Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero jeżdże dieslem 3 dzień, ale zdecydowanie podczas manewrów parkingowych mozna nie używać gazu, wtedy obroty koło 1krpm wystarczają. Przy ruszaniu trzeba się pilnować, bo 1,5 krpm bardzo łatwo osiągnąć, a to pewnie już sprzęgło katuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ruszania w każdych warunkach wystarczy 1000rpm, trzeba się jednak nauczyć, że przy zwiększonym obciążeniu (np. ruszanie mocno pod górę) należy jednak gazem operować (żeby nie zdusić), tak aby te 1000rpm utrzymać - wtedy zawsze uda się ruszyć. Na starym sofcie była to rzecz cholernie trudna - minimalnie za mocno gaz i od razu skwarki, przy nowym sofcie nie ma z tym żadnego problemu - trzeba tylko mieć świadomość o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj będąc w salonie po wycieraczki stały only 2 sztuki z powodu sprzęgła
i w czym problem ??

 

przy nowym sofcie nie ma z tym żadnego problemu - trzeba tylko mieć świadomość o co chodzi.
ja osobiscie jezdzilem na starym i na nowym. Jestem za starym ale niestety nie ma możliwości aby powrócić. No cóż trudno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, logicznie rzecz biorąc, owe 2 sztuki stały w kolejce po wycieraczki? To co ma sprzęgło do wycieraczek? :blink: Nie rozumiem.

Bo "grając na fortepianie, koń przeleciał koło okna" - jak pono pewien maturzysta kiedys napisał.

BTW mój MY2008 :toobad: przejechał 115kkm, sprzęgło fabryczne, poza wymianą świec żarowych przy 85kkm nic nieplanowanego się nie stało.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sprzegko robilem przy 90kkm ale tyle co moj forek piachu przekopal i przyczep naciagal to i tak bardzo dobry wynik.

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj będąc w salonie po wycieraczki stały only 2 sztuki z powodu sprzęgła
Zaraz, logicznie rzecz biorąc, owe 2 sztuki stały w kolejce po wycieraczki? To co ma sprzęgło do wycieraczek? :blink: Nie rozumiem.

 

Jaja sobie robisz, nie umiesz czytać

Czy ja napisałem że jest problem? Przecież tylko dwa miały sprzęgła do wymiany, a nie 20 :)

Widać, że niektórym nie w smak i nie wiedzą co pisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze raz

W ASO kupiłęm wycieraczki

Natomiast w tym samym ASO w części serwisowej stały dwa auta, oba z dieselkiem pod maską, po krótkiej informacji od wk... właściciela, dowiedziałem się,że powodem pobytu na hali serwisowej jest wymiana sprzęgła, na szczęście tylko to

Serwisant zapewniał że dwumas jest jeszcze dobry

Może teraz do was dotrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój forek narazie czeka w kolejce do warsztatu - więc czekamy

póki co citroen berlingo 1,9d z przebiegiem 280tys jeźdźi i nigdy nie zawodzi

Kiedyś to były samochody:)

Mój dziesięcioletni focus ma się tak samo dobrze

Mazda 6 2 letnia bez zarzutu na razie

A w legacy docisk już został wymieniony :)

Edytowane przez polak900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój forek narazie czeka w kolejce do warsztatu - więc czekamy

póki co citroen berlingo 1,9d z przebiegiem 280tys jeźdźi i nigdy nie zawodzi

Kiedyś to były samochody:)

Mój dziesięcioletni focus ma się tak samo dobrze

Mazda 6 2 letnia bez zarzutu na razie

A w legacy docisk już został wymieniony :)

 

Berlingo jest na cztery ? Nie .

Focus jest na cztery ? Nie .

Mazda jest na cztery ? Nie

 

Subaru jest . Mała różnica .

 

Po prostu ludzie którzy wsiadają do subaru muszą trochę zmienić styl jazdy . Nieraz spotkałem znajomych jak jeszcze jeździłem imprezą , którzy mówili : Zamieszaj :mrgreen: na cztery koła ! Odpowiadałem : No niestety subaru nie miesza :D ono zaczyna jechać ! Trudno było im to zrozumieć, skoro subaru to sportowe auto . Kupując Subaru musimy mieć świadomość szybszego zużywania się sprzęgła . Zwłaszcza przez ludzi , którzy wcześniej nie mieli do czynienia z czteronapędówkami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam swoim póki co nic nie ciągałem (może dlatego że nie mam haka :) ), 7kkkm przelatane i z awarii to było tak :

- 12 kkm - rozpadła się dwumasa - wymieniona w ramach gwarancji - wada fabryczna

- 45 kkm - wymienione 2 świece żarowe w ramach gwarancji.

