Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie wiem w jaki sposób można ruszyć bez gazu pod górę, to jest przecież niewykonalne... Rozumiem ze gdzieś na północy Polski to może jest płasko, ale u mnie to górki są wszędzie.

Nie ma problemu! W Sjs jedna z ćwiczeń jest wlasnie nauka tej umiejętności
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz górki, są czasem inne przypadki wymagające odpowiedniej pracy sprzęgłem. Ja na podkarpaciu mam i górki i sporo śniegu i gwarantuję, że żaden mistrz kierownicy nie ruszy bez sprzęgła i gazu, bo mu silnik zgaśnie. Wyłączanie ESP (czy jak to się w S nazywa...) tylko częściowo pomaga, bo po przeprogramowaniu sterownika często przy większym obciążeniu (na kołach) silnik potrafi zgasnąć przy wolnych obrotach.  Wynika z praw fizyki i charakterystyki momentu i mocy. Opory tarcia, bezwładność masy, naporu śniegu, niekorzystny przechył na górce wymagają większej siły przy ruszeniu. Opory statyczne są większe niż kinetyczne.

Nie jeden raz, nawet na równinie miałem taki problem i coś zawsze trzeba wybrać - albo siedzieć do wiosny w zaspie, albo ruszyć na większych obrotach i opracować sprzęgłem. Byłem na SJS i to też omawialiśmy - oferowany moment w tym wypadku jest za mały żeby w każdym wypadku auto bez gazu samo ruszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja tam wole operować gazem i sprzeglem tak by ruszyć z conajmniej tych 1200obr... Myślę że jak robi się to sprawnie to nic złego się nie dzieje ze sprzeglem, uważam że wystartowanie pod górę na której szczycie są światła w moim miasteczu, bez używania gazu jest niewykonalne.

Jak sprzęgło pali się przy ruszaniu z takich obrotów to ktoś skopal robotę, albo producent sprzęgła albo subaru.

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz górki, są czasem inne przypadki wymagające odpowiedniej pracy sprzęgłem. Ja na podkarpaciu mam i górki i sporo śniegu i gwarantuję, że żaden mistrz kierownicy nie ruszy bez sprzęgła i gazu, bo mu silnik zgaśnie. Wyłączanie ESP (czy jak to się w S nazywa...) tylko częściowo pomaga, bo po przeprogramowaniu sterownika często przy większym obciążeniu (na kołach) silnik potrafi zgasnąć przy wolnych obrotach. Wynika z praw fizyki i charakterystyki momentu i mocy. Opory tarcia, bezwładność masy, naporu śniegu, niekorzystny przechył na górce wymagają większej siły przy ruszeniu. Opory statyczne są większe niż kinetyczne.

Nie jeden raz, nawet na równinie miałem taki problem i coś zawsze trzeba wybrać - albo siedzieć do wiosny w zaspie, albo ruszyć na większych obrotach i opracować sprzęgłem. Byłem na SJS i to też omawialiśmy - oferowany moment w tym wypadku jest za mały żeby w każdym wypadku auto bez gazu samo ruszyło.

Zgoda....ale pytanie bylo po co się uczyc i czy się da.....

Ja zrobiłem 227tkm na moim diesel u .... (impreza) i ani ze sprzeglem ani z dwumasa jak do tej pory (odpukuje w nie malowane ) nie mialem problemu. Moze ze rok produkcji 2010.... i zostalo to poprawione ..... tego juz nie wiem. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mimo 32 letniego stażu kilka ciekawych rzeczy się dowiedziałem i przećwiczyłem. Tego co na torze próbowaliśmy nie miał bym gdzie spróbować. Byłem chyba w lutym i na torze był śnieg, więc testowałem auto nieźle. Pozdrawiam trenerów SJS, są profesjonalistami!

