Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

nie powinno być tak że uzytkownik sam wpada na to żeby coś w samochodzie sprawdzić
A Ty naprawdę wierzysz, że to użytkownik wpadł na to aby sprawdzać korektę wtryskiwaczy np. podczas przeglądu?
Oddając samochód na regularne przeglądy do ASO klient a przynajmniej tak mi sie do tej pory wydawało nie musi doczytywać w internecie co by tu jeszcze sprawdzić.
Dobrze Ci się wydawało. Producent ustalił jak ma wyglądać przegląd i co ma się w nim zawierać. I nie ma tam odczytu korekt.
W instrukcji też nie widziałem informacji żeby wykonywać jakieś dodatkowe poza przeglądami czynności
Tu też dobrze widziałeś.

 

dzięki szczur75, czyli wszystko jasne, miałem chwilowy mętlik w głowie -ale to normalne, w poniedziałek po ciężkim weekendzie :)

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zrobiliście z tego procedurą o to jest kwestia przesunięcia ekranu na laptopie o stronę lub dwie niżej. To samo dotyczy zawartości ON w oleju.

 

Piotrek jeżeli w procedurze z SIP nie ma sprawdzania okresowego wtryskiwaczy ( mam na myśli odczytanie 4 cyferek z laptopa ) to zaczynam mocno wątpić w sens wprowadzenia SBD do sprzedaży.... Sam najlepiej wiesz dlaczego......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek jeżeli w procedurze z SIP nie ma sprawdzania okresowego wtryskiwaczy ( mam na myśli odczytanie 4 cyferek z laptopa ) to zaczynam mocno wątpić w sens wprowadzenia SBD do sprzedaży.... Sam najlepiej wiesz dlaczego......

 

Adaś, nie spotkałem się z taką procedura podczas przeglądów w żadnej marce. Może w Subaru coś się zmieniło. Na pewno niektóre ASO robią to obligatoryjnie, sam wiesz dlaczego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

otrzymałem dziś diagnozę z ASO. Ponowna regulacja wtrysków nie pomogła. Podczas jazdy próbnej zgrali parametry silnika i wysłali do centrali w Beneluxie. Odpowiedź była taka iż problemem jest blokujący się zawór przy turbosprężarce. Nie jestem mechanikiem więc domyślam się jedynie że chodzi o elektrozawór. Moje ASO oferuje jedynie wymianę całej turbosprężarki na co wybitnie nie mam ochoty ponieważ 4 miesiące temu wymieniałem dwumasę...prawdę mówiąc jestem chwilowo wkuty na markę i jej diesla.

 

Czy możecie doradzić opcje naprawy w Polsce, zwłaszcza w okolicach Poznania lub Gdańska? Podejrzewam że wymiana całej turbosprężarki to przesada i auto można naprawić taniej. Będę wdzięczny za sugestie.

 

pozdrawiam

 

s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiatm.

Tak czytam wszystkie wypowiedzi na forum na temat diesla i zastanawiam sie co ja zrobilem , ponieważ w sierpniu sprowadzilem takie auto fakt ze od rodziny ale przebieg ponad 200 tkm rocznik 12.2008.

I teraz zaczynam myslec mocno o sprzedazy.

Jest taka mala przypadlosc do poki silnik nie osiagnie odpowiedniej temp. to pomiedzy obrotami 1500 a 2000 jest takie dziwne stukanie a pozniej juz ustaje czy ktoś moze cos doradzic...?

Zgory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sierpniu sprowadzilem takie auto fakt ze od rodziny ale przebieg ponad 200 tkm rocznik 12.2008.

I teraz zaczynam myslec mocno o sprzedazy (...)

silnik juz po naprawie czy jeszcze nie? a co ze sprzeglem, dwumasa oryginal? jezeli wszystko wymienione, to jezdzic i nie marudzic... jezeli zas nie, to bym sprzedawal, ew. zaczalbym odkladac do skarbonki tak na wszelki wypadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka mala przypadlosc do poki silnik nie osiagnie odpowiedniej temp. to pomiedzy obrotami 1500 a 2000 jest takie dziwne stukanie a pozniej juz ustaje czy ktoś moze cos doradzic...?

