Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Zgłaszam kolejną awaryjność : napęd - przebieg 100 tys. tył poszedł do kosza - śmiać się czy płakać  :D ?

 

A przy okazji prosze o delikatne wyjaśnienie dotyczące naprawy short blocka.

 

Przypadek zasłyszany  a pytanie :

1. jak wygląda w obecnej chwili obecnej procedura obsługi takiej awarii  ?

2. czy w serwisowanym SBD zasada wszystko sie może zdarzyć przy okazji takiej awarii to : wymiana wtrysków, pompy itd... ?

3. jakie czynności serwisowe powinny być wykonane podczas naprawy i w jaki sposób rozliczone - czy istnieją jakieś wytyczne ze strony SIP dla ASO ?

4. jak długa po takiej naprawie udzielana jest gwarancja ?

Edytowane przez zk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zgłaszam kolejną awaryjność : napęd - przebieg 100 tys. tył poszedł do kosza - śmiać się czy płakać :D ?

 

Kupić tylny dyfer na alledrogo za 500 zł i oczywiście śmiać się dalej :D


 

 

A przy okazji prosze o delikatne wyjaśnienie dotyczące naprawy short blocka.

 

A też się zepsuł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji prosze o delikatne wyjaśnienie dotyczące naprawy short blocka.

 

A też się zepsuł?

 

 

Przypadek kolegi. U mnie short odpukać ok i mam nadzieję, że obędzie się bez masakry z dyfrem.

Nie mniej jednak jestem żywo zainteresowany standardem, który wyznaczył w takim przypadku ( short block) SIP. Z opowieści kolegi wychodzi jakiś kwas ale chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa z innej strony. Bo stron jest w takim przypadku 3. SIP, ASO no i właściciel naprawianego Subaru - serwisowanego jak należy i życzy sobie SIP ?

Edytowane przez zk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no.. nie można po tak naprawdę pierwszej opisanej na forum awarii napędu w dyszlu rzucać tematu o psującym się napędzie w dyszlu :rolleyes: shit happens..

a co do rozwiązania sprawy serwisowo to się nie wypowiadam bo nie znam szczegółów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no.. nie można po tak naprawdę pierwszej opisanej na forum awarii napędu w dyszlu rzucać tematu o psującym się napędzie w dyszlu :rolleyes: shit happens..

Tylko wspomniałem :biglol: - no i przypominam jestem pierwszy :yahoo:

Bardziej interesuje mnie zagadnienie short blocka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bardziej interesuje mnie zagadnienie short blocka

To raczej indywidualne uzgodnienia i ustalenia między SIP-em,ASO i właścicielem auta,każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie i zależny od paru czynników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardziej interesuje mnie zagadnienie short blocka

 

To raczej indywidualne uzgodnienia i ustalenia między SIP-em,ASO i właścicielem auta,każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie i zależny od paru czynników.

1. A ustalenia między Sip i Aso - istnieją ? Np: Aso pobiera opłatę za montaż ale refakturuje regenerację przykladowo wtrysków jeśli trzeba je zregenerować a nie marżuje tego rodzaju usług wykonywanych przez podmioty zewnętrzne z Warszawy ?

2. Jakich czynników ?

Edytowane przez zk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie istnieją.. ale jakby.. są to ustalenia między sipem i aso :)

Co oczywiste, lecz w pytaniu naprowadzam na zagadnienie. Nie chcę robić zamieszania więc pytam, gdyż zbulwersowała mnie "jego" ( kolegi) historia :-)

Edytowane przez zk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@Izotom po twojej wypowiedzi życzę ci, abyś kiedyś był zmuszony założyć taki wątek. Zobaczymy czy dalej będziesz taki zadowolony?

 

A czy jestem zadowolony?

 

 

 

A potem czytać kolejne wątki ze jakieś auto ukradli ? :(:facepalm: :facepalm: :facepalm:

 

A jakie to ma znaczenie, że się o tym pisze? I tak jest czapa i tak jest czapa.


