Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ciepły to źle jak zimny to źle, jak zapalam to źle, duzo jezdze to źle, malo jeżdżę jeszcze gorzej, na niskich obrotach źle, na wysokich źle, powoli zaczyna to brzmiec jak kiepski kawał ;)

 

Według mnie brzmi całkiem nieźle :P Ale może to zasługa Twojego pióra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Historia z dziś opowiedziana mi przez kolegę w pracy - rozmawiał przez telefon z klientem, rozmowa zeszła na samochody. Okazało się, że klient miał dwa SBD Forester My08 i My10 - w obu pękł wał. Jeśli dobrze mi przekazał, to w jednym z nich nieco ponad 40tkm. W drugim nie wiem. Zestawiając z przypadkami z forum to nie jest normalne.

 

 

też to słyszałem..... :) ...z tym , że dwumasy były dobre....( podobno )... :rolleyes:  i to podobno chodziło o bmw

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy mechanik ma ciekawą, aczkolwiek kontrowersyjną teorię n/t silników diesla. Uważa, że podczas kupna należy mniej zwracać uwagę na przebieg, a bardziej na wiek auta. Twierdzi, że 90% zużycia to rozruch i jazda na zimnym silniku, gdy smarowanie jest mizerne. Później jak silnik jest rozgrzany i ktoś nie przeciąża go niskimi obrotami i nie piłuje wysokimi, to można jechać, jechać i jechać. Wiek auta mówi o przypuszczalnej ilości rozruchów na zimno.

 

 

Niewątpliwie jest w tym sporo prawdy, ale i tak nie mogę się powstrzymać ;)

 

Jak ta fama się rozniesie, to już widzę jak wszyscy handlarze zamiast z 300 na 180 kręcić, to na 500 będą jechać ;)

Panie - super stan, od przedstawiciela handlowego - dwóch jeździło i w ogóle nie gasiło :biglol:

Firma jak sprzedawała to prezes łzami się zalewał :biglol:

 

 

Ja tam będę jeździł aż korba bokiem wyjdzie a potem pcham graty z STi. Będę miał OBK STi :) Gruba awaria podstawą tuningu :P

A to i plan podobny do mojego. Z tym, że w zależności od rozwoju sytuacji, dostępności rozbitków na rynku i mojego humoru ma być albo OBK Spec B, albo pierwszy OBK MY 09 2,0 DIT CVT  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaryjny diesel subaru???? Subaru nie ma problemów z awaryjnym dieslem.... subaru nie skonstruowało żadnego diesla tym bardziej jakiegoś SBD.Takie silniki to z każdej koparki można "zeswapować " :yahoo: :-h
Edytowane przez kornik1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znacie przypadki awarii SBD produkowanych od MY 2012?

 

Ciekawe pytanie; to nie jest zły silnik, początkowe modele musiały prawdopodobnie przejść 'choroby dziecięce'. W międzyczasie Subaru zmodyfikowało, np. skrzynię biegów i turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pocieszenie post z forum Volkswagena,post z tego roku

 

Witam serdecznie.
Tydzień temu dokładnie w piątek moje auto przy odpalaniu odmówiło posłuszeństwa. Zaczęło klekotac i trząść sie. Brak mocy. Auto zabrała laweta i jak sie okazało w serwisie rozrząd przeskoczyl o 6 zębów. Niestety kolizja tłoków z zaworami i diagnoza: wymiana silnika koszt "tylko" małe 25 tysi. Auto z przebiegiem 54 tys, dopiero skończyło 3 lata, serwisowane w aso i taka sytuacja!! Panowie z serwisu napisali do Poznania pismo "Gest dobrej woli" . Oczekujemy na odpowiedź. Nawet nie nastawiam się, że vw coś zaproponuje ale dla mnie nienormalną rzeczą jest rozwalony silnik przy 54 tysiącach!! Coś chyba jest nie tak skoro silnik rozpada sie przy przebiegu tak małym. Może ktos z was miał taki przypadek i jestem ciekawy jak ta sprawa sie zakończyła. Ja na pewno będę naprawiał silnik na swoją rękę. Po tej sytuacji jak widzę vw ciśnienie skacze do 300. Piszę bo chciałbym was uczulić na sprawdzanie rozrządu w silnikach 1,8 tsi. Oczywiście nawaliła rolna napinacza.
Pozdrawiam

