Skocz do zawartości

Email48

Nowy
  • Postów

    79
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Łódź
  • Auto
    Forester '03, Forester '06, Outback '13, 0utback '14, Forester '20

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Email48

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

55

Reputacja

  1. :-) Ma po prostu większe koła i inne felgi. A to stanowi różnicę. I w zasadzie o to pytam. Bo mocowo, silnikowo itd niczym się nie różni. No może jest ciut cięższa np ze 100 kg bo ma jakieś inne lampki, felgi, cięższe opony a no i znaczek w innym kolorze :-). Pewnie też cięższy. hahahaha
  2. No 3-4 to może nie :-) ale głównie jeżdżę rano 12km miasto korek, środek dnia 6 km miasto, wieczorem 12 km miasto. I raz w tygodniu czasem raz na dwa tygodnie trasa 400-500 km. Teraz mam średnie z 37 tyś 11 l/100.
  3. Kto z Was ma E-boxera w wersji sport. Proszę pochwalcie się spalaniem. Cały czas nie daje mi to spokoju. Dziwnie duże różnice są. Teraz znowu mam 10.5 l/100. A mega spokojnie jeżdżę. Ustawienia tempomatu nie pomagają bo przez rok jeździłem na eco i to niewiele pomogło poza wkurzaniem się że auto rusza zbyt późno. Ciekawe ogólnie jest to że mało kto podaje spalanie na poziomie 10-14 l/100. Tak jak wspomniałem wcześniej akceptuję ten fakt i jest ok ale jak czytam wasze 6,8 / 7,5 / 7,8 / 8,5 itd no to jest generalnie dziwne, że tylko mój egzemplarz pali 10-13,8 ? Jedynie poruszając się drogami wiejskimi mogę jadąc 30-65 km/h zejść do spalania 8,5 l/100. Ogólnie mnie to dziwi.
  4. Jasne. Tak jak na tym forum pisałem wcześniej u mnie głównie miasto Łódź, korki i krótki odcinki 5-15 km. Raz na dwa tygodnie dłuższe trasy 400-500 km. Fakt jest faktem że jak się jedzie mega delikatnie trasami wiejskimi udało mi się raz zejść na 6,8-7,2 l/100. Ale autostrada to już 9-11 l/100. Przy 140-150 12-13 l/100. Podobno też większe koła mają znaczenie i dlatego są rozbieżności między forkami standard a sport. Sport Edition ma 18' a chyba standard E-Boxer 17'. To że większy od XV to oczywiście rozumiem no ale te różnice są kolosalne. Dodam że jeżdżę w 99% w trybie "I" nie na "S". Tak czy inaczej dziwne chyba. Na szczęście jeżdżę tylko 20 tyś rocznie i aż tak mi to nie przeszkadza no ale jakby ktoś robił 50-80 tyś rocznie no to już jest spory koszt.
  5. Cały czas się zastanawiam jak wy to robicie.... 4,8 l/100, 6,8 l/100 średnia... Ja ostatnio jeżdżę mega delikatnie, ciągle elektryk prawie i wyłącza się na każdym skrzyżowaniu. Dzisiaj mam 10,4 l/100km. Cała zima 14,7-13,5 l/100 km. Trasy 9,5 - 11,00 l/100 nie przekraczając 140 .... Czy ja mam jakiś inny silnik ??? :-) :-)
  6. Na początku też się uparłem na zielony ale jak się dowiedziałem, że mam czekać rok to kupiłem demo perłowe w wersji sport od ręki z przebiegiem 400 km :-). i W tydzień miałem auto. no ale ja kupowałem w 2021 roku jak na auto można było czekać rok albo dwa i nie wiadomo było ile tak naprawdę. i Za ile się w końcu kupi :-). A poza tym nie przywiązuję się aż tak bardzo do tego akurat. Ważne że nowy Forester a w sporcie też fajnie wygląda na dużych czarnych kołach z dodatkami. :-)
  7. W takich czasach żyjemy. Jak za komuny tylko bardziej kolorowo. Zapisy na Malucha, Zapisy na dziurę w ziemi (mieszkanie) brakuje tylko oczekiwania na podłączenie do telefonu 10 lat :-)
  8. Moim zdaniem ogólna ocena jest ok. Ma jednak parę wad. Jadąc na włączonym tempomacie jak np. auto z przodu skręci i ES. powinien od razu wyłapać nowy obiekt to zdarza się, że tego nie robi i już parę razy sprawdzałem, że gdybym nie zahamował to zapewne by przywalił. Trzeba mu od nowa jakby załączyć. Jeśli czas jest dłuższy ok 10 sek. to znajdzie sam następny samochód. A druga wada to wyłapywanie słupków na środku drogi jak jest przejście dla pieszych. Już raz prawie ktoś we mnie wjechał bo prawie stanąłem przed takim słupkiem. Jadąc spokojnie 50 km/h auto stanęło bo uznało, że słupek plastikowy ze światłem na wysepce ze przejściem dla pieszych to zagrożenie zanim zacząłem zjeżdżać żeby go ominąć.
