Skocz do zawartości

Kubica w F1


Piotr

Rekomendowane odpowiedzi

No przecież o tym właśnie mówię: tak jak teraz napisałeś, że już teraz jest właśnie tak jak piszesz w ostatnim poście - ale jak się połączą to juz nawet nie będzie wyboru między Ojcem a Matką bo skoro Matka zniknie, to jak Ojciec powie, tak będzie - używając Twojego porównania. 

Na dziś ciągle jeszcze odbiorca hurtowy ma u dystrybutora cenę hurt z dnia minus swój rabat - tym większy jest w stanie wynegocjować, im większe ma obroty, analogicznie dystrybutorzy u dostawcy. Ale ten rabat zniknie po fuzji bo nie będzie już potrzebny, wszyscy dystrybutorzy będą kupowali po cenie hurt z dnia, dokładali swoją marżę i sprzedawali odbiorcom hurtowym. Jedyny dostawca czyli Orlen będzie dowolnie dyktował cenę wg potrzeb swojego właściciela, czyli rządu który dowolnie może dysponować zyskami wygenerowanymi przez jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. Potrzeba kasy na jakieś kolejne rozdawnictwo typu 500+, albo jakiś inny chory plan? No to cyk, podniesiemy znów cenę paliwa... I kto za to wszystko zapłaci? Pan zapłaci, Pani zapłaci... Wszyscy zapłacimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Jacky X napisał:

to jeszcze po przez większościową ilość stacji paliw............... wyznaczają marżę konkurentom  :o. Jeśli na 2500 stacjach Orlen,Lotos cena jest np. 5,12 to żadna sieć nie wiem z jaką marką nie wychyli się na 5,40 poza autostradą.

U mnie na razie źle nie jest: pięć stacji Orlen w okolicy woła 5,17 za litr 95, w tym samym czasie Shell chce tylko 5,09.... fakt, Shell bardziej przypomina stację samoobsługą z dwoma pompami, jednak 1-2 osoby obsługi tam są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, outsider napisał:

Jedyny dostawca czyli Orlen będzie dowolnie dyktował cenę wg potrzeb swojego właściciela, czyli rządu który dowolnie może dysponować zyskami wygenerowanymi przez jednoosobową spółkę Skarbu Państwa.

 

Orlen to formalnie spółka giełdowa, gwoli ścisłości ;)

Niemniej co do meritum pełna zgoda. Jeszcze tylko brakuje, żeby na koniec przemianowali ten Orleno-Lotos na CPN, to wreszcie będzie jak za starych dobrych czasów :huh:

A w temacie RK, coż fajnie że jest szansa na powrót. Mimo, że ogólnie jestem przeciwnikiem ładowania państwowych pieniędzy w sport tzw. zawodowy, lepiej dać na Kubicę niż na jakichś pseudopiłkarzy czy inne tego typu historie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, GREGG napisał:

 

Jeszcze tylko brakuje, żeby na koniec przemianowali ten Orleno-Lotos na CPN, to wreszcie będzie jak za starych dobrych czasów :huh:

 

 

Ależ właśnie tak ma to wyglądać - nie słyszałeś? Orlen jest właścicielem marki CPN i planuje ją "wskrzesić" - z tego co pamiętam na razie ma powstać jedna stacja pod szyldem CPN, chyba a warszawskiej Pradze. Na moje to właśnie jest przyczółek do tego, żeby po połączeniu mieć jedną, "jedynie słuszną" wielką sieć pod tym szyldem, zupełnie jak MOL u towarzysza Orbana...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, outsider napisał:

 

Ależ właśnie tak ma to wyglądać - nie słyszałeś? Orlen jest właścicielem marki CPN i planuje ją "wskrzesić" - z tego co pamiętam na razie ma powstać jedna stacja pod szyldem CPN, chyba a warszawskiej Pradze. Na moje to właśnie jest przyczółek do tego, żeby po połączeniu mieć jedną, "jedynie słuszną" wielką sieć pod tym szyldem, zupełnie jak MOL u towarzysza Orbana...

tak się akurat składa że zmiana brendu CPN to był największy błąd jaki mógł być zrobiony, ten temat jest nawet wielokrotnie analizowany przez rynki, do tego na studiach MBA bardzo często się o tym mówi i piszę, do tego samo logo CPN jest uznawane za jedno z najlepszych pod względem graficznym nawet za coś WOW, nie wiedzę w tym nic złego jeśli ktoś kiedyś do tego wróci. 