Gdyby nie było to problemem wady konstrukcyjnej napinacza rozrządu to Skoda nie ogłosiłaby serwisowej akcji tego podzespołu, mam obecnie Octavię z silnikiem 1.8tsi po kolizji rozrządu, silniki CDAA na alledrogo to jakiś kosmos 9-11tyś zł, mój motor jest już rozłożony, kupiłem zawory ssące 30zł za sztukę x8, UPG 90zł, uszczelka kol. ssącego 25zł, uszczelka kol. wydechowego 30zł, komplet pierścieni na 4 tłoki 450zł, łańcuch + ślizgi + napinacz = jeszcze nie dostałem odpowiedzi z serwisu no i oczywiście robocizna mechanika, jak złożę i odpalę to dam znać.
Gdyby silnik kosztował około 5tyś zł to raczej bym się nie zastanawiał bo zaoszczędziłoby to wiele czasu, ale w zaistniałej sytuacji naprawa jest dużo bardziej opłacalna.
pozdrawiam

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ne chciałem nic pisać, bo tu na VAG i narzekać nie wolno, ale na forach Skody ogólnie panuje zdanie, że 1,8 TSI ma trwałość na poziomie 120-130 kkm. Większe bezawaryjne przebiegi są bardzo rzadkie :) (przy czym mówiąc o awarii mam na myśli śmierć silnika)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zdaje się już wspominałem, że "awaryjność" naszego SBD jest porównywalna (jeśli nie niższa) do innych współczesnych konstrukcji konkurencji. Euro 4-5-6 robią swoje, dowsizing, jednocześnie walka o koszty produkcji i masę - efektem jest to, co mamy.

 

To nie są wady, tylko... cechy :P 

Niestety, dziś tak jest.

Wszędzie.

 

Pozdro!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ne chciałem nic pisać, bo tu na VAG i narzekać nie wolno, ale na forach Skody ogólnie panuje zdanie, że 1,8 TSI ma trwałość na poziomie 120-130 kkm. Większe bezawaryjne przebiegi są bardzo rzadkie :) (przy czym mówiąc o awarii mam na myśli śmierć silnika)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Miałem Leona 1.8TSI od nowości. Obecny włąściciel dobija włąśnie do 180 tys km i absolutnie zero problemów. Rozrząd cicho siedzi, oleju nie zużywa nic.

Ale faktem jest że zdarzają sie problemy z hydraulicznym napinaczem łańcucha w silnikach TSI. Tylko że jak ten napinacz zaczyna puszczać olej to ewidentnie słychać jak sie odpala zimne auto że rozrząd przez chwilę hałasuje. Doprowadzenie do zerwania/przeskoczenia łąńcucha to ignorancja/niedbalstwo właścicieli . Nawet po gwarancji wymiana slizgów i łańcucha + napinacza to koszt 2000-2500 zł i spokój na kolejne 100 tyś.

Tak się zastanawiam ze wpływ na ten napinacz może mieć rodzaj używanego oleju. W Seacie zawsze miałem Shella i było ok. W VW/Skodzie często leją Syfola (castrola).........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak się zastanawiam ze wpływ na ten napinacz może mieć rodzaj używanego oleju. W Seacie zawsze miałem Shella i było ok. W VW/Skodzie często leją Syfola (castrola).........

 

Przede wszystkim, wpływ ma pewnie częstotliwość pomiędzy wymianami. Większość użytkowników zmienia co 30 kkm, tak jak sugeruje producent i komputer ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ale glownie rozchodzi sie o  to ze koszt naprawy sbd jest poprostu za drogi. I co z tego ze 1,8tsi ma zywotnosc 120-130k km skoro mozna go naprawic nieduzym kosztem. jakby naprawa SBD miescicla sie w granicy 3-4k pln tematu by nie bylo...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jakby naprawa SBD miescicla sie w granicy 3-4k pln tematu by nie bylo...
- To tylko kwestia czasu :)
Są na forum diesle z przelotami pod 200 tyś 
Ale ostatnio temat mocno ucichł - chyba poprawili te konstrukcje.

I jak już pisałem to powtórzę ,,, Jak można porównać doświadczenie w produkcji VAG do Subaru w dieslach ? jak przepaść jest o lata świetlne.
Subaru potrzebowało paru lat na zrobienie pierwszego diesla a Vag robi je od ponad 30Lat

 

To tak jak by porównać lokalny zakład szlifiersko/mechaniczny do fabryki silników w Japonii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...