Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej udalbym sie do Carfita - on ma juz shortblocki w dobrych cenach i przywrocenie stanu uzywalnosci tego samochodu moze okazac sie zdecydowanie tansze niz w ASO ...

Racja, u @carfita blok silnika obecnie kosztuje ~16 tyś. PLN. Zatem, nie jest to już tak zabójcza cena jak w ubiegłym roku. Bardzo dziwią mnie ceny SIP, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że podmiot niezwiązany z FHI może sprzedawać blok dużo, dużo taniej. W końcu, jako podmiot oficjalnie współpracujący z FHI, ma znacznie bardziej uprzywilejowaną pozycję do negocjacji cenowych. Biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że FHI pośrednio przyznało się do problemów z SBD, blok silnika w mojej ocenie powinien być sprzedawany po kosztach. Szkoda, że każda sytuacja, nawet taka, jest wykorzystywana do tego by na kliencie sowicie zarobić. Wnioski każdy wyciągnie sobie sam.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

że FHI pośrednio przyznało się do problemów z SBD

 

podeślesz trochę więcej szczegółów. Mogą się przydać w przypadku "problemów".

 

 

 

zwłaszcza biorąc pod uwagę, że podmiot niezwiązany z FHI może sprzedawać blok dużo, dużo taniej.

 

sprawa jest bardzo prosta. Koszty obsługi i gwarancji SIP ma na zdecydowanie wyższym poziomie niż Carfit importując short blocki na wolnym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

że FHI pośrednio przyznało się do problemów z SBD

 

podeślesz trochę więcej szczegółów. Mogą się przydać w przypadku "problemów".

 

Bezpłatne wymiany pogwarancyjne silników SBD na rynkach europejskich (SIP nie jest tutaj wyjątkiem). Oczywiście nikt szczegółów nie zdradzi, pewno zna je tylko FHI i krajowe przedstawicielstwa (np. SIP).

 

zwłaszcza biorąc pod uwagę, że podmiot niezwiązany z FHI może sprzedawać blok dużo, dużo taniej.

 

sprawa jest bardzo prosta. Koszty obsługi i gwarancji SIP ma na zdecydowanie wyższym poziomie niż Carfit importując short blocki na wolnym rynku.

 

 

A SIP gdzie działa ? Nie na na wolnym rynku ? Rynek silników SBD jest zmonopolizowany, jedynym producentem jest FHI. Sugerujesz, że FHI sprzedaje silnik Arabom po $3000 a @carfit kupuje od nich po $3500. Natomiast SIP-owi FHI sprzedaje po $6000 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coż... to nie jest miejsce na tłumaczenie tego typu mechanizmów. Naprawdę zdziwiłbyś się jakie "kwiatki" się zdarzają. 

 

PS. Zapominasz, że między SIP a FHI są jeszcze pośrednicy..... a oni nie robią tego charytatywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Bardzo dziwią mnie ceny SIP

 

Może warto sprawdzić ceny w ASO ?

 

 

 

zwłaszcza biorąc pod uwagę, że podmiot niezwiązany z FHI

Jak najbardziej związany oficjalną umową ...

 

Podsumowując - jak najbardziej rozmawialiśmy z FHI , czego efektem jest m.in. obniżka cen.

 

Jeżeli samochód był normalnie serwisowany w ASO wychodzimy zdecydowanie poza zakres okresu gwarancji ( oczywiście poza elementami eksploatacyjnymi ).  

 

W przypadkach "innych" dajemy rabaty na części.

 

Natomiast zdarza się, że gdy komputer zanotował obroty silnika na poziomie 7.000 ( tak jak ostatnio ), klient pomimo rabatu na części jest na nas obrażony.

Bywa też, że klient który zapomniał zdemontować piggy-back , czy też zrobiony tuning zostawił w komputerze jednoznaczne ślady .... taż nie jest całkiem zadowolony.

 

Natomiast najogólniej cały temat ma coraz większą tendencje zanikową ...cóż, to jeden z niewielu przypadków, gdy zmniejszające się obroty wcale mnie nie martwią :)

 

 

 

Np. europejska centrala importowa Subaru mieści się w Niemczech.

 

 

Skąd taki pomysł ?

 

SD jest dla nas przedsiębiorstwem siostrzanym, wykonującym dla SIP usługi logistyczne.  

 

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest hipoteza ze silnik (subaru legacy diesel 2008) byl wadliwie skonstruowany/ zmontowany. Nabawil sie przez 100 000km mikropekniec albo powstaly luzy, a nowa dwumasa i dalszy wyjazd, wykonczyla motor.  Czy jest to prawdopodobny scenariusz?

Czy gdy kupimy czesci i zrobimy naprawe w aso, dostaniemy gwarancje na to ze z silnikiem nie bedzie juz problemow? przez jakis okres albo dystans..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/72547-gwarancja-na-wymienione-cz%C4%99%C5%9Bci-kr%C3%B3tki-blok-silnika/

 

Nie wiem jak to rozumieć, gdy kupie shortblock w aso po za gwarancją, to jest na niego gwarancja ale jak shortblock zostanie wymieniony na gwarancji dzień przed zakończeniem gwarancji to w kolejnym dniu już nie ma na niego gwarancji? :lol:

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy gdy kupimy czesci i zrobimy naprawe w aso, dostaniemy gwarancje na to ze z silnikiem nie bedzie juz problemow? przez jakis okres albo dystans..

