Skocz do zawartości

sewa

Użytkownik
  • Postów

    724
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana sewa w dniu 23 Września 2016

Użytkownicy przyznają sewa punkty reputacji!

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    BRZ, A6 allroad

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sewa

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

81

Reputacja

  1. Jeszcze parę lat temu mało kto by pomyślał, że Toyota będzie jednym z ostatnich przyczółków japońskiej, sportowej motoryzacji, przynajmniej w UE. Interesuje mnie porównanie GR86 z Yarisem GR. Rozmawiałem z jutuberem (https://www.youtube.com/c/P1TV/videos), który testował Yarisa GR, a i tak kupił BRZta (final edition). Wybrał sylwetkę, pozycję za kierownicą i nadsterowność Subaru. Fajnie, że mamy wybór. Jest motywacja do mobilizacji finansowej.
  2. sewa

    BRZ vs. A6 3.0 TDI

    Przede wszystkim większa masa: 1300 kg / 2 tony. Allroad 45 TDI (231 KM) 80-120km/h osiąga w 4.9s, czyli prawie tyle co BRZ. https://www.auto-motor-und-sport.de/test/audi-a6-allroad-45-tdi/technische-daten/
  3. sewa

    BRZ vs. A6 3.0 TDI

    Cześć, ponieważ wielu narzeka na słaby moment obrotowy w BRZ-cie postanowiłem porównać przyspieszenie (od 0-160 km/h) BRZ-ta oraz Audi A6 allroad. Oba auta są moje, testowałem na tej samej drodze, aczkolwiek w innym czasie. BRZ (na semi slickach Michelina) miał pecha, ponieważ tego dnia było trochę mokro. Audi ma zimowe opony, napęd na cztery koła oraz tryb 'launch control'. Jak zobaczycie, BRZ daje radę, a powyżej 'setki' jest wyraźnie szybszy. Celem tego filmiku jest pokazanie tego o czym wielu mówi od dawna: porównywanie parametrów mocy 'na papierze' nie ma większego sensu,. W rzeczywistości BRZ jest szybszy niż się początkowo wydaje.
  4. sewa

    Znów problem z AWD

    Podejrzewam, iż będzie dobrze. Mój ładnie śmigał po zaśnieżonym parkingu. Problem zaczynał się przy znaczących różnicach przyczepności między jednym kołem, a drugim. Sądziłem, że torque vectoring będzie symulował mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, ale tak (przynajmniej u mnie) nie było.
  5. sewa

    Znów problem z AWD

    @ChristophJaki masz przebieg? Ja nie zauważyłem tego typu zjawisk od samego początku ale po ok. 50tys. (auto sprzedałem ze stanem licznika 75,000). Nie potrafię stwierdzić czy to kwestia mojej (nie)uwagi czy też CVT po pewnym czasie zaczyna żyć własnym życiem. Tak czy inaczej miałem wszystkie objawy o których piszesz. @spawalniczy na górce testował carfit, nawet nie wiem gdzie to dokładnie było ;-) Chodziło mi jednak nie tyle o abstrakcyjny wyczyn ile o fakt, że nie mogłem się wydostać z banalnej sytuacji: mijanka na wąskiej, ośnieżonej drodze, jeden bok w zaspie i d.... AWD jest mi potrzebny dokładnie w takich momentach, jeżeli nie działa to jaki jest jego sens? Naturalnie mogłem kupić Outbacka (x-mode) ale to nie rozwiązałoby kwestii CVT i dość enigmatycznej polityki dot. wymiany oleju na gwarancji. Zobaczymy jak Subaru udoskonali tą technologię w kolejnych modelach, póki co robię unik.
  6. sewa

    Znów problem z AWD

    Długo się nad tym wszystkim zastanawiałem. Z jednej strony bardzo lubię Subaru za to jak się prowadzi, za prostolinijność wykończenia, ogólnie pojęty etos tej marki. Z drugiej strony zaliczyłem kilka sytuacji, kiedy na to auto nie mogłem liczyć. Najpierw zatarty OBD (w Legacy) potem utknięcie w śniegu (Levorgiem) i w końcu niepokojąca diagnoza nt. CVT. Trochę mi się przelało dlatego dziś sprzedałem Levorga. Przesiadam się na Audi A6 allroad (z 2018 r.) zobaczymy jak będzie. Z marką się nie żegnam, bowiem wciąż mam (i zamierzam trzymać) BRZta. Trochę mi nostalgicznie po sprzedaży, więc po napisaniu tego posta pójdę chyba na balkon zapalić. Pozdrawiam wszystkich i do usłyszenia niebawem. S.
  7. sewa

