czomolungma Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Witam, W paru wątkach jako przykład niewłaściwej eksploatacji padło grzanie z prędkością mocno autostradową (mam na myśli opcję niemiecką: 180-200 kmh). Czy to rzeczywiście tak mocno rujnuje silnik, a Subaru w szczególności? Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych czy tylko z turbo? A jakie silniki spoza rodziny Subaru są bardziej obojętne na kilkugodzinne przeloty z butem w podłodze? Pozdrawiam, Cz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Na autostrady to w subaru jest H6. A poza subaru, Mercedes i BMW o dużych pojemnościach. Myślę, że "wyremontowany" sti 2,5 też się nadaje, ale do prędkości 160-180km/h. Powyżej zaczyna ładować turbo i dobrze byłoby mieć wskaźnik temp oleju. Ja swoim zrobiłem kilka tras, ale latam 150-160 stałą i ile wlezie przy wyprzedzaniu. I najbardziej mi przeszkadza hałas przy dużych prędkościach... Problem subaru turbo dotyczy zasuwania z gazem w podłodze, czyli ok.240km/h (dla Forków wolniej ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 A jaka temperatura oleju jest już zbyt duża? 2.5XT, zakuty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Zdecydowanie polecam H6... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolz Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Zdecydowanie polecam H6... ... zabrakło rozwinięcia. Sucha i nie wszystkim zrozumiała wypowiedź. Bo go masz? Ale żeby nie robić offtopu. Przede wszystkim chodzi o prędkość obrotową silnika - im niższa wartość obrotów przy wyższej prędkości tym lepiej, dlatego w nowszych pojazdach można zaobserwować montaż np 6biegowej skrzyni, gdzie ten ostatni bieg bywa tzw nadbiegiem gdyż przyspieszanie na nim jest mało zauważalne Jak wspomnieli poprzednicy - np w autach uturbionych - problemem może być długa jazda na uruchomionej sprężarce ze względu na możliwość przegrzania oleju... Kolejna sprawa to auta z USA - które często nie są przystosowane do jazdy z dużymi prędkościami przez dłuższy czas. Bodajże np foryś z USA ma problem z chłodzeniem tylnego dyfra. Przy jeździe z wyższą predkością istnieje możliwość uszkodzenia tejże części... W głowie pozostała mi informacja z dawien dawna, iż w stanach nie jeździ sie powyżej 160km'h - nie wiem, nie byłem i nie uświadczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Po około trzystu - czterystu kilometrach i tak kończy się paliwo. To takie zabezpieczenie by silnika nie uszkodzić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Zdecydowanie polecam H6... Przede wszystkim chodzi o prędkość obrotową silnika - im niższa wartość obrotów przy wyższej prędkości tym lepiej, dlatego w nowszych pojazdach można zaobserwować montaż np 6biegowej W sumie to nie zależy od ilości biegów a od przełożenia. 6tki często idą z silnikami co mają moment w wąskim zakresie. Rozpiętość 6cio biegowej skrzyni wcale nie musi być większa od 5tki. Sam podróżuję około 1.5 kkm miesięcznie po autostradach i szukam czegoś na takie podróże. Forkiem to tak do 140km/h jeżdżę co odpowiada około 3.5k RPM. Szybciej nie jeżdżę bo raz, że szkoda silnika a dwa, że hałas. Z aut na autostradę to chciałbym coś z: - Spec B - BMW 325i ( 3k RPM przy około 160km/h ) - BMW 330d - Saab 9-3 turbo, - Mercedes C 320, Auta te do prędkości 160km/h będą w miarę oszczędne. Chyba najmniej Spec B Na autostradę chyba nie ma sensu brać dużego potwora co odpycha się żwawo nawet powyżej 200km/h bo i po co ? Osiągnąć prędkość i utrzymać ją bez dużego obciążania silnika. I tyle Jak chcesz śmigać żwawo powyżej 200km/h to bierz Mesia CL 63 AMG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Zdecydowanie polecam H6... ... zabrakło rozwinięcia. Sucha i nie wszystkim zrozumiała wypowiedź. Bo go masz? .... tylko bez niepotrzebnych złośliwości. Mój post dotyczył poprzedzających postów i co w tym niezrozumiałego dodam dla jasności, że jeśli H6 to spec B bo mój automat z uwagi na tylko 5 biegów wypada lekko gorzej. W każdym razie nie brakuje mocy do wyprzedzania w żadnym z nich a ze spalaniem można zejść poniżej 9l nie przekraczając 160km/h. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Auta te do prędkości 160km/h będą w miarę oszczędne. Chyba najmniej Spec B Nie wiem, jak inne auta wymienione przez Ciebie, ale SPEC B manual przy tej prędkości spala 10,4 l/100 km wg kompa. Wydaje mi się, że to całkiem niezły wynik jak na auto z takim silnikiem i osiągami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Nie rozumiem dlaczego sprawny ,seryjny silnik turbo nie nadaje się na duże prędkości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof0430 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Jak ktoś jeździ w sposób mający tendencję do przegrzania oleju to chyba można dołożyć chłodnicę oleju. I jaka jest dopuszczalna temperatura oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 swoim gackiem lecialem po 90 kilometrowej autostradzie ze stala 190/h obie turbiny ladowaly ale boost pokazywal zaledwie 0.4 bara na +, temperatura oleju 115*C... