AdaSch Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 foty są poglądowe, ja dostałem idealnie pasujący akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 http://pmd.varta-automotive.com/pmd2/showBatterieDetail.do?ArtikelNr=5604100543132 Obawiam się, że ten pierwszy przy podanej wysokości 225mm, nie wejdzie do WRX'a, choć nie wiem czy na stronach Varty po prostu nie pokazują jednego zdjęcia dla wszystkich akumulatorów, a w rzeczywistości ten model wygląda tak jak na zdjęciu drugim. Jak to jest naprawdę? Będzie dobry, Varty o wysokości 225 mm są dedykowane do azjatyckich samochodów (w tym Subaru). Znaki szczególne bolce na zaciski wystają poza obudowę. Poniższe zdjęcie przedstawia opisywany wyżej akumulator: Najlepiej jednak przed wymianą zmierz stary akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makot Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ja jeszcze dodam, że w ASO Koper wymieniono mi w Foresterze 2.0 MY09 akumulator na Bosha 60Ah. Oryginalnie był Panasonic 48Ah, który bardzo kiepsko działał (wymieniono mi na gwarancji). Akumulator doładowuje się bardzo dobrze. Napięcie naładowanego akumulatora jest prawidłowe (mierzyłem wiele razy). Co do trwałości i teorii: Prąd ładowania i rozładowania akumulatorów można niezależnie od pojemności podawać w C (całkowity ładunek akumulatora) np. prąd 60A dla akumulatora 60Ah jest obciążeniem 1C (cały ładunek zgromadzony w akumulatorze zostanie pobrany w 1 godzinę). Rozruch jest jedną z najgorszych dla akumulatora rzeczy - obciążenie kilku C Im większy akumulator, tym mniejsze obciążenie w C podczas startu - mniejsze zużycie. Dlatego większy akumulator tego samego typu ma większy prąd rozruchowy. Druga rzecz - ładowanie. Alternator może dostarczyć określony maksymalny prąd ładowania. Prąd ten będzie dostarczany w przypadku ładowania akumulatora dość mocno rozładowanego. Prąd ten będzie stanowił mniej C jeśli mamy akumulator większy. Wolniejsze ładowanie będzie przedłużać żywotność, ale dłużej trwać. Ostatnia rzecz - samochód z pojemniejszym akumulatorem dłużej postoi w garażu, na światłach, z włączoną lampką itp. nim całkiem zdechnie . Ale się napalcowałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 palcówka od serca, da się czytać... ale większy aku ma jedną słabą stronę - więcej waży... obciąża bardziej przednią oś....czyli zawieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makot Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 No i do tego przesuwa środek ciężkości na lewą stronę Dlatego lepiej nie przesadzajmy, 100Ah to by była już by była przesada . Tan nowy BOSH 60 Ah jest tej samej wielkości co stary Panasonic 48Ah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 w tesco znalazłem centre dokładnie o tych samych wymiarach (50Ah wzbudziło moje zaufanie ) Napisz jaki to model Centry. To będzie jakiś ślad jak dopasować aku tej firmy do naszych aut mimo rozbieżności w katalogu i na stronie. Sorki, dopiero zauważyłem Jak odzyskam furkę to sprawdzę i wrzucę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyg Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Kupiłem tą Varte Blue Dynamic 60Ah (model D47), faktycznie idealnie pasuje. No i do tego przesuwa środek ciężkości na lewą stronę Jak dużo jem przez pare dni, to środek cięzkości tez się przesuwa na lewą stronę . Teraz przy akumulatrze 60Ah nie będę chyba mógł aż tyle jeść Druga rzecz - ładowanie.Alternator może dostarczyć określony maksymalny prąd ładowania. Prąd ten będzie dostarczany w przypadku ładowania akumulatora dość mocno rozładowanego. Prąd ten będzie stanowił mniej C jeśli mamy akumulator większy. Wolniejsze ładowanie będzie przedłużać żywotność, ale dłużej trwać. Pytałem co z