    Znów problem z AWD

    Chwytu marketingowego można uniknąć przed decyzją zakupu. Potem sprawy się komplikują. ASO robi to co uważa za stosowne (patrz wyżej), a wymiana oleju poza serwisem wygasza gwarancję. Pozostaje mieć nadzieję, że co ma się zepsuć, zepsuje się podczas gwarancji, a nie dzień po.
  8. sewa

    Znów problem z AWD

    miałem problemy z edycją załączników, sorry za bałagan
  9. sewa

    Znów problem z AWD

    Wideo (1).mov Wideo (1).mov Wideo (1).mov Wideo (1).mov Wideo (1).mov Wideo (1).mov Wideo (1).mov
  10. sewa

    Znów problem z AWD

    Cześć, w zaszłym tygodniu pojawiłem się w Carficie gdzie mnie bardzo profesjonalnie przyjęto. Wzięli Levorga na testy, które wykazały że AWD działa. Poniższy filmik ilustruje % momentu obrotowego przekazywanego na tylną oś: 20200103_163822.mp4 Jednak pomimo faktu, iż wszystko niby działa, auto ma problem z wydostaniem się z dość banalnych sytuacji, jak na filmiku poniżej, który został nakręcony podczas testu: Wideo (1).mov Opinia carfitu jest taka, że ten model może faktycznie tak ma; nawet spełniając fabryczne parametry, nie jest w stanie podjechać pod śliski pagórek, z którym Forester poradziłby sobie bez problemu. Być może jest to wina oprogramowania, że tył włącza się dopiero wówczas gdy przednie koła zaczynają już boksować. Efekt końcowy jest taki, że boksują wszystkie cztery. Tyle na temat AWD; w Carficie zwrócono mi uwagę na kolejną rzecz: podczas przyspieszania auto czasem lekko szarpie, zwłaszcza jadąc pod górę. Oznacza to prawdopodobnie początek problemów z CVT; zrobiło mi się ciepło jak to usłyszałem. Auto ma obecnie 74 tys. przebiegu, ASO (Bruksela) nie wymieniało oleju w skrzyni twierdząc, iż CVT jest bezobsługowa..... Lubię Levorga i to jak się prowadzi ale po przejściach z SBD nie mam ochoty na kolejne, kosztowne usterki. Poważnie rozważam więc sprzedaż tego samochodu. Reasumując chciałbym podziękować Carfitowi za profesjonalną pomoc i ciekawą rozmowę. Wnioski z tego płynące są dla mnie następujące: AWD w Levorgu wspomaga dynamiczną jazdę po asfalcie ale nie sprawdza się za śniegu, lodzie, mokrej trawie (pomimo dobrych, zimowych opon). Skrzynia CVT miała być bezobsługowa ale najwyraźniej trzeba zmieniać w niej olej po 60 tys (czytałem już stosowny wątek na tym forum). W moim przypadku to nie nastąpiło i być może skrzynia będzie wymagać kosztownej naprawy zaraz po wygaśnięciu gwarancji. Pozdrawiam i życzę wszystkim wielu bezawaryjnych kilometrów w nowym roku s.
  11. sewa

    Znów problem z AWD

    Rozumiem ale nie dajmy się też zwariować. Nie może być tak, że AWD bez DCCD, X-mode etc. nie jest w stanie podjechać na posesję. Napisałem do carfit-u. Podjadę do nich na początku stycznia na porządną diagnostykę.
  12. sewa

    Znów problem z AWD

    Fundamentalne pytanie jest takie; czy sytuacja (jak na filmiku) to norma w Levorgu czy usterka. Jeżeli norma - to gdzie tu stały AWD? Jeżeli usterka to gdzie może być problem?
  13. sewa

    Znów problem z AWD

    Niczego takiego nie ma.
  14. sewa

    Akumulator

    Miałem podobnie w swoim Levorgu - dzieci kilka razy zostawiły zapalone światło nad tylną kanapą. Akumlator kilka razy trzeba było podładować, aż w końcu po trzech latach (od kupna) wyzionął ducha.
  15. Brzmi jak początek problemów z CVT: http://www.subarucomplaints.com/cvt/ (w USA Subaru przedłużyło gwarancję na CVT)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...