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Pomyśl do dyszlach. Przy średniej prędkości powyżej 120km/h (odcinek 1200km) SBD właśnie spalił 7-7.5l/100km. Ogólnie sporo jazdy w przedziale 160-180km/h (czyli do 3500rpm). Do tego dynamika przy tych prędkościach bardziej niż zadowalająca - podczas przyśpieszania na zderzaku masz tylko samochody ca. 2x (i więcej) droższe. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 podczas przyśpieszania na zderzaku masz tylko samochody ca. 2x (i więcej) droższe. tos pojechal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 tos pojechal Że niby co :?: Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Że niby co :?: Z tą dynamiką mocno naciągasz ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Z tą dynamiką mocno naciągasz ;-)Jakoś tak kilka audi i bm-ek, które oddalaly się w lusterku (a wyprzedziły dopiero jak skończyłem przyśpieszać) utkwiło mi w pamięci :roll: :wink: No ale niech będzie, że Niemcy zaczęli jeździć oszczędnie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Z tą dynamiką mocno naciągasz ;-)Jakoś tak kilka audi i bm-ek, które oddalaly się w lusterku (a wyprzedziły dopiero jak skończyłem przyśpieszać) utkwiło mi w pamięci :roll: :wink: No ale niech będzie, że Niemcy zaczęli jeździć oszczędnie. Pozdr. Dziabnę Cię moim forkiem za niecałe 20 tys. zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 nie każdy kogo wyprzedzasz od razu bedzie Cie gonił żeby udowodnić ze jego ciśnie lepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Z tą dynamiką mocno naciągasz ;-)Jakoś tak kilka audi i bm-ek, które oddalaly się w lusterku (a wyprzedziły dopiero jak skończyłem przyśpieszać) utkwiło mi w pamięci :roll: :wink: No ale niech będzie, że Niemcy zaczęli jeździć oszczędnie. Pozdr. Akurat siedzenie na zderzaku przy przyspieszaniu to obrazek raczej z rodzimych okoliczności przyrody. W Niemczech jakby mniejsza chęć udowodnienia, że "ja" jestem szybszy. Wielokrotnie spotkałem się, że kierowca czeka do jakiej prędkości się rozpędzę i jeśli mu pasuje to jedzie za mną a jak nie to wio do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Dziabnę Cię moim forkiem za niecałe 20 tys. zł Spoko. Jutro wracam więc masz szansę. BTW nie jestem pewien czy autor wątku bierze pod uwagę "klasycznego" forka :wink: Pozdr. -- 18 wrz 2012, o 20:47 -- nie każdy kogo wyprzedzasz od razu bedzie Cie gonił żeby udowodnić ze jego ciśnie lepiej... Ale ja tu piszę o tych, którzy mnie wyprzedzili Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Kochani jak w moim podpisie , SuBARU mimo ze naprawdę kocham te auta i są wspaniale ! tak niestety żadne sie nie nadaje na autostrady ! dla szybko jeżdżących ! Koniec kropka taka prawda czy to sie komuś podoba czy nie . Turbo sie rozwali prędzej czy pózniej H6 tez , bo walnie uszczelka , po za tym mały zbiornik paliwa , częste tankowanie , duże zużycia paliwa , niestety likwiduje praktycznie cała gamę aut . To są wspaniale auta , ale w ciężkie warunki , do prędkości max 160 , z super prowadzeniem , itp . Na autostrady niestey duża pojemność o diesel ( z małym przebiegiem ) tyle w temacie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Pomyśl do dyszlach. Przy średniej prędkości powyżej 120km/h (odcinek 1200km) SBD właśnie spalił 7-7.5l/100km. Ogólnie sporo jazdy w przedziale 160-180km/h (czyli do 3500rpm).Do tego dynamika przy tych prędkościach bardziej niż zadowalająca - podczas przyśpieszania na zderzaku masz tylko samochody ca. 2x (i więcej) droższe. Eeee tam, powyżej 120km/h w SBD to już nie można mówić o dynamice. Można jedynie stwierdzić, że przyspiesza, wolno, bardzo wolno ale jednak Przy takich prędkościach klasę pokazują silniki wysokolitrażowe, które, co by nie powiedzieć, nie łapią zadyszki. Ale dynamika w SBD do 100 km/h jest w sam raz, wystarczająca do przemieszczania się po polskich drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Turbo sie rozwali prędzej czy pózniej H6 tez , bo walnie uszczelka To nie dotyczy tylko subaru. Przerabiałem ten temat w toyocie z silnikiem D4D. Pełną dzidą z Gdańska do Torunia i uszczelka poleciała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Wszystko ok . Ale trzymajmy sie wątku ! gość chce podróżować z prędkościami 180-200 !!! a koledzy tu wyjeżdżają z prędkościami 120 , SuBARU do tych prędkości sie nie nadaje i koniec ! Chyba ze ktoś ma gdzieś zużycie paliwa i czas przejazdu to H6 jak najbardziej , turbo odpada w przedbiegach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się