aflinta Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 FIREK, wydaje mi się, że akurat Xenony biorą mniej prądu niż klasyczne lampy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Otto Katz Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Fakt,czym więcej ustrojstw typu alarmy,nawigacje i inne elektroniczne i elektryczne nowości akumulator ma mniejsze szanse na dlugowieczność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Panowie, bez zakładania nowego tematu zapytam: Czy Wasze Forki też kręcą wolno rozrusznikiem? Mój 2.5 wolnossak, automat 2007, kręci powolutku, nie wiem czy to wina oryginalnego amerykańskiego akumulatora czy tak po prostu ma być. Jestem przyzwyczajony do szybkiego kręcenia rozrusznikiem w innym aucie. Hee? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Husky Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Kręci wolno, ale odpala w mig. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 jakie wolno???? mój kręci normalnie krótko i szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makot Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Ja zauważyłem, że Forek zapala trochę dłużej niż stara Toyota Corolla (13 lat). Zakładam, że już tak ma - trzeba chwilkę dłużej pokręcić. A, jeszcze jedno, jak nacisnę gaz przy zapalaniu - nie chce zapalić albo musi kręcić bardzo długo. Uzupełnienie: Nie zapalam samochodu z wciśniętym gazem. Kiedyś kolega chciał się przejechać - wsiadł i Forek nie zapala (bał się chyba dłużej pokręcić rozrusznikiem). Ja wsiadam zapala.... Okazało się, że kolega ma zwyczaj wciskania gazu przy zapalaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Poszedłem przed chwila sprawdzić u siebie - wcisnąłem gaz do dechy przekręciłem kluczyk i chyba przy czwartym obrocie silnika zaskoczył Rozrusznik kręcił szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 wcisnąłem gaz do dechy przekręciłem kluczyk i chyba przy czwartym obrocie silnika zaskoczył Tak się zapala benzynę turbo :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Poszedłem przed chwila sprawdzić u siebie - wcisnąłem gaz do dechy przekręciłem kluczyk Ja bym się nie przyznawał publicznie do takiego traktowania współczesnego (niegaźnikowego) silnika, po odpaleniu zamykasz zimnym obrotomierz? chyba przy czwartym obrocie silnika zaskoczył Zupełnie normalne, czasem odpala na dotyk, czasem musi pokręcić, temat stary jak bokser w subaru - tak ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Ja bym się nie przyznawał publicznie do takiego traktowania współczesnego (niegaźnikowego) silnika, Też mi się to wydawało nieco dziwne. Jeździłem już wolnossakami i doładowanymi, ale dla mnie, z gazem w podłodze zapala(ło) się tylko silnik ewidentnie ciepły i zalany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Ja zauważyłem, że Forek zapala trochę dłużej niż stara Toyota Corolla (13 lat).Zakładam, że już tak ma - trzeba chwilkę dłużej pokręcić. A, jeszcze jedno, jak nacisnę gaz przy zapalaniu - nie chce zapalić albo musi kręcić bardzo długo. wcisnąłem gaz do dechy przekręciłem kluczyk i chyba przy czwartym obrocie silnika zaskoczył Tak się zapala benzynę turbo :?: Przeczytajcie kilka postów wyżej..... zapaliłem tak tylko i wyłącznie na wniosek makot więc chyba uwaga nie do mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 w instrukcji uzytkownika mego Forka stoi, ze zalecany akumulator to 12V-52Ah (65D23L) (modele z MT - 48Ah) czy akumulator o parametrach 58Ah 450A bedzie ok? znalazlem taki w dosc dobrej cenie :smile: szukalem w wyszukiwarkach producentow aku (np. Banner, Bosch), i wg. nich wychodzi, ze zaleca sie aku o parametrach 60-62 Ah 500-540A... dosc spora roznica w porownaniu do tego, co podaja w instrukcji :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 znalazlem taki w dosc dobrej cenie Sprawdz date produkcji, bo jak jest stary, to sobie odpusc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 znalazlem taki w dosc dobrej cenie Sprawdz date produkcji, bo jak jest stary, to sobie odpusc. z tego roku, gwarancja na 2 lata co z tymi 450A, wystarczy? zimy czasem dosc srogie mamy :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Do silnika Turbo moze byc nawet najslabsza bateria, liczy sie tylko jakosc i gwarancja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Do silnika Turbo moze byc nawet najslabsza bateria, liczy sie tylko jakosc i gwarancja. Obrazek Kuba, dzieki za odzew, ale instrukcje sam mam pod reka... chodzi mi o ta druga liczbe (napiecie startowe/rozruchowe czy jak to sie nazywa), o ktorej w intrukcji obslugi NIC nie ma :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Pytasz o prad rozruchowy, w tabelce masz podany pod "cold cranking amperes" lub CCA (przy