dudek Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Ostatnio mam wrażenie małych stuków / "strzałów" pojedyńczych "pum!" lub jak ja to nazywam "kichnięć". Ciężko to opisać - jak ktoś jeździł kiedyś z niewyregulowaną prostą instalacją gazową to czuje temat (mocniejsze "kichnięcie" wyrywa pokrywę filtra powietrza ) Budzi to moje podejrzenia o wspomniany układ dolotowy powietrza. Pojeżdżę trochę z wyłączonym radiem i bez klimy to może uda się powiedzieć coś więcej. już wiem - to zjawisko towarzyszy włączonej klimie i "kichnięcie" objawia się lekko wyczywalnym szarpnięciem... Klima bardzo zabiera mocy (lub raczej obniża moment) niestety. Jak widać "MUŁ" ma wiele twarzy :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 dudek, jesteś dość daleko od sedna sprawy ... niestety. Problem jest nieco bardziej skomplikowany i dywagacje na temat zabierania mocy przez klimę trochę "zaśmiecają" ten wątek. Przeczytaj go mniej więcej od połowy to zobaczysz, że koncepcję z włączaniem wycieraczek, czy uchylaniem drzwi, lub szyberdachu nic nie pomagają ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakusek Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam, kurcze ale i mnie ten problem nie ominął ( a głupi myślałem :| ). Zrobiłem reset, tzn. odpięcie klem i po 10 min powrotne podłączenie. I pomogło, ale postanowiłem podjechać gdzieś i podłączyć pod kompa czy przypadkiem nie ma jakiś błędów. No i nic nie wyskoczyło. Zrobiłem jakieś 2k km i dziś tak jakby znów się zaczynało, tak nieśmiało ale chyba wraca. I tak się zastanawiam co teraz, co powinno być moim kolejnym krokiem. Powiem tylko że z 3 katalizatorów został tylko jeden ( swoją drogą pytanko czy jego też mogę się pozbyć ? ) a pacjent to legaś 07 rok 2.0 150 kucy na gazie. Wszelkie sugestie mile widziane. A no i jeszcze pytanko czy zna ktoś kogoś w okolicach Wałbrzycha/ Wrocławia kto się zna i godny polecenia jest ? pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Sugestia pierwsza - czyszczenie przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Dlaczego przy nagłych zmianach temperatury z 30 stopni jednego dnia na 15 drugiego autko posiada zupełnie inna charakterystykę. Mam tutaj na myśli dławienie przy 30 stopniach i jego brak przy 15. W niższej temperaturze jest wyczuwalna dynamika i większa moc silnika. Jakie sterowanie lub czujniki są za to odpowiedzialne ?? A może to jest kwestia dolotu powietrza ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Primi, u mnie przegonienie przestało pomagać na dłużej niż tydzień, więc byłem zmuszony przedsięwziąć bardziej stanowcze kroki :wink: Cza gonić minimum raz w tygodniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmarcin Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 szogun Obserwuje dokladnie to samo u mnie. Ciepło - źle, chłodno - dobrze. I nie ma różnicy czy to LPG czy benz. Rozumiem że Sub lubi zimę, ale żeby aż tak :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 A może to jest kwestia sondy lambda ?? Sam już nie wiem zresztą aso też nie wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 U mnie po wymianie lambdy (wymieniałem ze względu na jej awarię, a nie ze względu na dławienie) zależność od temperatury praktycznie zniknęła. Innymi słowy - praktycznie przestało dławić (zdarza się to bardzo rzadko / o wiele rzadziej niż przed wymianą lambdy). Od wymiany przejechałem już około 3k km więc nie jest to zbawienny wpływ resetu ECU. Ważne - "u mnie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 A no i jeszcze pytanko czy zna ktoś kogoś w okolicach Wałbrzycha/ Wrocławia kto się zna i godny polecenia jest ? No Ty akurat nie powinieneś narzekać na brak profesjonalnego serwisu,jedź do Dzierżoniowa i ciesz się darmową kawą ,a potem przyjemnością z jazdy,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakusek Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Wg sugestii przeczyściłem przepustnicę i zresetowałem kompa, no i autko jak nowe zobaczymy na jak długo. Poprzedni reset wystarczył na jakieś 2k km :? . A następnym razem na pewno zawitam do Dzierżoniowa. Pozdrowionka i dzięki za pomocną dłoń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 crem, którą sondę wymieniałeś ? Znasz może producenta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 i u mnie znów temat powrócił, jutro robię trasę więc przegonie auto i myślę że to pomorze nie wiem czy za takie dławienie nie jest winne sterowanie dawką paliwa bo wg mnie objaw szarpania może być