Skocz do zawartości

Subaru CROSSTREK / Impreza [GU] (MY23? =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, ex-Dyrekcja napisał(a):

Wprawdzie pozycja „L” dźwigni przekładni też jest pożyteczna, ale to nie całkiem to dla kierowców, którzy chcą ingerować w pracę skrzyni.

 

Czyli Crosstrek nie ma w ogóle trybu manualnego, a to L to jest 'low' (wymuszona "jedynka")?  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, GREGG napisał(a):

 

FB20 z mocą FB16. Czyli takie dwa w jednym ;) 

 

Moc jest ograniczona tylko oprogramowaniem Jest wersja 150KM na Australię, więc "po gwarancji" pewnie znajdzie się ktoś, kto to odblokuje. 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Moc jest ograniczona tylko oprogramowaniem Jest wersja 150KM na Australię, więc "po gwarancji" pewnie znajdzie się ktoś, kto to odblokuje. 

 

Jeżeli wejdzie ta zapowiadana gdzieś 8-letnia gwarancja, trochę zejdzie przed takim przeprogramowaniem ;)

No i pytanie, czy ktoś zrobi w ogóle taki soft, bo to pewnie musiałoby obejmować również silnik elektryczny? Bo spalinowy i elektryczny pracują razem  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, GREGG napisał(a):

 

Jeżeli wejdzie ta zapowiadana gdzieś 8-letnia gwarancja, trochę zejdzie przed takim przeprogramowaniem ;)

No i pytanie, czy ktoś zrobi w ogóle taki soft, bo to pewnie musiałoby obejmować również silnik elektryczny? Bo spalinowy i elektryczny pracują razem  

 

 

kopiuj/wklej z Australii. Ktoś pewnie zrobi prędzej czy później, nie trzeba robić nowego softu, bo on jest. Kwestia przeniesienia map paliwa, zapłonu, działania przepustnicy, limitera momentu itd. Nie trzeba zmieniać całej strategii HEV. Wystarczy przenieść soft 1:1. 

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

 

kopiuj/wklej z Australii. Ktoś pewnie zrobi prędzej czy później, nie trzeba robić nowego softu, bo on jest. Kwestia przeniesienia map paliwa, zapłonu, działania przepustnicy, limitera momentu itd. Nie trzeba zmieniać całej strategii HEV. Wystarczy przenieść soft 1:1. 

Chcesz wgrać 1:1 soft z modelu AUS RHD ? ..... do wersji EU LHD ? :blink: nie będzie to działać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, carfit napisał(a):

Chcesz wgrać 1:1 soft z modelu AUS RHD ? ..... do wersji EU LHD ? :blink: nie będzie to działać. 

Podobnie moc nowego OBK jest obniżona, tutaj pojawiały się już głosy że jest "przestrzeń", szczególnie że nie ma bateryjki i wiatraczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, carfit napisał(a):

Chcesz wgrać 1:1 soft z modelu AUS RHD ? ..... do wersji EU LHD ? :blink: nie będzie to działać. 

W Australii też jest eBoxer. Mapa silnika ma wpływ na RHD vs LHD? Silnik i skrzynia są przecież te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, FilipBB napisał(a):

Mapa silnika ma wpływ na RHD vs LHD? Silnik i skrzynia są przecież te same.

ECU silnika, skrzyni to jedno, ale on ściśle współpracuje z wieloma innymi systemami np. bezpieczeństwa gdzie rynek AUS czy US ma zupełnie inną specyfikę, a nawet znacząco różniące się elementy osprzętu silnika ( ekologia ). Dlatego sądzę niemal w 99% że wgranie softu 1:1 z wersji AUS nie będzie działało, lub wręcz auto nie odpali. Mam u siebie w bazie kilkadziesiąt różnych softów i są wyraźnie zaznaczone rynki US, AUS, EU, UK. 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kristofor napisał(a):

Podobnie moc nowego OBK jest obniżona, tutaj pojawiały się już głosy że jest "przestrzeń", szczególnie że nie ma bateryjki i wiatraczka :)

W OBK w USA nie ma GPF a w EU jest. Trzeba by coś z tym zrobić.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spawalniczy napisał(a):

 

Jak nie ma turbiny, to przestrzeni brak - szkoda zachodu.

Ostatnio byłem na wymianie opon z fiatem 500 i mechanik coś tam mruczał że ma Pandę ale tak mruczał w stylu no powiedz co to za Panda. W końcu dał się "namówić", zciągnął pokrowiec (tak, Panda pod kocem) i podniósł maskę gdzie ujrzałem silnik 1,4 z turbiną od ... Subaru! Całe auto na wyścigowe zrobione to było widać, no i chłop miał swoje 5 minut z rana :) Gdyby dostał takiego OBK czy XV to by pewnie 2 turbiny wciągał. Z drugiej strony jechałem kiedyś stopem po Warmi i chłop nas wiózł starą Mazdą która się jakoś słabo zbierała i się przyznał że turbina nie działa ale da się jeździć - a więc potencjalny klient naszej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trafił się Crosstrek do testów, zrobiłem nim kilkaset kilometrów (ekspresówki, drogi lokalne, nawet lekki zjazd z asfaltu się trafił). Porównuję oczywiście do mojego XV.

