Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

A ja juz nic nie ogarniam. Kiedy zaczął mi szarpać w wiadomym zakresie, przeczyscilem przepustnicę, zacząłem tankować 98 i jak ręką odjął, przejezdzilem tak dobrych kilka miesięcy i było git. Jakiś tydzień temu, nie wiedzieć czemu - zaczął znowu szarpać. Wczoraj tankowalem i myśle, po cholerę lać 98 skoro i tak szarpie? Zalałem 95 i... nie poznałem swojego samochodu :) tak dobrze to chyba nie jeździł odkąd go mam :) ktoś, coś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO NIE :twisted: ale jesteś blisko :mrgreen:

Sprawa jest prosta i szybka do zrobienia, pod warunkiem, że przyczyna jest taka sama jak u mnie. Jak to będzie działać dalej tego nikt nie wie na 100% więc życie pokaże 8)

GÓRAL z Łodzi - może opisz dokładnie Twój przypadek, przyczyny oraz rozwiązanie jakie u Ciebie zostało zastosowane, nie bardzo rozumiem dlaczego robsz z tego taką tajemnicę.

Wydaje mi sie że piszemy tu po to aby uzyskać pomoc a nie żeby pobawić sie w ciepło/zimno :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie wróciłem z objazdówki kilka tysięcy km. Pierwsze 500 km standardowo trochę dławiło. Po wyjeździe z Polski i przegonieniu auta na autostradach przestało. I tak przez około 4k km. Zobaczymy jak długo się to utrzyma. Z resztą po wymianie lambdy i tak było to raczej rzadkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to jest zabawa z czujnikiem spalania stukowego. Ale samemu bym go raczej nie odkręcał.

Po pierwsze to trzeba być pewnym, że to na pewno to i że po jego odkręceniu dalej wszystko działa jak powinno. Myślę, że rozwiązanie mojego problemu było proste ale sam bym tego nie zrobił!!! dlatego pojechałem do PKociała i to on wszystko posprawdzał i osłuchał. Minusem "mojego" rozwiązania jest to, że jeżdżę tylko na '98, żeby nie kusić "złego".

Poza tym można ten problem rozwiązać inaczej, pod warunkiem innych uwarunkowań sprzętowych w waszych autach. Przy mojej konfiguracji komputera niestety było to niemożliwe ale przy innym kompie PKociał może rozwiązać to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kociou, odkręciłem czujnik spalania stukowego i podwiesiłem pod obudowę dolotu powietrza. Też mi to nie dawało spokoju więc pojechałem do wspomnianej firmy i sprawdzili wszystkie ustawienia na kompie. Wygląda na to, że można i tak jeździć ponieważ sam czujnik w dalszym ciągu działa ale jego odsłuch jest już mniej wyczulony na pracę silnika. Ja zaryzykowałem i zrobiłem to na własną rękę ale jak wspomniał GÓRAL z Łodzi, lepiej to skonsultować. Oczywiście paliwo jak najwyżej oktanowe żeby nie występowało spalanie stukowe. Ja jeżdżę na 98 i LPG ponieważ gaz jest prawie 100 oktanowy. Zrobiłem już przeszło 15 tyś km i póki co jest ok. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie pomogło zupełnie coś innego, zresztą zaskoczyło mnie mocno. Wymieniłem tłumik na leciutko głośniejszy i szarpanie ustało. Tłumacze sobie że skoro odpowiedzialny jest czujnik działający na zasadzie mikrofonu to może spodobał mu się nowy dzwięk :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie pomogło całkiem co innego

problem do mnie powrócił i męczył i auto i mnie już z jakieś 3 tys km (wcześniej dużo szybciej problem mijał)

w sobotę jechałem do stolicy, jechałem drogą przez Radom więc od Radomia do Warszawki się pięknie jechało bo 2 pasmówka praktycznie pusta

no to leciałem sobie tak w zakresie prędkości od 100 do 180 km/h non stop

po tej trasie problem ustał całkiem

dziś autem jeździ się rewelacyjnie wkręca się pięknie na obroty bez żadnego zająknięcia/szarpnięcia przy drepniętym gazie do spodu na każdym biegu

nawet koledze dałem się przejechać autem to stwierdził że pięknie wchodzi na obroty nie tak jak jego auto

 

moja rada na rozwiązanie problemu jest taka żeby przegonić mocno auto na trasie, w moim przypadku rozwiązało to całkowicie problem

 

paliwo na którym jeżdżę to 95 (Statoil), tankowane w większości na tej samej stacji

 

wiem że problem do mnie w przyszłości powróci, ale wtedy od razu jadę w mocną trasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

pacjent sturbo i tez szarpie

a zaczelo sie wszystko po wyminie rozrzadu i regulacji luzow zaworowychy, szarpi i muli w zakresie 2500 do 4000 i na benzynie i na gazie

ic szczelny

swiece nowe

przewody wn nowe

przeplywka sprawdzona

przepustnica czyszczona

wszystkie podcisnienia wymienione

czujnik walu nowy

masa ok

cisnienie doladowamia stale

paliwo 98 i gaz

sonda nowa

Co jeszcze moge zrobic zeby pozbyc sie problemu?