tym 60Ah w Imprezie (zamiast 48Ah) bo biorąc to na chłopski rozum, to większy akum nie powinien w żaden sposób wpływać (negatywnie) na alternator. Załóżmy że akumulator jest na początku naładowany w pełni. Zapalenie auta bierze, przykładowo, 5Ah. Czy to będzie akum 48Ah czy 60Ah, to alternator i tak musi "zwrócić" te 5Ah. Nie wiem dlaczego większa pojemność miałaby jakoś szkodzić. Albo za bardzo upraszczam, albo jest tutaj jakieś drugie dno. Akumulator 60Ah może ładować się nieco wolniej, ale to chyba stanowi problem głownie dla osób, które pokonują krótkie odcinki . -- 5 paź 2010, o 23:03 -- Najlepiej jednak przed wymianą zmierz stary akumulator. Miał ok 10.5V, prawdopodobnie jedna cela miała zwarcie, wielogodzinne ładowanie niczego nie zmieniało. I tak dziwię się, że akumulator wytrzymał taki długi czas, przez różne wyjazdy i delegacje już nie jeden raz był rozładowany "do zera" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 potrzebuję szybkiego hinta :wink: (na szczęście nie w związku z moim samochodem) Czy tutaj trzeba dolać wody destylowanej? Tam są takie haczyki w każdej z cel i są identycznie odkryte w każdej z cel. Na aku nie ma żadnych innych wskaźników prawidłowego poziomu. Akumulator jest dosyć mocno rozładowany i teraz: - dolać wody destylowanej? - podładować parę godzin i zobaczyć czy się podwyższy (tak -> ok, nie -> dolać wody) - oddać dziada do utylizacji Wczoraj kumpel próbował go naładować jakimś dziwnym zdezelowanym radzieckim prostownikiem :roll: i to nie dało efektu. Teraz jest pożyczony lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 potrzebuję szybkiego hinta :wink: (na szczęście nie w związku z moim samochodem) Czy tutaj trzeba dolać wody destylowanej? Tam są takie haczyki w każdej z cel i są identycznie odkryte w każdej z cel. Na aku nie ma żadnych innych wskaźników prawidłowego poziomu. [ http://img232.imageshack.us/img232/790/aku2g.jpg ] [ http://img13.imageshack.us/img13/1470/aku4x.jpg ] Akumulator jest dosyć mocno rozładowany i teraz: - dolać wody destylowanej? - podładować parę godzin i zobaczyć czy się podwyższy (tak -> ok, nie -> dolać wody) - oddać dziada do utylizacji Wczoraj kumpel próbował go naładować jakimś dziwnym zdezelowanym radzieckim prostownikiem :roll: i to nie dało efektu. Teraz jest pożyczony lepszy. Poziom się nie podwyższy, Twój kumpel mógł dobić ten akumulator... jeśli coś jeszcze mogło mu zaszkodzić. Należy dolać wody destylowanej do poziomu tych śmiesznych łapek (Ty masz ewidentnie wierzchy płyt nad powierzchnią elektrolitu) i dopiero p o w o l u t k u ładować minimalnym prądem. Dobrze by było, gdybyś mógł areometrem sprawdzić gęstość elektrolitu. Nie rób sobie wielkich nadziei... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Mam pytanko odnośnie prądu rozruchowego w akumulatorach żelowych. Czy można przegiąć z wartością prądu rozruchowego akumulatora? Na przykład Optima Yellow Top ma podany prąd rozruchowy 1000A przy 0st.C., 690A przy -18st.C. Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale pewnie w dodatniej temperaturze (latem) ten prąd będzie jeszcze wyższy. Czyli generalnie będzie tak pi razy drzwi dwa razy wyższy, niż ten z seryjnego akumulatora. Podobnie rzecz się ma dla Optima Red Top. Zwykłe akumulatory o pojemności wyrażonej w Ah podobnej do tych żelowych mają znacznie niższe prądy rozruchowe. Czyli jeżeli byśmy dobrali akumulator żelowy patrząc tylko na to, żeby pojemność w Ah odpowiadała seryjnemu akumulatorowi, to będziemy mieli co najmniej 70-80% wyższy prąd rozruchowy. Czy to nie zaszkodzi rozrusznikowi, lub jakimś innym elementom układu rozruchowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Mam pytanko odnośnie prądu rozruchowego w