@, nadinterpretowałeś moje słowa tylko po to, aby moja wypowiedź pasowała do Twojego wyrobionego poglądu na pochodzenie części używanych. A nic takiego nie miałem na myśli, ba, nawet nie napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W subaru legacy diesel 2008 mojego ojca poszedl wlasnie short block. Przebieg z tego co sie orietuje 180tys. Gdy auto przyjedzie na lawecie z Wloch, a ojciec autokarem, to dopytam sie dokladniej co sie stalo. W Italii cena za naprawe okolo 10 000 euro. Te samochody to cykajace bomby... Jak bylismy w serwisie subaru w Gdynii, to akurat tez byla taka jednostka napedowa ktora wymagala wymiany short blocka.. Nasze auto bylo na przegladzie na tydzien przed wyjazdem i wszystko mialo byc elegancko. Wymienilismy dwumas na jednomas, byla diagnostyka komputera.. Facet obsluchal jak silnik brzmi, a naprawia subaru od bodajze 20 lat. Te auto powinno byc wlasnie na takie dalekie wyjazdy.. Sprowadzenie auta do Polski bedzie kosztowac majątek.. Wymiana short block'a drugie tyle.. Czytajac fora polskie i zagraniczne, widze ze ewidentnie musi byc jakas wada fabryczna.

Po naprawie juz chyba nikt nie odwazy sie pojechac gdzies dalej.. 

 

Dziwne rzeczy z ktorymi sie spotkalismy prowadzac to auto to gasnacy motor na 2 biegu i klekotanie przed rozgrzaniem.

Edytowane przez Duke Leto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wymienilismy dwumas na jednomas,
 

 

Gdybyście tu nie przyoszczędzili paru złotych, to pewnie Legaś by wrócił z Włoch na własnych kołach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Facet obsluchal jak silnik brzmi, a naprawia subaru od bodajze 20 lat.

A SBD od ilu? :mrgreen: 

Gdyby miał jakieś pojęcie o tej jednostce,to zamiana dwumasy na jednomasowe koło,nie miałaby miejsca.  ;)

O ile to była sugestia mechanika a nie widzimisię właściciela,ale mechanik z doświadczeniem i wiedzą w temacie,powinien odwieść od takich wymysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale pójdzie fama, że SBD to szrot......

Ostatnio byłem w ulubionym aso i przyjechał OBK SBD na lawecie mój rocznik MY10 wiec pytam co się stało. Zadymiło się pod maska i stanął. Myślę kurna nie jest dobrze ale od słowa do słowa. Okazało się, że Panowie jakiś czas temu wycieli DPF potem byli zmuszeni do zmiany map ale między czasie silnik zatarli.....Tak się kończą eksperymenty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W subaru legacy diesel 2008 mojego ojca poszedl wlasnie short block. Przebieg z tego co sie orietuje 180tys. Gdy auto przyjedzie na lawecie z Wloch, a ojciec autokarem, to dopytam sie dokladniej co sie stalo. W Italii cena za naprawe okolo 10 000 euro. Te samochody to cykajace bomby... Jak bylismy w serwisie subaru w Gdansku, to akurat tez byla taka jednostka napedowa ktora wymagala wymiany short blocka.. Nasze auto bylo na przegladzie na tydzien przed wyjazdem i wszystko mialo byc elegancko. Wymienilismy dwumas na jednomas, byla diagnostyka komputera.. Facet obsluchal jak silnik brzmi, a naprawia subaru od bodajze 20 lat. Te auto powinno byc wlasnie na takie dalekie wyjazdy.. Sprowadzenie auta do Polski bedzie kosztowac majątek.. Wymiana short block'a drugie tyle.. Czytajac fora polskie i zagraniczne, widze ze ewidentnie musi byc jakas wada fabryczna. Po naprawie juz chyba nikt nie odwazy sie pojechac gdzies dalej.. Dziwne rzeczy z ktorymi sie spotkalismy prowadzac to auto to gasnacy motor na 2 biegu i klekotanie przed rozgrzaniem.

 

ja własnie najbardziej bałem takiej sytuacji,  daleko od Polski, z żoną ,  dzieckiem i rowerami i z rozkraczonym  SBD - dlatego kupiłem nowy, bo tak pewnie bym nie sprzedawał

 

 

 

Gdyby miał jakieś pojęcie o tej jednostce,to zamiana dwumasy na jednomasowe koło,nie miałaby miejsca. ;)

nie wiem czy dobrze pamiętam ale któryś z forumowiczów Pity chyba miał w cieszącym się dobra opinią ASO MTS Dzierzoniów wymianę na jednomasę

 

 

 

no ale pójdzie fama, że SBD to szrot...... Ostatnio byłem w ulubionym aso i przyjechał OBK SBD na lawecie mój rocznik MY10 wiec pytam co się stało. Zadymiło się pod maska i stanął. Myślę kurna nie jest dobrze ale od słowa do słowa. Okazało się, że Panowie jakiś czas temu wycieli DPF potem byli zmuszeni do zmiany map ale między czasie silnik zatarli.....Tak się kończą eksperymenty....