temperaturze -18oC). W benzynowych silnikach turbo, jest niska kompresja i rozrusznik nie musi ciezko pracowac, przez co pobiera malo pradu. Dlatego wartosc CCA moze byc mala. Gdyby do walu mozna bylo by podpiac korbe, to mozna zapalic silnik turbo recznie. Inaczej jest w dieslach, gdzie potrzeba duzo CCA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Pytasz o prad rozruchowy, w tabelce masz podany pod "cold cranking amperes" lub CCA (przy temperaturze -18oC).W benzynowych silnikach turbo, jest niska kompresja i rozrusznik nie musi ciezko pracowac, przez co pobiera malo pradu. Dlatego wartosc CCA moze byc mala. Gdyby do walu mozna bylo by podpiac korbe, to mozna zapalic silnik turbo recznie. Inaczej jest w dieslach, gdzie potrzeba duzo CCA. o! Kuba, teraz to juz naprawde dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz! :grin: FIREK, "pomuk" dla Kuby, poprosze :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Jako ciekawostka, co idzie do nowego Spec-C - 12V 32 Ah, 330CCA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 ja od siebie natomiast dodam (moze to komus sie przyda przy wyborze aku do Forka :smile: ), ze kupilem akumulator Banner UniBull 50200 (580Ah 450A, 2+2 klemy), ktory rozmiarowo idealnie przypasowal do Forka [ Dodano: Czw Lip 23, 2009 9:47 pm ] Dziwne, moj Forester XT MY05 ma normalny akumulator, ze stopka, mozna go kupic wszedzie, to cos takiego: i parametry: 60 Ah, 242 x 175 x 190 mm aku takiego typu niestety NIE PASUJE do Forka (przynajmniej do MY'03-05) plug'n'play - chodzi o gorna czesc, bo linie musza byc proste, inaczej OEM mocowanie (ta gorna blaszka) nie zafiksuje takiego aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIREK Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 ja od siebie natomiast dodam (moze to komus sie przyda przy wyborze aku do Forka :smile: ), ze kupilem akumulator Banner UniBull 50200 (580Ah 450A, 2+2 klemy), ktory rozmiarowo idealnie przypasowal do Forka Obrazek [ Dodano: Czw Lip 23, 2009 9:47 pm ] Dziwne, moj Forester XT MY05 ma normalny akumulator, ze stopka, mozna go kupic wszedzie, to cos takiego: Obrazek i parametry: 60 Ah, 242 x 175 x 190 mm aku takiego typu niestety NIE PASUJE do Forka (przynajmniej do MY'03-05) plug'n'play - chodzi o gorna czesc, bo linie musza byc proste, inaczej OEM mocowanie (ta gorna blaszka) nie zafiksuje takiego aku Taki kupiłem. Z tym "idealnie pasuje" to troszeczke bym polemizował ale generalnie jest niezłym zamiennikiem i pasuje do forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Odgrzewam temat, gdyż rozwiązałem wreszcie problem u siebie wiem, że trochę czasu to zajęło, ale na szczęście zimy w Polsce nie ma cały rok a obecnej już nie darowałem i.........zmieniłem olej na 5W40 jak ręką odjął Do testów zostawiłem auto na dworze przez 3 noce i 2 dni dzisiaj rano odpalił bez problemów, co na poprzednim 15W50 nie miałoby szans. Mam nadzieję, że koledzy już się z tym uporali wcześniej (szczególnie marcin_k i the.wolf mieli chyba takie same objawy ), a jeśli nie to proszę wypróbować ten "patent" Pozdrawiam! P.S. 5W40 szybciej się rozgrzewa, autko lepiej jeździ - nie ma uczucia smoły na zimnym silniku jak to było poprzednio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 raison, wrzuć to w wolnej chwili do wątku olejowego dla mniej ufających w znaczenie oleju zimą... :wink: a może też do "Klekot turbosprężarki w Subaru" :?: gratuluję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 wlyszkow: do wątku o olejach już dokleiłem, a odnośnie klekotów dam znać dopiero w piątek, bo obecnie pękł mi uppipe i ciężko wysłuchać coś innego oprócz ryku z tej rury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyrod Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 A moj aku zdechł po 14 m-cach. Samochód na gwarancji, aku na gwarancji a tu rano w piątek kicha. Stałem tak, że o kablach od sąsiada nie było mowy, subaru assistance nie obejmuje padów aku, raiffaisen assistance (pakiet - chyba - wygodny) nie obejmuje awarii, które są bliżej niż 50 km od siedziby firmy, pan z autoholowania zainkasował 150 PLN za użycie przenośnego akumulatora. Po odpaleniu zapaliły się kontrolki, które nie zgasły, trzeba było jechać do serwisu - dobrze że blisko. Serwis Subaru skasował błędy, reklamacje na aku przyjął ale sprawę załatwimy po weekendzie - bo procedura chwilę może potrwać - nawet się nie dziwię. Ale noc na sobotę, niedzielę i poniedziałek auto spędzi w garażu podziemnym do którego jedzie się taksówką za 13 PLN w jedną stronę. Jeśli wymiana aku nastąpi w poniedziałek, to cała zabawa będzie mnie kosztować około 225 PLN + kilka godzin piątkowego poranka. Dziękuję Ci SUBARU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się