Jump to content

auto na autostrady


czomolungma
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

W paru wątkach jako przykład niewłaściwej eksploatacji padło grzanie z prędkością mocno autostradową (mam na myśli opcję niemiecką: 180-200 kmh). Czy to rzeczywiście tak mocno rujnuje silnik, a Subaru w szczególności? Dotyczy to wszystkich wersji silnikowych czy tylko z turbo?

 

A jakie silniki spoza rodziny Subaru są bardziej obojętne na kilkugodzinne przeloty z butem w podłodze?

 

Pozdrawiam,

Cz

Link to comment
Share on other sites

Na autostrady to w subaru jest H6. A poza subaru, Mercedes i BMW o dużych pojemnościach.

Myślę, że "wyremontowany" sti 2,5 też się nadaje, ale do prędkości 160-180km/h. Powyżej zaczyna ładować turbo i dobrze byłoby mieć wskaźnik temp oleju. Ja swoim zrobiłem kilka tras, ale latam 150-160 stałą i ile wlezie przy wyprzedzaniu. I najbardziej mi przeszkadza hałas przy dużych prędkościach...

 

Problem subaru turbo dotyczy zasuwania z gazem w podłodze, czyli ok.240km/h (dla Forków wolniej :mrgreen: ).

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie polecam H6...

... zabrakło rozwinięcia. Sucha i nie wszystkim zrozumiała wypowiedź. Bo go masz?

 

Ale żeby nie robić offtopu. Przede wszystkim chodzi o prędkość obrotową silnika - im niższa wartość obrotów przy wyższej prędkości tym lepiej, dlatego w nowszych pojazdach można zaobserwować montaż np 6biegowej skrzyni, gdzie ten ostatni bieg bywa tzw nadbiegiem gdyż przyspieszanie na nim jest mało zauważalne :)

 

Jak wspomnieli poprzednicy - np w autach uturbionych - problemem może być długa jazda na uruchomionej sprężarce ze względu na możliwość przegrzania oleju...

 

Kolejna sprawa to auta z USA - które często nie są przystosowane do jazdy z dużymi prędkościami przez dłuższy czas. Bodajże np foryś z USA ma problem z chłodzeniem tylnego dyfra. Przy jeździe z wyższą predkością istnieje możliwość uszkodzenia tejże części...

W głowie pozostała mi informacja z dawien dawna, iż w stanach nie jeździ sie powyżej 160km'h - nie wiem, nie byłem i nie uświadczyłem ;)

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie polecam H6...

Przede wszystkim chodzi o prędkość obrotową silnika - im niższa wartość obrotów przy wyższej prędkości tym lepiej, dlatego w nowszych pojazdach można zaobserwować montaż np 6biegowej

W sumie to nie zależy od ilości biegów a od przełożenia. 6tki często idą z silnikami co mają moment w wąskim zakresie.

Rozpiętość 6cio biegowej skrzyni wcale nie musi być większa od 5tki.

 

Sam podróżuję około 1.5 kkm miesięcznie po autostradach i szukam czegoś na takie podróże. Forkiem to tak do 140km/h jeżdżę co odpowiada około 3.5k RPM. Szybciej nie jeżdżę bo raz, że szkoda silnika a dwa, że hałas.

 

Z aut na autostradę to chciałbym coś z:

- Spec B

- BMW 325i ( 3k RPM przy około 160km/h )

- BMW 330d

- Saab 9-3 turbo,

- Mercedes C 320,

 

Auta te do prędkości 160km/h będą w miarę oszczędne. Chyba najmniej Spec B :mrgreen:

Na autostradę chyba nie ma sensu brać dużego potwora co odpycha się żwawo nawet powyżej 200km/h bo i po co ?

Osiągnąć prędkość i utrzymać ją bez dużego obciążania silnika. I tyle :)

 

Jak chcesz śmigać żwawo powyżej 200km/h to bierz Mesia CL 63 AMG :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie polecam H6...

... zabrakło rozwinięcia. Sucha i nie wszystkim zrozumiała wypowiedź. Bo go masz?

....

tylko bez niepotrzebnych złośliwości. Mój post dotyczył poprzedzających postów i co w tym niezrozumiałego ;)

dodam dla jasności, że jeśli H6 to spec B bo mój automat z uwagi na tylko 5 biegów wypada lekko gorzej.

W każdym razie nie brakuje mocy do wyprzedzania w żadnym z nich a ze spalaniem można zejść poniżej 9l nie przekraczając 160km/h.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Auta te do prędkości 160km/h będą w miarę oszczędne. Chyba najmniej Spec B

 

Nie wiem, jak inne auta wymienione przez Ciebie, ale SPEC B manual przy tej prędkości spala 10,4 l/100 km wg kompa. Wydaje mi się, że to całkiem niezły wynik jak na auto z takim silnikiem i osiągami.