To stukanie, to jak już ktoś napisał, prawdopodobnie brudne wtryski lub nieszczelność podciśnieniowego sterowania turbiny (lub jedno i drugie).

 

Co do pękania wału, to na szczęście poprzedzają je pewne objawy, które dobry mechanik potrafi wcześnie wykryć (a zadaje się, są już tacy, co potrafią do tego nie dopuścić ;) )

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pękania wału, to na szczęście poprzedzają je pewne objawy, które dobry mechanik potrafi wcześnie wykryć (a zadaje się, są już tacy, co potrafią do tego nie dopuścić ;) )

 

proszę o namiary do tych co potrafią nie dopuścić :) a juz wiem pewnie myslisz o profilaktycznej wymianie dwumasy ?

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o namiary do tych co potrafią nie dopuścić :) a juz wiem pewnie myslisz o profilaktycznej wymianie dwumasy ?

Nie :P

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/65031-200-tysiecy-w-dieslu-po-raz-pierwszy-na-forum/page__st__25#entry1880364

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Forum przeglądam od dawna, od 2009 kiedy kupiliśmy legacy 2.0d, do tej chwili auto przejechało bez zająknięcia 145000km

niestety ostatnio zaczęło być słychać turbo (gwizdanie?), teraz wywaliło kontrolkę silnika i kontrę trakcji (w tym samym momencie), turbo raz jest a raz nie ma (zawiesza się?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum przeglądam od dawna, od 2009 kiedy kupiliśmy legacy 2.0d, do tej chwili auto przejechało bez zająknięcia 145000km

niestety ostatnio zaczęło być słychać turbo (gwizdanie?), teraz wywaliło kontrolkę silnika i kontrę trakcji (w tym samym momencie), turbo raz jest a raz nie ma (zawiesza się?)

 

Podjedz do ASO i popros o sprawdzenie turbosprezarki. U mnie wirnik turbiny mial luzy. Sprezarka oddala ducha, na szczescie w ruchu miejskim, przy niewielkiej predkosci wiec wymiana usunela problem. Jezeli jednak wirnik sie rozleci przy duzej predkosci a czesci zostana zassane do silnika, wowczas naprawa moze byc BARDZO kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Widzę, że wątek trochę nieużywany ale skoro mnie tu skierowano to proszę o radę pod kątem zakupu tego auta z dieslem na pokładzie; wystawione na 2 ogłoszeniach z różnymi cenami ale to ten sam egzemplarz:

http://otomoto.pl/subaru-outback-nowy-silnik-sprzeglo-i-dwumas-C33040340.html

http://otomoto.pl/subaru-outback-sal-polska-silnik-wymieniony-C32397210.html

 

Chodzi mi o ocenę na ile jest prawdopodobne, że awaria jakiej uległo to auto powtórzy się ponownie. Z różnych miejsc w internecie dowiedziałem się, że ryzykowne diesle boxery pochodzą sprzed roku 2011 kiedy to w drugiej połowie 2010 r. dokonano jakiś zmian i masowe awarie tego silnika się skończyły czy też stały się mniej masowe. Chciałbym teraz jakoś ocenić, na ile osprzęt pochodzący z roku 2013 (silnik, sprzęgło, dwumas) wsadzone do auta z 2008 r. może sprawiać problemy charakterystyczne dla tego rocznika, czy też może w związku z w/w wymianą auto jest pewniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Z różnych miejsc w internecie dowiedziałem się, że ryzykowne diesle boxery pochodzą sprzed roku 2011 kiedy to w drugiej połowie 2010 r. dokonano jakiś zmian i masowe awarie tego silnika się skończyły"

Ej, to nie tak @_roberto_, zwyczajnie do 2011 przeszkolono większość kierowców, jak mają używać samochodu... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...