  9. I dokładnie tak to się wydarzyło. Jechałem 70 km/h ok 30-40 m za pojazdem. Wycieraczki włączone. Nagle auto przed staje dęba, opóźnienie reakcji bo brak stopów, nie było gdzie uciec. Samochody z boku (3 pasmowa jezdnia lewy pas, a po lewo słup na trawniku), pozostało stanąć na hamulcu hahaha , abs, potem Eye Sight. i tak ok 10-15 km/h bum. W aucie w środku praktycznie nic nie było czuć. I w zasadzie gdyby to był 10 letni samochód to bym nic nie naprawiał. No ale to w leasingu. Więc prawie wszystko do wymiany bo się plastiki lekko pokruszyły od wewnątrz i lekko zgięta maska. niestety wina moja. Mam sędziego w rodzinie, który na co dzień takie sprawy ma i powiedział że nie ma szans na wygraną takiej sprawy. Systemu to tylko pomoc i nie liczą się do ogólnego spostrzeżenia niedostosowania odpowiedniej prędkości i odległości w danych warunkach jazdy. I Zgadam się z tym. Poza tym wtedy akurat nie miałem załączonego tempomatu. Gdybym miał utrzymałby większą odległość za autem a też wcześniej by zadziałał. Jeżdżę bardzo często na tempomacie aktywnym mieście i trudno jest w kogoś wjechać gdy jest załączony bo jednak tę odległość ma sporą nawet w tym najkrótszym położeniu.Ale tu akurat nie miałem a to opóźniło załączenie się awaryjnego hamowania o kilka metrów.
  10. No dokładnie :-). Ale nadal niestety to wina tego co najechał. Na szczęście nie wzywaliśmy policji więc obyło się bez mandatu.
  11. Hej. U mnie pierwsza szkoda. Niestety z mojej winy. Najechanie na tył. I niestety. Prędkość w tym miejscu przepisowa, 70 km/h , lekki deszcz, opony zimówki jeszcze no bo w nocy przecież przymrozki :-). Odległość od pojazdu przede mną wydawała się ok. No ale pan przed uderzył w pierwsze auto i stanął "dęba" w miejscu... Moje hamowanie, ABS, Eye sight.... mimo to poślizg i jakieś 10-15 km/h bum... Na szczęście eyesight zadziałał i tylko mała prędkość. Auto jeżdzi poduchy nie wywaliły. Niby nic się nie stało i prawie nie widać. No ale po oględzinach...zderzak lekko ułamany, zgięta maska i delikatnie wgnieciona, ryski na całym czarnym grilu, ukruszone pomarańczowe dodatki (wersja SPORT) i wewnątrz lekko nadłamane mocowanie lamp... i cóż pomimo że nic nie widać z daleka :-) Szkoda ok 20 tysi. z AC.... wniosek Eyesight pomógł bo inaczej to poduchy by strzeliły ale nie jest na tyle mądry żeby wcześniej zaczynał procedurę hamowania w deszczu... :-)... pozdrawiam.
  12. Nie mam zielonego pojęcia na co wpływa co daje i czy się często psuje. Zauważyłem że każdy egzemplarz z filtrem czy to DPF czy GPF żyje swoim życiem. Miałem 3 auta z DPF i GPF. 2x subaru Outback Diesel i Teraz Forek Eboxer. W forku tak jak pisałem jeszcze nic. W jednym outbacku zapalił się przy 125 tyś i dwa razy był regenerowany bo nie dało rady go wypalić normalnie. W drugim outbacku pierwszy raz zapalił się przy 210 tyś. a przy 220 tyś był wypalany i czyszczony maszynowo. W Foru jak na razie jeszcze kontrolki nie widziałem. Więc to naprawdę zależy chyba od widzimisie.. lub paliwa. Bo ani nie od stylu jazdy ani korków i jazdy po mieście. Może paliwo a może dany egzemplarz jakoś ma. Ekologia w rozumieniu polityków to raczej nic dobrego i wielka farsa. Więc trudno powiedzieć czy te pomysły wogóle coś dadzą. I podobnie z subaru dieslem. Żaden mi nie padł a przyjemność z jazdy mega. Idealna współpraca CVT - silnik...to jest poprostu wzór. Spalanie 5,5-8,0 l/100 no a w Forku E-Boxer od pół roku nie zszedłem poniżej 11l/100 :-) Aktualnie 12,7 l/100. Więc chyba wszystko zależy od egzemplarza na jaki się trafi....to trochę przypomina kupno chleba albo będzie dobry albo lipa. :-) Tylko szkoda że taką kasę trzeba dać żeby się przekonać. :-).
  13. U mnie nic 32 tyś i żadnego GPF. Codziennie korki miasto 8-30 km. Raz na 2 tygodnie przebiegi 150-400 km.
  14. Moim zdaniem nic szczególnego auto jak auto. Subaru jak to subaru i napęd jak to napęd. Hybryda jak to hybryda i nowe auto jak to nowe auto a technologie jak to nowe technologie.... W powyższym zdaniu humorystycznie zawarłem cały wątek pisany ze dwa lata :-). Bez drwiny ale z humorem. Polecam zagłębić się w temat jeśli jesteś użytkownikiem lub zamierzasz być. Jak zwykle wiele za i wiele przeciw. I tyle. Sam musisz wyciągnąć wnioski :-). Pozdrawiam ciepło. hej.
  15. W europejskich wersjach tylko do 40 km na godz. W Stanach wychodzi Forester i outback w wersji Wildernes edition i tam te tryby działają do prędkości 80 km/h. Generalnie jedynie jest to upierdliwe w warunkach śniegowych i błota kiedy czasem się zakopiesz i jak koła buksują to osiągają prędkość 40 km/h i ciągle wyłącza się xmode. W normalnych warunkach to aż tak nie przeszkadza i wystarcza. Moim zdaniem jest to tylko kwestia oprogramowania ale jak zwykle w Aso nic nie wiedzą i pierwsze słyszą, że wogóle gdzieś jest inaczej. :-) I to chyba nie prawda...no cóż...jak zwykle :-). W wildernesach jest też inaczej zaprogramowane CVT i ma krótką "jedynkę" dużo silniejszą. Jest podobno inne ratio w skrzyni ale czy to faktyczne inne tryby czy też tylko soft tego nie jestem pewien.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...