Link to comment
Share on other sites

Pomyśl do dyszlach. Przy średniej prędkości powyżej 120km/h (odcinek 1200km) SBD właśnie spalił 7-7.5l/100km. Ogólnie sporo jazdy w przedziale 160-180km/h (czyli do 3500rpm).

Do tego dynamika przy tych prędkościach bardziej niż zadowalająca - podczas przyśpieszania na zderzaku masz tylko samochody ca. 2x (i więcej) droższe.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Z tą dynamiką mocno naciągasz ;-)
Jakoś tak kilka audi i bm-ek, które oddalaly się w lusterku (a wyprzedziły dopiero jak skończyłem przyśpieszać) utkwiło mi w pamięci :roll: :wink:

No ale niech będzie, że Niemcy zaczęli jeździć oszczędnie.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Z tą dynamiką mocno naciągasz ;-)
Jakoś tak kilka audi i bm-ek, które oddalaly się w lusterku (a wyprzedziły dopiero jak skończyłem przyśpieszać) utkwiło mi w pamięci :roll: :wink:

No ale niech będzie, że Niemcy zaczęli jeździć oszczędnie.

 

Pozdr.

 

Dziabnę Cię moim forkiem za niecałe 20 tys. zł :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Z tą dynamiką mocno naciągasz ;-)
Jakoś tak kilka audi i bm-ek, które oddalaly się w lusterku (a wyprzedziły dopiero jak skończyłem przyśpieszać) utkwiło mi w pamięci :roll: :wink:

No ale niech będzie, że Niemcy zaczęli jeździć oszczędnie.

Pozdr.

 

Akurat siedzenie na zderzaku przy przyspieszaniu to obrazek raczej z rodzimych okoliczności przyrody.

W Niemczech jakby mniejsza chęć udowodnienia, że "ja" jestem szybszy. Wielokrotnie spotkałem się, że kierowca czeka do jakiej prędkości się rozpędzę i jeśli mu pasuje to jedzie za mną a jak nie to wio do przodu.

Link to comment
Share on other sites

Dziabnę Cię moim forkiem za niecałe 20 tys. zł :mrgreen:
Spoko. Jutro wracam więc masz szansę. BTW nie jestem pewien czy autor wątku bierze pod uwagę "klasycznego" forka :idea: :wink:

 

Pozdr.

 

-- 18 wrz 2012, o 20:47 --

 

nie każdy kogo wyprzedzasz od razu bedzie Cie gonił żeby udowodnić ze jego ciśnie lepiej...

Ale ja tu piszę o tych, którzy mnie wyprzedzili :lol:

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Kochani jak w moim podpisie , SuBARU mimo ze naprawdę kocham te auta i są wspaniale ! tak niestety żadne sie nie nadaje na autostrady ! dla szybko jeżdżących ! Koniec kropka taka prawda czy to sie komuś podoba czy nie .

Turbo sie rozwali prędzej czy pózniej H6 tez , bo walnie uszczelka , po za tym mały zbiornik paliwa , częste tankowanie , duże zużycia paliwa , niestety likwiduje praktycznie cała gamę aut . To są wspaniale auta , ale w ciężkie warunki , do prędkości max 160 , z super prowadzeniem , itp . Na autostrady niestey duża pojemność o diesel ( z małym przebiegiem ) tyle w temacie

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pomyśl do dyszlach. Przy średniej prędkości powyżej 120km/h (odcinek 1200km) SBD właśnie spalił 7-7.5l/100km. Ogólnie sporo jazdy w przedziale 160-180km/h (czyli do 3500rpm).

Do tego dynamika przy tych prędkościach bardziej niż zadowalająca - podczas przyśpieszania na zderzaku masz tylko samochody ca. 2x (i więcej) droższe.

Eeee tam, powyżej 120km/h w SBD to już nie można mówić o dynamice. Można jedynie stwierdzić, że przyspiesza, wolno, bardzo wolno ale jednak ;)

 

Przy takich prędkościach klasę pokazują silniki wysokolitrażowe, które, co by nie powiedzieć, nie łapią zadyszki. Ale dynamika w SBD do 100 km/h jest w sam raz, wystarczająca do przemieszczania się po polskich drogach.

Link to comment
Share on other sites

Turbo sie rozwali prędzej czy pózniej H6 tez , bo walnie uszczelka

 

To nie dotyczy tylko subaru. Przerabiałem ten temat w toyocie z silnikiem D4D. Pełną dzidą z Gdańska do Torunia i uszczelka poleciała.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko ok . Ale trzymajmy sie wątku ! gość chce podróżować z prędkościami 180-200 !!! a koledzy tu wyjeżdżają z prędkościami 120 :D , SuBARU do tych prędkości sie nie nadaje i koniec ! Chyba ze ktoś ma gdzieś zużycie paliwa i czas przejazdu to H6 jak najbardziej , turbo odpada w przedbiegach

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...