Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2011


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli byłoby tak jak mówi Premo, czyli niczego niestosownego by się nie doszukali w skrzyni i silniku, a była to tylko zagrywka taktyczna no to nie ładne zagranie.

Mam nadzieje, że tak nie jest tylko CRT ma słuszne podejrzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja naprawdę bym sie wstrzymał z komentarzami do momentu sprawdzenia auta/silnika prze komisję FIA :roll:

w świadku rajdowym , za kulisami , naprawde sie o wielu rzeczach mówi , część z nich to oczywiste ploty, ale w plotkach jest czasami źbło prawdy :roll: , oby nie było tego tym razem, bo moze być nieciekawie :roll:

Pamiętajmy że każdy zespół ma do tego pełne prawo !

W pełni się zgadzam z Carfitem. Miałem styczność z wyścigami motocyklowymi na poziomie Mistrzostw Polski. Tam też bardzo dużo sie działo w kwesti silników i regulaminu. Powiem szczerze , że jeśli ktoś wnosił jakis protest to był prawie że linczowany choć ma do tego święte prawo. Tutaj jest podobnie. Każdy zawodnik ma prawo złożyć protest, a to że komisja ziała jak działa to nie oznacza, że wnoszenie protestu jest czymś złym i niesprawiedliwym.

Myślę, że Kajto jest w takim zespole, że ma drugi silnik i skrzynię więc myślę, że z tym nie będzie problemu.

Podam Wam jeden przykład z pewnego pucharu markowego w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski.

Pewien gość specjalizował się w tuningu silników pewnej marki xxx motocykla. Jeden z zawodników tego pucharu wymyślił, że mimo regulaminu troszkę podkręci silnik i zawiózł motocykl do tego fachowca. Po uzgodnieniu szczegułów poprosił tunera by nikomu nie mówił bo to trochę niezgodne z regulaminem. Na co tuner odpowiedział- " Panie tu już wszyscy z pucharu xxx byli u mnie " :mrgreen:

Drugi przykład to ostatni sezon w Mistrzostawach. Utworzono klasę supersport 600, czyli moto bardziej podłubane niż poprzednia klasa superstock. Na koniec sezonu wyszło na to, że cięzko było pobić czasy okrążenia z poprzednich sezonów mega zdułbanym supersportem. To też daję do myślenia :wink:

Ale tak się u nas przyjęło, że każdy kto składa protest to kapuś i gra nieczysto. A tak do końca nie jest.

A z ocenami trzeba się wtrzymać te 6 tygodni i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mają zapasowy silnik i skrzynie, a w tym wysłanym do sprawdzenia wszystko było OK, to w tym zapasowym zestawie mogą teoretycznie dłubać jak chcą bo chyba nikt 2 raz nie zgłosi że coś jest nie tak

To miał być żart, czy faktycznie wierzysz w głupoty które piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mają zapasowy silnik i skrzynie, a w tym wysłanym do sprawdzenia wszystko było OK, to w tym zapasowym zestawie mogą teoretycznie dłubać jak chcą bo chyba nikt 2 raz nie zgłosi że coś jest nie tak

To miał być żart, czy faktycznie wierzysz w głupoty które piszesz?

 

wziełeś to na poważnie :?: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć mnie się wydaje, że niektórzy kierowcy zapominają o tym, że są dziś starsi niż 10 lat temu i czasu w zaden sposób nie oszukają. Nie znaczy to oczywiście, że młodzi driverzy są rewelacyjni pod każdym względem, ale w tym sporcie mimo wszystko wiek jest sprawą pierwszorzędną(poza wyjątkami oczywiście :wink: )

 

Akurat w rajdach zależność "im starszy tym gorszy" to raczej mit, starszy kierowca ma więcej doświadczenia i w niektórych przypadkach wcale nie musi jechać na urwanie jaj aby być wysoko w generalce.

Ta dyscyplina sportu to także taktyka i tutaj doświadczenie nabywane wraz ze startami i wiekiem jest naprawdę bardzo cenne.

Taki np. Carlos Saintz i Hołowczyc mają po 49 lat, brak refleksu i techniki można im zarzucić ?

Hołek na pewno lepiej ustawi sobie zawias, dobierze opony itp. - to też ma duży wpływ na wynik.

Ale to wszystko to "oczywista oczywistość", Można się podniecać nawet Kenem Blockiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony myślisz że zespól mistrza Polski by kombinował wiedząc że i tak ich przetrzepią.

 

Ja nic nie myśle, bo cokolwiek w tym temacie sie napisze, będą to domysły. :idea:

Ja to osobiście widzę tak: Sołek robi co może , ma top sprzęt, ma top zespół, nie ma co ukrywac że jest dobry i skuteczny, widzi że na całym świecie S2000 leje R4, oprócz polski :idea: , i stwierdził " sprawdzam" , a że polscy komisarze techniczni są umómmy sie niezbyt z gónej półki :wink: , to przyjadą fachowcy z FIA.