Wbrew wcześniejszym obawom, różnicy w mocy silnika nie odczułem - jechało się normalnie. Brakowało mi łopatek przy kierownicy (do hamowania). Stacja multimedialna znana z pozostałych modeli jest OK, Android Auto działa bezprzewodowo i na pełnym ekranie... Niby w porównaniu do stacji jaką mam widać więcej (wyższa rozdzielczość), ale przez to wszystko jest też drobniejsze i jakoś niżej i dalej od oczu... wymaga lekkiej zmiany przyzwyczajenia. Wolę też standardowe przyciski i pokrętła do sterowania klimatyzacją, ale w sumie da się z tym żyć i też pewnie kwestia przyzwyczajenia. 

Środkowy wyświetlacz nieco zmodyfikowany, przez ciągłe wyświetlanie tak jakby pracował na dynamicznym tempomacie (niezależnie od faktycznego stanu) powoduje dosyć dużą gęstość wyświetlanych informacji, po staremu było chyba nieco bardziej przejrzyście. Stan paliwa pokazuje... mechaniczna wskazówka, podobnie jak temperaturę płynu chłodzącego - lubię takie nawiązanie do tradycji :) A skoro o tradycji mowa, to nie ma już pod nogami kierowcy tradycyjnej dźwigni do otwierania wlewu paliwa - teraz jest jak w większości aut, sterowanie z zamka centralnego :thumbup: Dużo większy zasięg nowej (w sensie w porównaniu do XV II) generacji EyeSight to tak na oko ponad 130 metrów - znaczna poprawa. Lepiej śledzi auta w zakrętach, dyskretniej informuje o tym czy jest jakiś pojazd w zasięgu (nie piszczy a sygnalizuje jak w innych nowych modelach na szybie zieloną diodą). Światła skrętne LED dorobiły się dodatkowego doświetlania podczas skręcania z niskimi prędkościami (jest dodatkowe źródło światła w lampie). 

Fotele bardzo fajne, oba przednie regulowane elektrycznie, kierowcy dodatkowo z regulacją podparcia lędźwiowego - zdecydowanie lepsze niż w moim. Z tyłu miejsca jest dużo, USB (również C) jest normalnie dostępne dla pasażerów a nie w podłokietniku. W bagażniku szału nie ma, ale ten typ tak ma ;) W terenie autko dzielne co można było dogłębnie sprawdzić. Jest dużo ciszej, przynajmniej w tych prędkościach miejskich. Silnika praktycznie nie słychać. Na autostradzie szum powietrza robi swoje i tutaj już chyba jest podobnie jak w starszej generacji. 

Warto dodać, że półka na telefon pod stacją multimedialną w końcu ma solidną powierzchnię, brak jednak zintegrowanej ładowarki QI - pewnie będzie dla nas dostępna tylko jako opcja, podobnie jak nakładki aluminiowe na pedały. Szkoda tylko, że zniknęła pomarańczowa nitka, która przez dwie generacje była symbolem tego auta.

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Tym razem miałem okazję pokonać trochę dłuższe trasy nowym Crosstrek.

Potwierdziło się oczekiwanie, że fotele będą wygodne także przy dłuższej podróży - 3,5 godziny bez przerw i żadnego uczucia dyskomfortu czy zmęczenia.

Bardzo pozytywnie oceniam też system multimedialny - działa szybko i dokładnie, połączenie z telefonem szybkie i proste, wyświetlenie nawigacji z telefonu ze wszystkimi szczegółami. W trasie samochód relatywnie cichy (zdecydowanie cichszy od poprzednika) i wygodny.

Mniej zachwytu ze zużycia paliwa na trasie (8,9 na trasie szybkiego ruchu z prędkością trochę „ponad”). Za to w warunkach miejskich przy ciepłym silniku (przyspieszanie i zwalnianie, ale praktycznie brak korków) to tylko 6,1.

W terenie, zgodnie z oczekiwaniami wobec SUV-a Subaru, radzi sobie dobrze … i tylko gdy jest bardzo dużo błota, a kierowca trochę bardziej agresywny, może się troszkę ubrudzić :rolleyes:

IMG_1656.jpeg

Edytowane przez ex-Dyrekcja
  • Super! 5
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, ex-Dyrekcja napisał(a):

kierowca trochę bardziej agresywny

Ale... ja byłem miły i uprzejmy. To wredne błoto mnie zaatakowało :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
15 godzin temu, peteres napisał(a):

Wszystko fajnie, ale jaki jest kurs EUR? Chyba ta, istotna, bądź co bądź, nformacja powinna być podana w cenniku.

a po co, kładziesz Euro na stół i wyjeżdżasz :mrgreen: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, GREGG napisał(a):

Jest oficjalny cennik

 

https://subaru.pl/crosstrek_overview.html  

Jedyna różnica pomiędzy Active a Comfort to podgrzewana kierownica a różnica w cenie: 1000 EUR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, FilipBB napisał(a):

Jedyna różnica pomiędzy Active a Comfort to podgrzewana kierownica a różnica w cenie: 1000 EUR.

Duuuużo... ale podgrzewana kierownica to akurat fajny gadżet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sartek napisał(a):

Duuuużo... ale podgrzewana kierownica to akurat fajny gadżet :)

Myślę jednak, że to błąd. Wątpie aby SIP robił kolejną wersję wyposażenia, różniącą się jednym elementem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, FilipBB napisał(a):

Myślę jednak, że to błąd. Wątpie aby SIP robił kolejną wersję wyposażenia, różniącą się jednym elementem.

 

Może coś być na rzeczy, bo jedna różnica w wyposażeniu między wersjami to dosyć dziwne zjawisko 

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...