Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Moj forek jest zatruty LPG i z tego co juz sie zorientowałem po wymianie reduktora czeka mnie tez wymiana wtryskiwaczy gazowych może jakieś sugestie co polecacie i co się dobrze sprawuje ??

Instalacja Zavoli

reduktor Zavoli ZETA S ( był ZETA N)

wtryskiwacze Zavoli PAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik STAG 4 Plus lub Premium,

Wtryskiwacze indywidualne Hana,

Reduktor ACR01.

Koszt takiej instalacji, w zależności od warsztatu, od 2500 zł w górę.

Moje zdanie jest takie, z całego procesu adaptacji silnika samochodu do zasilania paliwem gazowym najmniej ważna jest instalacja. Najważniejszy jest montażysta.

Szukaj dobrego, zaufanego warsztatu, w którym pracujący ludzie wiedzą co i jak się montuje.

Dzięki za podpowiedź, kontaktowałem się z Jako, polecali mi Czakram... Jeszcze się zastanawiam... z racji odległości i, jak mi powiedziano, możliwego serwisu w Krakowie skłaniam się w kierunku: Czakram- Tarnów. Chociaż Jako i jego strasznie wysoka ocena wśród forumowiczów sugerowała by wycieczkę do stolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym się objawia padnięcie wtrysku? mam 4 hany 2000 i ...

U mnie pojawiał się kilka razy misfire na tym cylindrze pod dużym obciążeniem i nierówno pracował na wolnych (lekko trzęsło silnikiem i budą), generalnie objawy podobne do luzów zaworowych. Jako posprawdzał, pobadał, wymienił wtrysk i problem zniknął. Dla pewności sprawdziłem luzy zaworowe i wszystko po ok. 30 tkm na lpg (wg. Zbyszka) było w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym się objawia padnięcie wtrysku? mam 4 hany 2000 i ...

 

dokładnie jak napisał karol76, trzęsienie na wolych, w czasie jazdy szarpanie i brak mocy.

Do tego po otwarciu maski padnięty wtrysk mocno stukał co było dobrze słychać i czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum. Z instalacjami gazowymi jestem trochę obeznany gdyż na gazie w Oplu zrobiłem 170 tys. km (dokładnie na instalacji Landi Renzo system Omegas) ale chciałbym kupić teraz Forestera z 2007 roku wolnossącego 158 KM. I tu pojawia się zagwostka gdyż serwis Subaru zdecydowanie odradza instalację gazową tłumacząc tym iż regulacja luzu na zaworach jest możliwa po wyjęciu silnika i że koszty są ogromne i często będą występowały. Gazownik przedstawił mi 3 instalacje gazowe do wyboru: Stag 300-4 ISA2, Landi Renzo system Omegas, Vialle system LPfi. Gazownik kazał dowiedzieć się czy do tego samochodu mogę zainstalować gaz w ASO, a tu mi odradzają. Moje pytanie jest następujące: jak zachowuje się instalacja gazowa w Foresterze z silnikiem 158 KM i czy na pewno nie opłaca się zakładać gazu z uwagi na silnik, nie ukrywan iż najbardziej podoba mi się instalacja V generacji tylko nie wiem jak z trwałością i awaryjnością tej instalacji, z Landi nie było większych problemów w Oplu. Dziękuję z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani się nie przywitałeś,ani nie chce się poczytać tego wątku. :wacko:

Wiele osób jeździ z instalacją gazową w wolnych ssakach i sobie chwali,mimo że ASO nie zaleca.Fakt,zawory trzeba kontrolować częściej i regulować,jeśli tego wymagają,nie trzeba koniecznie wyciągać silnika.W ASO mają takie procedury i cennik,ale są warsztaty co ogarniają takie rzeczy taniej i bez wyjmowania motoru. ;)

Dobrze zamontowana i dobrana instalacja LPG,nie sprawia kłopotów,jeśli tylko użytkownik świadomy wszystkich efektów i skutków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem większość tego postu, jak również czytałem na innym forum dotyczącym Subaru i jak zwykle zdania są podzielone. Najlepiej by było gdyby napisał Użytkownik egzemplarza wolnossącego o mocy 158KM jak często dokonuje regulacji zaworów, ile kosztuje taka operacja w nieautoryzowanym serwisie najlepiej w okolicach Łodzi. Przed podjęciem decyzji o zakupie wolę zapytać się mądrzejszych i bardziej doświadczonych użytkowników, niż kupić i później żałować. W przypadku Opla nie żałuję gazu, gdyż nic mi się nie dzieje z samochodem i jeździ jak należy i tak samo chciałbym z Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem większość tego postu, jak również czytałem na innym forum dotyczącym Subaru i jak zwykle zdania są podzielone. Najlepiej by było gdyby napisał Użytkownik egzemplarza wolnossącego o mocy 158KM jak często dokonuje regulacji zaworów, ile kosztuje taka operacja w nieautoryzowanym serwisie najlepiej w okolicach Łodzi. Przed podjęciem decyzji o zakupie wolę zapytać się mądrzejszych i bardziej doświadczonych użytkowników, niż kupić i później żałować. W przypadku Opla nie żałuję gazu, gdyż nic mi się nie dzieje z samochodem i jeździ jak należy i tak samo chciałbym z Subaru.

 

IMO zmień gazownika, tzn podjedź do takiego co gazował dziesiątki suabru i będzie wiedział co i jak oraz jaką dobrac instalacje. Ta ostatnia jest mniej istotna niż montaż, który w przypadku boxera jest trochę inny a co do instalek to ludzie na różnych jeżdzą, ja juz mam w drugim Subaru KME, pojawiają się posty o STAGu, Bigas, BRc, itd.