 

Fama juz poszła, mi kilku kupców uciekło, jak poczytali w necie na temat SBD. Znam kilka przypadków padniętych SBD gdzie nic nie wycinali, serwisowali w ASO, pilnowali oleju, nie pałowali na zimno, nie jeżdzili na zbyt wysokich i zbyt niskich obrotach -po prostu normalnie użytkowali i padło. Na forum  moim zdaniem jest ogólna  tendencja do przeceniania roli właściciela i niewłaściwej eksploatacji na awaryjność SBD. Zeby było jasne,  nie twierdzę że tak nie jest ale skąd ta pewność że tak właśnie było we wszystkich bądź w większości przypadków . Inne marki też padają czy SBD częściej to nie wiem ale  moim zdaniem największym problemem jest cena short bloku vs. cena 5-6 letniego samochodu z SBD, bo nawet używki tanie nie są  

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana dwumasy na jednomase byla zrobiona ze wzgledu na sugestie mechanika/wlasciciela zakladu A*** w Gdynii. Podobno jest to nawet sugerowana zmiana przez producenta. Czytalem na forach i to chyba rzeczywiscie prawda.

 

Zeby nie bylo, to nie nasze pierwsze Subaru i dalej jestesmy fanami tej marki ale co do tego silnika jestesmy juz bardzo sceptyczni.. Zobaczymy co powie serwis w Gdynii..

Edytowane przez Duke Leto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O serwisie A... w Gdyni krążą różne opinie, serwisowałem tam na początku swojego poprzedniego Forka (jego poprzedni właściciele też tam serwisowali auto) i po kilku doświadczeniach (moja wiedza na temat mechaniki Subaru trochę przekracza średnią społeczną i mogłem zweryfikować mądrości osób tam pracujących: np obecność wiskozy w skrzyni 4EAT) w życiu już tam nie wrócę. Prędzej oddam Forka do dowolnego innego warsztatu niespecjalizującego się w Subaru niż tam... Kilka osób również ma nienajlepsze doświadczenia.

 

Tak czy inaczej współczuję awarii  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zamiana dwumasy na jednomase byla zrobiona ze wzgledu na sugestie mechanika/wlasciciela zakladu Auto Geo Test w Gdynii. Podobno jest to nawet sugerowana zmiana przez producenta.

 

sugerowana ale w silnikach 2.0 benz. w 2.0 D nie powinno się tego robić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nam powiedzial wlasciciel serwisu, ze to sugerowana zmiana. Ja cos tam szukalem w internecie wczoraj, ale jednym okiem bo ogladalem mecz.. Wyglada ze to rzeczywiscie ewidentnie jego wina.. A nasza ze zaufalismy czlowiekowi..


Tata przyjechal i okazalo sie ze wymienil kolo zamachowe na dwumasowe. Oni sugerowali zeby wymienic na jedna mase ale ojciec nie zgodzil sie na to. A auto ma przejechane 106 tysiecy kilometrow.

Wyglada na to ze albo wcisneli nam stara czesc, albo zrobili cos niefachowo, albo ten silnik naprawde ma cos nie tak.

Edytowane przez Duke Leto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie ze po zaniechaniu serwisowania w ASO i przenosinach so Pana Jozka co to juz 20 lat naprawia Subaru powrot do ASO niewiele da ... SIP moze nie byc chetny do partycypowania w kosztach poprawiania radosnej tworczosci owego Pana Jozka. Raczej udalbym sie do Carfita - on ma juz shortblocki w dobrych cenach i przywrocenie stanu uzywalnosci tego samochodu moze okazac sie zdecydowanie tansze niz w ASO ...

Nauka zawsze kosztuje ... Subaru to nie Skoda Fabia 1.9 TDi ktora dIsiaj praktycznie byle kto na poboczu drogi naprawi ...

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...