Skocz do zawartości

outsider

Użytkownik
  • Zawartość

    152
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O outsider

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Auto
    BRZ i takie tam inne jeszcze też ;-)

Ostatnie wizyty

221 wyświetleń profilu
  1. outsider

    Kubica w F1

    Ależ właśnie tak ma to wyglądać - nie słyszałeś? Orlen jest właścicielem marki CPN i planuje ją "wskrzesić" - z tego co pamiętam na razie ma powstać jedna stacja pod szyldem CPN, chyba a warszawskiej Pradze. Na moje to właśnie jest przyczółek do tego, żeby po połączeniu mieć jedną, "jedynie słuszną" wielką sieć pod tym szyldem, zupełnie jak MOL u towarzysza Orbana...
  2. outsider

    Kubica w F1

    No przecież o tym właśnie mówię: tak jak teraz napisałeś, że już teraz jest właśnie tak jak piszesz w ostatnim poście - ale jak się połączą to juz nawet nie będzie wyboru między Ojcem a Matką bo skoro Matka zniknie, to jak Ojciec powie, tak będzie - używając Twojego porównania. Na dziś ciągle jeszcze odbiorca hurtowy ma u dystrybutora cenę hurt z dnia minus swój rabat - tym większy jest w stanie wynegocjować, im większe ma obroty, analogicznie dystrybutorzy u dostawcy. Ale ten rabat zniknie po fuzji bo nie będzie już potrzebny, wszyscy dystrybutorzy będą kupowali po cenie hurt z dnia, dokładali swoją marżę i sprzedawali odbiorcom hurtowym. Jedyny dostawca czyli Orlen będzie dowolnie dyktował cenę wg potrzeb swojego właściciela, czyli rządu który dowolnie może dysponować zyskami wygenerowanymi przez jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. Potrzeba kasy na jakieś kolejne rozdawnictwo typu 500+, albo jakiś inny chory plan? No to cyk, podniesiemy znów cenę paliwa... I kto za to wszystko zapłaci? Pan zapłaci, Pani zapłaci... Wszyscy zapłacimy...
  3. outsider

    Kubica w F1

    A co to ma do rzeczy? Ani nie mam zamiaru opowiadać Ci o swoich rabatach, ani nie rozumiem jakie to ma znaczenie i dlaczego w ogóle o to pytasz. Nie o tym rozmawiamy - pisaliśmy o mechanizmach rządzących rynkiem paliwowym w Polsce, prawda? Jeśli nie ogarnąłeś tematu rozmowy to przypomnę o czym rozmawiamy: tłumaczyłem, że już w tej chwili mamy tylko dwóch dostawców paliw którzy planują się połączyć. Sytuacja na dziś jest taka, że co prawda cena w hurcie u jednych i drugich jest w praktyce identyczna (śmieszne, 2-3 złotowe różnice, żeby się UOK nie czepiał) ale odbiorcy hurtowi w dalszym ciągu mają wysokie rabaty od ceny hurtowej gdyż zarówno jednej jak i drugiej stronie oraz firmom pośredniczącym zależy na utrzymaniu klienta, żeby nie zaczął kupować u kogoś innego - taka namiastka sytuacji rynkowej, im więcej kupujesz tym niższą masz cenę. Mechanizm ten zniknie po połączeniu się obu firm gdyż nie będzie już potrzebny - skoro będzie tylko jeden dostawca to odbiorcy hurtowi będą kupować wszyscy w tej samej cenie (hurt z dnia) i będą mogli rywalizować o klienta jedynie obniżając swoje marże które i tak już są symboliczne. Prościej już się wytłumaczyć nie da, mam nadzieję, że zrozumiałeś. Twoją arogancką prowokację typu "pochwal się - pośmiejemy się" puszczam mimo uszu, poza tym OT się zrobił. Może i sam niechcący go wywołałem, więc sorki - wątek jest o RK.
  4. outsider

    Kubica w F1

    Wybacz, ale teoretyzujesz, a ja przerabiam to w praktyce i jest tak jak piszę. O rabatach które mam dzisiaj przy zakupach hurtowych będę mógł zapomnieć gdy Lotos się połączy z Orlenem.
  5. outsider

    Zamiana Starlink na Android Auto

    No to nie wiem OCK - Galaxy S6, S7 oraz S9+ ten samo problem - zaciąga tylko część kontaktów. Czy problemem może być liczba recordów (1,5 k)?
  6. outsider

    Kubica w F1

    Pochwal się: co w życiu osiągnąłeś? Bo piszesz jak życiowy bankrut...
  7. outsider

