Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Kris3k napisał:

Dziwna sprawa z tym akumulatorem. Ładowałem, ładowałem i naładował się do 13.5V po czym prostownik obwieścił, że jest już pełny, więcej się nie da. W efekcie po dwóch dniach znowu mi pokazuje napięcie 12.5V a tryb elektryczny nadal się nie uruchamia.

Prostownik zmień, na taki co daje 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co Wy robicie tym akumulatorom. W XT przez 3 lata nie miałem problemu (chociaż wszyscy płakali ze ISR sretetete), teraz z e-boxerem też. Stał 2 tygodnie w serwisie, bo nie miałem jak go odebrać (na dworze były mrozy typu -5 do -10) i odpala bez zająknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Nie wiem co Wy robicie tym akumulatorom. W XT przez 3 lata nie miałem problemu (chociaż wszyscy płakali ze ISR sretetete), teraz z e-boxerem też. Stał 2 tygodnie w serwisie, bo nie miałem jak go odebrać (na dworze były mrozy typu -5 do -10) i odpala bez zająknięcia.

Jeździmy jak odpali, nic więcej.

 

Zrobiłem 300km, postał 12h na -15C i miałem problem z odpaleniem.

 

Jezeli chodzi o tryb EV, to u mnie o dziwo nie mam z tym problemów i dosyć często się przełącza.

 

btw. Kris3k, Twój ten obklejony zielony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dawidz napisał:

Jeździmy jak odpali, nic więcej.

 

Zrobiłem 300km, postał 12h na -15C i miałem problem z odpaleniem.

 

Jezeli chodzi o tryb EV, to u mnie o dziwo nie mam z tym problemów i dosyć często się przełącza.

 

btw. Kris3k, Twój ten obklejony zielony?

 

Tak, to ten :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Black Bandit stał od czwartku przed świętami do poniedziałku rano - podpięty non stop alarm i antykuna. Odpalił bez problemu. Dzisiaj sprawdzałem parametry akumulatora i 98% sprawność techniczna i 79% naładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2022 o 12:35, kriskristoffers napisał:

Mój Black Bandit stał od czwartku przed świętami do poniedziałku rano - podpięty non stop alarm i antykuna. Odpalił bez problemu. Dzisiaj sprawdzałem parametry akumulatora i 98% sprawność techniczna i 79% naładowanie.

 

Jakim urządzeniem sprawdzasz aku jeśli można wiedzieć? Chodzi mi o konkretny model. Prostownik mam, ale sprawności to on  nie pokazuje a i do jego działania mam zastrzeżenia. Po całym dniu w kolejnym dniu napięcie aku wynosiło już 12.2-12.4V

Edytowane przez Kris3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2022 o 15:01, Kris3k napisał:

Nie chodzi o to, że nie odpala - z tym problemów nie mam. Diagnozuję czemu nie przechodzi w EV.

Nie wiem czy zauważyłeś, że jak ogrzewanie masz w trybie na przednią szybę to EV się nie załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie w Forester że mam bezprzewodowy i działający carplay
Dzięki temu donglowi

4012e31c2aeaa6cae059ec3daaa01fb0.jpg

Trochę miałem obawy, bo carlinkit nie działał i nie wzbudzał żadnego ekranu do parowania z telefonem, ten zestaw bezproblemowo. Być może tamten był uszkodzony od samego początku.
Teraz wsiadam do autaimajac telefon w kieszeni, po chwili mam normalny ekran jak po podłączeniu kabelkiem.
Zamawiany przez amerykański Amazon i w związku z tym bez opłat celnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2022 o 22:30, kriskristoffers napisał:

Nie wiem czy zauważyłeś, że jak ogrzewanie masz w trybie na przednią szybę to EV się nie załącza.

Co za genialna i ukryta funkcjonalność, rzeczywiście w trybie nadmuchu na przednią szybę ( ale z max dwoma stopniami dmuchawy i więcej) E-boxer działa jedynie w trybie wspomagania silnika  spalinowego silnikiem elektrycznym. Dzisiaj mimo dość ciepłej pogody tryb EV nie włączył się ani na sekundę. 

Silnik w ten sposób zawsze ma 166 KM i jego dynamika wzrosła wyraźnie, nie ma też przerw w działaniu klimatyzacji czy obniżonym poziomie nadmuchu. 

Nie ma ciągłego przełączania spalinówka/ev i szarpania, a bateria trakcyjna jest zawsze pełna :)

Genialne wręcz

Polecam wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2022 o 12:39, radiolog napisał:

Co za genialna i ukryta funkcjonalność, rzeczywiście w trybie nadmuchu na przednią szybę ( ale z max dwoma stopniami dmuchawy i więcej) E-boxer działa jedynie w trybie wspomagania silnika  spalinowego silnikiem elektrycznym. Dzisiaj mimo dość ciepłej pogody tryb EV nie włączył się ani na sekundę. 

Silnik w ten sposób zawsze ma 166 KM i jego dynamika wzrosła wyraźnie, nie ma też przerw w działaniu klimatyzacji czy obniżonym poziomie nadmuchu. 