 

Na suchym asfalcie górki (potwierdzam, że można ją tak nazwać, choć przechyły u mnie na drodze są znaczeni większe) niektórzy koledzy musieli ćwiczenie kilka razy powtarzać, co wskazuje na to, że czasem ludzie mają z tym problem.

Ale... był asfalt bez śniegu, bez pasażerów i bez przesadnego skłonu. W każdym aucie sprzęgło jest do ruszania a nie do mówienia o nim i ma pracować - do tego zostało zaprojektowane. Ze w OBD jest jakie jest i zużywa się szybciej i bawią mnie nieco opinie, że jest wspaniałe a ludzi palą, bo nie potrafią jeździć. Dziwne, że w SUV-ach i w Audi Allroadach A4 i A6 mimo mocniejszych silników o tym się tak często nie mówi.


Też mam jako drugie auto Imprezę D i to inna bajka. Auto jest wyczuwalnie lżejsze i na D się jeździ aż miło :)

W ub. tygodniu zapodałem mu karę koni V-techa więcej i jest jeszcze lepiej, ale WRX to nigdy nie będzie :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oprócz górki, są czasem inne przypadki wymagające odpowiedniej pracy sprzęgłem. Ja na podkarpaciu mam i górki i sporo śniegu i gwarantuję, że żaden mistrz kierownicy nie ruszy bez sprzęgła i gazu, bo mu silnik zgaśnie. Wyłączanie ESP (czy jak to się w S nazywa...) tylko częściowo pomaga, bo po przeprogramowaniu sterownika często przy większym obciążeniu (na kołach) silnik potrafi zgasnąć przy wolnych obrotach. Wynika z praw fizyki i charakterystyki momentu i mocy. Opory tarcia, bezwładność masy, naporu śniegu, niekorzystny przechył na górce wymagają większej siły przy ruszeniu. Opory statyczne są większe niż kinetyczne.

Nie jeden raz, nawet na równinie miałem taki problem i coś zawsze trzeba wybrać - albo siedzieć do wiosny w zaspie, albo ruszyć na większych obrotach i opracować sprzęgłem. Byłem na SJS i to też omawialiśmy - oferowany moment w tym wypadku jest za mały żeby w każdym wypadku auto bez gazu samo ruszyło.

Zgoda....ale pytanie bylo po co się uczyc i czy się da.....

Ja zrobiłem 227tkm na moim diesel u .... (impreza) i ani ze sprzeglem ani z dwumasa jak do tej pory (odpukuje w nie malowane ) nie mialem problemu. Moze ze rok produkcji 2010.... i zostalo to poprawione ..... tego juz nie wiem. ...

 

 

Bo w Jaśle jest czyste powietrze i tworzy się bardzo wartościowa mieszanka ;)

Gratulacje takiego bezproblemowego przebiegu  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oprócz górki, są czasem inne przypadki wymagające odpowiedniej pracy sprzęgłem. Ja na podkarpaciu mam i górki i sporo śniegu i gwarantuję, że żaden mistrz kierownicy nie ruszy bez sprzęgła i gazu, bo mu silnik zgaśnie. Wyłączanie ESP (czy jak to się w S nazywa...) tylko częściowo pomaga, bo po przeprogramowaniu sterownika często przy większym obciążeniu (na kołach) silnik potrafi zgasnąć przy wolnych obrotach. Wynika z praw fizyki i charakterystyki momentu i mocy. Opory tarcia, bezwładność masy, naporu śniegu, niekorzystny przechył na górce wymagają większej siły przy ruszeniu. Opory statyczne są większe niż kinetyczne.

Nie jeden raz, nawet na równinie miałem taki problem i coś zawsze trzeba wybrać - albo siedzieć do wiosny w zaspie, albo ruszyć na większych obrotach i opracować sprzęgłem. Byłem na SJS i to też omawialiśmy - oferowany moment w tym wypadku jest za mały żeby w każdym wypadku auto bez gazu samo ruszyło.