 

pomocy!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok,

dzisiaj sprawdze te czujniki

dzieki

dam znać czy pomogło

 

Czujnik temperatury sprawdź, czujnik walka rozrzadu koniecznie i od tego zacznij już dziś daje dobra flaszkę ze to jedna z tych rzeczy

 

jak to jest przyczyną to ja stawiam flaszeczke i razem ją wypijemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

u mnie występuje podobny problem poszarpuje i przydławia od 2000 do 2500 ale nie zawsze zmienialem paliwo goniłem po A2 było różnie

zauważyłem ostatnio ciekawą zależność szarpie tylko jak naleje bak do pełna szarpie do 3/4 baku i potem ustaje całkowicie i hula jak miło

dopełnie do full znowu szarpie - ot ciekawostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Problem złapał i mojego forka 2.0 122KM. Trochę poczytałem, pomyślałem, wysnułem teorie i sposób eliminacji problemu. Wykonałem układ zaradczy w kilku wersjach i przetestowałem. Do dnia dzisiejszego wszystko działa bez zarzutu. Problem nie powrócił. Dodam ze zmodyfikowałem czujnik położenia walu. Po zainstalowaniu go w aucie wszystko wszytko wróciło do normy (bez resetowania ecu).

Mam jeden jeszcze jeden czujnik z wersji testowej, jeśli jest ktoś chętny na testy to mogę nieodpłatnie wypożyczyć (nie biorę odpowiedzialności za żadne ewentualne szkody). Gdyby cos to do odbioru jest w Zielonce (tej od strony M1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również był ten problem, jak zmieniłem stację paliw to auto nie zamula przy 2500 obr, a nastąpił efekt odwrotny - auto przy 2500 wystrzela jak by miało turbo:)zaczyna jak na swoje możliwości ciągnąć ładnie . Co jakiś czas auto dostaje wysokie obroty - widocznie silniki Subaru preferują jazdę dynamiczną - emerycka je potem zamula.Raz po tym jak Żona jeżdziła to zauważyłem zamulanie- jeżdzi jak dieslem.ps. musze ją podszkolić z operowania gazem:)

Silnik 2.0 165hp,Tankuję tylko 95.

Edytowane przez Dawid1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponieważ w wątku o Foresterach nie doczekałem się odpowiedzi to zapytam tutaj:

Czy ktoś z Was orientuje się czy zestawem OBD2 z BT oraz smartfonem z aplikacją np. Torque można kasować powszechne zamulanie w silniku 2.0 N/A bez konieczności odpinania akumulatora?

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was orientuje się czy zestawem OBD2 z BT oraz smartfonem z aplikacją np. Torque można kasować powszechne zamulanie w silniku 2.0 N/A bez konieczności odpinania akumulatora?

Zastanowiło mnie to, co napisałeś. Czy reset ECU jest w jakiś sposób niebezpieczny lub niepożądany, skoro niechętnie chcesz go przeprowadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was orientuje się czy zestawem OBD2 z BT oraz smartfonem z aplikacją np. Torque można kasować powszechne zamulanie w silniku 2.0 N/A bez konieczności odpinania akumulatora?

Zastanowiło mnie to, co napisałeś. Czy reset ECU jest w jakiś sposób niebezpieczny lub niepożądany, skoro niechętnie chcesz go przeprowadzić?

Nie chodzi o to czy jest niebezpieczny. Chodzi o to żeby nie musieć otwierać za każdym razem maski tylko kulturalnie klikając w ekran smartfona pozbyć się problemu. Dobrze by też było jakbym po takim skasowaniu problemu nie musiał na nowo radia ustawiać. Jakiś czas temu miałem objaw dławienia średnio co 3-4 dni i szlag mnie trafiał jak musiałem tak często aku odpinać. Teraz problem zniknął, ale TTTM i za jakiś czas pewnie problem powróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, teraz rozumiem Twoją myśl ;)

Sam zastawiam się nad zakupem tego ustrojstwa OBD - Iphone. Widziałem o tym materiał na TVN Turbo. Wypowiadał się nawet forumowy spec Jako i chwalił. Koszt rzędu 50zł, ale na ile można nim kasować błędy i pozbywać się problemów tego typu, które poruszacie... Muszę poszperać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamiczna jazda żadnego ekodrivingu.Ja stosuję zasadę z silnikiem jak z kobietą powoli rozgrzać a później ogień.Nic nie zamula bo silnik po rozgrzaniu zmuszam do wysiłku a silnik jak mięsień nie męcz go to zacznie słabnąć nagary będą się odkładać a to skutkuje gorszymi osiągami silnika.Po tygodniu ekojazdy przyszło mi się szybciej dojechać w pewne miejsce a tu kupa ja jej gazu a ona muuuuł. Jakby połowa stadka tylko została. Pomęczyłem ją trochę i przeszło zamulanie.Od tamtej pory żadnego ekodrivingu nie stosuje i jest spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...