 

Póki co problemów ze sprzęgłem brak, innych również.

Gdybym narzekał na ten samochód to bym skłamał.

A frajdy z jazdy sporo - i to pomimo tego że to tylko SBD a nie jakiś fajny uturbiony benzyniak.

Samochód używany w różnych warunkach - miasto, trasa, wspinaczki w śniegu gdzieś w górach (wyjazdy nartkowe).

Raz sprzęgło zaśmierdziało na mocno stromym podjeździe w zimie, z ciasnym nawrotem 180 st, samochód zapakowany gratami - walizy, sprzęt narciarski i 3 osoby w środku (przyjazd do hotelu na narty). Podjazd wąski, trzeba było się tuż przed nawrotem zatrzymać bo z góry zjeżdżał inny samochód a tak ciasny nawrót że na dwa samochody miejsca nie było. No i przy ruszaniu od razu z nawijką lekko przyśmiardło. Poza tym jednym przypadkiem już jest spokój - naumiałem się lepiej operować pedałami i cacy jest :)

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój forek narazie czeka w kolejce do warsztatu - więc czekamy

póki co citroen berlingo 1,9d z przebiegiem 280tys jeźdźi i nigdy nie zawodzi

Kiedyś to były samochody:)

Mój dziesięcioletni focus ma się tak samo dobrze

Mazda 6 2 letnia bez zarzutu na razie

A w legacy docisk już został wymieniony :)

 

Berlingo jest na cztery ? Nie .

Focus jest na cztery ? Nie .

Mazda jest na cztery ? Nie

 

Subaru jest . Mała różnica .

 

Po prostu ludzie którzy wsiadają do subaru muszą trochę zmienić styl jazdy . Nieraz spotkałem znajomych jak jeszcze jeździłem imprezą , którzy mówili : Zamieszaj :mrgreen: na cztery koła ! Odpowiadałem : No niestety subaru nie miesza :D ono zaczyna jechać ! Trudno było im to zrozumieć, skoro subaru to sportowe auto . Kupując Subaru musimy mieć świadomość szybszego zużywania się sprzęgła . Zwłaszcza przez ludzi , którzy wcześniej nie mieli do czynienia z czteronapędówkami .

Wiesz to jest moje drugie subaru i wcześniejszy był bez problemowy

Obecnie tendencja jest taka żeby samochód długo nie pojeździł bez awarii, cóż takie czasy i nie dotyczy tylko Subaru

Więc stresu nie ma

Edytowane przez polak900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeFo, po WRX-ie w diesla idziesz?? :)

jest taka opcja, a, że w firmie tankowanie prawie za darmo to wiesz ;), ale naprawde z WRXem ciężko się będzie rozstać, narazie to cały czas oglądam jakieś graty do neigo :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie będę gadał na razie nic na sprzęgło od ropucha. Postanowiłem SPRAWDZIĆ jego jakość!

 

Pacjent to Legacy 2,5GT w którym oryginalnie jest sprzęgło sachs-a z dwumasą. Ponieważ po 87tys mil skończyła się okładzina na tarczy (koło w bardzo dobrym stanie!) postanowiłem wymienić rzeczone sprzęgło. Okazało się, że nic nie pasuje w prosty sposób, ale analiza budowy wskazała, że komplet od SBD (niestety razem z kołem dumasowym) pasuje niemal idealnie (ale nie "wprost") i wygląda jak nieco wzmocnione rozwinięcie sprzęgła od Legacy GT.

 

Na razie jeździ kilka dni (500mil) i jestem bardzo zadowolony z kultury pracy. W stosunku do np.WRX 2,5 znacznie przyjemniej pracuje, a ruszać trzeba z 1500-2000rpm, aby zrobić to normalnie (można i wystartować z obrotów poza zakresem pracy ropucha :mrgreen: ). I nic nie śmierdzi póki co. To test długodystansowy bo auto zostanie u mnie na dłużej :) .

 

Natomiast osobiście bardzo mi się nie podobają informacje od osób, którym padły motory (głównie problem z wałem korbowym i konieczność wymiany bloku). Koszt naprawy zwykle 2x jak za solidny remont benzyny-turbo z ewentualnym zakuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...