Zgoda....ale pytanie bylo po co się uczyc i czy się da.....

Ja zrobiłem 227tkm na moim diesel u .... (impreza) i ani ze sprzeglem ani z dwumasa jak do tej pory (odpukuje w nie malowane ) nie mialem problemu. Moze ze rok produkcji 2010.... i zostalo to poprawione ..... tego juz nie wiem. ...

Bo w Jaśle jest czyste powietrze i tworzy się bardzo wartościowa mieszanka ;)

Gratulacje takiego bezproblemowego przebiegu :)

Nie DZIĘKUJĘ. ...jutro przeglad w SIP krakow..... zobaczymy co powiedzą. ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo,  nie zauważyłem, ze kolega Viper z Jasła :)

Tak, potwierdzam powietrze w Jaśle jest czyste i ma sporo tlenu, ale u mnie (pogórze Strzyżowsko Dynowskie) jest jeszcze czystsze. Mam jednak sporo górek i nieutwardzonych dróg.

 

Różnica jest taka, że outback jednak ma jeździć w trudniejszych warunkach niż impreza + jest cięższy. Mój służy do tego do czego go wyprodukowano. Dość skutecznie.

Edytowane przez ppha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo, nie zauważyłem, ze kolega Viper z Jasła :)

Tak, potwierdzam powietrze w Jaśle jest czyste i ma sporo tlenu, ale u mnie (pogórze Strzyżowsko Dynowskie) jest jeszcze czystsze. Mam jednak sporo górek i nieutwardzonych dróg.

 

Różnica jest taka, że outback jednak ma jeździć w trudniejszych warunkach niż impreza + jest cięższy. Mój służy do tego do czego go wyprodukowano. Dość skutecznie.

Pozdrawiam kolegę. .... najważniejsze ze dają radę bo super maszynki do podróżowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kupiłem dla córki w salonie używkę i sam jeżdżę do pracy. Znacznie milsza w prowadzeniu niż outback. Taka smigaweczka, w sam raz na wąskie dróżki i skróty. Nie wiem jak na dalsze trasy się sprawdza?

Edytowane przez ppha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mi pasażerki zastrajkowały i stwierdziły, że w długa trasę (Chorwacja) nie pojadą ze mną outbackiem. Musiałem o zgrozo jechać passatem 2.0benzyna. Przyznam jednak, że rzeczywiście byłem mniej zmęczony niż moim :(

Więc komfort nie jest zniewalająca stroną Subaru niezależnie czy to outback czy impreza. Ma na szczęście inne dobre strony.

Edytowane przez ppha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mi pasażerki zastrajkowały i stwierdziły, że w długa trasę (Chorwacja) nie pojadą ze mną outbackiem. Musiałem o zgrozo jechać passatem 2.0benzyna. Przyznam jednak, że rzeczywiście byłem mniej zmęczony niż moim :(

Więc komfort nie jest zniewalająca stroną Subaru niezależnie czy to outback czy impreza. Ma na szczęście inne dobre strony.

 

Zaliczyliśmy cztery podróże zagraniczne:trzy razy Grecja i raz Kalabria,kazdy z nich to ok.5-6 tysięcy km. i wg.opinii mojej i mojej rodziny jest nadzwyczaj pewnie i komfortowo,nic więcej nam nie potrzeba :) Pewność prowadzenia,komfort,cisza nawet przy 200 km/h bez negatywnych odczuć dużej prękkości a w dodatku bardzo rozsądne spalanie.Może Legacy ma lepszy cx? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę duzo po trasach.... i jak dla mnie to rewelacja. ..

moze "dlugowiecznosc" sprzegla to wlasnie zasluga tras

swojego XV nie mam od nowosci wiec ciezko mi powiedziec jak byl traktowany wczesniej ale pomimo lekkich problemow z samym momentem ruszenia w trasie brak jakichkolwiek problemow

w 5 tygodni 10 tys km glownie po PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...