akumulatorach żelowych. Czy można przegiąć z wartością prądu rozruchowego akumulatora? Nie. Parametr o którym piszesz nazywa się dokładnie maksymalny prąd rozruchowy. Prąd przy rozruchu zależy tylko od obciążenia. Dobierz tylko pojemność tak, aby alternator był w stanie w pełni doładować akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 subleo, dzięki. Też to sobie tak tłumaczyłem, ale wolałem się upewnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 dzibi, Absolutnie ni e zaszkodzi.Odwrotnie: Gdy prąd rozruchowy aku jest za mały to przy rozruchu na mrozie możesz pociągnąć tak duzy prąd, że będzie większy od tego rozruchowego i wtedy wykańczasz aku.Im aku ma większy -tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Często słyszy się opinie, że akumulatory kupuje się w sklepie a nie wysyłkowo bo "wiemy co z nimi robią kurierzy". Jak to jest ? W jaki sposób dostarczane są do sklepów, serwisów akumulatory, a zwłaszcza pojedyncze sztuki na zamówienie ? Czy i tak nie wiezie ich 'kurier', tylko my tego nie widzimy ? A może jednak nie ma co się przejmować przesyłką ? W końcu w samochodzie aku też nie ma lekko - wstrząsy, przechyły itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 mcbeth, kurier przywozi to przy nim otwierasz i oglądasz czy nie ma pęknięć i wycieków, jak jest ok to odbierasz towar a jak nie to nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 No dobra. Varta D47 czeka na montaż. Pytanie dodatkowe: czy smar miedziowy nadaje się do zabezpieczenia styku klema-aku ? Czy rzeczywiście jest lepszy do tego celu niż zwykły smar ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 czy smar miedziowy nadaje się do zabezpieczenia styku klema-aku ? Czy rzeczywiście jest lepszy do tego celu niż zwykły smar ? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Ostatecznie po wyczyszczeniu drobnym papierem zakręciłem klemy bez smaru - to już chyba nie te czasy, by akumulatory pociły się kwasem. D47 pasuje idealnie i autko odpala sporo szybciej (na 2 obroty a nie na 4 jak było na starym Panasonicu). Jestem teraz spokojniejszy przed zimą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Koledzy pomóżcie. Forester 2008 benzin 2,0 Co wybrać??? 1.Bosch S4 60AH 2.Centra Futura CA754 75AH 3.Centra PLUS CB704 70AH Sprawa pilna bo zima się zbliża a oryginał Panasonica chyba kończy swój żywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Zerknij na pojemnosc obecnego, ale wydaje mi sie ze 75AH to za grubo, a i 70AH bedzie jezdzil niedoladowany Pomysl o tym http://allegro.pl/akumulator-exide-56ah ... 14309.html Mysle ze pojemnosci wystarczy na te odbiorniki co masz w aucie, prad rozruchowy w zelowym jest zazwyczaj wyzszy niz w kwasowym, Exide spod ogona kozie nie wyskoczylo, a cena bdb. Sprawdz tylko wymiary - czy wejdzie - oraz czy bieguny sa tak jak u Ciebie. Subaraki maja upierdliwie krotkie kable i w odwrotnej pozycji akumulatora nie zalozysz. W Legacy mam Optime z odwrotnymi biegunami i pod maske nie dala sie wpakowac, poszla za fotel pilota I jesli masz garaz z zasilaniem, ew. inne miejsce gdzie mozesz podpiac samochod, to polecam takie ladowarki http://allegro.pl/ladowarka-ctek-multi- ... 19691.html Raz na kwartal warto doladowac akumulator, chyba ze duzo jezdzisz 'w trasy'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkady Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Obecnie jest Panasonic 65D23L czyli 52AH. Według moich pomiarów to wymiary aktualnego ok dł.230 sz.170 wys.180 edit: To może CENTRA FUTURA CA602 http://akumulatory.lublin.pl/index.php?pid=CA602 lub ten http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-60-ah-krakow-produkcja-2011-09-i1869737417.