Ale to raczej odmienna sytuacja i gwarancja na zakupione części i wykonane prace będzie. ;) 

Natomiast czy z silnikiem nie będzie problemów,to nikt gwarancji nie da. ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moze importer wypowie sie cos na ten temat. Czy jest to pozbawione usterek czy to samo co bylo.

 

może być problem bo według importera żadnych wad ( konstrukcyjnych)  wału nie było, więc trudno żeby był pozbawiony czegoś co nie istniało. A wady materiałowe czy produkcyjne to nie wiadomo dopóki nie strzeli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z repair kitem to jest tak ze można go zastosować o ile nie strzeli blok a niestety często przy urwanym wale blok nadaje się do kosza... Bo pękają podstawy walu

 

@ericsson T10s

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co gdzieś wyczytałem a napisał to ktoś kto w subaru dość mocno siedzi i już kilka SBD reanimował to nie jest problem wału... wał mógłby być wykonany z tytanu a i tak by go rozłupało.

 

Wały mają z pewnością inne numery katalogowe, natomiast czy czymś się różnią, to wiedzą tylko ludzie co mieli jeden i drugi w rękach.

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Importer moze napisac czy byly waly nowej generacji :D Ciezko mi w to uwierzyc, ale tak sprzedawca mi powiedzial.

Ciekawe ile jest gwarancji na nowy silnik a ile na naprawe silnika w aso. Przeciez kazda usluga jest objeta jakas gwarancja?

Temu "sprzedawcy" warto ufać.

Jest na forum.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Importer moze napisac czy byly waly nowej generacji :D Ciezko mi w to uwierzyc, ale tak sprzedawca mi powiedzial.

Ciekawe ile jest gwarancji na nowy silnik a ile na naprawe silnika w aso. Przeciez kazda usluga jest objeta jakas gwarancja?

Normalnie powinno być 2 lata gwarancji przy wymianie shortblocka w ASO. W cenę shortblocka jest wliczona gwarancja ale tylko na te części które były wymieniane. Tzn jeżeli strzeli uszczelnienie na turbinie bądź łopatki wpadną do silnika bądź wtryskiwacz wypali dziurę w tłoku to gwarancja tego raczej nie obejmie.

Natomiast jeżeli shortblock został wymieniony w ramach gwarancji to okres gwarancji nie ulega zmianie.

Na pewno  też jakieś zmiany konstrukcyjne silnika były(zwiększony luz i dodatkowe rowki olejowe na panewkach według jakiegoś artykułu zagranicznego) ale czy ma to jakiś wpływ na trwałość jednostki?

Przekonamy się jak roczniki >2010 zaczną przekaczać 300kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno sprzedawałem swojego OBK 2010. Kupujący przeciągneli mnie po kilku serwisach, w tym w jednym naprawiali silniki której padły . I stały 3 takie jak moj w których ukręcił sie wał. Rozmawiałem z mechanikiem i auta te miały od140-180tys km. Co ciekawe chyba wszystkie padły na autostradzie, o ile dobrze pamietam.

Moje auto Klient i tak odpuścił zakup diesla po tych rewelacjach.

Wiec czy naprawdę poprawiono to w 2010?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec czy naprawdę poprawiono to w 2010?

Ewentualne poprawki zastosowano w roczniku modelowym 2011, tak więc auta z drugiej połowy 2010 nie powinny mieć już wad. Jak jest naprawdę, tego do końca nie wiadomo, ale coś musi być na rzeczy z tymi poprawkami- od ok. 3 miesięcy żywo interesuję się tematem padających SBD, w tym czasie wertowałem liczne ogłoszenia na otomoto i faktycznie, bardzo często zważywszy na popularność marki można trafić na samochody z uszkodzonym silnikiem, dotyczy to niemal wyłącznie roczników 2008-2010, z deklarowanymi przebiegami średnio powyżej 130 tys. km. Przez ten czas przewinął się jeden uszkodzony SBD z 2011 roku (był to Forester z przebiegiem 100 tys. km).

 

P.S. Witam wszystkich Forumowiczów w swoim pierwszym poście na tym forum. Za ok. rok czasu mam zamiar zmienić swoje dotychczasowe wozidło na być może Outbacka obecnej generacji, rozważam zarówno SBD jak i 2.5i., tak więc będę tu często zaglądał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiec czy naprawdę poprawiono to w 2010?

Ewentualne poprawki zastosowano w roczniku modelowym 2011, tak więc auta z drugiej połowy 2010 nie powinny mieć już wad. Jak jest naprawdę, tego do końca nie wiadomo, ale coś musi być na rzeczy z tymi poprawkami- od ok. 3 miesięcy żywo interesuję się tematem padających SBD, w tym czasie wertowałem liczne ogłoszenia na otomoto i faktycznie, bardzo często zważywszy na popularność marki można trafić na samochody z uszkodzonym silnikiem, dotyczy to niemal wyłącznie roczników 2008-2010, z deklarowanymi przebiegami średnio powyżej 130 tys. km. Przez ten czas przewinął się jeden uszkodzony SBD z 2011 roku (był to Forester z przebiegiem 100 tys. km).

 

P.S. Witam wszystkich Forumowiczów w swoim pierwszym poście na tym forum. Za ok. rok czasu mam zamiar zmienić swoje dotychczasowe wozidło na być może Outbacka obecnej generacji, rozważam zarówno SBD jak i 2.5i., tak więc będę tu często zaglądał :)

 

 

opieranie powyższych wniosków analizy ogłoszeń jest co najmniej dyskusyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...