Jęsli racja stoi po stronie Kajtka , to z pewnością grzecznie przeproszą, i poniąsą tego finansowe konsekwecje, a jeśli nie , to sie będzie działo :twisted: :roll:

W pełni się zgadzam z Carfitem :idea: Pamiętajcie, że Sołowow naprawdę dużo testuje, porównuje auta, stać go na to, jestem wręcz przekonany że jeździł, albo doskonale zna parametry R4, a to pewnie pozwoliło mu więcej niż przypuszczać, że auto Kajtka jest niesłychanie szybkie w porównaniu do jego, a także Bouffiera S2000 :idea: Choć osobiście wolałbym żeby to Kajto okazał się geniuszem kierownicy i niedługo podbijał WRC :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem doskonale treści, które padły powyżej i oczywiście oprotestowanie jest sprawą całkowicie dozwoloną, po to aby wyjaśniać wszelkie wątpliwości etc. Jednak z drugiej strony, ścigając się juz tyle czasu z Kajtkiem, sądzę że Sołek ma świadomość klasy tego kierowcy. Wg mnie to talent porównywalny do Kuliga i Hołka, oczywiście musi jeszcze troche czasu minąć, żeby stwierdzić to w 100%. Ja wierzę w umiejętności i szybkość Kajtka i będzie mi trochę przykro jeśli coś się nie będzie zgadzało. Jednocześnie jeśli wykryto by jakąś niezgodność, która bezpośrednio nie wpływa na szybkość, to i tak swojego zdania nie zmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prawda. Tylko porównywać jakiegoś tam Forda :mrgreen: do Subaru :mrgreen: jest lekkim przegięciem.

Sołek powinien uderzyć się w pierś i rozgłosić: "No tak, Kajto jeździ Subaru, o co mnie tak właściwie chodzi :?: "

 

 

P.S.

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Tak trochę smiesznie, co by dzień się wesoło zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem doskonale treści, które padły powyżej i oczywiście oprotestowanie jest sprawą całkowicie dozwoloną, po to aby wyjaśniać wszelkie wątpliwości etc. Jednak z drugiej strony, ścigając się juz tyle czasu z Kajtkiem, sądzę że Sołek ma świadomość klasy tego kierowcy. Wg mnie to talent porównywalny do Kuliga i Hołka, oczywiście musi jeszcze troche czasu minąć, żeby stwierdzić to w 100%. Ja wierzę w umiejętności i szybkość Kajtka i będzie mi trochę przykro jeśli coś się nie będzie zgadzało. Jednocześnie jeśli wykryto by jakąś niezgodność, która bezpośrednio nie wpływa na szybkość, to i tak swojego zdania nie zmienię.

 

 

To że Kajtek jest bardzo , ale to bardzo szybki to wiadomo, zobaczmy zresztą jak jezdził w poprzednim sezonie z SPRT, też zdobył mistrza N4 :idea: . A akurat w przypadku SPRT nie mam źbła wątpliwości że auto było czyste w 100%, teraz jest sytuacja trochę inna , ale pożyjemy zobaczymy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzi że na całym świecie S2000 leje R4, oprócz polski

No przecież Francuz leje wszystkich.

 

 

póki co, to Kajtek w RSMP jest na pierwszym miejscu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzi że na całym świecie S2000 leje R4, oprócz polski

no a co by bylo gdyby Kajto wsiadl do jakiegos dobrego S2000? :wink:

Mam nadzieje, ze Kajto kiedys wystartuje w PWRC/SWRC/WRC bo moglby tam ich troche pocisnac :)

No tylko, ze tam wiekszosc to szutry i choc Kajto jak widac na szutrach tez cisnie, to jednak w Polsce za duzo sobie po nich nie pojezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a że polscy komisarze techniczni są umómmy sie niezbyt z gónej półki , to przyjadą fachowcy z FIA.

 

nie neguję sensu wypowiedzi, ale akurat powodem sprawdzenia przez panów z Francji jest to, że Rajd Polski jest eliminacją ERC ;)

 

nie wiem jak zbudowany jest zbiornik w Fiescie S2000, ale moze ktos tutaj sie orientuje jak to wyglada w tego typu zbiornikach, czy mozliwe jest zatankowanie od tak po prostu przez lejek ?

 

 

Zbiornik jest taki jak każdy rajdowy, czyli "bezpieczny" i do podłączenia trzeba szybkozłączek. Da się to jednak obejsc montując szybkozłączkę na rurze, którą się następnie obcina. Lejek wkładamy do rury i możemy tankować z karnistra. Tyle w teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie neguję sensu wypowiedzi, ale akurat powodem sprawdzenia przez panów z Francji jest to, że Rajd Polski jest eliminacją ERC ;)

 

 

a widzisz, na to nie wpadłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...