Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

crem, nie zostaje mgiełka/osad na przepływce po takim myciu

 

Zostaje niestety delikatna mgiełka. W końcu ten spirytus to nie jest wersja laboratoryjna. Niezależnie od tego przestało dławić :). Może to przypadek, może lepsze paliwo zaczęli na mojej stacji benzynowej sprzedawać (stacja przy markecie Auchan na Bemowie), może coś się samo naprawiło... ale faktem jest, że teraz jest OK.

 

Wlyszkow - mam nadzieję, że Beckę oddałeś w dobre ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podłączałem (kolega kupił specjalizowany komputer do VW ale na tyle uniwersalny, że pasuje też do Subaru) ale jak zinterpretować te liczby :). Zainstalowałem nawet jakiś program na notebook'u i również na pożyczonym kablu wpatrywałem się w kolumny cyfr - ten sam problem - ich interpretacja.

 

To było tak z rok temu więc już za bardzo nie pamiętam jaki to był dokładnie komputer i program na notebook - jak komuś zależy to mogę poszperać i te informacje odnaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem nawet jakiś program na notebook'u i również na pożyczonym kablu wpatrywałem się w kolumny cyfr - ten sam problem - ich interpretacja.

 

aha :roll: , to powinienem inaczej zapytać - nie czy ktoś podłączał auto pod kompa, tylko czy ktoś sprawdzał parametry ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w temacie tylko dodam, że dławienie w 99% przypadków jest wynikiem wykrywania przez ECU spalania stukowego i cofaniem zapłonu.

U mnie tak właśnie jest, tylko z jakiego powody? do dziś nie doszedłem, więc jeżdzę na odłączonym czujniku spalania stukowego juz od ponad roku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie przestal sie dusic. Znowu samoistnie, bez zadnych interwencji. Zatykal sie ze dwa tygodnie i przestal... :shock: :roll:

 

Wracam do paliwa 95, bo dusil sie juz dwa razy na 98... Za kazdym razem wszystko wracalo do normy samoistnie

 

W moim wolnym ssaku niestety ten sam problem i rzeczywiście przy V-power 95 trochę się zmniejsza, ale bez rewelacji. Ostatnio jeden mechanik od Subaru mi mówił, żeby uważać na benzynę 98, bo (w silnikach obliczonych na 95) ze względu na wyższą temperaturę spalania, może wypalać zawory :idea: Ktoś coś słyszał???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale czy słyszałeś coś o wypalaniu zaworów? Bo w sumie wydawało mi się, że 98 ma jedynie wyższą tolerancję samozapłonu a nie temperaturę spalania... :idea:

 

Up. Ktoś coś wie?

98 pali się wolniej przez co łagodniej, tak jak LPG. Dłuższe spalanie powoduje dłuższe oddziaływania płomienia na cała komorę spalanie, przez co może się mocniej nagrzewać. Ale tym tak bym się nie przejmował.

U mnie występuje to na benzynie i na gazie, więc 98 według mnie tu nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po czyszczeniu przepustnicy, upgrade softu i przejściu na 98 ja na razie jest OK. Być może poprzedni właściciel m.in. dlatego sprzedał mi to autko, bo z tym dławieniem jest to pojazd zdecydowanie 'emerycki'. Teraz ma wrażenie, ze deklarowane 11s na 0-100km/h jest zaniżone i autko zbiera się nawet nieco lepiej. Zadyszki dostaje dopiero powyżej 110km/h, ale to nie ma związku z dławieniem ale z koniecznością shiftu 2->3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj wlałem po raz drugi Shell V-power 95 i tym razem zauważyłem już różnicę. :idea: Auto płynniej przyspiesza już od 2,5 tys obrotów i dławienie jest już tylko minimalne przy ostrym wciśnięciu gazu :roll: Ale czyszczenie chyba też sobie zafunduję przy najbliższym przeglądzie

 

-- 14 maja 2011, o 08:21 --

 

Właśnie jestem po przeglądzie 105kkm, wymianie kpl rozrządu, świec i ogólnym czyszczeniu. Auto na zwykłej 95, żadnej V-power, przyspiesza super od każdych obrotów i nie ma żadnego dławienia... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy stałej prędkości raczej nie. Jeżdżę szybko w kierunku spokojnie :) - wciąż przechodzę przez zakres 2 do 3 krpm i odbywa się to zaskakująco płynnie w porównaniu do analogicznego okresu kiedy dławiło :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...