spowodowany tym że auto dostaje za dużo paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 i u mnie znów temat powrócił, jutro robię trasę więc przegonie auto i myślę że to pomorzenie wiem czy za takie dławienie nie jest winne sterowanie dawką paliwa bo wg mnie objaw szarpania może być spowodowany tym że auto dostaje za dużo paliwa Ponoć TTTM, ale pomaga wgranie nowej mapy 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 bmarcin, PW :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 crem, którą sondę wymieniałeś ? Znasz może producenta ? Tą bliższą kolektorowi i chłodnicy. W nomenklaturze serwisowej zwie się ona "pierwsza". Producent Denso - wymiana w ASO (tanio nie było ale sama sonda to kilka setek). Wieczorem przepiszę z niej wszystkie cyferki i wrzucę na forum (na pamiątkę zostawiłem sobie tą uszkodzoną). Denso 22641 AA381 07G21 192400-2120 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saper Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Udało mi się, mam nadzieję, definitywnie rozwiązać problem dławienia w moim forku (2.0 n/a, 2007) Zrobiłem, zgodnie z zaleceniami serwisu: - czyszczenie przepustnicy (pomogło na chwilę) - czyszczenie przepływomierza - nowy soft - resetowanie kompa (pomogło na chwilę) - paliwo 98 - paliwo v-power racing - wymiana zaworu (pomogło na chwilę; pewnie dlatego, że był reset) - wymiana czujnika stukowego (pomogło na chwilę) zgodnie z moją inwencją: - czyszczenie wtryskiwaczy (poprawa, ale nie do końca) - poprawienie uziemienia silnika (generalnie wszystkich/prawie punktów; odkręcenie, przeszlifowanie, przykręcenie) - jakiś środek do czyszczenia układu paliwowego (aplikowany 3 razy na pełny bak; nazwy nie pamiętam, kupiony w auchan, tani był) - dokręcenie blachy/osłony (dzwoniła od jakiegoś czasu) - wymiana oleju (był lotos quartz 5w30 na castrol edge 5w30) - o dziwo widoczna poprawa I spokój od 4 tankowan (różne stacje) Generalnie żadna z wykonanych czynności nie rozwiązała problemu w 100%, ale wszystkie razem tak. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Myślę, że dokręcenie blachy pomogło. To zawsze pomaga. No i ten castrol jeszcze. Temat wchodzi w metafizykę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kociou Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Metafizyka metafizyką... Problem dopadł i mnie, nie jest jakiś duży, nie występuje często..., niemniej jednak zdarza się czasem że ok 2.5krpm zamuli, mam wrażenie, iż ma to związek z temperaturą otoczenia - im cieplej tym częściej potrafi zamulić. Podpiąłem dziś kabelek i kompa, odpaliłem freeSSM i zauważyłem ze w momencie zamuły korekta kąta wyprzedzenia osiąga ok -10.5 stopnia - podczas gdy normalnie wartość ta utrzymuje się w granicach +/-3 stopnie (choć generalnie wynosi zero) Związek między ową 10 stopniową korektą a zamulaniem jest ewidentny. Dodam że problem występuje zarówno na PB jak i na LPG 1. Czy to oznacza koniec/awarie czujnika spalania stukowego? 2. Czy można ten czujnik samemu zdiagnozować? 3. Gdzie on w ogóle jest? 4. Ile kosztuje nowy? 5. Zakładając że czujnik jest OK jakie mogą być inne przyczyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 wymiana oleju (był lotos quartz 5w30 na castrol edge 5w30) - o dziwo widoczna poprawaI spokój od 4 tankowan (różne stacje) Generalnie żadna z wykonanych czynności nie rozwiązała problemu w 100%, ale wszystkie razem tak. Wydaje mi się, że nic by nie pomogło, gdyby nie ten Castrol... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 kociou, jesteś blisko, ale to chyba nie awaria tylko "ten typ tak ma" niestety... Ja jestem po wizycie u PKociala i jest super. Zupełnie nowe auto!!! Nie do końca zadowala mnie sposób rozwiązania problemu ale innego wyjścia nie było i tak musi na razie pozostać 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 opowiadaj śmiało, czekamy na relację 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 radix99, nie bardzo mogę lub może nawet nie jestem uprawniony ale PKocial pewnie chętnie to wyjaśni :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 pewnie nie, bo już by coś napisał. to chociaż potwierdź, że to nie były trzy zdrowaśki i okadzanie świętym dymem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 NO NIE ale jesteś blisko Sprawa jest prosta i szybka do zrobienia, pod warunkiem, że przyczyna jest taka sama jak u mnie. Jak to będzie działać dalej tego nikt nie wie na 100% więc życie pokaże 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się