Do tego sama pomysł połączenia pod względem kapitału, możliwości finansowych, kapitałowych czy ekspansji jest bardzo dobry. nie mówię o możliwości konsolidacji obszarów i oszczędności z tego wynikających typu unifikacja procesów, konsolidacja logistyki, efekt skali w zakupach. Ale skoro tutaj sami ekonomiści z dyplomami Harvardu co uważają to za głupotę, to rząd powinien się szybko z tego wycofać. Piszcie do nich, podajcie liczby, argumenty. Skoro się mylą to, myślę że wasze dane ich szybko z tego błędu wyprowadzą. Powodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, antikos napisał:

tak się akurat składa że zmiana brendu CPN to był największy błąd jaki mógł być zrobiony, ten temat jest nawet wielokrotnie analizowany przez rynki, do tego na studiach MBA bardzo często się o tym mówi i piszę, do tego samo logo CPN jest uznawane za jedno z najlepszych pod względem graficznym nawet za coś WOW, nie wiedzę w tym nic złego jeśli ktoś kiedyś do tego wróci. 

 

Błąd? Ludziom, którzy pamietają tamte czasy, CPN kojarzył się wyłącznie z kilometrowymi kolejkami, kartkami na benzynę i tego typu historiami. To, że ktoś się teraz wymądrza na ten temat na jakichś uczelniach, nic nie znaczy w praktyce. Były już zresztą różne próby reaktywowania znanych marek z PRL i jakoś się nie powiodły 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, GREGG napisał:

 

Błąd? Ludziom, którzy pamietają tamte czasy, CPN kojarzył się wyłącznie z kilometrowymi kolejkami, kartkami na benzynę i tego typu historiami. To, że ktoś się teraz wymądrza na ten temat na jakichś uczelniach, nic nie znaczy w praktyce. Były już zresztą różne próby reaktywowania znanych marek z PRL i jakoś się nie powiodły 

Znaczy więcej niż Ci się wydaje, bo rzeczy oceniasz po fakcie. I więcej, są nawet analizy na ten temat. A to że jakieś marki z PRL nie udało się reaktywować to co to za argument ? A kto chce wracać do wody kolorowej w worku, czy batoników kukuryku czy innego pomysłu ? Ja mówię o wartości marki, i z analiz wynika że uwalenie tej marki to był błąd, bo Ją znał każdy. A dziś jedziesz na Statoil czy ten cały Cirkle czy jak mu tam ? Bo ja jadę na Statoil bo mam blisko. Zmiana nazwy była głupotą dla nich i też mają już analizy że chcieli dobrze, że gospodarka o obiegu zamkniętym ale na tym wizerunkowo stracili kupę pieniędzy. Ale dobra jeszcze... masz rację CPN to głównie kolejki i kartki na benzynę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, antikos napisał:

 

Do tego sama pomysł połączenia pod względem kapitału, możliwości finansowych, kapitałowych czy ekspansji jest bardzo dobry. nie mówię o możliwości konsolidacji obszarów i oszczędności z tego wynikających typu unifikacja procesów, konsolidacja logistyki, efekt skali w zakupach. Ale skoro tutaj sami ekonomiści z dyplomami Harvardu co uważają to za głupotę, to rząd powinien się szybko z tego wycofać. Piszcie do nich, podajcie liczby, argumenty. Skoro się mylą to, myślę że wasze dane ich szybko z tego błędu wyprowadzą. Powodzenia 

 

Orlen na tym skorzysta, klient straci ... po prostu firma będzie mieć wiekszą rentowność, będzie więcej zarabiać a sama synergia na pewno nie spowoduje obniżek cen dla klienta końcowego. A jak pieniędzy będzie dużo, powstaną spółki-córki i różne inne twory, których zadaniem będzie "przepalanie" pieniędzy :( Tak to jest u monopolistów. Zresztą takie połączenia nie zawsze gwarantują sukces. Kilka lat temu powstała Grupa Azoty, kontrolowana przez Skarb Państwa, miała być synergia ... i co? I nic, jest coraz gorzej, wyniki coraz slabsze.