    Kubica w F1

    Książki od ekonomii to teoria, a życie to praktyka. Na dziś jest tak, że Lotos i Orlen jako jedyni sprzedawcy paliw nie konkurują cenami na poziomie koncernów, ale ich handlowcy mają do wykonania plany sprzedażowe i zależy im na pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów - więc udzielają dużych rabatów od ceny hurtowej aby utrzymać klienta przy sobie, bo zawsze możesz kupić u tych drugich. Gdy będzie jedna firma to nie będzie wyboru - trzeba będzie kupić w Orlenie za tyle ile danego dnia ogłoszą w hurcie plus marża dystrybutora. Koniec. Kropka.
  8. outsider

    Kubica w F1

    Premier niczego nie da, bo on jest tam (jak oni wszyscy) po to, żeby brać a nie, żeby dawać - a jeśli już dawać to swoim i to tylko tym, którzy mają z czego się odwdzięczyć. Da Orlen za łaskawym przyzwoleniem Mateuszka-kłamczuszka, póki co ze swojego zysku. Ale jeśli (nie daj Boże) dojdzie do skutku fuzja Lotosu z Orlenem to zniknie ostatni cień konkurencji na polskim rynku paliwowym i powstanie "jedyny słuszny" państwowy monopolista który będzie dyktował ceny na rynku - oczywiście dyktował dowolnie, wg swojego widzimisię, bo jak nie ma konkurencji to nie ma się czego szczypać. Zapłacimy za paliwo po 7 zł/ltr albo i lepiej dumni z tego, że na dystrybutorach będzie widniał autograf RK. Marna to pociecha...
  9. outsider

    Zamiana Starlink na Android Auto

    Skoro już tak sobie narzekamy na multimedia w Subaru to może ktoś z Was podpowie mi jak sobie poradzić z takim problemem: gdy po sparowaniu z telefonem próbuję zaciągnąć do samochodu listę kontaktów z telefonu zaciąga się tylko część kontaktów. Usuwanie i ponowne zaczytywanie listy kontaktów nie pomaga. Mało tego, samochód co jakiś czas "zapomina" tego telefonu i nie chce się połączyć, więc trzeba go usunąć z pamięci auta i sparować od nowa. Zaczytywanie jedynie części kontaktów powoduje, że w praktyce niemożliwe jest wybieranie poprzez system audio samochodu więc trzeba w czasie jazdy szukać kontaktów w telefonie. Co do tego całego Starlinka to lepiej się nie wypowiadać - wstyd i żenada. Na szczęście w BRZ system audio jest mi zbędny.
  10. outsider

    Kubica w F1

    Ależ nie mam żadnych wątpliwości dlaczego państwowy koncern zdecydował się na tak chwytliwy zabieg marketingowy właśnie teraz, czyli tydzień przed wyborami. "Chleba i igrzysk" w polskim wydaniu, czyli skoro już dali swoim za nasze na fajki i buzuny to teraz jeszcze trochę radochy zapewnią. Ciul tam, może choć tyle dobrego z tego wyniknie - obyśmy się doczekali.
  11. outsider

    Kubica w F1

    Na tą chwilę jest informacja, że ledwie 40 wysupłali - oby wystarczyło...
  12. outsider

    Kubica w F1

    A kim trzeba być, żeby się cieszyć z tego, że RK miał wypadek i połamał wielokrotnie rękę? Bo przecież wyraźnie powiedział: "na szczęście miał wypadek i połamał rękę raz drugi..." Znasz jakieś cywilizowane słowo na określenie tego?
  13. outsider

    Subaru BRZ

    ...a ja tak sobie myślę (oczywiście mogę się mylić, nie twierdzę, że mam monopol na rację) że gdyby inna wielkość lub odsadzenie felgi była lepsza dla tego samochodu, to by takie założyli w fabryce. Zarówno letnie jak i zimowe mam w ori rozmiarze - na początku też mi się nie podobało, że są takie trochę schowane w nadkolach i założyłem OZ-y z mniejszym ET. Wyglądało fajnie, poszły znacząco na zewnątrz i wygląd był bardzo bojowy - co z tego, skoro prowadzenie auta pogorszyło się momentalnie, stał się nerwowy, uciekał, myszkował po drodze... Szybciuteńko założyłem z powrotem ori i przestałem kombinować. pees: tylko tego kompresora Sebastianowi zazdroszczę szalenie...
  14. outsider

    Subaru BRZ

    No powiem Ci, wygląda grubo... U mnie decyzja zapadła, jestem umówiony z nimi na skanowanie i dalej będziemy się układać na montaż - zobaczymy, co z tego wyjdzie. Trzeba być dobrej myśli
  15. outsider

    Subaru BRZ

    jak to będzie wyglądać, to pewnie jeszcze sami nie wiedzą - dopiero będą "tworzyć", mogę się tylko domyślać oglądając na ich stronie produkty dedykowane do innych marek. z wiadomości od Maxton'a: "Planujemy wykonać przedni splitter, splittery progów, tylne splittery boczne, element pomiędzy wydechami i jeżeli będzie to możliwe - nakładkę na spoiler."
×