kruque Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 1 minutę temu, jfidelk napisał: W takiej sytuacji poleganie na ES jest WYSOCE niewskazane - system nie ma dużego zasięgu - widzi na maks 200m (może nawet mniej) do przodu - więc na autostradzie lepiej nie polegać na nim w takiej sytuacji. Ale jeśli nasz samochód jedzie do 50 km/h to jest wystarczająco dużo czasu/miejsca dla niego na działanie. miałem na myśli dojazd do świateł przy miejskich prędkościach i ogólnie poruszanie się w mieście. nawet jak jadę 50km/h i dojeżdzam do zatrzymanego dużo wcześniej pojazdu który nie ma szans ruszyć to raczej hamuję sam bo ACC i tak się wyłączy po całkowitym zatrzymaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 17 minut temu, jfidelk napisał: Swoją drogą zastanawiam się, skąd się bierze aż tak gigantyczna różnica w cenie między 1.6 a 2.0 - wyposażenie, poza silnikiem jest 100% identyczne, a tu 4600 EUR przeniesienie napędu ( skrzynia), pewnie zawieszenie, układ hamulcowy może też się jakoś różnic + silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 23 godziny temu, eddie_gt4 napisał: To zachwalanie XV 1.6, imho, to nic innego jak zaklinanie / naginanie rzeczywistosci... Chyba trochę tak. Rozumiem jednak, że osoby zainteresowane w ten, czy inny sposób sprzedażą muszą przedstawiać „same plusy”. Na pewno jest gigantyczne gro osób, które nie potrzebuje auta szybkiego/dynamicznego, bo i tak jadą 80 na ekspresówce, 40 w mieście, a jak coś popada to 15. Ze świateł startują z takim refleksem, że zamiast 6 aut przejeżdżają 2. Czy te osoby złapią się na magię S-AWD i N/A boxera? Czy może raczej kupią sobie tańsze, typowo miejskie auto z małym turbo, którego nie trzeba kręcić do gigantycznych obrotów by jechać... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 9 minut temu, Karas napisał: przeniesienie napędu ( skrzynia), pewnie zawieszenie, układ hamulcowy może też się jakoś różnic + silnik Dodatkowo zdecydowane negocjacje importeta (patrz. wpisy Dyrekcji) + prawdopodobnie mniejsza marza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 23 godziny temu, eddie_gt4 napisał: To zachwalanie XV 1.6, imho, to nic innego jak zaklinanie / naginanie rzeczywistosci... 8 minut temu, Zyzol napisał: Chyba trochę tak. Rozumiem jednak, że osoby zainteresowane w ten, czy inny sposób sprzedażą muszą przedstawiać „same plusy”. Obawiam się, że jest dokładnie odwrotnie. Jesteśmy w Europie, mamy określone normy, emisje flotowe i to jest twarda nienagięta rzeczywistość. Wszyscy powinniśmy być zainteresowani tym, aby Subaru miało w ofercie słabsze i bardziej ekologiczne auta bo dzięki temu będzie mogło mieć w ofercie też to czego część z nas oczekuje. 13 minut temu, Zyzol napisał: Na pewno jest gigantyczne gro osób, które nie potrzebuje auta szybkiego/dynamicznego, bo i tak jadą 80 na ekspresówce, 40 w mieście, a jak coś popada to 15. I do takiego, między innymi, klienta skierowana jest Imprezy i XV 1.6 CVT i trzeba przyznać, że jest to dobra oferta zarówno pod względem finansowym jak i produktowym. Polecam osobiste wypróbowanie tych modeli w lipcu, jak pojawią się demówki w salonach, bo są to naprawdę fajne auta i moim zdaniem powinny świetnie sprawdzić się choćby w rodzinie jako kolejne auto... i to również w takiej, w której okrętem flagowym jest XT, czy STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 (edytowane) 34 minuty temu, Urabus napisał: Obawiam się, że jest dokładnie odwrotnie. Jesteśmy w Europie, mamy określone normy, emisje flotowe i to jest twarda nienagięta rzeczywistość. Wszyscy powinniśmy być zainteresowani tym, aby Subaru miało w ofercie słabsze i bardziej ekologiczne auta bo dzięki temu będzie mogło mieć w ofercie też to czego część z nas oczekuje. Oczywiście, warunkiem jest jednak wybór (a ten, jak czytam, ma zniknąć). Czytając posty odnoszę wrażenie, że z 1.6 próbuje zrobić się auto dla wszystkich, bo w n-przypadkach nie widać różnicy. A jak nie ma różnicy, to po co przepłacać. Ja nie mam nic przeciwko ofercie XV 1.6 dla tych, którym wystarczy, 2.0 dla tych, którym nie wystarczy i 2.0T 200KM dla tych, którzy chcą. Wszystko jasne i przejrzyste, każdy znajdzie coś dla siebie bez zbędnej gimnastyki. Edytowane 24 Maja 2018 przez Zyzol 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Teraz, Zyzol napisał: a ten, jak czytam, ma zniknąć Nie tyleż ma zniknąć, co chwilowo go nie będzie... taka rzeczywistość. 