Odnośnie regulacji, jak mam H6 i też mnie straszono kosztami, ale jednak wstawiłem gaz :), wszytsko to kwestia estymacji i kalkulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Dzisiaj mój wujek odebrał swój nowy nabytek o nazwie Legacy Spec.B MY08.

Samochód przejechał dziś w nocy z ziemi włoskiej do Polski z zerwanym łańcuszkiem rozrządu o czym było wiadomo przy kupnie ale....

Ku naszemu zaskoczeniu po pierwszym otwarciu pokrywy okazał się że auto posiada sekwencyjną instalacje LPG zamontowaną w grudniu 2012 :o

Instalacja jest firmy zavoli alisei.

Czy miał ktoś z Was do czynienia z tą firmą i jej instalacjami??? Przyznam szczerze że pierwszy raz słyszę o tej firmie i nie wiem co sądzić. Na dniach będziemy rozbierać silnik i po złożeniu zapewne będziemy musieli podjąć decyzję czy damy szanse LPG i tej instalacji czy "Specymir" będzie jeździł tylko na Pb :)

 

​Kusi redukcja kosztów przejazdu każdych 100km o te 40% ale z drugiej strony odstrasza fakt że ta instalacja morze narobić więcej kłopotów z czasem niż oszczędności :(

mam taka instalacje i z tego co sie dowiadywałem to jest to dosc dobra instalacja i niestety nie tania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Dzisiaj mój wujek odebrał swój nowy nabytek o nazwie Legacy Spec.B MY08.

Samochód przejechał dziś w nocy z ziemi włoskiej do Polski z zerwanym łańcuszkiem rozrządu o czym było wiadomo przy kupnie ale....

Ku naszemu zaskoczeniu po pierwszym otwarciu pokrywy okazał się że auto posiada sekwencyjną instalacje LPG zamontowaną w grudniu 2012 :o

Instalacja jest firmy zavoli alisei.

Czy miał ktoś z Was do czynienia z tą firmą i jej instalacjami??? Przyznam szczerze że pierwszy raz słyszę o tej firmie i nie wiem co sądzić. Na dniach będziemy rozbierać silnik i po złożeniu zapewne będziemy musieli podjąć decyzję czy damy szanse LPG i tej instalacji czy "Specymir" będzie jeździł tylko na Pb :)

 

​Kusi redukcja kosztów przejazdu każdych 100km o te 40% ale z drugiej strony odstrasza fakt że ta instalacja morze narobić więcej kłopotów z czasem niż oszczędności :(

mam taka instalacje i z tego co sie dowiadywałem to jest to dosc dobra instalacja i niestety nie tania

 

A czy jesteś zadowolony z tej instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik STAG 4 Plus lub Premium,

Wtryskiwacze indywidualne Hana,

Reduktor ACR01.

Koszt takiej instalacji, w zależności od warsztatu, od 2500 zł w górę.

Moje zdanie jest takie, z całego procesu adaptacji silnika samochodu do zasilania paliwem gazowym najmniej ważna jest instalacja. Najważniejszy jest montażysta.

Szukaj dobrego, zaufanego warsztatu, w którym pracujący ludzie wiedzą co i jak się montuje.

Dzięki za podpowiedź, kontaktowałem się z Jako, polecali mi Czakram... Jeszcze się zastanawiam... z racji odległości i, jak mi powiedziano, możliwego serwisu w Krakowie skłaniam się w kierunku: Czakram- Tarnów. Chociaż Jako i jego strasznie wysoka ocena wśród forumowiczów sugerowała by wycieczkę do stolicy.

Możesz spróbować w Krakowie w autoryzowanym zakładzie przez Czakram, co prawda nie zakładałem u niego w Subaru ale serwisuję od 3 lat Forka. Zakładałem z Lancerze i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik STAG 4 Plus lub Premium,

Wtryskiwacze indywidualne Hana,

Reduktor ACR01.

Koszt takiej instalacji, w zależności od warsztatu, od 2500 zł w górę.

Moje zdanie jest takie, z całego procesu adaptacji silnika samochodu do zasilania paliwem gazowym najmniej ważna jest instalacja. Najważniejszy jest montażysta.

Szukaj dobrego, zaufanego warsztatu, w którym pracujący ludzie wiedzą co i jak się montuje.

Dzięki za podpowiedź, kontaktowałem się z Jako, polecali mi Czakram... Jeszcze się zastanawiam... z racji odległości i, jak mi powiedziano, możliwego serwisu w Krakowie skłaniam się w kierunku: Czakram- Tarnów. Chociaż Jako i jego strasznie wysoka ocena wśród forumowiczów sugerowała by wycieczkę do stolicy.

Możesz spróbować w Krakowie w autoryzowanym zakładzie przez Czakram, co prawda nie zakładałem u niego w Subaru ale serwisuję od 3 lat Forka. Zakładałem z Lancerze i jest ok.

 

Polecam zamontować w Tarnowie a ew serwisować w Krakowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurka wodna ,coś mje świniacz szwankuje ,tzn chodzi dobrze ,ale jakoś tak wychodzi pod 16-17l/100km ,troszkęza duzo jak na 2.0 116 KM :(

Jazda po mieście ,dośc dynamiczna,ale bez latania po czerwonym ,ogólnie 3-3,5 tys obr przy zmianach ,jak sie czasem chce szybciej byćw domku.

Dlaczego może tyle żreć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...