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 To ten pojemnosciowo jest OK, ale dluzszy 4 cm. Pytanie zatem czy wejdzie (jest tu Elek albo Edwin? hehehe). Przypuszczam, ze te 4cm nie beda krytyczne, zwlaszcza ze u podstawy jest on krotszy (a w aucie stawia sie go pewnie na takiej kuwetce). Nie kupuj o wiekszej pojemnosci, bedzie stale niedoladowany i szybciej skonczy swoj zywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dorjan Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Wymieniłem właśnie OEM Panasonic 75D23L w Outback'u H6. Miał już ponad 5 lat i po raz pierwszy musiałem go doładować by wyjechać z garażu. Wszystkie oryginały mają ten sam rozmiar (d:232, s:173, w:225). Problemów z wyborem nowego akumulatora nie ma. Dostępny jest Bosch (S4 024, nr kat. 0.092.S40.240) i Varta (D47, nr kat. 560 410 054). Obydwa mają podobną cenę (270zł-290zł), są identyczne rozmiarowo i mają jednakowe obudowy różniące się tylko nalepkami. Miałem chęć kupić coś z wyższej serii (Bosch Silver S5, lub Varta Silver), ale po co? Bosch Silver S4 i Varta Blue Dynamic i tak są lepsze niż oryginalne OEM'y. Mają wydłużony okres eksploatacji dzięki technologii POWERFRAME, wyższą pojemność, większy maksymalny prąd rozruchu i dokładnie odpowiadają rozmiarami oryginałom, dzięki czemu pasuje idealnie fabryczna osłona izolacyjna, plastikowa tacka pod akumulator i śruby mocujące. Kupiłem Vartę, bo od 15 lat miałem je w Omedze 2,5TD, chociaż Bosch Silver S4 w 2.6V6 też spisuje się doskonale już czwarty rok. Nie kupuj o wiekszej pojemnosci, bedzie stale niedoladowany i szybciej skonczy swoj zywot. Nie wiem gdzie wyczytałeś te rewelacyjne teorie, bo praktyka na pewno ich nie potwierdza. Kolega makot bardzo fajnie napisał wyżej o zaletach stosowania akumulatora o wyższych parametrach, ale widocznie trzeba to ciągle powtarzać. Trochę większa pojemność powoduje mniejsze rozładowanie akumulatora przy rozruchu i w konsekwencji taki akumulator jest doładowywany mniejszym prądem, co wpływa na przedłużenie żywotności. Zwiększenie pojemności zmniejsza stopień rozładowania akumulatora przy dłuższej bezczynności pojazdu i tym samym ogranicza stopień zasiarczania wpływający na sprawność i okres eksploatacji. Wyższy maksymalny prąd rozruchu umożliwia łatwiejsze uruchomienie silnika szczególnie w warunkach zimowych, gdzie sprawność akumulatora drastycznie spada i ten zapas jest jak najbardziej przydatny. Nic w przyrodzie nie ginie. Ilość energii pobieranej z akumulatora jest taka sama bez względu na jego pojemność i tylko taką ilość musi dostarczyć alternator, a jego wydajność z powodzeniem zaspokaja apatyt wszystkich włączanych odbiorników, z zapasem na ładowanie akumulatora. Polecasz jakieś wynalazki żelowe o większej wadze, rozmiarach, marnych parametrach - tylko po co? Rozumiem i znam zalety akumulatorów żelowych stosowanych w urządzeniach pracujących w zamkniętych pomieszczeniach, poruszających się w innych pozycjach niż poziom, czy wymagających szczelności. Nasze Subaraki nie jeżdżą po sufitach, nie stają pionowo jak łodzie motorowe, akumulatory nie są przewracane jak w UPS'ach, czy centralkach alarmowych, więc wystarczy dobrej jakości akumulator kwasowy, bez sprowadzania elektrolitu do konsystencji żelu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 ja mam taką centre futura 602 wszedł bez problemu tylko ten mój jest deczko niższy od oryginału kupiłem ze względu na 3 letnią gwarancje, do tego dodają chyba 2 letni asistance Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Koleżanki i Koledzy - jedno pytanie: czy możecie coś napisać na temat akumulatorów firmy Banner :?: Dobre toto, czy lepiej trzymać się z daleka :?: Z góry dziękuję za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się