 

A propos Roberta, trzymam kciuki żeby sponsoring i powrót do F1 wypalił, ale powiem szczerze, za grosz nie wierzę politykom, nieważne której opcji. To są ludzie, którzy powiedzą prawdę jak się pomylą ... albo zostaną nagrani, niestety ;)

Edytowane przez subleo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Jacky X napisał:

Żadna sieć nie wozi paliwa z zagranicy.

 

No tak nie do końca: https://nafta.wnp.pl/ure-opublikowal-dane-o-produkcji-i-imporcie-paliw,317523_1_0_0.html

Co nie zmienia faktu, że przy sprzedaży hurtowej ceny ustalane są na podstawie ceny dnia w Orlenie (o ile czegoś nie przekręciłem, żona już śpi, nie będę budził by zapytać ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bednarcm

 

Ja napisałem, że żadna sieć stacji paliw nie importuje paliwa do własnych stacji poza wyjątkiem Shell V-power 100 w niewielkiej ilości bo to się po prostu nie opłaci . Import hurtowy był i jest. A do niedawna jak mafia paliwowa ciągnęła paliwo bez vatu z Niemiec i Litwy to był nawet ogromny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



@Bednarcm
 
Ja napisałem, że żadna sieć stacji paliw nie importuje paliwa do własnych stacji poza wyjątkiem Shell V-power 100 w niewielkiej ilości bo to się po prostu nie opłaci . Import hurtowy był i jest. A do niedawna jak ilo za to mafia paliwowa ciągnęła paliwo bez vatu z Niemiec i Litwy to był nawet ogromny.


Czyli sieci stacji nie importują, ale import hurtowy jest? Czyli kto importuje? ;) Co się dzieje z tym paliwem? Czy wolumen ponad 30% krajowej produkcji ON to jest śladowa ilość?
Stacje kupują od hurtowników, hurtownicy mają albo z importu, albo z polskich rafinerii. Więc nie ma mowy o jednym źródle paliwa w Polsce. Fakt, że przez ostatnie parę lat import legalny jest mniej opłacalny, bo importerzy muszą ponosić koszty utrzymania rezerw, wcześniej płaciło za to państwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Bednarcm

 

Sieci takie jak BP,Shell,Circle K ,Lukoil kupują w Polsce.  Importują niezależni hurtownicy a następnie dystrybuują je po nizaleznych stacjach paliw, firmach transportowych, budowlanych, gospodarstwach rolniczych.

 

PIS zasadniczo rozmontował nielegalny import systemem SENT (GEO).

 

Żaden koncern nie ma infrastruktury w Polsce do oferowania paliw w konkurencyjnych cenach ani w ogóle możliwości technicznych. Na kołach wschód-zachód nieekonomiczne. Blokady polityczne. Koleją- brak terminalu. Port-podobnie rury tylko LOTOS/ORLEN.  De facto jak mafia nie robi koncernom kuku to nikt na legalu im nie podskoczy. Konkurencji dają wyżyć żeby to ładnie wyglądało ale poszaleć nie dadzą. Tu nam jeszcze unia rynku niezajumała bo ORLEN/LOTOS mogą liczyć na najwyższą ochronę interesów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, chojny napisał:

Jeżeli RK był dogadany z Orlenem przed afera to spoko. Jak po lub na szybko aby ja ugasić to czuje jakiś taki wewnętrzny... niesmak.  

Od dobrych kilku miesięcy trwały rozmowy z Orlenem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...