Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mam wrażenie małych stuków / "strzałów" pojedyńczych "pum!" lub jak ja to nazywam "kichnięć". Ciężko to opisać - jak ktoś jeździł kiedyś z niewyregulowaną prostą instalacją gazową to czuje temat (mocniejsze "kichnięcie" wyrywa pokrywę filtra powietrza :mrgreen: ) Budzi to moje podejrzenia o wspomniany układ dolotowy powietrza. Pojeżdżę trochę z wyłączonym radiem i bez klimy to może uda się powiedzieć coś więcej.

 

już wiem - to zjawisko towarzyszy włączonej klimie i "kichnięcie" objawia się lekko wyczywalnym szarpnięciem... Klima bardzo zabiera mocy (lub raczej obniża moment) niestety. Jak widać "MUŁ" ma wiele twarzy :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudek, jesteś dość daleko od sedna sprawy ... niestety. Problem jest nieco bardziej skomplikowany i dywagacje na temat zabierania mocy przez klimę trochę "zaśmiecają" ten wątek. :( Przeczytaj go mniej więcej od połowy to zobaczysz, że koncepcję z włączaniem wycieraczek, czy uchylaniem drzwi, lub szyberdachu nic nie pomagają ... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kurcze ale i mnie ten problem nie ominął ( a głupi myślałem :| ). Zrobiłem reset, tzn. odpięcie klem i po 10 min powrotne podłączenie. I pomogło, ale postanowiłem podjechać gdzieś i podłączyć pod kompa czy przypadkiem nie ma jakiś błędów. No i nic nie wyskoczyło. Zrobiłem jakieś 2k km i dziś tak jakby znów się zaczynało, tak nieśmiało ale chyba wraca. I tak się zastanawiam co teraz, co powinno być moim kolejnym krokiem. Powiem tylko że z 3 katalizatorów został tylko jeden ( swoją drogą pytanko czy jego też mogę się pozbyć ? :twisted: ) a pacjent to legaś 07 rok 2.0 150 kucy na gazie. Wszelkie sugestie mile widziane. A no i jeszcze pytanko czy zna ktoś kogoś w okolicach Wałbrzycha/ Wrocławia kto się zna i godny polecenia jest ? :)

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego przy nagłych zmianach temperatury z 30 stopni jednego dnia na 15 drugiego autko posiada zupełnie inna charakterystykę.

Mam tutaj na myśli dławienie przy 30 stopniach i jego brak przy 15.

W niższej temperaturze jest wyczuwalna dynamika i większa moc silnika.

Jakie sterowanie lub czujniki są za to odpowiedzialne ??

A może to jest kwestia dolotu powietrza ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primi, u mnie przegonienie przestało pomagać na dłużej niż tydzień, więc byłem zmuszony przedsięwziąć bardziej stanowcze kroki :wink:

Cza gonić minimum raz w tygodniu :mrgreen::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie lambdy (wymieniałem ze względu na jej awarię, a nie ze względu na dławienie) zależność od temperatury praktycznie zniknęła. Innymi słowy - praktycznie przestało dławić (zdarza się to bardzo rzadko / o wiele rzadziej niż przed wymianą lambdy). Od wymiany przejechałem już około 3k km więc nie jest to zbawienny wpływ resetu ECU.

 

Ważne - "u mnie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no i jeszcze pytanko czy zna ktoś kogoś w okolicach Wałbrzycha/ Wrocławia kto się zna i godny polecenia jest ? :)

 

 

No Ty akurat nie powinieneś narzekać na brak profesjonalnego serwisu,jedź do Dzierżoniowa i ciesz się darmową kawą :lol: ,a potem przyjemnością z jazdy,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg sugestii przeczyściłem przepustnicę i zresetowałem kompa, no i autko jak nowe zobaczymy na jak długo. Poprzedni reset wystarczył na jakieś 2k km :? . A następnym razem na pewno zawitam do Dzierżoniowa. Pozdrowionka i dzięki za pomocną dłoń :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i u mnie znów temat powrócił, jutro robię trasę więc przegonie auto i myślę że to pomorze

nie wiem czy za takie dławienie nie jest winne sterowanie dawką paliwa bo wg mnie objaw szarpania może być spowodowany tym że auto dostaje za dużo paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i u mnie znów temat powrócił, jutro robię trasę więc przegonie auto i myślę że to pomorze

nie wiem czy za takie dławienie nie jest winne sterowanie dawką paliwa bo wg mnie objaw szarpania może być spowodowany tym że auto dostaje za dużo paliwa

 

Ponoć TTTM, ale pomaga wgranie nowej mapy 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crem, którą sondę wymieniałeś ? Znasz może producenta ?