2.0 wraca w przyszłym roku, a tylko powrót czegoś mocniejszego jest póki co niewiadomą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Z gpf to nie to samo .. Bo chyba nie wrócą do wielopunktowego wtrysku? Nie tyleż ma zniknąć, co chwilowo go nie będzie... taka rzeczywistość. 2.0 wraca w przyszłym roku, a tylko powrót czegoś mocniejszego jest póki co niewiadomą. Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 3 godziny temu, yarthecat napisał: Z gpf to nie to samo .. Bo chyba nie wrócą do wielopunktowego wtrysku? Nie jest powiedziane, że będzie GPF. Silnik ma spełniać normy. 1.6 normy spełnia bez GPF. Inna kwestia to czy jednostka 2.0 nie zniknie z Europy forever... Oby nie, jednak w takie "chwilowe" decyzje uwierzyć trudno. Pamiętajmy, że VAT został podniesiony do 23% również na chwilę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 22 godziny temu, jfidelk napisał: ACC - włączone, prędkość moja ok. 45-50 km/h, samochód z przodu stał w korku. Ogólnie to ES taką sytuację ogranął już setki, jak nie tysiące razy. A tutaj zgłupiał kompletnie. Nie dotknąłeś w międzyczasie hamulca albo nie odpiąłeś pasów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skodziarz Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 24 minuty temu, spawalniczy napisał: Nie dotknąłeś w międzyczasie hamulca albo nie odpiąłeś pasów? Nie. Sytuacja jak tysiące razy wcześniej, tylko tym razem ES po prostu zawiódł na całej linii Zdarza mu się hamować później, niż bym to zrobił ja, nie zauważyć samochodu, który nagle wtargnie na mój pas. Ale takie coś - pierwszy i, jak dotąd, ostatni raz. Było nie było, to tylko system wspomagający, nie zastępujący kierowcę - tych drugich nie ma i baaaardzo długo jeszcze nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Fakt - trzeba mieć z tyłu głowy, że system może coś przeoczyć. Powiem szczerze, że przez 70 kkm w OBK nie zdarzyła mi się nigdy opisana przez Ciebie sytuacja. Mój poziom zaufania do ES, zwłaszcza w korku jest bardzo wysoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 8 godzin temu, mechanik napisał: Inna kwestia to czy jednostka 2.0 nie zniknie z Europy forever... Oby nie, jednak w takie "chwilowe" decyzje uwierzyć trudno. Jest na forum jasna deklaracja, że to sytuacja chwilowa, więc nie ma co mieszać do tego wiary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 20 godzin temu, mechanik napisał: Nie jest powiedziane, że będzie GPF. Silnik ma spełniać normy. 1.6 normy spełnia bez GPF. 1,6 ma wielopunktowy wtrysk paliwa, dlatego problem norm emisji cząsteczek stałych go nie dotyczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 W dniu 5/24/2018 o 12:42, Urabus napisał: I do takiego, między innymi, klienta skierowana jest Imprezy i XV 1.6 CVT i trzeba przyznać, że jest to dobra oferta zarówno pod względem finansowym jak i produktowym. Polecam osobiste wypróbowanie tych modeli w lipcu, jak pojawią się demówki w salonach, bo są to naprawdę fajne auta i moim zdaniem powinny świetnie sprawdzić się choćby w rodzinie jako kolejne auto... i to również w takiej, w której okrętem flagowym jest XT, czy STI Dla mnie przemawia najbardziej opcja kolejnego auta w rodzinie - czyli w sytuacji gdzie stać kogoś na drugie/trzecie auto. Jako samodzielne to słabo to widzę. Mnie by trochę zniechęcało kupno auta nawet w atrakcyjnej cenie jak potem co roku w serwisie robię przegląd za 2 czy 3 tysiące jak w konkurencji zrobię za 500 czy 700 złotych, ewentualnie prawie za nic jak wynegocjuję pakiet przeglądów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 (edytowane) 4 godziny temu, RoadRunner napisał: Mnie by trochę zniechęcało kupno auta nawet w atrakcyjnej cenie jak potem co roku w serwisie robię przegląd za 2 czy 3 tysiące jak w konkurencji zrobię za 500 czy 700 złotych, ewentualnie prawie za nic jak wynegocjuję pakiet przeglądów. w Subaru podstawowy przeglad około 1200pln . Auto ma 3 letnią gwarancję więc tak na prawdę musisz się udać na przegląd po pierwszym roku i po drugim przeglad po drugim roku jest trochę droższy ze względu na wymianę płynu hamulcowego. W 3 roku możesz serwisowac gdzie tylko zechcesz nawet w salonie skody czy daci za niewygórowaną kwotę. Więc tragedii nie ma Edytowane 26 Maja 2018 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 14 minut temu, Karas napisał: w Subaru podstawowy przeglad około 1200pln . Auto ma 3 letnią gwarancję więc tak na prawdę musisz się udać na przegląd po pierwszym roku