezależnie od instalacji najważniejszym czynnikiem jest montażysta. Od jego wiedzy i umiejętności zależy Twoje zadowolenie z użytkowania pojazdu z instalacją LPG. Montażysta MUSI wykonać rozsądny montaż i precyzyjną kalibrację układu.

Ok, dzięki wielkie za info. Ten 4plus to też STAG tylko mniej zaawansowany? układ zapłonowy to znaczy?

Może ktoś ma doświadczenie z gazowaniem w KRK? Wstępnie wybrałem GEG na Darwina, ewentualnie ECO-cars przy Myśliwskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem czasu jeszcze zrobić porządku z instalacją ale zauważyłem że wypadanie zapłonów zachodzi prawie zawsze po przekroczeniu dokładnie 4 tysięcy obrotów (podczas przyspieszania, anie redukcji i nagłego skoku obrotów). No i ciągle jest to 3 cylinder. 4 razy z rzędu więc raczej nie przypadek. Wypadanie chyba powinno być bardziej losowe jak już do tego dochodzi. Świeczki są nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem czasu jeszcze zrobić porządku z instalacją ale zauważyłem że wypadanie zapłonów zachodzi prawie zawsze po przekroczeniu dokładnie 4 tysięcy obrotów (podczas przyspieszania, anie redukcji i nagłego skoku obrotów). No i ciągle jest to 3 cylinder. 4 razy z rzędu więc raczej nie przypadek. Wypadanie chyba powinno być bardziej losowe jak już do tego dochodzi. Świeczki są nowe.

Zaczyna mnie ten podtlenek irytować, też mi na 4 cylindrze wypada zapłon czasami, zauważyłem też że duży wpływ na to ma jakość gazu. Byłem u gazownika i niby twierdzi że wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam to samo co ty, tylko u mnie zawsze 4 wypada. Z reguły dzieje się to jak ostro przyspieszę na nie do końca rozgrzanym silniku, długo jadę pod górę i zacznę wyprzedzać, albo trafię na kiepski gaz. Myślę że u mnie parownik nie wyrabia i gazownik nie do końca ogarnia temat, oby się to jakimś poważnym "kuku" nie skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do sprzedania moduł bluetooth do instalacji stag własnej roboty w atrakcyjnej cenie 110 zł + transport , zdjęcia dla zainteresowanych na PW mogę przesłać. Moduł zabezpieczony przed dostaniem się wilgoci u mnie jeździ w aucie od 2 tygodni. Moduł komunikuje się u mnie z telefonem na androidzie za pomocą aplikacji Stag BT Remapper. W razie jakich kolwiek dodatkowych pytań śmiało pisać postaram się szybko odpisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie za info. Ten 4plus to też STAG tylko mniej zaawansowany? układ zapłonowy to znaczy?

Może ktoś ma doświadczenie z gazowaniem w KRK? Wstępnie wybrałem GEG na Darwina, ewentualnie ECO-cars przy Myśliwskiej.

 

Ja zakladalem niedawno BRC na Mogilskiej - Mexol. Jak na razie wszystko ok. Duzy plus za to ze panowie postarali się i cały zawór zmieścili pod klapkę a nie taki maly dokrecany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie, może głupie pytanko...

zaobserwowałem u swojej imprezy (lol 1.6 rok 1993) że w hipotetycznie takich samych warunkach - na trasie w podobnej temperaturze i takim samym stylu jazdy z prawie że takim samy natężeniem ruchu drogowego, bierze raz 10l lpg/100km (przy pokonaniu 330km trasy) a innym 13,5l lpg/100km (przy pokonaniu 200km trasy).

Czy jest możliwe aby instalacja lpg - a raczej jej sterownik miał jakieś uszkodzenie? - instalacja BRC sequent 24.11

Dodam że po montażu miałem problem z tym aby po skończeniu butli automatycznie przerzuciła na benzynę. (od nowości problem występował, został naprawiony po 3mies. użytkowania w ramach gw.)...

Z góry dziekowac za sensowną radę..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Mam następujący problem z LPG i nie wiem jak sobie z nim poradzić. Przejdźmy do tematu, czyli to jest tak, dziś (zrobiło mi się już tak z 4-ty raz(??)- coś koło tego) odpaliłam samochód, był oczywiście zimny i po ujechaniu kilkunastu metrów odbiła Zielonej "palma" (raczej to jej instalacji LPG) i stanęła sobie na środku ruchliwej ulicy, niestety nie chciała odpalić, więc z pomocą przypadkowego przechodnia przepchaliśmy ją na bok, po czym podziękowałam, otworzyłam maskę, poruszałam kabelkami od LPG, Zielona odpaliła jak nigdy nic i to od razu przełączając się na gaz :blink: Potem już ten problem się nie pojawił, ale kto wie czy jutro znowu nie będzie takiej niespodzianki :facepalm:

a) jak można ten problem wyeliminować ?

b ) spotkał się może już ktoś z takim problemem?

c) instalacja to firma "Landi" - jakby coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...