Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik na wale...

to by był niezły zbieg okoliczności - w s-turbo właśnie wymiana czujnika pomogła...

 

-- 21 cze 2011, o 23:42 --

 

Coś się nieźle posrało - dławi, szarpie, nie przyspiesza zupełnie, przygasa po zatrzymaniu, skaczą obroty, ciężko odpala, czuć spaliny w środku, reset ecu nie pomaga - zatkany wydech? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są nowe ciekawe objawy. Na plejadach po kilku próbach na terenowej zaczął się dławić 2-2,5k obr. I później było tylko gorzej. Pod koniec dnia dławił się w całym znanym nam zakresie 2-3,2k obr. Po interwencyjnym serwisie i czyszczeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy. Do następnego dnia po drugiej próbie dławienie powróciło w przedziale 2-2,5k obr i nawet powrót autostradą do Łodzi nie spowodował zniknięcia objawów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po sprawdzeniu zaworów (ok), wymianie rozrządu, świec, czujnika położenia biegu jałowego, dolaniu octane booster'a :mrgreen: problem zniknął*

Świece w dziwnym stanie - jakieś takie "zardzewiałe"... :roll: piernik wie od czego? Jakieś sugestie?

 

 

 

*zakładam, że aż do wyczerpania octane booster'a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mój GL ma przelatane już 215kkm, ostatnio po wywaleniu ostatnich osłon katalizatora efekt zamulenia częściowo ustąpił, tzn nie jest już tak krytyczny jak kiedyś że na dwójce nie przyśpieszał w ogóle między 1800a 2500 obr.

Teraz jest odczuwalne ale nie upierdliwe. Te blachy potrafią naprawdę udawać bardzo wiele nie związanych hałasów.

"Bergen kita" jakoś nie miałem czasu poskładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece w dziwnym stanie - jakieś takie "zardzewiałe"...

 

Moja była taka szaro-brunatna generalnie wyglądała na mało zużytą. Mam ją na pamiątkę bo podczas wymiany w ASO jeden z mechaników ją upuścił i została po jakimś czasie znaleziona przeze mnie na dolnej osłonie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tym razem pytanie ode mnie do znawców tematu.

 

Czy jeśli auto dławi zarówno na beznynie jak i LPG między 2-3 tyś RPM, to może być problem opisywany w tym wątku czy przyczyny szukać "wszędzie" :?:

Objaw, szarapanie we wspomnianym zakresie + jest wyczuwalna dość znaczna mułowatość i opóźnienie na naciśniecie pedłu gazu :roll:

 

Zjawisko wystąpiło nagle i niespodziewanie, wczesniej żadnych problemów tego typu nie zauważono....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam !

Dokładnie przeczytałem temat i mam pytanie.

Dotychczas jeździłem na PB98 i coś mnie podkusiło żeby zalać PB95 (pewnie cena) i nagle podobne objawy do waszych.

W przedziale 2-3 tyś obrotów dołek :(

Dzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się, że konieczne będzie czyszczenie zaworów zmiennych faz rozrządu. Powiedzieli mi, że na 98 nie było to tak odczuwalne z uwagi na lepszą jakość paliwa natomiast 95 obnażyła ten problem.

I tu rodzi się pytanie czy mają rację ?

Pzdr, Ł

 

PS.

Autko jak podpisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwi mnie tylko to, że po tym całym zabiegu czasami spadają mi obroty aż autko przygaśnie :(

 

Przepustnica do czyszczenia. Wielokrotnie przewijało się w wątku tym jak i innych. Zrób bo Ci zgaśnie w najmniej odpowiednim momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwi mnie tylko to, że po tym całym zabiegu czasami spadają mi obroty aż autko przygaśnie

szogun, odłącz aku jeszcze raz. Po ponownym podłączeniu odpal auto i poczekaj do pierwszego załączenia się wentylatora.

 

Wydaje mi się, że bez czyszczenia przepustnicy się nie obędzie. arkadio ma rację. W moim wolnym ssaku miałem dokładnie ten sam przypadek, wolne obroty tak spadały, że zaczynał nagle gasnąć. Odłączanie - załączanie aku nie pomogło, dopiero czyszczenie załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że nie obejdzie się bez wizyty w serwisie. Odłączenie aku nic nie daje, nawet jak się poczeka na wentylator.

 

Wyczyść raz a dobrze i potem zero problemu. U mnie ten przypadek wystąpił po wymianie rozrządu i teraz chyba nowy właściciel nie narzeka... :) :wink: Generalnie temu silnikowi przydaje się od czasu do czasu wycisk po miejskim zamulaniu, no i benzynka V-power. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...