i po drugim przeglad po drugim roku jest trochę droższy ze względu na wymianę płynu hamulcowego. W 3 roku możesz serwisowac gdzie tylko zechcesz nawet w salonie skody czy daci za niewygórowaną kwotę. Więc tragedii nie ma Tylko jak ktoś nie ma przyzwoitego serwisu nie aso to jest na niego skazany. Poza tym warto serwisować w aso ze względu na ewentualne „ gesty” jakby okazało się ze coś pada zbyt często. No i przy sprzedaży to plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 37 minut temu, Karas napisał: Auto ma 3 letnią gwarancję więc tak na prawdę musisz się udać na przegląd po pierwszym roku No chyba ze robisz wiecej niz 15k km rocznie (co nie jest wielka sztuka) to wtedy juz musisz robic czesciej... A jak robisz 45k km rocznie (da sie) to robia sie 3 przeglady rocznie... Nie wiem czym jest spowodowane te 15tys - inni moga wymagac co 30 i jakos te silniki dzialaja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 1 minutę temu, dpassent napisał: No chyba ze robisz wiecej niz 15k km rocznie (co nie jest wielka sztuka) to wtedy juz musisz robic czesciej... A jak robisz 45k km rocznie (da sie) to robia sie 3 przeglady rocznie... Nie wiem czym jest spowodowane te 15tys - inni moga wymagac co 30 i jakos te silniki dzialaja... imo niszowa marka z czegoś się musi utrzymywać. W skodzie jakby przeglad byl co 15k km to pewnie trzeba by się w kolejki ustawiać bo tyle tego śmiga . Wydaje mi się że osoby które robią więcej niż 30k km rocznie raczej Subaru nie kupują zresztą wystarczy wejść na portale aukcyjne a autami i spojrzeć z jakimi przebiegami są sprzedawane kilkuletnie auta tej marki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 1 minutę temu, Karas napisał: Wydaje mi się że osoby które robią więcej niż 30k km rocznie raczej Subaru nie kupują No ja robie i mialem juz 4 Subaru Przy zamianie marki w garazu jednym z plusow byly przeglady co 30k i bak w benzynie 70l - co wygoda to wygoda... Wydaje mi sie ze generalnie japonczyki chca co 15k przeglady (ale nie mam doswiadczenia z markami innymi niz Subaru). Moze to chuchanie na zimne? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 26 minut temu, RoadRunner napisał: Poza tym warto serwisować w aso ze względu na ewentualne „ gesty” jakby okazało się ze coś pada zbyt często. No i przy sprzedaży to plus. raczej jak pada coś za często to jest to wina producenta i do każdej naprawy importer podchodzi indywidualnie - jak w przypadku sbd , przy sprzedaży dzięki pieczątka w książce możesz żądać troszkę pln więcej ale i tak przegląd przed sprzedażowy wszystko weryfikuje bo co z tego ze masz pieczątki skoro w aucie jest coś do wymiany. ważne żebys miał udokumentowane ze co te 15k km wymieniałes olej filtry, faktury z bieżacych napraw itp itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 12 minut temu, dpassent napisał: inni moga wymagac co 30 i jakos te silniki dzialaja... Jakoś działają... byle do końca gwarancji, a potem to już producenta mało obchodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 9 minut temu, GREGG napisał: Jakoś działają... byle do końca gwarancji, a potem to już producenta mało obchodzi Bez przesady... O dzialaniu do konca gwarancji i wymuszonym starzeniu sie wszystkich produktow wylano juz morze atramentu... Dotyczy to takze producentow dobr wszelakich z Japonii... Pokusze sie o stwierdzenie ze niezaleznie od tego co ile sa przeglady to producenta po zakonczeniu gwarancji malo co obchodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 7 minut temu, dpassent napisał: Pokusze sie o stwierdzenie ze niezaleznie od tego co ile sa przeglady to producenta po zakonczeniu gwarancji malo co obchodzi... Oczywiście, ale niektórych użytkowników to już trochę bardziej obchodzi 36 minut temu, Karas napisał: imo niszowa marka z czegoś się musi utrzymywać W takim razie Toyota to też niszowa marka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Topi Opublikowano 26 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 On 24/05/2018 at 12:22 PM, Urabus said: Nie tyleż ma zniknąć, co chwilowo go nie będzie... taka rzeczywistość. 2.0 wraca w przyszłym roku, a tylko powrót czegoś mocniejszego jest póki co niewiadomą. Fajnie, ze wroci. Oby tylko nie bardziej "wykastrowany", bo czesto dostosowywanie istniejacego silnika do nowej, bardziej rygorystycznej normy oznacza, ze potem juz nie ma tyle wigoru, co wczesniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się