 

Tą bliższą kolektorowi i chłodnicy. W nomenklaturze serwisowej zwie się ona "pierwsza". Producent Denso - wymiana w ASO (tanio nie było ale sama sonda to kilka setek). Wieczorem przepiszę z niej wszystkie cyferki i wrzucę na forum (na pamiątkę zostawiłem sobie tą uszkodzoną).

 

Denso

22641 AA381

07G21

192400-2120

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się, mam nadzieję, definitywnie rozwiązać problem dławienia w moim forku (2.0 n/a, 2007) :)

Zrobiłem, zgodnie z zaleceniami serwisu:

- czyszczenie przepustnicy (pomogło na chwilę)

- czyszczenie przepływomierza

- nowy soft

- resetowanie kompa (pomogło na chwilę)

- paliwo 98

- paliwo v-power racing

- wymiana zaworu (pomogło na chwilę; pewnie dlatego, że był reset)

- wymiana czujnika stukowego (pomogło na chwilę)

zgodnie z moją inwencją:

- czyszczenie wtryskiwaczy (poprawa, ale nie do końca)

- poprawienie uziemienia silnika (generalnie wszystkich/prawie punktów; odkręcenie, przeszlifowanie, przykręcenie)

- jakiś środek do czyszczenia układu paliwowego (aplikowany 3 razy na pełny bak; nazwy nie pamiętam, kupiony w auchan, tani był)

- dokręcenie blachy/osłony (dzwoniła od jakiegoś czasu)

- wymiana oleju (był lotos quartz 5w30 na castrol edge 5w30) - o dziwo widoczna poprawa

 

I spokój od 4 tankowan (różne stacje) :)

 

Generalnie żadna z wykonanych czynności nie rozwiązała problemu w 100%, ale wszystkie razem tak.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Metafizyka metafizyką...

Problem dopadł i mnie, nie jest jakiś duży, nie występuje często..., niemniej jednak zdarza się czasem że ok 2.5krpm zamuli, mam wrażenie, iż ma to związek z temperaturą otoczenia - im cieplej tym częściej potrafi zamulić.

 

Podpiąłem dziś kabelek i kompa, odpaliłem freeSSM i zauważyłem ze w momencie zamuły korekta kąta wyprzedzenia osiąga ok -10.5 stopnia - podczas gdy normalnie wartość ta utrzymuje się w granicach +/-3 stopnie (choć generalnie wynosi zero)

 

Związek między ową 10 stopniową korektą a zamulaniem jest ewidentny. Dodam że problem występuje zarówno na PB jak i na LPG

 

1. Czy to oznacza koniec/awarie czujnika spalania stukowego?

2. Czy można ten czujnik samemu zdiagnozować?

3. Gdzie on w ogóle jest?

4. Ile kosztuje nowy? :)

5. Zakładając że czujnik jest OK jakie mogą być inne przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana oleju (był lotos quartz 5w30 na castrol edge 5w30) - o dziwo widoczna poprawaI spokój od 4 tankowan (różne stacje) Generalnie żadna z wykonanych czynności nie rozwiązała problemu w 100%, ale wszystkie razem tak.

 

Wydaje mi się, że nic by nie pomogło, gdyby nie ten Castrol... :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kociou, jesteś blisko, ale to chyba nie awaria tylko "ten typ tak ma" niestety...

Ja jestem po wizycie u PKociala i jest super. Zupełnie nowe auto!!!

Nie do końca zadowala mnie sposób rozwiązania problemu ale innego wyjścia nie było i tak musi na razie pozostać 8) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...