Nie ma ciągłego przełączania spalinówka/ev i szarpania, a bateria trakcyjna jest zawsze pełna :)

Genialne wręcz

Polecam wszystkim


"Turbo" w Forku e-boxer w postaci nawiewu na szybe ... to już nawet mnie (posiadacza SK) zaczyna śmieszyć :D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, bo śmiech to zdrowie, chyba że to szydera, to wtedy grozi Ci wypadanie odbytnicy.

Nie turbo, tylko płynne działanie zespołu spalinowo-elektrycznego.
Jak jest wirtualny przycisk włączania trybu start/stop, który wpływa na kulturę jazdy, to czemu nie korzystać , akurat tryb nawiewu tylko na szybę jest dla mnie idealnym rozwiązaniem.
Na pewno wpływa pozytywnie na akumulator, który w takim trybie nie jest ciągle obciążany jak w trybie ev, czyli zapobiega jego rozładowaniu i awarii baterii, jaka się tu kilka razy zdarzała.
Bateria trakcyjna jest zawsze pełna i wykorzystywana zawsze do wspomagania silnika spalinowego, gdzie ten kuleje
Temperatura w aucie jest stała, nie podlega takim fluktuacjom jak w trybie miękkiej hybrydy, gdzie po wyłączeniu się silnika nawiew jest wyraźnie mniejszy, a klima odcinana.
Spalanie w trybie mieszanym i tylko spalinowym jest bardzo podobne.
Jednostka spalinowa ma bliższą ideału temperaturę pracy.
Nikogo nie zmuszam do używania tego trybu, ale zapewniam że duża część po próbach doceni go

A co na to zatoki, po całym dniu takiej nienaturalnej wentylacji?


Czemu nienaturalnej? W większości aut jest też tryb tylko nawiewu na szybę przednią, w eforku jest też ale osobno, w trybach na ekranie jest tylko łączony z nawiewem na nogi. Na zatoki gorzej działa tryb nawiewu na twarz niż na szybę.
Ten tryb na szybę można zmniejszyć do niskiej prędkości dmuchawy , z lub bez AC, jest cicho i niemęcząco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radiolog napisał:

To dobrze, bo śmiech to zdrowie, chyba że to szydera, to wtedy grozi Ci wypadanie odbytnicy.

Nie turbo, tylko płynne działanie zespołu spalinowo-elektrycznego.
Jak jest wirtualny przycisk włączania trybu start/stop, który wpływa na kulturę jazdy, to czemu nie korzystać , akurat tryb nawiewu tylko na szybę jest dla mnie idealnym rozwiązaniem.
Na pewno wpływa pozytywnie na akumulator, który w takim trybie nie jest ciągle obciążany jak w trybie ev, czyli zapobiega jego rozładowaniu i awarii baterii, jaka się tu kilka razy zdarzała.

 


No właśnie zabawna jest ta korelacja, zgłoś to może do Subaru, być może jest szansa włączenia takiego trybu z poziomu komputera pokładowego. 
Reasumując, włączanie nawiewu na szybę by wydajniej działał układ napędowy to dla mnie jednak pewien folklor :) 
 

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, lazy_moose napisał:


No właśnie zabawna jest ta korelacja, zgłoś to może do Subaru, być może jest szansa włączenia takiego trybu z poziomu komputera pokładowego. 
Reasumując, włączanie nawiewu na szybę by wydajniej działał układ napędowy to dla mnie jednak pewien folklor :) 
 

Folklor pt.

wsiadam do auta blokuję drzwi, wyłączam  asystenta pasa, wyłączam monitoring kierowcy i ruszam, traktuję rutynowo i nie narzekam, że nie mogę tego zapamiętać, to są niewielkie minusy, które nie przesłąniają mi plusów po 2 latach korzystania. Teraz z wyłączonym trybem miękkiej hybrydy, będę jeszcze szczęśliwszy.

Myślę,że tego fizycznie się nie da wyłączyć, bo to zmieniłoby warunki homologacji.

Proponuję przetestować, a potem wyjeżdżać z folklorem.

Czarnek  i Gliński też zjechali nową wersję wesela, nawet nie oglądnąwszy spektaklu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lazy_moose napisał:


No właśnie zabawna jest ta korelacja, zgłoś to może do Subaru, być może jest szansa włączenia takiego trybu z poziomu komputera pokładowego. 
Reasumując, włączanie nawiewu na szybę by wydajniej działał układ napędowy to dla mnie jednak pewien folklor :) 
 

Jest jeszcze kwestia A/C, która jest zapędzana paskiem, więc wtedy start/stop nie zadziała i EV się nie włączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kwestia A/C, która jest zapędzana paskiem, więc wtedy start/stop nie zadziała i EV się nie włączy.

Włączy, włączy, tylko klima się wtedy wyłączy.
Niestety tylko nawiem zapewnia wyłączenie start-stop, ale wtedy klima będzie działała cały czas napędzana paskiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...