Skocz do zawartości

qra_633

Użytkownik
  • Zawartość

    115
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O qra_633

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Forester 2.5XT AT 2005
  1. Czy to smutny koniec subaru w Polsce?

    Ja też podejrzewam że oficjalnie to Ascent do Eeuropy a szczególnie Polski nie trafi. I za 5 lat będę musiał go ściągać zza wielkiej wody. A teraz muszę zmienić markę, bo potrzebuje 7 osobówki, istnieje Tribeca, ale to raczej minimalny rozmiar w dodatku też trafić wersję EU w dobrym stanie to problem (tych w dobrym stanie nikt nie chce się pozbywać jakimś dziwnym trafem )
  2. Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    To ja też się dopiszę. Naprawiłem i zamontowałem czujniki wysokości, auto regulacja ksenonów wreszcie działa.
  3. Znacie ten dźwięk? Cykanie Forester

    Czy masz manual?. Ja miałem w imprezie manual ze sprzęgłem na lince nie wysprzęgliku i podczas pracy silnika łapa sprzęgła radośnie sobie telepała a dźwięk generowała "kulka" rwgulacyjna na lince sprzęgła. w końcu dopatrzyłem się ze według starej dokumentacji na łapie powinien być jeszcze taki magiczny ciężarek. Po dociążeniu łapy prawie zniknął ten świerszcz. U ciebie zapewne jest już wysprzęglik ale zawsze możesz poobserwować to miejsce. UPS powinienem najpierw przesłuchać potem pisać, u mnie w forku też jest ten dźwięk ale cichnie po przełączeniu na LPG, więc obstawiam wtryskiwacze benzynowe, ewentualnie "tłumik tętnień" w układzie paliwowym, jeśli jest u ciebie.
  4. Problem Forester 2,5xt 06

    oprócz tego co oczywiste czyli oleju silnikowego, skrzyni, dyfra, pamiętaj o wspomaganiu, u mnie w imprezie pokapywało z maglownicy i czasami też tak przydymiało.
  5. Napęd 4x4 - kto mi wyjaśni?

    he he Jak jeździłem GC8 to też musiałem krzyczeć "puść pan sprzęgło"
  6. Renowacja skórzanej kierownicy, farba do skóry

    Mnie też to czeka, sprawdziłem na stronie Kaps, tych preparatów jest kilka rodzajów, pomijając te do zamszu zostają chyba 3, jakbyś mógł napisać którego dokładnie używałeś. http://www.kaps.com.pl/pl,oferta,professional,2.html
  7. Problem z automatem

    Może trywialne pytanie, ale sprawdzałeś poziom oleju z w skrzyni? (bagnet od skrzyni jest po stronie kierowcy dość głęboko pod IC, a sposób sprawdzania opisany w manualu)
  8. Chromowanie liter z tworzywa

    Właściwym hasłem dla wyszukiwarki jest "metalizacja próżniowa". Ale wtedy trzeba wszystkie literki odkleić od nadwozia i zawieźć do wyszukanego zakładu.
  9. outback 3.6 H6

    A 3.6 występowały z bezstopniówką, bo ja myślałem że to ostatni "bezpieczny" wariant z 5EAT?
  10. gdzie kupić produkty f. Febest

    Ja Febestu kupiłem zestaw naprawczy zacisków, niestety nie dało się na nim złożyć ponieważ uszczelniacz tłoczka był "ciut" za gruby i tłoczek nie wchodził. Po wymianie na "autofren" wszedł bez najmniejszych problemów.
  11. Gaz w Tribece

    To ja się też dołożę do tematu gazowego. Ostatnio przeglądając serwisówki natknąłem się na tabelkę identyfikacji silnika w Tribece '08, z której wynika że istnieją wersje silnika przeznaczone do LPG. Dokładnie chodzi o 5 znak w typie silnika zgodnie z poniższą tabelką, ciekawe czy ktoś na forum ma silnik "36F".
  12. Forester II 2,5XT ?

    To zależy od modelu skrzyni, w forkach SG czyli drugiej generacji występowały wersje MPT z wielopłytkowym sprzęgłem międzyosiowym i wersje VTD z centralnym dyferencjałem (wyglądającym jak Torsen, ale wzbogacony o dodatkowe sprzęgło wielopłytkowe sterowane przez komputrer co pozwala zarządzać dodatkowym "spięciem" osi). Sam jeżdżę tą drugą wersją, ale robiłem krótką przejażdżkę modelem przedliftowym z MPT i nie miałem gorszych odczuć. A na pewno nie zauważyłem efektu takiego że najpierw zaczynają mielić przednie koła a dopiero wtedy dopina się tył.
  13. FORESTER II dołączany ręcznie 4x4 pytanie!

    Georg_drugi odpowiadając na pytanie o oznaczenie skrzyń w serwisówce jest tabelka która wszystko wyjaśnia. A w skrócie, oznaczenie TVxxxMxxx to skrzynia VTD.
  14. FORESTER II dołączany ręcznie 4x4 pytanie!

    To ja od siebie jeszcze dodam że część Forków II po lifcie czyli od chyba września 2005 też ma skrzynie 4EAT z VTD. Co oznacza że jest tam centralny mechanizm różnicowy (wyglądający jak tzw. Torsen a w dokumentacji opisany jako "self locking") dodatkowo "spinany" sprzęgłem wielopłytkowym i o ile dobrze pamiętam jest to robione płynnie a nie on/off. Mój forek właśnie ma taką skrzynie i brak w nim możliwości rozłączenia napędów ponieważ nie ma miejsca na bezpiecznik AWD
  15. Mogą też być prowadnice zacisków, u mnie właśnie one hałasują na drobnych nierównościach, pomaga napchanie dużej ilości smaru ale na krótko. Właśnie się przymierzam do wymiany, ale ponieważ mam zestaw z tarczą 316mm to jeszcze muszę sprawdzić i zrobić foty która to wersja jest, bo katalogi zeznają że są co najmniej dwie.
×