Jump to content
lewen

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?

Recommended Posts

ja w temacie tylko dodam, że dławienie w 99% przypadków jest wynikiem wykrywania przez ECU spalania stukowego i cofaniem zapłonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
crem, nie zostaje mgiełka/osad na przepływce po takim myciu

 

Zostaje niestety delikatna mgiełka. W końcu ten spirytus to nie jest wersja laboratoryjna. Niezależnie od tego przestało dławić :). Może to przypadek, może lepsze paliwo zaczęli na mojej stacji benzynowej sprzedawać (stacja przy markecie Auchan na Bemowie), może coś się samo naprawiło... ale faktem jest, że teraz jest OK.

 

Wlyszkow - mam nadzieję, że Beckę oddałeś w dobre ręce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie przestal sie dusic. Znowu samoistnie, bez zadnych interwencji. Zatykal sie ze dwa tygodnie i przestal... :shock: :roll:

 

Wracam do paliwa 95, bo dusil sie juz dwa razy na 98... Za kazdym razem wszystko wracalo do normy samoistnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też zwalczyłem problem jakim sprayem do czyszczenia styków elektrycznych. Porządnie spryskać, zamontować,jeszcze parę kilometrów było źle, ale jest już OK. Pomogło :D

A swoją droga co jakiś czas wlewam STP do baku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zamierzam czyścić przepustnicę i mam pytanie czy na coś muszę uważać przy odkręcaniu przepustnicy, odpinaniu czujników od niej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś z Was podłączał auto pod kompa? Bo tak trochę mam wrażenie , że po omacku próbujecie się z tematem zmierzyć. :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja podłączałem (kolega kupił specjalizowany komputer do VW ale na tyle uniwersalny, że pasuje też do Subaru) ale jak zinterpretować te liczby :). Zainstalowałem nawet jakiś program na notebook'u i również na pożyczonym kablu wpatrywałem się w kolumny cyfr - ten sam problem - ich interpretacja.

 

To było tak z rok temu więc już za bardzo nie pamiętam jaki to był dokładnie komputer i program na notebook - jak komuś zależy to mogę poszperać i te informacje odnaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zainstalowałem nawet jakiś program na notebook'u i również na pożyczonym kablu wpatrywałem się w kolumny cyfr - ten sam problem - ich interpretacja.

 

aha :roll: , to powinienem inaczej zapytać - nie czy ktoś podłączał auto pod kompa, tylko czy ktoś sprawdzał parametry ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedźwiedź, no dobra!!! Mów tu i teraz czego szukać i na co zwracać uwagę!!! Dostęp do kompa mam bez problemu ale chyba nikt nie umie albo nie wie czego szukać :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

GÓRAL z Łodzi, przecież napisałem kilka postów wyżej .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od roku zabieram się za kupienie kabla... właśnie w celu kontroli parametrów ECU przy dławieniu... Może gdybym jeździł tym autem na codzień to szybciej bym się za to zabrał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja w temacie tylko dodam, że dławienie w 99% przypadków jest wynikiem wykrywania przez ECU spalania stukowego i cofaniem zapłonu.

U mnie tak właśnie jest, tylko z jakiego powody? do dziś nie doszedłem, więc jeżdzę na odłączonym czujniku spalania stukowego juz od ponad roku :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
A mnie przestal sie dusic. Znowu samoistnie, bez zadnych interwencji. Zatykal sie ze dwa tygodnie i przestal... :shock: :roll:

 

Wracam do paliwa 95, bo dusil sie juz dwa razy na 98... Za kazdym razem wszystko wracalo do normy samoistnie

 

W moim wolnym ssaku niestety ten sam problem i rzeczywiście przy V-power 95 trochę się zmniejsza, ale bez rewelacji. Ostatnio jeden mechanik od Subaru mi mówił, żeby uważać na benzynę 98, bo (w silnikach obliczonych na 95) ze względu na wyższą temperaturę spalania, może wypalać zawory :idea: Ktoś coś słyszał???

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebachon, zamiast V-power 95 spróbuj albo racing albo 98

 

Ok, ale czy słyszałeś coś o wypalaniu zaworów? Bo w sumie wydawało mi się, że 98 ma jedynie wyższą tolerancję samozapłonu a nie temperaturę spalania... :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten objaw po wymianie filtra powietrza samochód zachowywał się jak by ktoś kotwice wyżucił przy 2500 rpm. Pomogło dmuchniecie ustami na przepływomierz i autko jedzie jak nówka :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ale czy słyszałeś coś o wypalaniu zaworów? Bo w sumie wydawało mi się, że 98 ma jedynie wyższą tolerancję samozapłonu a nie temperaturę spalania... :idea:

 

Up. Ktoś coś wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, ale czy słyszałeś coś o wypalaniu zaworów? Bo w sumie wydawało mi się, że 98 ma jedynie wyższą tolerancję samozapłonu a nie temperaturę spalania... :idea:

 

Up. Ktoś coś wie?

98 pali się wolniej przez co łagodniej, tak jak LPG. Dłuższe spalanie powoduje dłuższe oddziaływania płomienia na cała komorę spalanie, przez co może się mocniej nagrzewać. Ale tym tak bym się nie przejmował.

U mnie występuje to na benzynie i na gazie, więc 98 według mnie tu nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po czyszczeniu przepustnicy, upgrade softu i przejściu na 98 ja na razie jest OK. Być może poprzedni właściciel m.in. dlatego sprzedał mi to autko, bo z tym dławieniem jest to pojazd zdecydowanie 'emerycki'. Teraz ma wrażenie, ze deklarowane 11s na 0-100km/h jest zaniżone i autko zbiera się nawet nieco lepiej. Zadyszki dostaje dopiero powyżej 110km/h, ale to nie ma związku z dławieniem ale z koniecznością shiftu 2->3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakieś 7-8 tys. km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wlałem po raz drugi Shell V-power 95 i tym razem zauważyłem już różnicę. :idea: Auto płynniej przyspiesza już od 2,5 tys obrotów i dławienie jest już tylko minimalne przy ostrym wciśnięciu gazu :roll: Ale czyszczenie chyba też sobie zafunduję przy najbliższym przeglądzie

 

-- 14 maja 2011, o 08:21 --

 

Właśnie jestem po przeglądzie 105kkm, wymianie kpl rozrządu, świec i ogólnym czyszczeniu. Auto na zwykłej 95, żadnej V-power, przyspiesza super od każdych obrotów i nie ma żadnego dławienia... :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wciąż na E95 ze stacji benzynowej na Auchan i wciąż nie dławi - co jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy stałej prędkości raczej nie. Jeżdżę szybko w kierunku spokojnie :) - wciąż przechodzę przez zakres 2 do 3 krpm i odbywa się to zaskakująco płynnie w porównaniu do analogicznego okresu kiedy dławiło :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...